نشت گاز شهری در ساختمان مسکونی و مصدومیت ۲ شهروند

بی توجهی به اصول ایمنی، موجب نشت گاز شهری، انفجار در ساختمان مسکونی و مصدومیت دو نفر از ساکنان شد.

روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شیراز اعلام کرد: این حادثه ساعت ۳:۴۴ بامداد امروز از سوی شهروندان به سامانه ۱۲۵ اطلاع رسانی شد که بلافاصله ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز، آتش نشانان ایستگاه ۱۷ به محل حادثه واقع در شهرک سامان رهسپار کرد.

در محل حادثه یک ساختمان مسکونی دو طبقه مشاهده شد که طبقه همکف آن براثر نشت گاز، دچار انفجار شده بود و براثر شدت این حادثه، دیوار‌های طبقه همکف این ساختمان و درب و پنجره‌های ساختمان، دچار تخریب شده بود.

با توجه به مصدوم شدن دو نفر از ساکنان ساختمان مسکونی، آتش نشانان ضمن اطفای حریق ناشی از انفجار، بی درنگ با قطع جریان اصلی برق و گاز ساختمان، محل حادثه را ایمن سازی کردند و پس از انتقال ساکنان به محلی امن، دو نفر آقای ۳۰ ساله که دچار مصدومیت شده بودند را برای انجام معاینات پزشکی و انتقال به مراکز درمانی، تحویل امدادگران اورژانس دادند.

آتش نشانان پس از ایمن سازی محل حادثه و ارائه تذکرات ایمنی به مالکان ساختمان، ماموریت خود را به پایان رساندند.

نخستین نکته مهم مطمئن بودن از درست کار کردن وسایل گازسوز است. حتماً وسایل گازسوز را در صورت معیوب بودن به متخصصان امر و مراکز مجاز تعمیر و نگهداری وسایل گاز سوز، جهت کنترل و رفع عیب بسپارند. همچنین در صورت استشمام بوی گاز فورا شیر اصلی گاز را ببندند و شرکت گاز را مطلع و یا با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی تماس بگیرید.

شهروندان باید از روشن کردن لامپ، کبریت و فندک خودداری کنند و برق را از فیوز اصلی قطع و هنگام نشت گاز در محل تاریک از چراغ قوه‌ای که در خارج از محل نشت گاز آن را روشن کرده‌اند استفاده کنند. علاوه‌بر این، افراد خانواده را از محل آلوده به گاز خارج و در و پنجره‌ها را باز کنند و با تکان دادن حوله پنبه‌ای مرطوب به جریان هوا و تهویه اتاق آلوده تسریع بخشند و همیشه یک کپسول خاموش کننده در منزل داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار