هفتادوسومین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین

روسیه: از سلاح هسته‌ای استفاده نخواهیم کرد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو تصمیم ندارد تا از تسلیحات هسته‌ای در جنگ با کی‌یف استفاده کند.

درگیری‌های روسیه و اوکراین به روز هفتادوسوم هم رسید. «الکسی زایتسف» معاون سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز جمعه در پاسخ به رسانه‌های غربی مبنی بر احتمال استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در جنگ اوکراین تأکید کرد برای نخستین بار نیست که چنین گمانه‌زنی‌هایی از سوی غرب مطرح می‌شودو این‌ها «دروغ‌هایی عامدانه» هستند؛ روسیه سخت به این اصل پایبند است که در یک جنگ هسته‌ای، برنده‌ای وجود ندارد.

«آندری تورچاک» نماینده و معاون رئیس شورای فدراسیون روسیه روز گذشته در جریان بازدید از شهر خرسون گفت روسیه برای همیشه در جنوب اوکراین می‌ماند. این در حالی است که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در سخنانی مدعی شد کی‌یف پایانی را برای جنگ نمی‌بیند؛ اما تلاش کرده است تا راه‌حل‌هایی دیپلماتیک را از طریق مذاکرات ایجاد کند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز گذشته اعلام کرد که پنتاگون به منظور تقویت دفاع اوکراین، اطلاعاتی درباره واحد‌های نظامی روسیه به اوکراینی‌ها می‌دهد، این در حالی است که «جان کربی» پیش از آن ضمن تکذیب گزارش‌هایی درباره کمک اطلاعاتی آمریکا به مقامات اوکراین برای شناسایی محل فرماندهان نظامی روسیه تأکید کرده بود که پنتاگون حتی در خصوص تصمیم‌گیری درباره انتخاب اهداف حملات نظامی اوکراین هم مشارکت ندارد.

مقامات آمریکایی نیز پیش از این اذعان کرده‌اند اطلاعات مشترک آمریکا به اوکراین در غرق کردن کشتی روسی «مسکوا» کمک کرده است. این در حالی است که کرملین در واکنش به این‌که غرب اطلاعات نظامی روسیه را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد، اعلام کرده است روسیه هرکاری لازم باشد برای پاسخگویی انجام خواهد داد.


بیشتر بخوانید:


وزارت دفاع روسیه روز گذشته اعلام کرد موشک‌های با دقت بالا ۳۱ سایت نظامی اوکراین و یک انبار مهمات در «پوپاسنایا» را هدف قرار دادند. وزارت دفاع روسیه همچنین از سرنگونی یک جنگنده سوخو ۲۷ اوکراینی در لوهانسک خبر داد و افزود سلاح‌های هوایی روسیه در طول روز به ۲۷ سایت نظامی اوکراین حمله‌هایی را انجام داده‎اند. وزارت دفاع اوکراین اما اعلام کرد نیرو‌های اوکراینی ۱۵ سرباز روسی را کشتند و ۲ بالگرد روسی را سرنگون کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین نیز روز گذشته اعلام کرد که این کشور انتصاب سفیران جمهوری‌های غیرقانونی در مسکو را محکوم می‌کند و سفیران منصوب شده با مجازات جنایی برای خیانت روبه‌رو خواهند شد. پیش از این رؤسای‌جمهور دونتسک و لوهانسک سفرای فوق‌العاده خود را در روسیه تعیین کرده‌اند.

«اورزولا فن درلاین» رئیس کمیسیون اروپا نیز دیروز با تأکید بر این‌که تحریم نفتی روسیه هرگز آسان نخواهد بود، اعلام کرد اتحادیه اروپا بسته تحریمی جدیدی را علیه روسیه به تصویب خواهد رساند. این در حالی است که وزیر انرژی اسلواکی روز چهارشنبه تصریح کرد که تحریم واردات نفت از روسیه اقتصاد این کشور و اروپا را نابود خواهد کرد.

تحولات روز هفتادوسوم حمله روسیه به اوکراین را در ادامه بخوانید:

تحقیقات سازمان جهانی بهداشت درباره جنایات جنگی در اوکراین

به گزارش رویترز، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد شواهدی را برای تحقیقات احتمالی درباره جنایات جنگی روسیه جمع‌آوری می‌کند.

«تدروس آدهانوم» رئیس سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری گفت که این مسئولیت صریح طرف‌های متخاصم است که از حمله به مراکز بهداشتی و درمانی خودداری کنند، اما تاکنون ۲۰۰ حمله به بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در کی‌یف ثبت شده است.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه: دو جنگنده اوکراینی را سرنگون کردیم

وزارت دفاع روسیه در تازه‌ترین گزارش خود از جنگ اعلام کرد: دو جنگنده و سه بالگرد که نیرو‌های ارتش اوکراین را در نزدیکی جزیره‌ای تحت کنترل روسیه در دریای سیاه جابجا می‌کرد، سرنگون شدند.

وزارت دفاع روسیه همچنین از سرنگونی دو پهپاد از نوع بیرقدار در نزدیکی جزیره‌ای در دریای سیاه خبر داد.

۲ سال پیش
سیا: هیچ شواهد عملی برای استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای وجود ندارد

خبرگزاری فرانسه نوشت، مدیر سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) اذعان کرد «هیچ شواهد عملی» مبنی بر آن‌که روسیه قصد استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی داشته باشد، وجود ندارد.

۲ سال پیش
اوکراین: همه زنان، کودکان و سالمندان از آزوفستال تخلیه شدند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اوکراین می‌گوید همه زنان، کودکان و سالمندان از کارخانه «آزوفستال» تخلیه شدند.

۲ سال پیش
مسکو: واشنگتن در عملیات‌های نظامی در اوکراین مداخله می‌کند

به گزارش رویترز، «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای دولتی روسیه گفت: واشنگتن عملیات‌های نظامی در اوکراین را هماهنگ و از همین رو به طور مستقیم در اقدامات نظامی روسیه مداخله می‌کند.

نماینده روسیه در سازمان ملل نیز گفت: ناتو به صورت نیابتی در حال جنگ با روسیه در اوکراین است. ناتو تهدید اصلی برای امنیت و صلح بین‌المللی به شمار می‌آید.

۲ سال پیش
روسیه: به حمله خود به آزوفستال ادامه می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری تی‌آرتی، فرماندهی ارتش اوکراین اعلام کرد روسیه به حمله خود به کارخانه فولاد «آزوفستال» در ماریوپل با آتش توپ و تانک ادامه می‌دهد.

۲ سال پیش
تخلیه ۵۰ نفر از آزوفستال

خبرگزاری ریانووستی گزارش داد، ۵۰ نفر دیگر از کارخانه محاصره شده فولاد «آزوفستال» در «ماریوپل» اوکراین تخلیه شدند.

۲ سال پیش
حمله موشکی روسیه به فرودگاه بین المللی اودسا

خبرنگار الجزیره از حمله موشکی به فرودگاه بین المللی ادوسا خبر داد و اعلام کرد تیم اطفای حریق، در حال کار برای خاموش کردن آتش سوزی ایجاد شده بر اثر این حمله است.

همچنین مدیریت نظامی شهر اودسا مدعی شد: نیروهای روسیه چهار موشک کروز به این شهر شلیک کردند و هنوز خبری از افرادی که قربانی شده اند، در دست نیست.

۲ سال پیش
تاکید بایدن و ترودو بر تداوم مجازات و تحریم‌های روسیه به سبب جنگ اوکراین
آمریکا‏ و کانادا، با مسئول دانستن روسیه در زمینه پیامدهای حمله به اوکراین، برادامه مجازات و تحریم این کشور تاکید کردند.
 
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، کاخ سفید با انتشار بیانیه ای از تماس تلفنی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا و تاکید دو طرف بر ضرورت پایبندی دو کشور به ادامه مجازات روسیه به خاطر اقدامات وحشیانه اش در اوکراین تاکید کردند.
 
در همین ارتباط نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا این سوال را مطرح کرد که اگر روسیه در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار نگیرد باید این فهرست را پاره کرد.
 
از مهمترین تحولات سیاسی جنگ اوکراین همچنین باید به دور جدید کمکهای نظامی آمریکا به اوکراین اشاره کرد که طبق بیانیه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا ارزش این کمکها حدود یکصد و پنجاه میلیون دلار بوده است که از سهم کمکهای پنتاگون برای اوکراین اختصاص یافته است.
 
 
 
۲ سال پیش
روسیه از نابودی تجهیزات نظامی اروپایی و آمریکایی در اوکراین خبر داد

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد مقادیر مهمی از تجهیزات نظامی آمریکا و کشور‌های اروپایی را نزدیک ایستگاه راه آهن خارکیف در اوکراین منهدم کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز مسکو وزارت دفاع روسیه خاطر نشان کرد به ۱۸ تاسیسات نظامی در اوکراین در شبانه روز گذشته حمله کرده است.

براساس اعلام وزارت دفاع روسیه سه انبار تسلیحاتی در داچن نزدیک بندر اودسا از جمله این اهداف بوده است.

۲ سال پیش
خنثی سازی عملیات تروریستی علیه خبرنگاران روسیه در آلمان

شبکه تلویزیونی المیادین از خنثی سازی یک حمله تروریستی با استفاده از مواد منفجره علیه خبرنگاران رسانه‌های روسی و خانواده‌های آن‌ها در برلین آلمان خبر داد.
در همین ارتباط سفارت روسیه در آلمان نیز اعلام کرد یک اقدام تروریستی احتمالی علیه روزنامه‌نگاران روسی و خانواده‌هایشان در یک مجتمع مسکونی در برلین خنثی شده است.
شبکه الجزیره نیز در خبری فوری به نقل از پلیس شهر برلین در این خصوص اعلام کرد روز جمعه یک شیء انفجاری در مجتمعی مسکونی که کارکنان آژانس مطبوعاتی روسیه نیز در آن سکونت دارند، خنثی شده و تحقیقات جنایی در مورد این حادثه آغاز شده است.

۲ سال پیش
تلاش نئونازی‌ها برای اجرای اقدامات تحریک آمیز در دونباس

مقامات روسیه، نئونازی‌های اوکراینی را به تلاش برای اجرای اقدامات تحریک آمیز در دنباس متهم کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نئونازی های اوکراینی و نیروهای این کشور در صدد اجرای اقدامات تحریک‌آمیز در مناطق استقرار صنایع شیمیایی در دونباس جنوب شرق اوکراین هستند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای اوکراینی و نئونازی‌های این کشور این اقدامات را به دستور اربابان آمریکایی و انگلیسی خود انجام می‌دهند.

میخائیل میزنتسیف، رئیس مرکز ملی مدیریت دفاعی روسیه اعلام کرد ملی‌گرایان افراطی اوکراینی تصمیم دارند در مثلث صنعتی در جمهوری لوهانسک که حدود سی موسسه شیمیایی در آنجا قرار دارد، اقدامات تحریک آمیز شیمیایی انجام دهند.

۲ سال پیش

مقامات روسیه روز شنبه اعلام کردند شامگاه جمعه ۴۴ مرکز فرماندهی و ۱۹۶ پایگاه نیرو‌های اوکراینی هدف قرار گرفت.

۲ سال پیش
استولتنبرگ: ناتو در صورت پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو، در مرحله درخواست از آنها محافظت خواهد کرد
 
دبیرکل ناتو به شبکه تلویزیونی اس وی تی سوئد اعلام کرد که اگر سوئد تصمیم به عضویت در ناتو بگیرد، این ائتلاف آماده است تا در مرحله درخواست اولیه، حضور نظامی خود را در دریای بالتیک و در امتداد مرزهای این کشور افزایش دهد.
 
ینس استولتنبرگ به شبکه تلویزیونی اس وی تی سوئد گفت: «از لحظه‌ای که سوئد درخواست ‌کند، و ناتو اعلام کند که خواستار الحاق سوئد به این ائتلاف است، ناتو متعهد به تضمین امنیت سوئد می شود. ما راه‌حل‌هایی برای نیازهای امنیتی سوئد در دوره انتقالی پیدا خواهیم کرد.»
 
انتظار می رود سوئد و فنلاند اواخر این ماه در مورد درخواست پیوستن به ناتو تصمیم بگیرند. مسکو به هر دو کشور نسبت به «عواقب جدی» این تصمیم هشدار داده است، از جمله تهدید به استقرار تسلیحات هسته‌ای در کالینینگراد تحت کنترل روسیه کرده است.
۲ سال پیش
وقوع انفجار در مرز اوکراین

اسپوتنیک گزارش داد که انفجار در نزدیکی مرز اوکراین با پرتاب مواد منفجره با پهپاد رخ داده است.

۲ سال پیش
امیدواری تایوان به حمایت شدن از سوی جامعه جهانی

جوزف وو، وزیر امور خارجه تایوان روز شنبه گفت که تایوان امیدوار است که اگر پکن به این جزیره حمله کند، جهان چین را مانند روسیه به دلیل جنگ با اوکراین تحریم کند.

تایوان به تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین پیوسته است و روز جمعه بلاروس را به این فهرست اضافه کرد.

با توجه به حداقل سطح تجارت مستقیم تایوان با بلاروس یا روسیه، این حرکت تا حد زیادی نمادین است.

وو در گفتگو با خبرنگاران در تایپه در مراسمی به مناسبت تأسیس اتحادیه اروپا گفت که در محکوم کردن تهاجم و تحریم روسیه و بلاروس، مهم است که در کنار دیگران بایستیم.

وی افزود: در آینده، اگر مورد تهاجم قرار گرفتیم، البته امیدواریم جامعه بین‌المللی بتواند تایوان را درک کرده و از آن حمایت کند و این نوع رفتار‌های تهاجمی را تحریم کند.

وو با اشاره به تحریم‌ها گفت: بنابراین تایوان در کنار جامعه بین المللی می‌ایستد و این اقدامات را انجام می‌دهد.

۲ سال پیش
روسیا الیوم: حمله نیرو‌های اوکراینی به گروه‌های خبری در دنباس

نیرو‌های اوکراینی گروه‌های خبری را که سرگرم پوشش خبری درگیری‌های نظامی در دنباس هستند هدف قرار دادند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، خبرنگار شبکه چینی ”سی‌جی‌تی‌ان“ حمله خمپاره‌ای نیرو‌های اوکراینی به خبرنگاران در دنباس را که مشغول پوشش خبری جنگ بودند، ثبت کرد. اعضای گروه خبری این شبکه که در منطقه تروتسکی در لوهانسک حضور پیدا کرده بودند به نیرو‌های روسیه پناه بردند تا از آن‌ها حمایت کنند.

نظامیان روسیه به خبرنگاران گفتند قبل از آن که هدف حمله خمپاره‌ای قرار بگیرند، تحرکات آن‌ها با پهپاد زیر نظر گرفته شده است.

خبرنگاران چینی اعلام کردند نیرو‌های روسیه به آن‌ها گفتند تک تیرانداز‌های اوکراینی در مناطق مجاور لوهانسک حضور دارند و نظامیان و غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند.

۲ سال پیش
کرواسی خواستار مستثنی شدن از تحریم نفت و گاز روسیه شد

کرواسی به سبب نیاز به نفت و گاز روسیه و مشکل پیدا کردن منابع جایگزین برای وارد کردن انرژی، خواستار مستثنی شدن از تحریم‌های اعمال شده بر روسیه شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، رسانه‌های کرواسی اعلام کردند این کشور به سبب نیاز به نفت سنگین، خواستار مستثنی شدن از تحریم‌های اعمال شده بر واردات نفت و گاز از روسیه شده است.

رسانه‌ها افزودند منابع تامین نفت و گاز محدود است و این کشور نمی‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۲ منابع دیگری برای واردات نفت و گاز پیدا کند.

منابع بروکسل اعلام کردند کمیسیون اروپا نتوانست درباره تحریم واردات نفت و گاز از روسیه به توافق برسد به همین سبب گفتگو‌ها در این باره هفته آینده نیز ادامه خواهد یافت.

۲ سال پیش
نانسی پلوسی: نام روسیه در فهرست کشور‌های حامی تروریسم قرار گیرد

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، نانسی پلوسی در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: اگر نام روسیه در فهرست کشور‌های حامی تروریسم نباشد، باید آن فهرست را پاره کرد. روسیه یک کشور هسته‌ای است که به یک کشور دیگر حمله کرده است و این شرایط، خطر استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را ایجاد می‌کند. رئیس جمهور روسیه، سربازان خودش را به عاملان ارتکاب خشونت و تجاوز به دختران کم سن و سال تبدیل کرده است.

نانسی پلوسی گفت: قرار دادن نام روسیه در فهرست کشور‌های حامی تروریسم، بخشی از اختیارات ریاست جمهوری است و باید این کار صورت گیرد. این اقدام، اعمال و اجرای تحریم‌ها علیه روسیه و نیز اعمال تحریم‌های ثانویه را تسهیل خواهد کرد.

۲ سال پیش
گفتگوی تلفنی بایدن و ترودو درباره اوکراین

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، به منظور «تلاش‌های مستمر برای ارائه کمک‌های امنیتی» به کی‌یف پس از عملیات نظامی روسیه در سراسر اوکراین رایزنی کرده است.

