مشهد، آماده پذیرایی و میزبانی از زائران در تعطیلات عید فطر

در آستانه فرارسیدن تعطیلات عید سعید فطر، همه نهادهای متولی امور سفر و زیارت خراسان رضوی، در آمادگی کامل برای میزبانی از زائران قرار دارند.

در آستانه فرارسیدن تعطیلات عید سعید فطر، همه نهادها، دستگاه‌های اجرایی و ادارات و ارگان‌های متولی امور سفر و زیارت خراسان رضوی، در آمادگی کامل برای میزبانی از مسافران و زائران قرار دارند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران خراسان رضوی گفت: مشهد برای میزبانی از زائران عید فطر، در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد.

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان در آمادگی کامل مشهد برای میزبانی از زائران عید فطر هفته گذشته تشکیل و در محور‌های مهم اسکان و حمل و نقل، با تاکید بر موضوع بازگشت زائران، تصمیم گیری شد.

او گفت: مسئولیت محوری ارائه خدمات و میزبانی در مشهد را برعهده فرماندار و سایر دستگاه‌های متولی است، اطلاع رسانی در سطح ملی به منظور جلوگیری از سرگردانی زائران نیز در حال انجام است ضمن این که خدمات شهری و از جمله پارکینگ برای رفاه زائران نیز همانند نوروز فراهم است.


بیشتر بخوانید


معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران خراسان رضوی گفت:البته هشدار نارنجی توسط اداره کل هواشناسی استان اعلام شده است اما امکان اقامت و اسکان مسافران در فضای باز وجود دارد؛ لذا هماهنگی‌ها برای هدایت مسافران به مجموعه‌های سرپوشیده انجام شده است.

۲۶۵ هزار و ۹۰۰ نفر شب اقامت در واحد‌های اقامتی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این استان برای میزبانی از مسافران عید فطر در واحد‌های اقامتی رسمی و موقت با ظرفیت ۲۶۵ هزار و ۹۰۰ نفر شب ظرفیت دارد.

مشهد، آماده پذیرایی و میزبانی از زائران در تعطیلات عید فطر

یوسف بیدخوری  گفت: از این میزان ظرفیت اقامتی، حدود ۲۵۸ هزار نفر شب در مشهد برای اسکان مسافران و زائران طی ایام تعطیلات عید فطر فعال است.

او گفت:  ۱۱۹ هزار نفر شب ظرفیت از این میزان مربوط به واحد‌های اقامتی رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر است، علاوه بر این، از واحد‌های سرپوشیده شامل حسینیه‌ها، مهمانسرا‌های دولتی و ظرفیت‌های اقامتی آستان قدس نیز بهره گرفته شده است.

بیدخوری گفت:  تیم‌های نظارتی به ظرفیت ۱۲۰ نفر به صورت گشت‌های مشترک کار نظارت بر واحد‌های اقامتی و تاسیسات گردشگری را انجام می‌دهند، مسافران می‌توانند با شماره ۰۹۶۲۹ مرکز خدمات سفر کشور و نیز شماره ۳۷۰۴۵ با پیش‌شماره ۰۵۱ شکایات و تخلفات را اعلام کنند و رسیدگی به شکایات و مشکلات اقامت هم به صورت روزانه و لحظه‌ای انجام می‌شود.

پذیرایی از نمازگزاران و زائران در حرم مطهر رضوی

خادمان معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی نیز در تلاش هستند تا این حریم قدسی را به بهترین شکل آماده میزبانی از محبان حضرت رضا (ع) در ایام عید فطر کنند.

۲۰۰ هزار بسته متبرک برای پذیرایی از نمازگزاران در مراسم نماز عید فطر این حریم آسمانی تهیه و بسته‌بندی‌شده است.

چایخانه‌های حضرت رضا (ع) نیز از ساعت ۱۵ تا ۲۳ در صحن‌های کوثر، غدیر و باغ رضوان آماده پذیرایی از زائران و مجاوران در ایام عید فطر هستند.

