ضبط ۲۶۵ تُن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در خراسان رضوی

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی از ضبط ۲۶۵ تُن فراورده خام‌ دامی غیربهداشتی در استان از ابتدای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی خبر داد.

 جواد اعلمی گفت: در قالب طرح تشدید نظارت بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی دامپزشکی خراسان رضوی از ۱۴ اسفند پارسال تاکنون، ۱۱۶ گروه دامپزشکی و ۲۳۲ بازرس و کارشناس، فعال شده اند و این بازرسی‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: از ابتدای اجرای این طرح تا کنون ۲۸ هزار مورد بازدید از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در خراسان رضوی انجام شده است.

او گفت: همچنین طی مدت یاد شده ۲۵۲ پرونده قضایی در استان تشکیل و متخلفان به مراجع قضایی معرفی و هفت مرکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی مهر و موم شده است.

اعلمی گفت: طی این مدت با ۹۷ خودروی حمل غیرمجاز فرآورده‌های خام دامی نیز برخورد شده است و این در حالی است که از آغاز اجرای این طرح در خراسان رضوی و نظارت این مجموعه بر کشتارگاه‌های طیور تا کنون بیش از ۲۵ هزار تن گوشت مرغ حاصل ذبح و حدود ۱۴ میلیون قطعه از طیور کشتار شده تولید شده است.

به گفته او، در همین چهارچوب تاکنون ۱۰۴ هزار قطعه از لاشه‌های طیور کشتار شده در استان به دلیل غیربهداشتی بودن از چرخه مصرف حذف شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: همچنین در همین مدت و با نظارت کارشناسان دامپزشکی ۹ هزار تن گوشت قرمز حاصل ذبح در کشتارگاه‌های دام خراسان رضوی تولید و روانه بازار مصرف شده است.

اعلمی گفت: در این چهارچوب تاکنون ۳۹۴ لاشه از لاشه‌های دام کشتار شده در کشتارگاه‌های استان به دلیل غیربهداشتی بودن از چرخه مصرف حذف شده است.

او گفت: با توجه به ضرورت تامین سلامت و امنیت غذایی زائران و مجاوران بارگاه رضوی، هیچ گونه اغماضی با متخلفان صورت نمی‌گیرد و با افرادی که امنیت و سلامت غذایی جامعه را به مخاطره بیندازند با همکاری دستگاه قضایی به شدت برخورد می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.