خطیب‌زاده: آزادسازی منابع ایران و بازگشت آن ربطی به هیچ کشوری ندارد/ قرار نیست در برجام تغییری ایجاد شود

سخنگوی وزارت خارجه گفت: در سفر روز گذشته هیات منطقه‌ای توافقاتی در زمینه آزاد سازی منابع ایران با بانک مرکزی انجام شد.

سعید خطیب زاده گفت: آزادسازی منابع مردم ایران و بازگشت پول های ایران به کشور به هیچ کشور ثالثی ربطی ندارد و این که دولت  آمریکا تلاش  می کند در مورد هر موضوعی که مربوط به ایران  است ، دخالت کند ، نشان می دهد که چقدر  رفتار آقای بایدن و دولت آمریکا با ادعاهایی که آقای بایدن  مطرح می‌کند، فاصله دارد.

مدیر امور بین‌الملل بانک مرکزی دیروز گفت: بخشی از منابعی مانند حدود ۳۹۰ میلیون پوند که بیش از ۴۰ سـال، انگلیـس آن را مسـدود کرده بود، بخشی از مذاکراتی بود که هم‌اکنون نیز درحال انجام است.

این درحالی است که دو روز پیش ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود «پولی آزاد نشده و همه تحریم‌ها علیه ایران برقرار است»

جو وین منفی نیست، اما آمریکا نمی‌تواند تمام انرژی و وقت ما را صرف کند

 سخنگوی وزارت خارجه گفت: موضوعات باقیمانده در گفت‌وگوهای وین برای همه به صورت روشن گفته شده و در ۱۱ ماه مذاکرات همواره گفتیم تا زمانی درباره همه چیز توافق نشود درباره هیچ چیز توافق نمی‌شود؛ امروز هم توافقی در دسترس نداریم که درباره آن صحبت کنیم.

به گفته خطیب زاده گفت‌وگوها در وین با رعایت تمام مفاد برجام در جریان است و قرار نیست در برجام تغییری انجام شود؛ بنابراین  دو سند برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد ، سنجه و معیار حرکت است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره علت توقف مذاکرات و این‌که آیا بحث ماندن سپاه پاسداران در فهرست تروریستی عامل این توقف است گفت: توقف مذاکرات موضوعات باقیمانده بین ایران و آمریکا بیش از یک موضوع است.

بیش از یک ماه از توقف گفت‌وگوها بین ایران و ۴+۱ با هدف لغو تحریم‌ها گذشته و خروج سپاه پاسداران ا از فهرست تروریسم از جمله موانع پیش روی گفت‌وگوهاست.

ششم فروردین امسال آقای امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان، با اشاره به برخی اختلافات بین ایران و آمریکا در جریان مذاکرات وین گفت که  خروج سپاه از فهرست‌ تحریم‌های آمریکا «از موضوعات اصلی ایران در مذاکرات است»

پیش از این جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، خروج سپاه پاسداران از فهرست مذکور را تلویحا تایید کرده بود.

به گفته خطیب زاده، به نظر می‌آید واشنگتن سیاست تاخیر را در پیش گرفته و هر زمان آمریکا درباره چند موضوع باقیمانده پاسخ دهد به وین برمی‌گردیم. جو وین همچنان آماده توافق است.

سفیر اوکراین بهتر است توئیت وزیرخاجه‌شان را بخواند

سعید خطیب زاده در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات سفیر اوکراین در تهران، مبنی بر اینکه ایرانی‌ها کمکی به ما نکرده‌اند، گفت: سفیر اوکراین بهتر است، توئیت وزیر خارجه اوکراین را بار دیگر بخواند تا متوجه مواضع دولت خود شود.