آمادگی اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد در روز عید فطر

اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم برای خدمات رسانی مناسب در روز عید سعید فطر اعلام آمادگی کرد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی گفت: در روز عید سعید فطر ۷ دستگاه آمبولانس در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در میدان ۱۵ خرداد مشهد در مأموریت ویژه این روز مستقر هستند.

علی یزدانی گفت: همچنین در این روز نمایندگان اورژانس ۱۱۵ در سازمان مدیریت بحران شهرداری و مرکز کنترل ترافیک هم حضور خواهند داشت؛ در ضمن با افزایش خطوط ۱۱۵ مشهد، همه پایگاه‌های شهری و جاده‌ای، قبل از برگزاری نماز عید سعید فطر تا زمان بازگشت نمازگزاران، به حالت آماده‌باش هستند.

نظارت بر واحد‌های اقامتی مشهد در ایام تعطیلی عید فطر

کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی با اعلام تمهیدات لازم برای حضور مسافران در ایام عید فطر، گفت: نظارت بر واحد‌های اقامتی مشهد و اقلام اساسی در این ایام شدت می‌گیرد.

براتی گفت:  بر اساس پیش‌بینی افزایش آرد موردنیاز برای نانوایی‌های اطراف حرم؛ ۹۰ نانوایی با حجم ۲۴۰ تن آرد برای این ایام پیش‌بینی شده است و آستان قدس هم در محدوده حرم محوطه‌ای برای ارائه نان در نظر گرفته و ۳۲ تن آرد هم برای آن‌ها پیش‌بینی شده است.

کارشناس مسئول سازمان صمت گفت: همچنین جهاد کشاورزی هم پیش‌بینی تهیه اقلام اساسی را برای تعطیلی پیش‌رو داشته و سازمان میادین شهرداری مشهد هم ۴ بازار در اطراف حرم در نظر گرفته است تا اقلام به‌دست زائران و مجاوران برسد.

او گفت: همه دستگاه‌های نظارتی و تنظیم بازار در کمیته نظارت تنظیم بازار برای تعطیلات عید فطر آماده‌باش هستند و اغلب نظارت‌ها در محدوده حرم مطهر و واحد‌های اقامتی خواهد بود.

مشهد، آماده پذیرایی و میزبانی از زائران در تعطیلات عید فطر

آماده‌باش ۱۲ پارکینگ هسته مرکزی مشهد در عید سعید فطر

۱۲ پارکینگ هسته مرکزی مشهد هم در عید سعید فطربه حالت آماده باش در آمده اند.

عضو هیات مدیره شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد گفت: برای رفاه حال زائران و مجاوران، همه پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر آماده خدمات‌رسانی هستند.

حسینی گفت: در حال حاضر پارکینگ‌های شهدا، خسروی، هاشمی‌نژاد، سجادی و پارکینگ‌های بولوار مدرس با ظرفیت بالغ بر هزار و ۵۰۱ فضای پارک به‌صورت کامل آماده خدمت‌رسانی در روز عید هستند.

او گفت: همچنین به منظور تامین حداکثری نیاز فضا‌های پارکینگی، تعداد هزار و ۱۲۵ فضای پارکینگی به‌صورت موقت آماده بهره‌برداری و خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران خواهد بود.

اعلام محدودیت‌های ترافیکی عید فطر در مشهد

در محدوده ۱۲۰ نقطه از مساجد سطح شهر مشهد عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی حضور فعالی را جهت برقراری نظم و امنیت ترافیکی خواهند داشت.

رئیس پلیس راهور مشهد بیان کرد: از ساعت ۲۴ روز دوشنبه محدودیت توقف در خیابان‌های شیرازی، نواب صفوی، میدان طبرسی تا حرم مطهر، خیابان اندرزگو تا میدان بیت المقدس، خیابان امام رضا (ع) از تقاطع دانش تا میدان بیت المقدس و زیر گذر حرم مطهر اعمال خواهد شد.

سرهنگ عباس عابدینی گفت: در صورت ضرورت، از ساعت ۰۶:۰۰ روز سه شنبه نسبت به اعمال محدودیت تردد وسایل نقلیه شخصی و سپس وسایل نقلیه عمومی به سمت حرم مطهر رضوی اقدام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار