کشف و معدوم سازی حدود ۹ تن مواد غذایی فاسد در خراسان رضوی

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد از معدوم سازی ۸ هزار و ۹۲۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد از مناطق تحت پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی خبر داد.

دکتر علی‌اصغر حسنی یزدی گفت: از ۱۴ تا ۲۶ فروردین ماه امسال، ۲۳ هزار و ۱۲۹ مورد بازدید از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، شیرینی فروشی‌ها و کارگاه‌های قنادی، مکان‌های تولید، تهیه و فروش اختصاصی زولبیا، بامیه و شیرینی‌های سنتی، مراکز فروش آش و حلیم، مساجد و اماکن متبرکه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است که ۸۸۹ مورد تخلف به مراجع قضایی معرفی که ۶۵ مورد به پلمب واحد‌ها منجر شده است.

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این مدت از ۱۵ هزار و ۳۱۰ مرکز عرضه و فروش مواد غذایی، ۹۵۵ شیرینی فروشی و کارگاه‌های قنادی، ۴۰۱ محل تولید، تهیه و فروش اختصاصی زولبیا، بامیه و شیرینی‌های سنتی، ۸۸۹ مرکز فروش آش و حلیم و همچنین از ۴۶۱ مسجد و اماکن متبرکه نیز بازدید شد.

او گفت: همچنین در این چهارچوب ۱۱ هزار و ۶۳۳ مورد کلرسنجی و کنترل کیفیت میکروبی نیز صورت گرفته است که ۱۱ هزار و ۲۴۶ مورد کلر سنجی مطلوب بود.

دکتر حسنی یزدی گفت: همچنین در این بازه زمانی ۷۹۰ مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی و ۱۵۴ مورد نمونه برداری از مواد غذایی صورت گرفته است، در این مدت ۹ هزار و ۳۵ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی و هشت هزار و ۱۵۳ مورد سنجش پرتابل با نتیجه مطابق استاندارد مربوطه نیز انجام شده است.

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هشت هزار و ۹۲۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف در بازدید‌های صورت گرفته از مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون، کشف و معدوم شد.

از مجموع این بازدید‌ها هزار و ۵۳۵ مورد به صورت مشترک با همکاری بازرسان سایر دستگاه‌ها و اتاق اصناف، نیروی انتظامی، نماینده استانداری، نماینده فرمانداری مشهد و بازرسان قوه قضاییه انجام شده است.

دکتر حسنی یزدی گفت: روزانه ۱۰۰ تا ۱۳۰ تماس مردمی با سامانه ۱۹۰ برای ثبت شکایات صورت می‌گیرد، شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در حوزه سلامت محیط و کار، موارد را به سامانه تلفنی ۱۹۰ اعلام کنند تا بازرسان این اداره در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل حاضر شده و با متخلفان برخورد لازم را انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.