سرگئی بوردیلیاک، سفیر اوکراین در مصاحبه‌ای دیروز گفت تهران از کی‌یف «حتی به اندازه یک ریال» حمایت نکرده و پس از جنگ، اوکراین از ایران خواهد پرسید که «وقتی احتیاج داشتیم، کجا بودید؟»

راه آهن شلمچه - بصره درحال تکمیل است

سخنگوی وزارت خارجه در باره روابط دوجانبه ایران و عراق گفت:  یکی از مهم ترین موضوعات راه آهن شلمچه - بصره و کمیسیون مشترک و برخی پروژه‌های مشترک است که در حال اجرایی شدن است و  تردد اتباع دو کشور و روان سازی صدور روادید و چند ده موضوع بین دو کشور در حال گفت‌وگو است.

گفتنی است، ایران و عراق نخستین بار در سال ۹۰ برای احداث این خط آهن تفاهم نامه‌ای امضا کردند که اجرایی نشد؛ سه سال بعد بار دیگر تفاهم نامه احداث راه آهن شلمچه - بصره میان تهران و بغداد به امضا رسید.

 خط آهن عراق، از بصره تا کربلا متصل بوده و درصورت تکمیل خط شلمچه به بصره می‌تواند به عنوان خط سفر ریلی زائران ایرانی مورد استقبال قرار گیرد.

از سوی دیگر این خط از سمت شرق عراق به اردن و شمال شرق به سوریه متصل است و می‌تواند زمینه دسترسی ایران به بازارهای سوریه را هم فراهم کند.

خطیب زاده در مورد روابط ایارن و ترکیه هم گفت که روابط ایران و ترکیه راهبردی چند لایه و بسیار با ثبات و تاریخی بوده است. درباره موضوع سوریه پرونده اختلافی روشنی داریم و از مسیر آستانه سعی کردیم اختلافات را مدیریت کنیم. آنچه برای ما روشن است تمامیت ارضی کشورهای منطقه و مرزهای بین‌اللملی در سوریه و عراق است و این موضوعی نیست که کسی درباره آن اختلاف نظر داشته باشد.

طرح انگلیس برای اعزام پناهجویان به رواندا را پیگیری می‌کنیم

خطیب زاده در مورد طرح دولت انگلیس برای اعزام اجباری پناهجویان در این کشور به رواندا و این‌که آیا اتباع ایرانی هم در بین این پناهجویان هستند و اینکه آیا در این باره با مقامات انگلیسی گفت‌وگویی شده است هم گفت که طرح اعلامی توسط نخست‌وزیر انگلس واقعا شرم آور بود و اعزام اجباری پناهجویان به کشور ثالث توسط انگلیس از مدعیان حقوق بشر نه تنها بر خلاف تمامی کنوانسیون‌های بین‌المللی و مهاجران است، بلکه با مقدمات تمام رفتارهای بشردوستانه همخوان نیست.

وی شانه خالی کردن انگلیس از وظایف خود را جای تعجب دانست.

خطیب زاده می گوید بعید می‌دانم هیچ فرد آزاده‌ای در انگلیس این را بشنود و بی تفاوت باشد. لیست و آماری توسط دولت انگلیس اعلام نشده که در چه زمانی اجرا و شامل چه کسانی می‌شود و حتما در خصوص این موضوع هر چه جلوتر برود این موضوع را پیگیری می‌کنیم و به عنوان کشوری که بیشترین مهاجران را پذیرفتیم با حساسیت این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

دولت انگلیس سه روز پیش اعلام کرد که برای مقابله با پناهجویانی که با قایق‌های کوچک از کانال مانش عبور می‌کنند به رواندا کشوری کوچک در آفریقا می فرستد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، گفته این اقدام شامل افرادی می‌شود که از ابتدای سال جاری به طور غیرقانونی وارد انگلیس شده‌اند.

این درحالی است که اکنون مقامات سازمان ملل مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده‌اند.

گفتنی است، شمار پناهجویانی که پارسال به طور غیرقانونی و از مسیر خطرناک دریای مانش خود را به انگلیس رساندند سه برابر شده و این موضوع به یکی از چالش های انگلیس تبدیل شده است.

 وضعیت اماکن دیپلماتیک در افغانستان و اتباع و دیپلما‌ت‌های ایرانی برای ما از اهمیت برخوردار است

 سخنگوی وزارت خارجه در خصوص توقف فعالیت‌های بخش‌های کنسولی اماکن دیپلماتیک ایران در افغانستان در پی تعرض‌های اخیر هم گفت که فعالیت‌های بخش‌های کنسولی ما در افغانستان بلافاصله بعد از تعدی صورت گرفته متوقف شد و مقامات هیأت حاکمه فعلی افغانستان تماس‌هایی را با سفیر و سرکنسو‌ل‌های ایران داشتند و اطمینان‌های لازم را دادند و به صورت تدریجی از همان روز فعالیت‌ها از سرگرفته شد. موضوع حضور اتباع افغانستانی در مقابل سفارتخانه‌ها با محدویت روبرو بود که با اطمینانی که هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان داد از سر گرفته شد.

به گفته خطیب زاده به طور جدی وضعیت اماکن دیپلماتیک در افغانستان و اتباع و دیپلما‌ت‌های ایران برای ما از اهمیت برخوردار است و ایران منتظر عمل مسئوولانه‌تر هیأت حاکمه و معرفی آنهاست که این تحریک و اقدام را انجام دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
ازهمین حالا یا حتی مدتها قبل محل صرف منابع آزادشونده مشخص شده و ارگانها و نهادهای خاص و ردیف های بودجه !داخلی و خارجی ! در بدست آوردن و تخصیص قسمت و سهم خود رقابت دارند !ملت کجا بود مردم سیخی چند تو این تحریمها هم جیب ملت اتفاقا جز منابع برای همون ها بود که به انحای مختلف ازجمله خودرو,بورس بازی و فروش خدمات دولتی ازقبیل خدمات ثبت احوال,ثبتی و انتظامی و قضایی و...سعی در خالی گردن جیب مردم و راضی نگه داشتن خاص ها میکرده !وگرنه روسیه و آمریکا و اوکراین و...هرکدام دنبال منافع خودشونن و ملت دیگه خوب میدونند که هر کدوم هیچ برادری و یا کمکی بجز منافع خودش بما نداشته !روسیه که گل سرسبد چند رنگی است آخریش هم رفتار با ریس جمهور و بزرگ ما و ریس جمهور اسرائیل مقایسه شود !یا تحویل اس ۳۰۰ و یا رقابتی که در سوریه داشت و....
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۲۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
جواب کامل وخوبی دادید مشکل اینجاست که بعضی‌ها حماقت وار انرژی هسته‌ای را منطبق با بمب هسته‌ای میدانند واین تفکرانها را به بیراهه می‌کشاند .قدرت و دانش هسته‌ای وسعتی دارد که مغز کوچک وحقیر این افراد قادر به درک و گنجایش آن نیست وله خاطر اراجیف می‌بافند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
می خواستم نظر بدم ، دیدم مردم خیلی بی اعصابند!! ترجیح دادم دعا کنم خدا به همه سلامت و نشاط عنایت کنه، انشاالله!
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۱۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
سفیر اوکراین نمی‌داند که کشورش در مجموعه کشورهای صهیونیستی وامریکا شمرده می شود که چنین طلبکارانه از ایران مواضع همسو می خواهد .
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۰۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
ایشان فرمودند به هیچ کشور قالب ربطی ندارد که منظور فقط آمریکا بود ،بهتر است خبر را دوباره مطالعه فرمائید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
پول بلوکه شده به قطرداده شده تادرجام جهانی هزینه کند
Iran (Islamic Republic of)
منتقد
۰۸:۴۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
ملتو فراری میدید تو غربت بعد از انگلیس شاکی هستی که چرا کسی که اهل کشورش نیست راه نمیدی تو کشورت؟!! جل الخالق
