اتحادیه اروپا دارایی‌های رهبر کلیسای روسیه را مسدود می‌کند

کمیسیون اروپا در راستای تحریم‌های آتی علیه مسکو، پیشنهادی برای مسدود کردن رهبر کلیسای ارتدکس روسیه ارائه کرده است.

یک دیپلمات از اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد کمسیون اروپا پیشنهادی برای مسدود کردن دارایی‌های «پاتریارک کریل» رهبر کلیسای ارتدکس روسیه که از حامیان ولادیمیر پوتین به شمار می‌رود، ارائه کرده است.

به گزارش رویترز، پاتریارک کریل امروز به پیش‌نویس لیست سیاهی برای اتحادیه اروپا اضافه شده است که پیش‌تر نام صد‌ها افسر نظامی و تاجر نزدیک به کاخ کرملین در آن آمده است، اتحادیه اروپا افراد این لیست را به حمایت از جنگ در اوکراین متهم می‌کند.

در نتیجه این تحریم مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت سفر برای افراد نامبرده شده اعمال می‌شود، و همچنین تصویب آن نیاز به حمایت کشور‌های اتحادیه اروپا دارد.

این در حالی است که «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان اذعان کرده است که «صف‌آرایی ناتو در مقابل روسیه» می‌تواند پوتین را به آغاز عملیات نظامی در ۲۴ فوریه سوق داده باشد.

پاپ فرانسیس در مصاحبه‌ای که روز سه‌شنبه توسط روزنامه ایتالیایی «Corriere Della Sera» منتشر شد، گفت: «نمی‌توانم بگویم که تحریک شده است یا خیر، اما شاید، بله.»

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا قرار است هفته جاری برای بحث کلی درباره تحریم‌ها دیداری داشته باشند، این تحریم‌ها بخشی از بسته گسترده‌تر پیشنهادی کمیسیون اروپا است که تحریم نفت و محدودیت‌های بانک‌های روسی را شامل می‌شود.

این در حالی است که ساعاتی پیش «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا، در جلسه پارلمان اروپا که در «استراسبورگ» فرانسه برگزار شد، توضیحاتی درباره تحریم‌های جدید پیشنهادی علیه روسیه ارائه کرد.

فون درلاین گفت که جزئیات ششمین بسته تحریمی که اقتصاد، ارتش و تبلیغات روسیه را هدف قرار می‌دهد، به پارلمان اروپا ارائه کرده است.

این ششمین بسته تحریمی اروپا علیه روسیه است که شخصیت‌های ارشد نظامی روسیه را هدف قرار داده و شامل ۵۸ عضو تحریم شده است که شمار بسیاری از آن‌ها از نظامیان روسیه هستند.

همچنین خانواده «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز جزء این فهرست خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار