صف‌های طولانی در پمپ بنزین‌های اوکراین، نشانه‌ای از آغاز بحرانی تازه

روزنامه‌ای آمریکایی با گزارش گرفتن از سطح شهرهای اوکراین تایید کرد این کشور با بحران سوخت مواجه و زیرساخت‌هایش نابود شده است.

پایگاه اینترنتی روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مقاله‌ای با نام «صف‌های طولانی در پمپ بنزین‌های اوکراین نشانه‌ای از آغاز بحرانی تازه پرده برداشت» نوشت: رانندگان ساعت‌ها به امید خرید بنزین در جایگاه‌های سوخت بوچا صف می‌کشند.

این پایگاه خبری در گزارش خود از «لویو اوکراین» افزود: صف‌های طولانی در جایگاه‌های سوخت در سراسر اوکراین، درست نقطه آغاز یک بحران سوخت است.

در یکی از بزرگ‌ترین جایگاه‌های سوخت در لویو در شرق اوکراین، نزدیک به پنجاه دستگاه خودرو، در صبح روز یکشنبه برای خرید میزان محدودی بنزین صف کشیده بودند. رومان یارما، کارمند بازنشسته دولت در این خصوص اعلام کرد یک ساعت برای خرید مقدار محدودی بنزین برای خودروی کوچکش که گمان می‌کند ۱۰ لیتر باشد، منتظر بوده است.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در گزارشی در ماه مارس از کمبود سوخت به عنوان عاملی بزرگ در اینکه کشاورزان اوکراینی بتوانند محصولات کنونی را برداشت کنند یا محصول تازه‌ای را امسال کشت کنند، یاد کرده بود. 

این پایگاه خبری در ادامه در کنار عکسی از صف خودرو‌ها نوشت: رانندگان خودرو‌ها روز شنبه در بحبوحه کمبود سوخت برای دریافت سوخت در لویو صف کشیدند. بنا بر این گزارش، پیش از آغاز شدن جنگ در ماه فوریه، نزدیک به سه چهارم واردات بنزین و گازوئیل اوکراین از فدراسیون روسیه و هم پیمانش بلاروس تامین می‌شد. اوکراین در حال مذاکره با تامین کنندگان سوخت اروپایی است. با این حال، این کشور با موانع هولناک لجستیکی در دریافت سوخت از بندر‌های لهستان و رومانی رو به روست.

به گفته سرهیی کویون، مدیر شرکت مشاوره (ای - ۹۵) اوکراین، اتحادیه اروپا لازم است که تغییر‌های فراوانی در سامانه حمل و نقل خود برای ممکن شدن فروش موثر و سودبخش بنزین به اوکراین به وجود آورد. ناتالیا کاتسر بوچکوفسکا، عضو سابق کمیته انرژی در پارلمان اوکراین نیز اعلام کرد این کشور به گسترش خط آهن و راه‌های زمینی در سراسر مرز لهستان و همچنین افزودن پایانه‌ها در ساحل دریای بالتیک نیاز دارد.

گزارش فائو حاکی است که تنها یک پنجم از نزدیک به ۱۳۰۰ کسب و کار بزرگ مربوط به کشاورزی دراین کشور در بررسی ماه مارس دولت، سوخت کافی برای فعالیت تجهیزاتشان جهت کاشت ذرت و دیگر محصولات در بهار امسال در اختیار داشتند. کمبود سوخت همچنین در تابستان امسال برداشت گندم و دیگر محصولات کشاورزی را به مشکل می‌کشاند.

یکی از مسئولان جایگاه سوخت اوکراین در مصاحبه‌ای تاکید کرد ذخیره جایگاه‌های سوخت محدود شده است چرا که سهمی برای نیرو‌های ارتش و دفاع شهری در نظر گرفته شده است. در حالی که بیشتر جایگاه‌های سوخت تعطیل اند، آن‌هایی که باز هستند، بیشتر به سوخت پالایشگاه‌های اوکراین وابسته اند تا سوخت وارداتی. آن‌ها سوخت را با محدودیت به افراد دارای مجوز می‌فروشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۰۴:۱۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
دمت گرم اقا پوتین. ایول دیری بینول
آخرین اخبار