بایدن و ترودو بر تعهد خود برای ادامه پاسخگویی به روسیه به خاطر اقدامات نظامی اش در اوکراین و در عین حال ارائه کمک های اقتصادی و بشردوستانه به میلیون ها اوکراینی آسیب دیده از درگیری تاکید کردند.

 

۲ سال پیش
روسیه: هفت پهپاد اوکراینی را منهدم کردیم
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد هفت پهپاد اوکراینی را در آسمان جزیره مار و استانهای خارکیف، دونتسک و لوگانسک منهدم کردیم.
 
وزارت دفاع روسیه همچنین از هدف قرار دادن انبار تسلیحات در نزدیکی شهر پوپاسنا در اوکراین خبر داد.
۲ سال پیش
کی یف از کشته شدن 15 نظامی روس خبر داد
وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد نیروهای ما 15 نظامی روسیه را کشتند و دو پهپاد آنان را سرنگون کردند.
۲ سال پیش
دستور بایدن به مقامات امنیتی این کشور برای خودداری از افشای اطلاعات مربوط به اوکراین

ان بی سی به نقل از دو مقام دولتی آمریکا خبر داد که جو بایدن به مقامات امنیتی و اطلاعاتی آمریکا دستور داده تا از افشای اطلاعات دفاعی و سری در مورد ارتباط آمریکا و اوکراین خودداری کنند.

گفته می شود بایدن در تماسی تلفنی با ویلیام برنز، رییس سیا، لوید آستین، وزیر دفاع و آوریل هاینز، مدیر اطلاعات ملی این کشور اعلام کرده هر گونه افشاگری در این زمینه ممکن است آمریکا را از اهداف اصلی خود منحرف کند.

پیش تر روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه آمریکایی نوشته بود کمک های اطلاعاتی واشنگتن به کی یف منجر به هدف قرار دادن شماری از فرماندهان ارشد روسی در اوکراین شده است. 

۲ سال پیش
مخالفت رئیس جمهور بلغارستان با ارسال کمک‌ نظامی به اوکراین

رومن رادف، رئیس جمهور بلغارستان با مصوبه پارلمان این کشور درباره ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین مخالفت کرد و آن را خطرناک دانست.

رادف که در مراسم روز ارتش بلغارستان شرکت کرده بود، در این باره گفت: این اقدام می‌تواند کشور را به سوی جنگ بکشاند.

وی با هشدار درباره پیامد‌های مصوبه پارلمان با در نظر گرفتن احتمال تشدید بحران در اوکراین، خواستار اتخاذ تصمیمات عاقلانه شد و با اشاره به درگیری‌ها در اطراف نماد یادبود ارتش سرخ شوروی در صوفیه بین طرفداران حمایت نظامی از کی‌یف و حامیان بی طرفی، خاطر نشان کرد: سیاستمداران بلغاری باید عواقب سخنان سیاسی شان را در نظر بگیرند.

گفتنی است پارلمان بلغارستان روز چهارشنبه گذشته، مجوز کمک فنی و نظامی به اوکراین را صادر کرد.

۲ سال پیش
بنادر اوکراین با 20 درصد ظرفیت کار می کنند

فارین پالیسی به نقل از معاون وزیر زیرساخت ها در اوکراین اعلام کرد بنادر اوکراین در حال حاضر با بیست درصد ظرفیت شان کار می کنند.

۲ سال پیش
اعزام نیروهای داوطلب جدید به دونباس در شرق اوکراین

شمار جدیدی از نیروهای داوطلب از روسیه به منطقه دونباس اعزام شدند.

منابع محلی اعلام کردند دسته جدیدی از نیروهای داوطلب به خط مقدم درگیریها رسیده اند که 240 نفر از مناطق مختلف فدراسیون روسیه هستند. هدف این نیروها ادامه آزاد کردن مناطق دو جمهوری لوهانسک و دونتسک است.

۲ سال پیش
استفاده نیرو‌های اوکراینی از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل، در نشست غیررسمی شورای امنیت که به دعوت مسکو برای تضمین بازخواست عاملان جنایت در اوکراین برگزار شده بود نیرو‌های اوکراینی را به استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی متهم کرد.

نبنزیا با پخش عکس‌ها، تصاویر و مدارکی افزود: نیرو‌های اوکراینی در جنگ، مرتکب جنایت می‌شوند.

۲ سال پیش
ترامپ: بی اطلاعی دولت بایدن از چگونگی درگیری ها در اوکراین ممکن است به قیمت جان میلیون ها نفر تمام شود

دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا گفت: دولت بایدن نمی داند باید چگونه با ولادیمیر پوتین رفتار کند. آنها دقیقاً رفتار اشتباه را در لحظه اشتباه انجام می دهند. بایدن هیچ چیزی در مورد نحوه برخورد روانشناسانه در شرایطی این چنینی نمی داند.

ترامپ در گردهمایی هوادارانش در پنسیلوانیا گفت: در نهایت به همین دلیل میلیون ها نفر کشته می شوند زیرا ما دقیقاً نمی دانیم داریم چه کاری انجام می دهیم. این خطرناکترین زمان در تاریخ آمریکا به دلیل قدرت باور نکردنی تسلیحات مدرن است.

۲ سال پیش
موافقت بایدن با ارسال بسته جدید کمکهای تسلیحاتی به اوکراین

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا با ارسال بسته جدید تسلیحاتی به ارزش 150 میلیون دلار به اوکراین موافقت کرد. این بسته شامل مهمات توپخانه ای، رادار، و  دیگر تجهیزات نظامی است و قرار است در روزهای آینده در اختیار دولت زلنسکی قرار گیرد.

بایدن در بیانیه ای در این باره گفت: امروز ما به حمایتهای همه جانبه خود از مردم اوکراین برای دفاع از خود در برابر تجاوزات روسیه ادامه می دهیم.

این محموله نهمین بسته کمک امنیتی واشنگتن به کی یف بود. آمریکا تا به امروز حمایت های تسلیحاتی به ارزش بیش از 3.4 میلیارد دلار برای اوکراین ارسال کرده است.

۲ سال پیش
زلنسکی: تلاش ها برای نجات مردم ماریوپل ادامه دارد

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین شب گذشته در پیامی ویدئویی اعلام کرد تلاشها برای گفتگوهای دیپلماتیک برای نجات جان مردم ماریوپل ادامه دارد.
وی مدعی شد برخی کشورها به عنوان واسطه در حال رایزنی با روسیه هستند.

مقامات اوکراین خبردادند روز گذشته حدود 50 نفر از غیرنظامیانی که در کارخانه فولاد پناه گرفته بودند به سمت محلهای امن تخلیه شدند. اوکراین اما مدعی شده که روسیه آتش بس را نقض کرده و اجازه خروج ده ها غیرنظامی دیگر گرفتار در این کارخانه را نمی دهد. شهر بندری ماریوپل بعد از هفته ها نبرد به صورت کامل در محاصره نیروهای روسی است.

۲ سال پیش
کاخ سفید از سخنرانی زلنسکی در نشست گروه 7 خبر داد

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد کشورهای حاضر در نشست گروه 7 قرار است فردا (یکشنبه) میزبان کنفرانس تصویری با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین برای سخنرانی در نشست این گروه باشند. 

سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: قرار است در این نشست آخرین تحولات اوکراین، مشکلات و کاستی های دولت کی یف و نحوه ارسال کمک های نظامی و غیرنظامی بیشتر به این کشور مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

مقامات کشورهای آمریکا، فرامسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، ژاپن و کاناداد قرار است در این نشست با زلنسکی گفتگو داشته باشند.

۲ سال پیش
لوکاشنکو: جنایت بوچا برنامه کارشناسان انگلیسی بود

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت، جنایت تحریک گرانه شهر بوچا را کارشناسان انگلیسی برنامه ریزی کرده بودند.

وی افزود کارشناسان انگلیسی برای عملی کردن این جنایت خود را از شهر لویو به بوچا رسانده بودند. با ولادیمیر پوتین این عملیات را بررسی کرده ام، انگلیسی‌ها با چهار خودرو خود را به بوچا رسانده بودند و از این حادثه تصویربرداری کردند. شماره پلاک این چهار خودرو به مسکو تحویل داده شده است.

اوکراین مدعی وقوع جنایت جنگی در شهر بوچا است. با این حال، مقامات روسی بارها این ادعاها را رد کرده اند. 

