اعلام مسیر و ساعت راهپیمایی روز قدس در ۸۱ نقطه استان مرکزی

راهپیمایی روز جهانی قدس، روز جمعه ۹ اردیبهشت در نقاط مختلف استان مرکزی برگزار می‌شود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی ساعت و مسیر راهپیمایی روز قدس در ۸۱ نقطه استان مرکزی را اعلام کرد.

راهپیمایی روز جهانی قدس در اراک از ساعت ۱۱ صبح روز جمعه ۹ اردیبهشت از میدان شهدای شهر آغاز می‌شود و راهپیمایان با عبور از پل خیبر؛ خیابان شیخ فضل‌الله نوری در مصلی بیت المقدس تجمع خواهند کرد.

بر همین اساس سخنران مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس اراک سرلشگر پاسدار رحیم صفوی مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا خواهد بود.

حجت الاسلام خلیلی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: با توجه به رفع برخی از محدودیت‌ها راهپیمایی روز قدس امسال بصورت حضوری همزمان با سراسر کشور در همه شهر‌ها و بخش‌ها و مراکز شهرستان‌های استان مرکزی هم برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام خلیلی گفت: حمایت از مظلومان عالَم وظیفه همه مسلمانان است و با توجه به اینکه رویکرد این شورا تبیینی است در این جلسه در تمهیدات لازم برای برگزاری راهپیمایی روز قدس انجام شد و برنامه‌های خاصی برای این روز در نظر گرفته شده است.


نظری سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری مرکزی هم گفت: روز قدس امسال حساس‌تر از سنوات گذشته است و فلسفه برگزاری این راهپیمایی این است که باحضور پرشور در آن یکبار دیگر انقلاب و نظام را در شرایط امروز و تحریم‌های دشمنان علیه کشور بیمه می‌کنیم.

نظری با بیان اینکه همانطور که مردم همواره با حضور در صحنه‌های مختلف از آرمان‌های انقلاب و اسلام دفاع کردند و خواهند کرد گفت: حضور در راهپیمایی روز قدس بهترین جواب دندانشکن برای توطئه‌های دشمنان نظام و رزیم صهیونیستی است و باید از تمام ظرفیت برای حضور در راهپیمایی استفاده کنیم.

روز قدس آخرین جمعه ماه رمضان است که امام خمینی در سال ۱۳۵۸ش (رمضان ۱۳۹۹ق) آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست دولت اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، با حمایت بسیاری از روشنفکران و هنرمندان مواجه شد و امروزه علاوه بر ایران، در کشور‌های مختلفی از جهان، راهپیمایی و مراسم روز قدس برگزار می‌شود که بنابر گزارش منابع خبری، این تعداد به ۸۰ کشور در قاره‌های مختلف جهان می‌رسد.

 مسیر راهپیمایی روز قدس در ۸۱ نقطه استان مرکزی به شرح زیر است:

اعلام مسیر و ساعت راهپیمایی روز قدس در ۸۱ نقطه استان مرکزی

اعلام مسیر و ساعت راهپیمایی روز قدس در ۸۱ نقطه استان مرکزی

اعلام مسیر و ساعت راهپیمایی روز قدس در ۸۱ نقطه استان مرکزی

اعلام مسیر و ساعت راهپیمایی روز قدس در ۸۱ نقطه استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.