شکایت دسته جمعی از ایلان ماسک به دلیل سرمایه گذاری در توئیتر

به دلیل تاخیر در اطلاع رسانی سرمایه گذاری ایلان ماسک در توئیتر، برخی از سهامداران این شبکه اجتماعی از او شکایت کردند.

هفته گذشته، ایلان ماسک سهام توئیتر را خریداری کرد. اما اخیرا یکی از سهامداران توئیتر به دلیل تأخیر ۱۱ روزه ماسک در افشای رسمی سرمایه‌گذاری خود در این شبکه اجتماعی یک شکایت دسته جمعی علیه ماسک در کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، تنظیم کرده است.

به گزارش سایت انگجت؛ طبق قانون این کمیسیون، ماسک موظف بود تا ۲۴ مارس ، ۱۰ روز پس از افزایش سهامش در توئیتر، اسناد خود را به کمیسیون SEC ارسال کند، اما او این کار را تا ۴ آوریل انجام نداد. براساس گزارش‌ها، در این مدت مدیرعامل اسپیس ایکس ۱۵۶ میلیون دلار درآمد داشته و طبق این دادخواست، درآمد ایلان ماسک به ضرر سایر سهامداران بوده است.

شکایت از ایلان ماسک


به گفته سهامداری که شکایت کرده، او و سایر سرمایه گذاران در نتیجه اقدامات ماسک، سهام خود را پنج درصد زیر قیمت بازار فروختند.  شکایت مذکور  همچنین ادعا می‌کند که ماسک با افشا نکردن این موضوع باعث سردرگمی سهامداران توئیتر شده است.

گفتنی است که ایلان ماسک به تازگی از پیوستن به هیئت مدیره توئیتر  انصراف داده است. اما پیش از این شکایت مدیران توئیتر به دلیل پیوستن او به این شبکه اجتماعی بسیار خوشحال بودند گفته شده، این تصمیم به‌طور ناگهانی پس از چند توئیت عجیب و غریب از سوی ماسک، که از دنبال‌کنندگان توییتر خود نظرسنجی کرد که آیا این شرکت باید نام خود را تغییر دهد یا خیر، اتفاق افتاد.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
جمع کنید بابا این مسخره بازی ها رو
Iran (Islamic Republic of)
آقای دات کام
۱۴:۰۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
البته اصل داستان نظرسنجی ایلان ماسک در مورد آزادی بیان در توئیتر بود و وقتی کاربران گفتند خیر ، یه سوال مطرح کرد آیا نیاز به شبکه اجتماعی جدید دارید اون زمان یه عده تعبیر به خرید توئیتر و من شخصا فکر کردم قصد داره خودش شبکه اجتماعی خودش رو راه بندازه چه بسا که در اون حول و ولای نظرسنجی اول پروسه افزایش سهام رو شروع کرده بود.
در ظاهر و با شناخت اندکی که من از این فرد دارم در راستای ایجاد تحولات مثبت فعالیت می کنه
یه مقایسه کوتاه کنم با نظام خودمون که داعیه این رو داریم یه سری جاها هم تاثیرات مثبتی بر جامعه اطرافمون گذاشتیم و با شجاعت و پافشاری سردارانمون خیلیا رو به درستی نجات دادیم اما کوچکترین معیارهای پیشرفت در اشخاص دولتی رو شاهد نیستیم مدیران کلان و خرد مملکتی باید خودشون همواره خودشون رو نقد کنن و رو به پیشرفت مطلق حرکت کنن و اصلا شناخت لازم رو نسبت به موقعیت و نیازهای موقعیت شغلیشیون رو داشته باشند ، آیا کسی هست که این ها رو بهشون یادآوری کنه ؟ عنوان شغلی در ادارات یا بازرسی های محکم و سازنده ؟ به نظر خیر و یا ناکارامد

رسالت خبرگزاری ها اینجا یقه پوچی ها رو سفت گرفتنه نه صرفا انعکاس اتفاقات جامعه.
آخرین اخبار