هفتادمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین

بورل: دسترسی بانک‌های روسی به «سوئیفت» قطع می‌شود

همزمان با هفتادمین روز بحران اوکراین و تداوم تحریم‌های روسیه، مسئول سیاست خارجی اروپا از قطع دسترسی بانک‌های روسی به سامانه پرداخت بین بانکی خبر داد.

حمله نظامی روسیه به اوکراین به روز هفتادم خود رسید. «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد اروپا در حال کار بر روی بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه است که هدف آن حذف سوئیفت و مقابله با واردات نفت از روسیه است که احتمالاً در نشست بعدی شورای اروپا به تصویب برسد.

وزارت دفاع روسیه روز گذشته از هدف قرار دادن ۳۹ پایگاه اوکراینی خبر داد و افزود سامانه‌های پدافند هوایی یک موشک توچکا یو (Tochka-U) اوکراینی را سرنگون کردند و ۹ گلوله را از سامانه‌های پرتاب موشک اسمرچ (Smerch) رهگیری کردند.

موشک‌های دقیق روسیه ۳ رادار سامانه موشکی اس۳۰۰ اوکراین، یک موشک توچکا یو، یک سامانه موشکی اوسا و ۳ سامانه راکت چندپرتابی را منهدم کردند. همچنین توپخانه روسیه ۱۹۰ فرد را هدف قرار داده و ۳۱ واحد سلاح و تجهیزات نظامی نیرو‌های مسلح اوکراین را منهدم کرد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که کمک‌های واشنگتن به اوکراینی‌ها باعث شد که آن‌ها بتوانند به جنگ ادامه دهند و این شکستی راهبردی را برای روسیه رقم زده است.

بایدن گفت موشک‌های جاولین که در آمریکا ساخته می‌شود و به اوکراین تقدیم شده است، بهترین موشک‌ها هستند. «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش از این گفته است که واشنگتن به حمایت نظامی از اوکراین و فشار اقتصادی بر روسیه ادامه می‌دهد.


بیشتر بخوانید:


این در حالی است که ژنرال «مارک میلی» فرمانده و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سخنرانی خود در مجلس سنا، چین و روسیه را کشور‌هایی با قابلیت‌های نظامی قابل توجه توصیف کرد که به دنبال تغییر اساسی نظم جهانی هستند.

وزارت امور خارجه چین اما گفته است که مسئولیت غیرقابل انکار بروز بحران در اوکراین بر عهده دولت آمریکاست، چراکه واشنگتن پیمان‌شکنی کرد و تلاشی مداوم و پیوسته را برای گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت شرق در دستور کار قرار داد.

«ولادیمیر پوتین» روز گذشته (سه‌شنبه) فرمان ممنوعیت صادرات مواد خام و محصولات روسیه را به نفع افراد خارجی مشمول تحریم‌های روسیه امضا کرد. رئیس‌جمهور روسیه همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود، مشکل امنیت غذایی در جهان را ناشی از تحریم‌های غرب دانست.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز دیروز در سفر به سنگال گفت، درگیری روسیه و اوکراین، بحران سه‌گانه انرژی، تغذیه و مسائل مالی را در آفریقا تشدید کرده است. همچنین درپی افزایش قیمت سوخت و هزینه‌های زندگی، «بوریس جانسون» اذعان کرد دولت انگلیس نمی‌تواند حمایت کافی برای جبران هزینه‌های مردم ارائه دهد. این در حالی است که نخست‌وزیر انگلیس از تخصیص ۳۰۰ میلیون پوند دیگر در قالب کمک نظامی به اوکراین خبر داد.

در حالی که ۱۰ کشور عضو اتحادیه اروپا برای پرداخت هزینه گاز روسیه به روبل در بانک‌های این کشور حساب باز کرده‌اند، مجله آلمانی اشپیگل هشدار داده است در صورتی که اتحادیه اروپا واردات گاز از روسیه را متوقف کند، قادر به پر کردن انبار‌های خود نخواهد بود مگر این که فعالیت صنایع خودش را متوقف کند و در فصول بهار و تابستان گاز مصرف نکند.

تحولات هفتادمین روز از درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین را می‌توانید در زیر بخوانید:

اسلواکی: تحریم واردات نفت روسیه اقتصاد اروپا را نابود خواهد کرد

در میان تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل بحران اوکراین، وزیر انرژی اسلواکی تحریم واردات نفت روسیه به اروپا را برای اقتصاد اعضای آن ویرانگر توصیف کرد.

۲ سال پیش
کوکاکولا ممکن است به طور کامل روسیه را ترک کند

اسپوتنیک نوشت، مدیرعامل کوکاکولا می‌گوید در صورت طولانی شدن بحران اوکراین، ممکن است به طور کامل روسیه را ترک کند.

۲ سال پیش

اسپوتنیک نوشت، گزارش‌ها حاکی از آن است که علی‌رغم ترس از کمبود جهانی مواد غذایی، اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه غول پتاس بلاروس را بررسی می‌کند.

۲ سال پیش

به گزارش اسپوتنیک، «جوزف هیلبرت» ژنرال آمریکایی می‌گوید پنتاگون از سال ۲۰۱۵ بیش از ۲۳ هزار نیروی مسلح اوکراین را آموزش داده است.

۲ سال پیش
وزیر خزانه داری آمریکا: اقدام اتحادیه اروپا برای تحریم نفت روسیه، ممکن است به افزایش قیمت منجر شود

وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد اقدام اتحادیه اروپا برای تحریم نفت روسیه ممکن است قیمت نفت خام را افزایش دهد.

جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا گفت: تصمیم واشنگتن برای اعمال تحریم علیه بانک مرکزی روسیه اقدامی آسان نیست؛ [اما]تحریم‌ها از حمایتی گسترده برخوردار است.

جنت یلن همچنین گفت: اعمال تحریم‌ها علیه بانک مرکزی روسیه ائتلافی را از سوی بسیاری از کشور‌ها می‌طلبد. ما در حال مشاوره با هم پیمانان مان در زمینه تحریم‌های بیشتر علیه روسیه در صورتی هستیم که جنگ علیه اوکراین ادامه یابد.

۲ سال پیش
روسیه برخی دارایی‌های گوگل را مصادره کرد

دادگاهی در روسیه امروز چهارشنبه دارایی‌های گوگل در این کشور به ارزش ۵۰۰ میلیون روبل را در چارچوب شکایت شبکه «ان تی وی» روسیه علیه گوگل مصادره کرد.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، یک مقام ارشد پنتاگون اعلام کرد حدود ۲ هزار سرباز روسی هنوز در اطراف شهر ماریوپل هستند.

۲ سال پیش
بایدن: با گروه هفت در خصوص تحریم‌های جدید علیه روسیه گفت‌وگو می‌کنم

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: ما آماده اعمال تحریم‌های اضافی جدید علیه روسیه هستیم و من این مسأله را ظرف این هفته با گروه هفت مطرح می‌کنم.

۲ سال پیش
مخالفت جمهوری چک با تحریم‌های اروپا علیه نفت روسیه

به گزارش رویترز، جمهوری چک به دنبال یک دوره معافیت از تحریم پیشنهادی اتحادیه اروپا بر نفت روسیه خواهد بود تا زمان برای افزایش ظرفیت خطوط لوله را به دست آورد.

جمهوری چک قصد دارد تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه را ۲ و یا حتی ۳ سال به تعویق بیندازد.

۲ سال پیش
اتحادیه اروپا دارایی‌های رهبر کلیسای روسیه را مسدود می‌کند

خبرگزاری رویترز اعلام کرد، کمیسیون اروپا پیشنهادی برای مسدود کردن دارایی‌های «پاتریارک کریل» رهبر کلیسای ارتدکس روسیه، ارائه کرده است.

این در حالی است که «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان اذعان کرده است که «صف‌آرایی ناتو در مقابل روسیه» می‌تواند پوتین را به آغاز عملیات نظامی در ۲۴ فوریه سوق داده باشد.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مجارستان مخالفت خود را با طرح کنونی اتحادیه اروپا برای ممنوعیت نفت روسیه ابراز کرد و افزود این طرح را به عنوان "به طور کامل از بین بردن" امنیت انرژی خود می‌داند.

۲ سال پیش
مجارستان یشنهاد اتحادیه اروپا برای ممنوعیت نفت روسیه را رد کرد

خبرگزاری فرانسه: مجارستان پیشنهاد اتحادیه اروپا برای ممنوعیت نفت روسیه را به شکل فعلی آن رد کرد.

۲ سال پیش
بلومبرگ: فروش املاک اروپایی به روس‌ها ممنوع

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اروپایی اعلام کرد اتحادیه اروپا قصد دارد در بسته ششم تحریم‌ها فروش املاک اروپایی به روس‌ها را ممنوع کند.

۲ سال پیش
اتصال شهرهای جنوب اوکراین به اینترنت روسیه

ریانووستی به نقل از مقامات کریمه نوشت: تمام شهر‌های جنوب اوکراین تحت کنترل ارتش روسیه به اینترنت روسیه متصل هستند.

۲ سال پیش
شولتس: جنگ عواقب بزرگی بر اقتصاد جهانی خواهد داشت

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان: ما به حمایت از اوکراین و کشورهای همسایه که صدها هزار پناهنده اوکراینی را پذیرفته اند ادامه خواهیم داد. ما در حال مطالعه مکانیسم های قانونی برای ادغام پناهندگان اوکراینی در آلمان هستیم. جنگ روسیه در اوکراین عواقب بزرگی بر اقتصاد جهانی خواهد داشت و ما تاثیر آن را بر کشورمان دنبال می کنیم.

در همین راستا وزیر اقتصاد آلمان گفت: ما می‌خواهیم بیشترین تعداد پناهندگان اوکراینی را در بازار کار ادغام کنیم. گام‌های دیگری در چارچوب تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه وجود خواهد داشت.

۲ سال پیش
روسیه نخست‌وزیر و وزیر خارجه ژاپن را تحریم کرد

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد ۶۳ فرد ژاپنی از جمله مقامات دولتی، روزنامه‌نگاران و اساتید دانشگاه را بابت هجمه تبلیغاتی و «لفاظی‌های غیر قابل قبول» علیه روسیه تحریم کرده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است، این تحریم‌ها افرادی از جمله «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن، «یوشیماسا هایاشی» وزیر امور خارجه و «نوبو کیشی» وزیر دفاع این کشور را در بر می‌گیرد.

به گفته این وزارتخانه، افرادی که نامشان در این فهرست تحریمی درج شده است، تا اطلاع ثانوی حق ورود به خاک روسیه را نخواهند داشت.

۲ سال پیش
وزیر دفاع روسیه: مسیرهای انتقال سلاح ناتو به اوکراین هدف بمباران ما است

به گزارش رویترز، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه گفت: ارتش روسیه مسیرهای حمل و نقل ناتو حامل تسلیحات در اوکراین را به عنوان اهدافی در نظر خواهد گرفت که باید نابود شوند.

شویگو همچنین گفت: جنگنده‌های اوکراینی که در کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپل نگهداری می‌شدند، پس از دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور محاصره شده‌اند.

۲ سال پیش
پسکوف: پیشرفتی در مذاکرات وجود ندارد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: طرف اوکراینی در مذاکرات ناسازگاری داشته و مواضع خود را تغییر می دهد و هیچ پیشرفتی در روند مذاکرات وجود ندارد و کرملین گزارش هایی مبنی بر تمایل کی یف برای خروج از روند مذاکره دریافت کرده است.

۲ سال پیش
آلمان: به حمایت از اوکراین ادامه می دهیم

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت: حساب های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره جنگ در اوکراین اشتباه بود. ما به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد و همچنین از کشورهای همسایه کی یف که هزاران پناهجو را پذیرفته اند را نیز حمایت خواهیم کرد.

او گفت: ساز و کار قانونی پذیرفتن پناهنده های اوکراینی در آلمان را بررسی می کنم.

شولتس گفت: جنگ روسیه در اوکراین پیامدهای بزرگی در اقتصاد جهانی خواهد داشت و تاثیر آن در کشورمان را بررسی می کنیم.

۲ سال پیش
روسیه: کاروان‌های حامل سلاح ناتو به اوکراین را هدف خواهیم گرفت

وزیر دفاع روسیه: نیرو‌های ما کاروان‌های حامل سلاح از ناتو به اوکراین را به عنوان اهدافی در نظر خواهند گرفت که باید نابود شوند.

۲ سال پیش
مخالفت مجارستان با طرح تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه نفت روسیه

سخنگوی ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت: «طرح اتحادیه اروپا برای ممنوعیت کامل نفت خام روسیه ناقص است، زیرا امنیت انرژی مجارستان را تهدید می‌کند».

به گزارش بلومبرگ، منابع آگاه اعلام کرده اند مجارستان و اسلواکی که به شدت به انرژی روسیه وابسته هستند، تا پایان سال ۲۰۲۳ فرصت خواهند داشت تا از تحریم‌ها پیروی کنند، یعنی یک سال دیرتر از سایر کشور‌های عضو. با این حال، زولتان کواچ، سخنگوی دولت مجارستان اعلام کرد نگرانی‌های مجارستان حل نشده باقی مانده است.

او روز چهارشنبه گفت: ما هیچ برنامه یا تضمینی در پیشنهاد فعلی برای مدیریت و تضمین امنیت انرژی مجارستان نمی‌بینیم.

۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا امروز با هم ملاقات خواهند کرد تا پیشنهاد تحریمی رئیس کمیسیون اروپا را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

۲ سال پیش
وزیر دفاع روسیه: پمپاژ سلاح به اوکراین ادامه دارد

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه می‌گوید آمریکا و متحدان ناتو به پمپاژ سلاح به اوکراین ادامه می‌دهند. وی ادامه داد هر وسیله نقلیه ناتو که با سلاح به اوکراین می‌آید، هدف قانونی محسوب می‌شود.

۲ سال پیش
وزارت خارجه روسیه: ۶۳ شخصیت ژاپنی از جمله نخست وزیر از ورود به خاک ما منع شده اند

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو ۶۳ شهروند ژاپنی را تحریم کرد. مسکو از ورود نخست وزیر و وزیر خارجه ژاپن به این کشور جلوگیری می‌کند. مسکو وزرای دارایی، دفاع و دادگستری ژاپن را به فهرست سیاه اضافه کرد.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه: ۴۰ هدف نظامی را در اوکراین هدف قرار دادیم

شبکه الجزیره به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیرو‌های ما ۶ ایستگاه راه آهن را که برای تأمین سلاح‌های خارجی به نیرو‌های اوکراینی استفاده می‌شد، هدف قرار دادند.

این وزارتخانه همچنین افزود: نیرو‌های ما ۴۰ هدف نظامی در اوکراین از جمله ۴ انبار مهمات را بمباران کردند.

۲ سال پیش
آتش سوزی یک انبار سوخت در دونتسک در شرق اوکراین

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر تصاویری از ستون دود ناشی از آتش سوزی پخش کرد و افزود رسانه‌های روسیه با انتشار تصاویری تاکید کردند این ستون دود مربوط به آتش سوزی یک انبار سوخت است که در جریان گلوله باران منطقه ماکییفکا در دونتسک در شرق اوکراین دستخوش حریق شده است.

۲ سال پیش
قانونگذار روس: اروپا نفت را از طریق کشور‌های ثالث خریداری خواهد کرد

خبرگزاری ریانووستی به نقل از ولادیمیر جباروف، معاون اول کمیته امور بین الملل مجلس اعلای روسیه گفت: اروپا پس از اعمال تحریم، به خرید نفت روسیه از طریق کشورهای ثالث ادامه خواهد داد.

۲ سال پیش
اتحادیه اروپا: مجارستان و اسلواکی می‌توانند به خرید نفت روسیه ادامه دهند

به گزارش خبرگزاری رویترز، کمیسیون اروپا اعلام کرد مجارستان و اسلواکی می‌توانند در چارچوب قرارداد‌های فعلی به خرید نفت خام روسیه تا پایان سال ۲۰۲۳ ادامه دهند.

۲ سال پیش
روسیه: مزدوران اسرائیلی در اوکراین با نیرو‌های روسیه می‌جنگند

خبرگزاری نووستی به نقل از وزارت خارجه روسیه گزارش داد: مزدوران اسرائیلی در اوکراین در کنار عناصر گردان آزوف در حال جنگ با روسیه هستند.

۲ سال پیش
کمیسیون اروپا ششمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه را اعلام کرد

اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد: ما به تدریج و طی شش ماه آینده از دریافت نفت خام روسیه خودداری می‌کنیم. دریافت فرآورده‌های نفتی نیز به تدریج تا پایان سال متوقف خواهد شد. اسبربانک و دو بانک مهم روسی دیگر از سیستم سوئیفت جدا می‌شوند. فهرست جدید تحریم‌ها شامل ۵۸ عضو است که شمار بسیاری از آن‌ها از نظامیان روسیه هستند. خانواده دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین و اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه نیز جزء این فهرست خواهند بود.

این در حالی است که فهرست جدید تحریم‌ها علیه روسیه باید به تصویب کشور‌های عضو اتحادیه اروپا برسد.

۲ سال پیش
آغاز رزمایش بزرگ آمادگی رزمی بلاروس

وزارت دفاع بلاروس ضمن اعلام برگزاری رزمایش آمادگی رزمی اعلام کرد این تمرینات تهدیدی برای همسایگان و اروپایی‌ها محسوب نمی‌شود.

۲ سال پیش
رزمایش نظامی مقیاس بزرگ بلاروس

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که نیرو‌های مسلح بلاروس رزمایش‌های نابهنگام در مقیاس بزرگ را برای محک آمادگی رزمی خود از روز چهارشنبه آغاز کردند.

۲ سال پیش
اختلال در بازارهای صادراتی آمریکا در پی جنگ اوکراین

تی آر تی/ آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا می‌گوید جنگ روسیه و اوکراین قیمت کالاهای اساسی از کود گرفته تا گندم و نفت را افزایش داده و بازارهای صادراتی کلیدی را برای بسیاری از صنایع در قاره آمریکا قطع کرده است.

۲ سال پیش
مخالفت مردم آلمان با ارسال تسلیحات به اوکراین

بر اساس نظرسنجی فورسا برای شبکه خبری RTL آلمان، حمایت عمومی از ارسال سلاح‌های تهاجمی و سنگین آلمان به اوکراین از ۵۵ درصد به ۴۶ درصد در طول یک ماه کاهش یافته است.

علاوه بر این، ۴۴ درصد از آلمانی‌ها مخالف تحویل تسلیحات مورد حمایت دولت به اوکراین هستند که این رقم در اواسط آوریل ۳۳ درصد بود.

۲ سال پیش
کرواسی پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو را وتو خواهد کرد

زوران میلانوویچ، رئیس‌جمهور کرواسی می‌گوید در صورتی که موضوع پیوستن به ناتو در سطح رئیس‌جمهور مطرح شود، پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو را وتو خواهد کرد.

او همچنین هرگونه ارتباط با روسیه در این زمینه را رد کرد.

۲ سال پیش
پوتین با لوکاشنکو در مورد روابط روسیه و بلاروس گفتگو کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و الکساندر لوکاشنکو همتای بلاروسی خود در تماس تلفنی روابط دوجانبه بین دو کشور و عملیات نظامی روسیه در اوکراین رایزنی کردند.

۲ سال پیش
تحریم های جدید استرالیا علیه مقامات روس

استرالیا اعلام کرد ۷۵ تن از نمایندگان پارلمان روسیه، به همراه شماری از مقامات کلیدی دو ایالت جدایی طلب لوهانسک و دونتسک اوکراین را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

 

۲ سال پیش
وزیر دارایی آلمان: اجازه نمی‌دهیم روسیه از ما اخاذی کند

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، کریستین لیندنر، درباره رویکرد آلمان درخصوص خرید گاز از روسیه گفت: «آلمان اجازه نمی‌دهد هدف اخاذی قرار گیرد و حاضر نیست با روبل، از روسیه گاز خریداری کند.

این مقام آلمانی با اشاره به تبعات تحریم بخش انرژی روسیه برای اتحادیه اروپا تاکید کرد: وابستگی به گاز طبیعی روسیه، یک واقعیت است. زمان لازم است تا این وابستگی کاهش یابد. فقط پیامد‌های اقتصادی مسئله مطرح نیست. توقف واردات گاز از روسیه سبب می‌شود صنایع مهم در آلمان بلافاصله به متوقف کردن فعالیت خود وادار شوند. با این اوصاف، می‌بینیم که کاهش وابستگی به گاز روسیه، چالشی جدی برای آلمان است. در هر حال، آنها نمی‌توانند از آلمان اخاذی کنند. قرارداد، قرارداد است. این قرارداد‌ها به این صورت است که پرداخت پول ما به روسیه به شکل دلار یا یورو باشد. درنتیجه، ​ پیمانکاران آلمانی باید در قالب دلار یا یورو به روسیه پول بپردازند. این موارد در قرارداد‌ها تصریح شده است و نباید به علت نیاز پوتین، تغییر کند. باید به قرارداد‌ها احترام گذاشته شود. نباید پرداخت‌ها به روبل تغییر کند آنهم صرفاً به این علت که پوتین می‌خواهد منابع مالی برای پروژه هایش تامین کند. این کار به نفع آلمان نیست.»

لیندنر در ادامه با رد پیشنهاد پرداخت پول گاز روسیه به روبل افزود: می‌دانیم که به گاز روسیه وابسته هستیم. این مسئله برای ما خوشایند نیست. ما باید تلاش کنیم که این وضعیت را در سریعترین زمان ممکن تغییر دهیم. به هرحال، حاضر نیستیم اجازه دهیم از ما باج گیری کنند.

۲ سال پیش
صدراعظم آلمان: از عضویت فنلاند و سوئد در اتحاد نظامی ناتو حمایت می کنیم

اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان گفت: ما خیلی دقیق، مباحث مربوط به ورود احتمالی این دو کشور به اتحاد دفاعی امان، ناتو را دنبال می کنیم. اینها تصمیمات و مباحثی اند که باید در آنجا (احتمالا منظور مقر ناتو در بروکسل باشد) بررسی شوند؛ همان تصمیماتی که (پیشتر) در خود فنلاند و سوئد در موردشان تصمیم گیری شده است. برای ما روشن است که وقتی این دو کشور در مورد عضویتشان در اتحاد (نظامی) تصمیم می گیرند و به دنبال این عضویت هستند، این یعنی آنکه می توانند روی حمایت ما نیز حساب کنند. همه اعضای دولت (آلمان) نیز در این گفتگوی ما آشکارا موافقند و من فکر می کنم این یک نشانه مهم است. هر دو کشور، مستقل از عضویت در ناتو و همین طور در زمانی که در مورد یک چنین عضویتی تصمیم بگیرند، همواره مورد حمایت آلمان بوده اند. چون ما به عنوان جامعه اروپایی به هم متعهدیم.

۲ سال پیش
بایدن: روسیه در اوکراین جنایت جنگی مرتکب می‌شود

به گزارش بخش تصویری خبرگزاری رویترز، جو بایدن در سخنانی در یکی از کارخانه های ساخت تسلیحات در آمریکا در ایالت آلاباما گفت: ایالات متحده در حال هدایت شرکاء و متحدانش در سراسر جهان است تا اطمینان حاصل شود اوکراینی های شجاعی که برای آینده کشورشان می جنگند، تسلیحات و مهمات و تجهیزاتی داشته باشند تا از خودشان در مقابل جنگ سبعانه پوتین دفاع کنند. جنایتهای جنگی متعددی رخ داده است.

وی افزود: کاری که در این میان دیده نمی شود، کار شما (کارگران کارخانه های تسلیحات سازی) است که تحقق هدف فوق را امکان پذیر می کنند. کار شما سرنوشت ساز است. در زمان جنگ جهانی دوم، ایالات متحده با عنوان زرادخانه دموکراسی شناخته شده بود. بسیاری از مردم هنوز همان نگرش را حفظ کرده اند.

۲ سال پیش
بورل: در حال کار بر روی ششمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه هستیم

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب توییتری خود نوشت: جنگ بی دلیل روسیه علیه اوکراین بر امنیت جهانی تأثیر می‌گذارد. ما در حال کار بر روی بسته ششم تحریم‌ها هستیم که هدف آن قطع ارتباط بانک‌های روسی بیشتری با سویفت، فهرست کردن عوامل اطلاعات نادرست و مقابله با واردات نفت روسیه است.

بسته تحریمی جدید نیازمند تصویب در شورای اروپا است. 

۲ سال پیش
انتقاد مجارستان از برخورد غیرمنصفانه اتحادیه اروپا بر سر روابط دوستانه با روسیه

”پیتر سیارتو“، وزیر امور خارجه مجارستان گفت کشورش به علت موضع گیری در زمینه تامین منابع انرژی (نفت و گاز) از روسیه به شکلی غیرمنصفانه هدف حمله (سران کشور‌های اتحادیه اروپا) قرار گرفته است.

به گزارش شبکه تلویزیونی ”آر تی“ ”پیتر سیارتو“ در واکنش به انتقاد اروپایی‌ها از مجارستان در زمینه وابستگی این کشور به روسیه برای تامین نفت و گاز مورد نیاز خود گفت: «ما این مسئله را تنها و تنها از چشم انداز منافع ملی مجارستان می‌نگریم. علاقه‌ای هم به این نداریم که شرق و غرب چه می‌اندیشند. امنیت واقعی عرضه منابع انرژی برای ما اهمیت دارد، زیرا هم اکنون‏, چرخ اقتصاد مجارستان بدون واردات نفت از روسیه نمی‌چرخد و قطع وابستگی به منابع انرژی روسیه برای ما ناممکن است.»

وزیر امور خارجه همچنین خاطرنشان کرد مجارستان هم اکنون ۶۵ درصد از نفت مورد نیاز خود را از روسیه وارد می‌کند. بوداپست پیش‌تر نیز تاکید کرده بود که از اقدام اروپایی‌ها به تحریم بخش انرژی مسکو پشتیبانی نخواهد کرد و شاید تحریم صنعت نفت روسیه را وتو کند.

مجارستان از جمله نخستین کشور‌های اروپایی بود که با پرداخت بهای نفت وارداتی از روسیه به روبل (پول رایج روسیه) موافقت کرد.

۲ سال پیش
پوتین: غرب باید تامین تسلیحاتی برای اوکراین را متوقف کند

طبق اعلام کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه به امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود گفت، کشور‌های غربی باید تامین تسلیحاتی برای اوکراین را متوقف کنند. پوتین کی یف را به جدی نگرفتن مذاکرات برای پایان جنگ متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پوتین در گفتگو با مکرون ضمن متهم کردن نیرو‌های اوکراینی به ارتکاب جنایات جنگی و اشاره به «بی اعتنایی» اتحادیه اروپا به این موارد اعلام کرد: «غرب می‌توانست با وارد کردن فشار به مقامات کی یف و توقف تامین تسلیحات برای اوکراین، به توقف این جنایات کمک کند.» کی یف برای «کار جدی» در جهت پایان جنگ ثابت قدم یا آماده نبود.
رئیس جمهور روسیه به همتای فرانسوی خود گفت: «طرف روس هنوز برای گفتگو آماده است.»

کاخ الیزه نیز اعلام کرد، مکرون ضمن تاکید بر درخواست‌ها از روسیه برای توقف حمله از پوتین خواست تا اجازه دهد روند تخلیه از کارخانه فولاد آزووستال در شهر بندری ماریوپول ادامه یابد.

وی همچنین پیشنهاد داد تا «با سازمان‌های مرتبط بین المللی برای کمک به لغو محاصره روسیه بر صادرات غذای اوکراین از طریق دریای سیاه کار شود.»

در طرف مقابل، پوتین شرایط غذایی را به تحریم‌های غرب علیه روسیه ربط داد و به «اهمیت کارکرد بدون مانع زیرساخت حمل و نقل و لجستیک جهانی» اشاره کرد. جنگ اوکراین منجر به کشته شدن هزاران نفر و آواره شدن بیش از ۱۳ میلیون نفر دیگر شده است که بزرگترین بحران پناهجویان در اروپا را پس از جنگ جهانی دوم رقم زده است.

۲ سال پیش
پالایشگاه‌های خصوصی در چین به طور مخفیانه از روسیه نفت می‌خرند

فایننشال تایمز می‌نویسد که پالایشگاه‌های خصوصی در چین به طور مخفیانه از روسیه نفت می‌خرند تا تحت تحریم‌های آمریکا قرار نگیرند.

۲ سال پیش
پاپ فرانسیس: ممکن است ناتو روسیه را بر حمله به اوکراین تحریک کرده باشد

به گزارش خبرگزاری آرتی، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان حدس می‌زند که «صف‌آرایی ناتو در مقابل روسیه» می‌تواند پوتین را به آغاز عملیات نظامی در ۲۴ فوریه سوق داده باشد.

پاپ فرانسیس در مصاحبه‌ای که روز سه‌شنبه توسط روزنامه ایتالیایی «Corriere Della Sera» منتشر شد، گفت: «نمی‌توانم بگویم که تحریک شده است یا خیر، اما شاید، بله.»

رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین گفت که در هفته‌های ابتدایی درگیری با پوتین درخواست ملاقات کرده است، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

۲ سال پیش
زلنسکی: روسیه باید هزینه بازسازی اوکراین را بپردازد

به گزارش پایگاه خبری هیل، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد:

  • هزینه بازسازی اوکراین ۶۰۰ میلیارد دلار برآورد شده و روسیه باید آن را پرداخت کند.
  • ارتش روسیه با گلوله‌باران شهرها، ساختمان‌ها و سیستم‌های آبی را ویران و ساکنان را در تأمین منابع اولیه دچار مشکل کرده است.
  • مذاکره‌کنندگان ما به گفت‌وگو‌های خود با روس‌ها و هماهنگی برگزاری نشست با پوتین ادامه می‌دهند.
  • تا‌کنون شاهد آتش‌بس از سوی روسیه که همچنان به نقض توافقات می‌پردازد، نبودیم.
  • هدف ما این است که روزی تمام سرزمین‌هایی را که روسیه اشغال کرده است، از جمله شبه‌جزیره کریمه پس بگیریم.
۲ سال پیش
رئیس‌جمهور اوکراین از مشاوران نتانیاهو مشاوره دریافت کرده است

روزنامه صهیونیستی «جورزالم پست» گزارش داد، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در هفته‌های اخیر از مشاوران نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی و سایر مقامات این رژیم، مشاوره رسانه‌ای دریافت کرده است.

۲ سال پیش
تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه نفت و بانک‌های روسیه

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی نوشت: ما در حال کار بر روی بسته ششم تحریم‌ها هستیم که هدف آن حذف سوئیفت بانک‌های روسیه و مقابله با واردات نفت از این کشور است.

۲ سال پیش
قدیروف فرمانده گردان آزوف را به میدان جنگ فراخواند

خبرگزاری ریانووستی گزارش داد، «رمضان قدیروف» رئیس‌جمهور چچن، فرمانده گردان آزوف را که در آزوفستال مخفی شده بود به میدان جنگ فراخواند.

قدیروف خطاب به فرمانده گردان آزوف گفت: «خجالت نمیکشید بیماران، زن‌ها و کهنسالان را نگه میدارید، بیرون بیایید، خودتان را نشان بدهید، یکبار برای همیشه تمام کنیم!»

رمضان قدیروف گفت که بیش از ۱۵۰ غیرنظامی و ۱۷۰ زخمی فقط به خاطر اشتباه ملی‌گرایان در سنگر‌های «آزوفستال» در «ماریوپل» هستند.

۲ سال پیش

خبرگزاری ریانووستی گزارش داد، «رمضان قدیروف» رئیس‌جمهور چچن پیشنهاد کرد که مرحله دوم عملیات ویژه در سراسر اوکراین انجام شود.

او گفت که باید از هرج‌ومرج جهانی و بی‌قانونی که توسط همه دولت‌های جهان ایجاد می‌شود، جلوگیری کرد؛ آن‌ها به طور گستاخانه‌ای سلاح‌هایی را در اختیار اوکراین قرار دادند که به ساکنان محلی فروخته می‌شود.

۲ سال پیش
مهمترین تحولات روز شست‌ونهم از ‌درگیری‌ها در اوکراین

به گزارش ریانووستی، مهمترین تحولات روز شست‌ونهم از ‌درگیری‌ها در اوکراین به شرح زیر است:

  • هواپیما‌های روسی تعدادی از تأسیسات نظامی در اوکراین از جمله یک رادار ضدهوایی ساخت آمریکا را منهدم کردند.
  • توپخانه روسیه ۱۱ پست فرماندهی نیرو‌های اوکراینی را مورد اصابت قرار داد، ۱۹۰ ملی‌گرا نابود شدند، هواپیما‌ها ۳۹ تأسیسات نظامی را هدف قرار دادند.
  • هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه گفت که سازمان ملل آماده تکرار عملیات تخلیه غیرنظامیان از کارخانه «آزوفستال» در «ماریوپل» است.
  • مقامات امنیتی روسیه به ریانووستی گفتند که یک اتاق شکنجه در نزدیکی «خرسون» پیدا کردند که توسط نازی‌های اوکراینی راه‌اندازی شده بود.
  • نیرو‌های اوکراینی از سکوت در «آزوفستال» استفاده کردند و به سمت مواضع روسی تیراندازی رفتند، ارتش روسیه و ارتش جمهوری خلق چین آتش گشودند.
  • پوتین به مکرون از روند عملیات ویژه و تخلیه غیرنظامیان از «آزوفستال» اطلاع داد و گفت که روسیه آماده گفت‌وگو با کی‌یف است.
  • پاپ گفته است که آماده است برای کمک به حل مناقشه در اوکراین به مسکو برود.
  • مدودف گفت که زلنسکی به هیچ پیمان صلحی نیاز ندارد، زیرا این به معنای پایان رژیم او در اوکراین است.
۲ سال پیش
ژنرال آمریکایی: روسیه و چین به دنبال تغییر اساسی در نظم جهانی هستند

ژنرال «مارک میلی» فرمانده ارتش آمریکا با اشاره به افزایش قدرت روسیه و چین، در خصوص بروز درگیری بین‌المللی بین قدرت‌های بزرگ جهانی هشدار داد.

۲ سال پیش
بایدن: حمایت ما از اوکراین باعث شکست استراتژیک روسیه شده است

به گزارش الجزیره، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد:

  • شاهد شجاعت غیرقابل باوری از جنگجویان اوکرانی در دفاع از کشورشان هستیم.
  • موشک‌های جاولین که در آمریکا ساخته می‌شود و به اوکراین تقدیم کردیم، بهترین موشک‌ها هستند.
  • بدون خطر کردن برای ورود به جنگ جهانی سوم، از اوکراینی‌ها برای مقابله با نیرو‌های روسیه حمایت می‌کنیم.
  • درخواست اموال بیشتری را برای کمک به اوکراین از کنگره کرده ام.
  • حمایت‌های ما به اوکراینی‌ها امکان داد تا به جنگ ادامه دهند و باعث شد تا این جنگ به یک شکست استراتژیک برای روسیه تبدیل شود.
  • توانمندی‌های نظامی خود را برای مقابله با تهدید‌های چین توسعه خواهیم داد.
۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقدامات تحریک آمیز هر روز داره افزایش می یابد خودتون رو برای جنگ هسته ای آماده کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعا نمیدونم اونایی که به دنبال جنگ جهانی سوم هستند فازشون چیه دقیقا؟!
تو دنیا حدود 10000 بمب اتم هست
طبق تحقیقی که دانشمندا انجام دادند اگه فقط فقط 10 تا از این 10000 بمب اتم منفجر بشه کره زمین نابوده میشه و انسان برای حساب رسی میره دنیای اخرت
مبنای تفکر این جنگجو ها خیلی چیز پیچیده ای نیست بلکه فقط تماشای چند فیلم اخرزمانی هالیوودی با چاشنی هیجان هستش!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
ده تا؟ بیشتر بمبهای هسته‌ای بازدهی در حد چند صد کیلوتن دارند. قویترین بمب هسته‌ای دنیا بمب تزار با قدرت تخریب برابر با ۵۰ مگاتن تی.ان.تی بوده و تا جاییکه میدونم ادعایی مبنی بر وجود بمبی قویتر از ۱۰۰ مگاتن که روسها ادعا می‌کنند ساخته‌اند وجود نداره و حتی ده تا بمب با این قدرت تخریب هم نمی‌تونه کل زمین رو نابود کنه. من مخالف جنگم ولی فکر کنم اونی که بر اساس فیلمهای هالیوودی نظر داده شما باشی. بمبهای هسته‌ای چنین قدرتی ندارند و این صحنه‌ها فقط در فیلمهای تخیلی نمایش داده میشه. زمین بسیار بسیار بزرگتر از این حرفهاست که بشه با فقط ده تا بمب نابودش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان
۱۶:۴۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
شاید با 10 بمب اتم کره زمین نابود نشه ولی باعث مرگ تا یک سوم مردم جهان خواهد شد ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
با این اقدامات ، اتحادیه اروپا و غرب مرگ خودشان را جلو میندازند !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
زنده باد روسیه...لعنت بر آمریکا و زلنسکی،خندم ب آمریکا میاد که دم از صلح می زنه،دماز جنایت جنگی میزنه،آخه پیر فرتوت تو خودت الان همین الان در حال جنایتی،یهودی نژادپرست صیهونیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
دم اروپا و آمریکا گرم
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا
۱۰:۵۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
پیش به سوی جنگ جهانی سوم ، و پایان کار بشریت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بابا از حمایت از متجاوز دست بردارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما هیچوقت از آمریکا و اسراییل و عربستان سعودی حمایت نکردیم. اینو باید به غربگداها بگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
عزیزم چین کی وارد جنگ شده بود ما خبر نداشتیم
نیرو‌های اوکراینی از سکوت در «آزوفستال» استفاده کردند و به سمت مواضع روسی تیراندازی رفتند، ارتش روسیه و ارتش جمهوری خلق چین آتش گشودند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
این اولین باره که حرفهای اروپایی رو میشه فهمید چون تا قبل از عملیات اوکراین هر چی میگفتن مثل هذیون بود و زیاد پیچ و تاب میدادن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
باید کشورهای جهان باهمدیگر متحد شوند و آمریکا و اسرائیل این دوغده س سرطانی و ام الفساد را از روی زمین پاک کنند که این دوتا کشور باعث و بانی هرچه جنگ و کشتار و ترور و درگیری و ....هستند. این دوتا کشور جهان را به سمت و سوی جنگ جهانی سوق می دهند . مردم دنیا نباید به این دوتا کشور اجازه ی نفس کشیدن بدهند چه برسه به اینکه بخواهند کشورها را علیه یکدیگر بشورانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه باید در مقابل حمایت اسرائیل جنایتکار قصاب از زلنسکی قاتل یهودی از حماس وگروه های مقاومت حمایت تسلیحاتی کنه
آخرین اخبار