از فاز رد شدید تو مرحله دیگری هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
این ملتی که میگی فراری شدند، مگه تحت تعقیب هستند که هر کدام چند میلیارد خرج می کنن برن خارج؟!
لابد فکر می کنند اونجا بیشتر در میارن که میرند
به کسی که با حساب و کتاب خودش به این نتیجه رسید مهاجرت کنه، چرا میگین فراری؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
آمریکا خودش میگه مثلا سپاه تحریم بعد میاد برش داره میگه این امتیازه خخخ
Germany
7891
۰۰:۱۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
جناب خطیب زاده از سفیر اکراین بپرس: چرا در جنگ هشت ساله با صدام به بعثیون تانک تی 72 میفروختی(شاید نسیه هم میفروخته) ولی به ایران نمیفروختی؟ مگر پول ما خار داشت؟ حالا تانکش بماند سیم خار دارش را بپرس.
Germany
7891
۰۰:۱۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
جناب اقای خطیب زاده: لطف بفرمایید به پاس خدمات بی شایبه دولت روسیه عزیز به سوریه مظلوم متقابلا شما با فروش گاز از پالایشگاه گاز بید بلند به اروپا اب به اسیاب امریکا و اسراییل نریزید و کمکی به انها نکنید تا نتیجه تحریم ملت و سپاه ایران برای امریکا مشخص شود. ایران باید طرف روسیه را بگیرد. از این کار نتیجه مثبت فوری عاید ایران می شود اگر به ضرر روسیه کاری نکند. مواظب باشید سرتان را کلاه گازی نگذارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
برو پی کارت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
از پول خبری نیست و چیزی آزاد سازی نشده.اینها برای آثار مثبت روانی بر قیمت ارز در کشور گفته میشود.وضعیت خرابتر از این حرفهاست.این دولت کاری از پیش نخواهد برد.هر چند هم اگر چیزی آزاد می شد،لبنانیها باید خوشحال می شدند،چون این پول قطعا برای جیره عقب افتاده اونهاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
سلام
نظریه ها را مرور میکردم
آدم میمونه گریه بکنه بخنده
جای تاسف واقعا
یعنی این مملکت یه این بزرگی با این نظریات
فراز فرود میکنه برادرانم به خدا چنین نیست
یکمی علمی تر به موضوع نگاه بکنیم
به این ساده گی ها هم نیست بخدا در دنیایی کنونی
هر چیزی سازوکارهای خودشو داره این نیست که
در جایگاهش قرار نگرفته باشی نمیتونی به این ساده گیها اظهار نظر بکنی
در یک کلمه ختم کلام
موضع ما در منطقه یا فرا منطقه ای اینکه
سیاست ما عین دیانت ما ودیانت ما عین سیاست ما
ما هیچوقت هیچوقت از این اصل عدول نکرده ونمیکنیم
هیچوقت
برادرانم همه اینهای که نوشته اید درست ولی اینها نیست
پس بیایدحداقل نگاهمان را به شرایط روز دنیا
به بروز رسانی بکنیم
آنوقت اینقدر حرص نمیخوریم بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
نکته یک: شما که انقدر از محاسن تحریم حرف میزنید اجازه بدید سپاه تحت تحریم باقی بمونه تا خودکفاتر بشه.
نکته دو: با توجه به اینکه تا 1 ماه خود شما جرئت نداشتید به جای عملیات نظامی، واضح بگید حمله نظامی پس مشخص میشه حرف سفیر اوکراین خیلی هم بی ربط نیست.
نکته سه: بفرمایید راه آهن بصره شلمچه، اهداف زیارتی نداره بلکه اهداف سیاسی نظامی داره چون شما میخواید یجوری خودتون رو به سوریه و لبنان وصل کنید تا دسترسیتون به اسرائیل راحت تر بشه پس بیخود سر ملت منت نگذارید، این راه آهن مثل راه آهنیه که رضا خان به بهانه ترقی ملت ساخت ولی هدفش کمک به انگلیس و شوروی در جنگ جهانی دوم بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
نکته چهارم : شما به صورت مادر زادی چشم آبی و مو بور تشریف دارید و یا نقاب زده و کل هویت و عزت و شرف و ناموس خود را به باد داده اید ؟ و با این ماشک جهان را از دریچه خواست و نیات پلید دشمنان می بینید؟
نکته : پنجم : راه آهن رضا قلدر برای نوکری انگلیس و شوروی بود اما راه آهن شلمچه در راستای نیات اقتصادی و سیاسی و اعتقادی ملت و اسلام و ایران است چنانکه هخامنشیان هم کانال سوئز را در مصر کنونی حفاری کردند! البته این را زمانی می فهمید که نقاب بر کنید و حس مسلمان بودن و ایرانی داشته باشید .
نکته ششم : چرا هر آنچه گفتید منطبق با خواست غرب و گفته پیر زنان منافقین و تحریم کنندگان ملت است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
سرگئی بوردیلیاک، سفیر اوکراین در مصاحبه‌ای دیروز گفت تهران از کی‌یف «حتی به اندازه یک ریال» حمایت نکرده و پس از جنگ، اوکراین از ایران خواهد پرسید که «وقتی احتیاج داشتیم، کجا بودید؟»
این سفیر هم در حد و اندازه همان زلنسکی است و برای دلقک بازی کردن مناسب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
اگه اونا دلقکن پس مهران مدیری و رامبد جوان و... هم دلقک محسوب میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
میشه کمکهای روسیه تو دوران تحریم بگید تا ما هم بدونیم..بانکهای روسیه با ما معامله نمیکردند چون میگفتن عضو fatf نیستین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
مهران مدیری اگر دلقک باشد ، دلقکی چون بزگمردان عرصه هنر مانند چارلی چاپلین در آثار جاویدانی چون زندگی سگی ، پسر بچه ، دیکتار بزرگ ، میسیو ورد است که در دفاع از انسانیتمی باشند ولی فیلم زلنسکی در راستای خود فروشی و ترغیب به قتل و ویرانی است و این دو تیپ هرگز در یک مقیاس نگنجند . نقد باید منصفانه و آگاهانه باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
اولا روسیه ادعای کمک و منت برای هیچ نکرده است در ثانی اگر هم چنان ادعیی بکند چندان بی راه نیست ، چنانکه در مجامع بین المللی همواره جانب ایرانیان را گرفته است و در دور زدن تحریم ها ایران را یاری نموده و همچنین در جنگ سوریه نیروی هوایی و حتی خود پوتین ابزاری در خدمت حاج قاسم بودند تا هم از منافع ایران و حرم استفاده شوند و هم در راستای اقتدار و منافع رسیه باشند .
واگر این کمک ها را نبینید پس بسیار حق ناشناس خواهید بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
تا جیب دومتری درکشور هست تا حکومت دست به خانه تکانی نزند وتا مقامات فاسد هستند هرگونه منابعی ازاد شود فقط فقرش برای ملت هست بقیه اش برای خودیهای نظام برای انهاییکه پشت تزیبون دم از تحریم وپیروزی میزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
غربی های خود خواه و خود بزرگ بین هنوز از کار زار فعلی کمر راست نکرده اند از تمامی جهان و ایران طلبکار هستند انگار سایر جهانیان باید قراولان در بار و ساقدوشان عروسشان در شب زفافشان باشند !! آنان چه هنگام از مقام اربابی به پایین خواهند آمد ؟ اکراین در زمان فشار حد اکثری تحریم ها کجا بود که نه تنها کوچکترین کمکی به مردم ایران نکرد بلکه همواره از تصویب کنندگان تحریم ها بوده است.!!! در صورت محاسبه اول تمامی حاکمان غرب باید رخت چرکین نفاق و نوکری و دنباله روی آمریکا را از تن در آورندتا پاک بودن حسابشان معلوم شود بعد ادعایی بکنند . با این وصف حال اکراین خود را قطبی از بزرگان جهان می داند!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
یکی ازاین سفیر احمق اکراین بپرسد زمانی که ایران ۸سال با دست خالی میجنگید اکراین چه کمکی کرد کثافتهای نوکر غرب طلب کار هم شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
مشتاقیم تا کمکهای روسیه تو دوران تحریم بدونیم..همین روسیه یکی از طرفدارهای تحریم ماست تا نتونیم نفت بفروشیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
ازقدرت هسته ایی خود کوتاه بیاید!؟؟ چرافکر می کنید، قدرت در هسته ایی بودن است!!! هسته ایی درمقابل چه وکه!؟!! غیر از اینکه دراین جنگها مردم کشورها هستندکه قربانی می شوند، مردمی که آهنی نیستند وازگوشت وپوست هستند وبا یک تیر کمان هم ازپای درمی آیند!!؟
قدرت هر حکومت دراداره مطلوب امور داخلی است!!؟
ازوقتی انقلاب کردید، مردم نه آسایش دارند ونه آرامش!؟؟
مردم درواقع داشتند، نون وماست شونو می خوردند، شماها آمدید، نون ماست با آرامش مردم شد، چلو کباب سمی وسرطانزا!؟!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
آخه نادان ! من تعجب می کنم تو و امثال تو کی می خواهید بفهمید ؟! همین اوکراین هر روز داره میگه ما اشتباه کردیم از قدرت هسته ای خود کوتاه آمدیم و این هم سرنوشت ما است ، مگر لیبی از قدرت هسته ای خودش دست کشید سرنوشتش را ندیدی ؟ پس بهتره خفه بشی و نظر ندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
الان که تحریم هستیم نه خیلی اجازه داریم موشک هسته ایی بسازیم؟!!ماچه تحریم باشیم وچه تحریم برداشته شود اجازه نداریم اتمی شیم پس بهتره توافق شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
اشتباهی مثبت دادم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
تویی که با بی ادبی نادان خطاب میکنی یکم بشنو
کره شمالی هم بمب اتم داره پاکستان هم بمب اتم داره اما به مردم کرم زده و طاعون زده پاکستان و مردم ِگرسنه کره شمالی یه نگاهی بنداز شاید شما هم چیزی فهمیدی
فکر کن تو ایران قوانین کره شمالی رو بخوان تصویب و اجرا کنن صدای خودت اول در نمیاد ؟ بیا جواب بده
البته قبلش اوضاع مردم کره شمالی رو هم یه بررسی کن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۲۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
با سلام این بدهی به ملت ربطی نداره و به ما نمیرسد. زور الکی میزنیم. پوند میاد و میره مام کشک.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
سلام کشک جان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
شما اول برادریت را ثابت کن بعد ادعای ارث داشته باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
این آزاد سازی ها دردی ازدرد مردم راکم نمی کنه، وحکومت بیشتر زور می زنه تا افراد خودشو از تحریم نجات بده!؟!؟
حکومت اگر مردم دوست بود باید کاری کنه که تحریم ها برطرف بشه تا ایران بتونه باجهان ارتباط تجاری برقرار کنه ومردم ازاین معیشت کثیف نجات پیدا کنند!؟! چراحکام ایران، تجارت مارا به روس وچین کمونیست جهانخوار محدود کردندوما مجبور باشیم کالاهای بنجل وگران آنها را بخریم!؟!! چرا فقط به فکر خوتون هستید؟؟! خدا ریشه تونو بکنه؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
وقتی از خودت قمپز در میکردی و به اون خوک کثیف روحانی رای دادی و 8 سال این کشور را به عقب برگرداندید اون وقت باید به اینجاش فکر می کردی ! جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت بود؟! هر که خربزه میخوره باید پای لرزش هم بشینه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
جناب ، مگر افراد حکومت از فضا آمده و از مردم نیستند ؟ تمامی افراد تحریم شده از مسئولین حکومت هستند و تحریم کنندگان افراد مؤثر را تحریم می کنند که در اقتصاد و سیاست تاثیر دارند نه بقال سر کوچه را که در هیچ کجای این اقتصاد تاثیر ندارد .
حاکمیت اگر مردم دوست نبود این چهل سال را چون حکام قاجار و پهلوی به عیاشی خود می پرداخت نه در جان کندن برای رفع مشکلات و تحریم هایی که اربابان جهان که برکول این مردم حق طلب بسته اند . شما با این بیان نه از حق مردم بلکه از اقتدار مستکبران دفاع می کنید و به جای متهم شاکی را محکوم می کنید !!!!!!!!!!!!!!! این نوع قضاوت فقت لایق جنگی و قلعه حیوانات است.
روس و چین کنونی شکل ناقص ودنباله رو همان نظام سرمایه داری غرب هستند و کمونیست 30 سال است که به زباله دان تاریخ پیوسته است که این ملت تنها دروازه ارتباطیش با جهان از این دو قدرت است و شما یا نباید جنس بنجل آنان را بخرید و خود کفا باشید و یا همین راه تنفس اقتصاد جهانی را هم خود مسدود کنید ! ولی دانشمند این یعنی مرگ ملت نه راه نجات ملت و این هم دست شدن با استکبار غرب است .
حال چه کسی خود خواه و فقط به فکر خودش است؟ خدا شما را پایدار کند و ریشه منافقان و ستون پنجم دشمن را بخشکاند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
سرگئی بوردیلیاک، سفیر اوکراین در مصاحبه‌ای دیروز گفت تهران از کی‌یف «حتی به اندازه یک ریال» حمایت نکرده و پس از جنگ، اوکراین از ایران خواهد پرسید که «وقتی احتیاج داشتیم، کجا بودید؟»
مگر اوکراین خودش چه گلی به سر دیگر کشورها تا به حال زده که توقعات بی جا از ایران یا کشورهای دیگر دارد ! اتفاقا شما که فقط با یک کشور طرفید و اینهمه کشور هم حامی شما هستند آنموقع که صدام به ایران حمله کرد و صدام هم مثل شما کلی حامی داشت شما کجا بودید ؟ شما چه عرض اندامی کردید ؟ شما چه خودی نشان دادید؟ خدا رحم کرده که همیشه در حال عیش و نوش و تفریح و خوشگذرانی بودید یک قدم برای فلسطین سوریه افغانستان عراق برداشتید که حالا انقدر توقع دارید . زمین گرد است ...
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
در متن اعترافات سفیر اکراین در ایران بیشتر دقت کنید، خود اعترافاتی کرده و پته خود را آب داده اند، جالبه که چراحالا. در ضمن ماقرار نیست درجنگ طرف کسی را بگیریم، در زمان روسای قبلی اکراین روابط شاید خوب و میانه بود ولی قطعا منافع دو طرفه بوده و منتی بر سرمان نیست، در زمان زلنسکی که فقط در آتش جنگ و ورود غربی‌ها به منطقه تلاش می‌کنند روابط رو به سرازیری رفت و در مسائلی حتی اکراین بدی هم کرد، از جمله همکاری با آمریکا و غیره برای تله گذاری برای پدافند هوایی ما و به اشتباه زدن هواپیما که حتی بعد از اتفاق هم درست تعامل نکردند و همچون دوست مسئله را حل نکردند، بلکه آن را پیچیده باعث مشکلاتی شدند. در ضمن فکر نکنم بخواهم توضیح دهم که کشورایران بیشتر از چهل سال در تحریم هست و مواردی که شما می‌خواهید ما با زحمت برای بازار و مردم خود تهیه میکنیم. منت روغن گندم هم نگ «ارید، مجانی که نبوده، معامله بوده و پولش را گرفته اید،، این سفیر اینقدرنابلد هسن که معاملات جاری کشور را بر سرمان منت میگذارد، در آخر به دنبال خطاها و مقصر کردن دیگران نباشید، بدنبال اشتباهات بزرگ خود باشید و ببینید چه کرده اید که چوب بی صدای خدا رابر سر دارید،
البته تنها کاری که می‌توان برای همه کرد این که صلح برقرار و مردم بی گناه تاوان اشتباهات دیگران را ندهند.
و یک نصیحت
مسوولین و رئیس شما شما اگر عاقل بودند کشور خود را میدان زورآزمایی دیگران نمی‌کردند، البته اگر دست نشانده دیگران نباشند که در مورد زلنسکی انطورکه ازشواهد پیداست بعید میدانم مستقل باشد.
Iran (Islamic Republic of)
دهقان
۱۵:۰۰ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
در کتاب قرآن ما مسلمانان آمده آنگاه که از دستورات الهی سرپیچی کنید سرزمین و خودتان توسط ستمگران دیگر تحت اشغال به امر الهی درآید و زبون وخوار خواهید شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
وقت طلا است لطفا سریع تر توافق کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
وقت طلا است اما توافق چشم بسته یعنی فرستادن کنج طلا به اعماق اقیانوس ، یعنی در تاریکی مطلق راه رفتن و چاه را از راه تشخیص ندادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
منم مگم ربطی به کشوردیگری نداره ولی وقتی نمیدن چکار باید کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
حال که با زبان خوش نمی دهند باید تسلیم زور شد؟ باید چشم از حق خود پوشید؟ باید به چهل سال قبل برگشت ؟ باید همچنان نوکری و ژاندارمی دشمنان کرد؟
یا از خود وجودی نشان دهیم و عزت و شرف و ملک و مال و ناموس خود را با چنگ و دندان از دژخیمان محفوظ نگه داریم.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۱۳ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
کجا هزینه میشه شرطه
چه دردی از اقتصاد خراب ایران دوا میکنه
سفره مردم بزرگ تر بشه خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
آیا تفاوت انسان با حیوان قبول دارد؟ یا که چون ستوران فقط در فکر علوفه و سفره اش باشد ؟
Iran (Islamic Republic of)
قلندر
۰۷:۰۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
اقتصاد فقط نهار و شام نیست . اقتصاد فشل یعنی هرروز یک قیمت یعنی سالی 6بار تمام اجناس موجود گرانتر بشود.حتی روغن خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
به سفیر اوکراین بگید مگر در تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران شما کاری کردید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
در تحریمها خود روسیه چه کمکی به ما کرد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
بله کاری کرد ، تایید تحریم ها و رای در تصویب آن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
"سعید خطیب زاده گفت: آزادسازی منابع مردم ایران و بازگشت پول های ایران به کشور به هیچ کشور ثالثی ربطی ندارد"

واقعا پولها برای مردم ایران است؟ کاش میتونستیم باور کنیم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
سلام.لطفا صیانت از حق مردم در داشتن خودروی ارزان و باکیفیت را در اولویت قرار دهید،واردات میلیونی خودروهای ارزان و باکیفیت بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم ایران ازاد کنید تا کرامت انسانی حفظ شود و مردم در جاده ها کمتر کشته شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
عاقلان دانند ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
آزادسازی پولهای بلوکه شده ایران به هیچ کشوری ربطی ندارد ولیکن قطعا به مردم ایران ربط دارد تا ارزانی شود و یا حداقل چیزی گرانتر نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
از نظر شما که به مردم ایران هم ربطی نداره.
مال خودتون و آقازاده هاتونه.