 

۲ سال پیش
ادامه روند تخلیه غیرنظامیان از ماریوپل

معاون نخست وزیر اوکراین اعلام کرد، ۵۰ غیرنظامی روز جمعه از کارخانه آزوفستال در شهر ماریوپول خارج شدند و عملیات تخلیه روز شنبه ادامه خواهد داشت.

در عین حال، اوکراین، روسیه را به نقض آتش بس متهم و اعلام کرد مسکو به تعهدش مبنی بر متوقف کردن تمام اقدامات خصومت آمیزش در زمان تخلیه غیر نظامیان (از منطقه درگیری ها) پایبند نبوده است.

روسیه هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است.

۲ سال پیش
مقامات دونتسک: اوکراین ۳۵ بار آتش بس را نقض کرده است

مقامات جمهوری خلق دونتسک مدعی اند نیرو‌های اوکراینی بخش‌های مربوط به این بخش‌های گوناگون این منطقه را ۳۵ بار در یک روز (گذشته) هدف گلوله قرار دادند که به جان باختن چهار غیرنظامی انجامید.

 

۲ سال پیش
مقام روس: خرسون به یکی از نهاد‌های تشکیل‌دهنده فدراسیون روسیه تبدیل می‌شود

معاون رئیس اداره منطقه‌ای روسیه به ریانووستی گفت منطقه آزاد شده «خرسون» در جنوب اوکراین  تلاش خواهد کرد تا به یکی از نهاد‌های تشکیل‌دهنده فدراسیون روسیه تبدیل شود.

«استریموسوف» معاون اداره محلی همچنین گفته است که ساکنان خرسون واجد شرایط شهروندی روسیه خواهند بود.

۲ سال پیش
مهمترین تحولات هفتادودومین روز از درگیری‌های روسیه و اوکراین

خبرگزاری ریانووستی مهمترین تحولات هفتادودومین روز از عملیات ویژه روسیه در اوکراین را به شرح زیر گزارش داد:

  • نیرو‌های هوایی روسیه یک انبار مهمات بزرگ از سربازان اوکراینی را در کارخانه Energomashspetsstal در «کراماتورسک» منهدم کردند و سیستم موشکی تاکتیکی توچکا-یو (Tochka-U) در نزدیکی «نووتاوریچ» در منطقه «زاپوریزیا» نابود شد.
  • هوانوردی روسیه ۲۷ مورد از تأسیسات نظامی اوکراین از جمله ۳ انبار مهمات و همچنین ۱۶ منطقه تمرکز نیرو‌ها و تجهیزات را هدف قرار داد؛ در نتیجه حملات، تا ۳۱۰ سرباز اوکراینی کشته شدند.
  • موشک‌های با دقت بالا به ۳۱ منطقه متمرکز نیروی انسانی و تجهیزات ارتش اوکراین و همچنین یک انبار مهمات در نزدیکی «پوپاسنا» اصابت کرد.
  • نیرو‌های موشکی و توپخانه فدراسیون روسیه ۲۲ پست فرماندهی، ۳ انبار مهمات را هدف قرار دادند.
  • یک هواپیمای سوخو ۲۷ اوکراینی با استفاده از پدافند هوایی سرنگون شد، ۷ پهپاد اوکراینی در نزدیکی جزیره «سرپنت» منهدم شد.
  • از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، نیرو‌های روسیه بیش از ۱۵۰ هواپیمای نظامی اوکراینی و بیش از ۲ هزار تانک را منهدم کرده اند.
  • گوترش، دبیرکل سازمان ملل، گفت که سازمان ملل و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ طی یک عملیات مشترک حدود ۵۰۰ نفر را از «آزوفستال»، «ماریوپل» و مناطق مجاور تخلیه کردند.
  • وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه قصد استفاده از سلاح هسته‌ای در عملیات ویژه در اوکراین را ندارد.
  • وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است که مذاکرات بین روسیه و اوکراین در رکود است.
  • نماینده نیرو‌های مسلح لتونی اعلام کردند اطلاعاتی وجود دارد که کی‌یف در حال برنامه‌ریزی برای حمله به پل «کریمه» در ۹ مه است.
  • بازرس محلی گفت که از ۲۹ آوریل تا ۵ مه نزدیک به ۲۰۰ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۴۰۰ نفر مجروح شدند.
۲ سال پیش
زلنسکی: به هماهنگی با کشور‌های بالتیک برای افزایش فشار بر مسکو ادامه می‌دهیم

به گزارش الجزیره، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد: وزرای خارجه کشور‌های بالتیک حمایت مستمر خود از مبارزه ما علیه تهاجم روسیه را تأیید کردند. ما به هماهنگی با کشور‌های بالتیک برای افزایش فشار بر مسکو ادامه می‌دهیم.

