استاندار خراسان رضوی:

استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان ضروری است

استاندار خراسان رضوی گفت: تحقق اقتصاد دانش‌بنیان در استان ضروری است، در این راستا نیروی انسانی خلاق و دارای سرمایه در استان وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

 یعقوبعلی نظری عصر یکشنبه در نشست قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان استان افزود: برای رقم زدن اقتصاد دانش‌بنیان رویکردهایی لازم است و مسائل و مزیت‌های استان این رویکردها را مشخص می‌کند.

او گفت: برنامه امسال فعالیت پردیس‌های ۶ گانه تخصصی پارک علم و فناوری باید ارائه و سهم دانش‌بنیان در رشد اقتصادی ۷.۲ درصدی استان در سال ۱۴۰۱ باید تعیین شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: انسجام تشکیلاتی لازم در قرارگاه اقتصاد دانش بنیان باید ایجاد شود، پس از آن برنامه‌های پیشنهادی پردیس‌ها برای اجرا در استان مصوب می‌شود.

او گفت: هماهنگی، هم‌افزایی، حمایت و هدایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان در این قرارگاه باید انجام و همچنین جریان‌سازی دانش‌بنیانی باید در استان خراسان رضوی محقق شود.

رئیس پارک و علم و فناوری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: پارک علم و فناوری استان و پارک دانشگاه فردوسی آمادگی دارند پیرامون دستگاه‌ها و دانشگاه‌های استان در موضوع آموزش فناوری و دانش‌بنیانی مسائل را روشن کنند.

مسعود میرزایی شهرابی گفت: افزایش کمی و کیفی واحدهای فن‌آور و دانش‌بنیان استان، تسهیل فضای کسب و کار شرکتهای دانش‌بنیان، توسعه فضای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از ظرفیت‌های استان، توسعه بازار شرکت‌ها با الزام به جایگزینی نمونه‌های داخلی به جای نمونه خارجی و کمک به توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان از رویکردهای تشکیل قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.