۲ سال پیش
زلنسکی مدعی شد: تلاش دیپلماتیک برای نجات مدافعان مجتمع آزوفستال ادامه دارد

خبرگزاری رویترز به نقل از «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نوشت: میانجی‌ها و دولت‌های با نفوذ در تلاش دیپلماتیک برای نجات مدافعان مجتمع آزوفستال هستند.

۲ سال پیش
رئیس دفتر زلنسکی: روند تخلیه از آزوفستال ادامه دارد

الجزیره گزارش داد، رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد: تخلیه از «آزوفستال» بسیار سخت بود و روس‌ها از جنگ و تیراندازی دست برنداشتند.

رئیس دفتر زلنسکی گفت: روند تخلیه از آزوفستال ادامه دارد و ما قبل از تخلیه مردم، غیرنظامیان و سربازان خود متوقف نخواهیم شد.

۲ سال پیش
ساکنان خرسون واجد شرایط شهروندی روسیه هستند

ریانووستی گزارش داد، «استریموسوف» معاون اداره محلی گفت که ساکنان منطقه آزاد شده «خرسون» در جنوب اوکراین واجد شرایط شهروندی روسیه خواهند بود.

۲ سال پیش
شورای امنیت بر یافتن راه‌حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین تأکید کرد

به گزارش ریانووستی، شورای امنیت سازمان ملل برای اولین‌بار پس از آغاز عملیات ویژه فدراسیون روسیه به اتفاق آرا بیانیه‌ای در مورد اوکراین تصویب کرد.

ریانووستی نوشت در این بیانیه به ویژه آمده است که «شورای امنیت حمایت خود را از تلاش‌های دبیرکل برای یافتن راه‌حل مسالمت‌آمیز اعلام می‌کند.»

۲ سال پیش
ملی‌گرایان استحکاماتی را در تأسیسات شیمیایی ایجاد کردند

به گزارش الجزیره، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیرو‌های اوکراینی و گردان‌های ملی‌گرایان استحکاماتی را در تأسیسات اصلی از جمله صنایع شیمیایی ایجاد کردند.

دفاع روسیه افزود نیرو‌های اوکراینی مخازن شیمیایی را بمب‌گذاری کرده‌اند تا در صورت ترک این سایت‌ها در شرکت آزوت در سورودونتسک، آن‌ها را منفجر کنند.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
البته بستگی به آمریکا داره که تا کجاها میخواد پیش بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ،

حساب های ارزی نزد روسیه را دوباره راستی آزمایی می کنیم ،
حساب های رسمی دولت های خارجی و
یا حساب هایی که تا دو ماه آینده برای مبادله با روسیه
باز شود ،
از بیست درصد معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود ،

پ ، ن ،
این یک طرح سیاسی است نه اقتصادی،

پیمان اشراقی،
سخنگوی دولت روسیه .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۴۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
یادمون نرفته که روسیه قبل از جنگ عملیات ویژه !!! دو صفر هفت جیمزباندیش به اوکراین به غربیها و به اوکراینیها می گفت ما روسها نه سرباز به مرز اوکراین می فرستیم و نه به اوکراین حمله جیمزباندی عملیات ویژه می کنیم !!! و هم لشکر کشی کرد و هم حمله همه جانبه عملیات ویژه جیمزباندی دوصفر هفت به اوکراین کرد!!!! الانم میگه ما از سلاح هسته ایی استفاده نمی کنیم بلا بدور منتظر باشید که به زودی زود با موشکها و بمباران هسته ایی روسیه طرف خواهید شد . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
United States of America
علی
۱۴:۴۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
پس روسها احمق هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
حمله نظامي تيتر زدي،بابا پوتينت ناراحت نشه يوقت!!!
بزن :عمليات ويژه ي نظامي براي نجات بشريت از زامبي ها!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
نابودی دومین رزم ناو روسیه رو تسلیت عرض میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
جنگ است دیگر طرفی که حمله می کند گاهی تلفات هم میده درود بر پوتین و مرگ بر ترامپ خل و چل...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
؟...
دستتان درد نکنه ادمی ازسر خوشحالی گریه اش میگیره
آخرین اخبار