شصت‌وهفتمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین

روسیه: باید از وقوع جنگ هسته‌ای پیشگیری کرد

وزارت خارجه روسیه در واکنش به نگرانی‌ها درباره جنگ هسته‌ای اعلام کرد که باید از وقوع این جنگ پیشگیری کرد.

همزمان با شصت‌وهفتمین روز درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، گفت که کشور‌های عضو ناتو هرکاری انجام می‌دهند تا از حصول توافق سیاسی میان مسکو و کی‌یف و تکمیل عملیات ویژه روسیه در اوکراین جلوگیری کنند. وزارت خارجه روسیه نیز روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که باید از هرگونه درگیری مسلحانه بین قدرت‌های هسته‌ای جلوگیری کرد.

وزارت دفاع بلاروس اما دیروز اعلام کرد که برنامه‌های انجام بزرگترین رزمایش مدافع اروپا نشان می‌دهد، ناتو اروپای شرقی را به عنوان محتمل‌ترین صحنه عملیات رزمی قلمداد می‌کند. این در حالی است که ترکیه با شرکت در رزمایش ناتو در یونان مخالفت کرده و علت مخالفتش را نیز پرهیز از تحریک روسیه اعلام کرده است.

وزارت دفاع انگلیس پیش از این گفته است حدود ۸ هزار نیروی ارتش به همراه ده‌ها تانک، بالگرد و توپخانه به اروپای شرقی اعزام خواهد شد. دبیرکل ناتو نیز پیش‌تر گفته است متحدان ناتو حداقل ۸ میلیارد دلار تحت عنوان کمک نظامی به اوکراین پرداخت کرده‌اند.

«جوکو ویدودو» رئیس‌جمهور اندونزی روز جمعه گفته است اندونزی از «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین برای اجلاس گروه ۲۰ (G ۲۰) در نوامبر دعوت کرده است.


بیشتر بخوانید:


ارتش روسیه روز گذشته اعلام کرده است که ۱۷ مورد از تأسیسات نظامی اوکراین را با موشک مورد اصابت قرار داده است و بیش از ۲۰۰ اوکراینی کشته شدند. روسیه اعلام کرده است که هرگونه ارسال تسلیحات خارجی به اوکراین را هدف نظامی قانونی برای نیروهای روسی می‌داند. ارتش اوکراین نیز کنترل ۴ شهرک در منطقه خارکیف را دوباره به دست گرفت. 

در حالی که پایگاه اینترنتی راشاتودی در گزارشی اعلام کرده است که اتحادیه اروپا خود را برای تحریم نفتی روسیه آماده می‌کند، وزیر خارجه روسیه اعلام کرده است که بیشتر مشتری‌های روسیه با پرداخت بهای گاز به روبل موافقت کرده‌اند.

آسوشیتدپرس اما گزارش داده است که هر روز بر شمار خانوار‌های اسپانیایی که به علت افزایش قیمت انرژی و قیمت سایر اقلام وابسته به آن با چالش مواجه می‌شوند، افزوده می‌شود.

تحولات شصت‌وهفتمین روز حمله روسیه به اوکراین در ادامه آمده است:

سفر غیرمنتظره رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به کی‌یف

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در سفری غیرمنتظره، به کی‌یف (پایتخت اوکراین) با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، پلوسی اولین مقام بلندمرتبه آمریکایی است که از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جهور اوکراین، دیدار می‌کند.

دفتر پلوسی روز یکشنبه در بیانیه‌ای ضمن تایید این سفر گفت نانسی پلوسی یک هیئت رسمی کنگره را به اوکراین هدایت کرده است.

۲ سال پیش
کشته شدن چهار غیر نظامی در شرق اوکراین

خبرگزاری فرانسه گزارش داد چهار غیرنظامی در شهر لیمان در شرق اوکراین کشته شدند.

۲ سال پیش
آلمان: آتش بس در اوکراین کافی نیست

وزیرخارجه آلمان اعلام کرد تحریم‌هایی که غرب علیه روسیه به دلیل حمله نظامی این کشور به اوکراین اعمال کزده، لغو نخواهد شد؛ مگر اینکه مسکو نیروهای خود را از کشور همسایه خارج کند.

او افزود: «اگر روسیه نیروهایش را خارج کند، تحریم‌ها می‌توانند لغو شوند؛ اما صلح با شرایط دیکته شده از سوی روسیه امنیت را برای اوکراین یا اروپا به ارمغان نخواهد آورد.»

۲ سال پیش
سخنان رئیس جمهور اوکراین در خصوص تخلیه غیرنظامیان از کارخانه آزوفستال

شبکه الجزیره به نقل از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد:  حدود ۱۰۰ غیرنظامی از کارخانه محاصره شده فولاد آزوفستال در ماریوپل تخلیه شده اند.

۲ سال پیش
تصمیم اتحادیه اروپا برای متوقف ساختن واردات نفت روسیه

دو دیپلمات اتحادیه اروپا پس از مذاکرات بین کمیسیون اروپا و کشور‌های عضو اتحادیه اروپا گفتند که اتحادیه اروپا تمایل دارد واردات نفت روسیه را تا پایان سال جاری میلادی متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا به بهانه حمله نظامی روسیه به اوکراین، در حال آماده سازی بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه است.

۲ سال پیش
تأیید سازمان ملل در خصوص عملیات عبور ایمن برای تخلیه مردم از کارخانه آزوفستال

شبکه الجزیره گزارش داد سازمان ملل تأیید کرد که یک "عملیات عبور ایمن" برای تخلیه مردم از کارخانه محاصره شده فولاد آزوستال در ماریوپل در حال انجام است.

روسیه نیز از تخلیه ده ها غیرنظامی از کارخانه محاصره شده آزوفستال خبر داد.

۲ سال پیش
وزیر خارجه آلمان: تحریم های روسیه را جز با عقب نشینی آنها از اوکراین نمی توان رفع کرد

شبکه الجزیره گزارش داد وزیر امور خارجه آلمان گفت: تحریم ها علیه روسیه تنها در صورتی لغو می شود که نیروهای این کشور از اوکراین خارج شوند.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین گفت: آتش بس در اوکراین می تواند اولین گام برای لغو تحریم ها علیه روسیه باشد.

۲ سال پیش
پوتین قانون لغو صدور ساده روادید برای برخی اروپایی‌ها را امضا کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قانونی را امضا کرد که روال ساده صدور روادید را برای تعدادی از دسته‌بندی‌های شهروندان کشورهای اروپایی لغو می‌کند.

این قانون صدور ساده روادید را برای تعدادی از شهروندان اتحادیه اروپا شامل روزنامه‌نگاران و هیئت‌های رسمی کشورهای دانمارک، ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس تعلیق می‌کند.

۲ سال پیش
تاسیسات نظامی روسیه در بلگورود طمعه حریق شد

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه گزارش داد استاندار بلگورود روسیه اعلام کرد تاسیسات وزارت دفاع روسیه در این استان که در مرز با اوکراین قرار دارد، دچار آتش سوزی شده است.

۲ سال پیش
روسیه: نیروهای اوکراینی غیرنظامیان آزوفستال گروگان گرفته‌اند

رویترز: چهارده غیرنظامی امروز منطقه کارخانه آزوفستال را ترک کردند و به یک پناهگاه موقت در ماریوپل رسیدند. در همین راستا وزارت خارجه روسیه اعلام کرد نیروهای اوکراینی غیرنظامیان را در آزوفستال گروگان گرفته و از خروج آنها جلوگیری می کنند

۲ سال پیش
روسیه از حمله به تسلیحات آمریکایی در یک پایگاه نظامی در اودسا خبر داد

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد به تسلیحات اوکراین که آمریکا و کشورهای اروپایی برای این کشور ارسال کرده اند، حمله کرده و یک باند هواپیما در پایگاه هوایی نظامی نزدیک شهر اودسا را منهدم کرده است. به گزارش خبرگزاری رویترز, این وزارتخانه اعلام کرد روسیه در حمله به این پایگاه هوایی از موشک های «اونیکس» که دقت بالایی دارند, استفاده کرده است. ماکسیم مارچنکو، فرماندار منطقه اودسا برای این حمله از سامانه موشکی باستیون در کریمه استفاده کرده است.

۲ سال پیش
گفتگوی تلفنی پوتین واردوغان

وبسایت خبری روسیا الیوم به نقل از دفتر ریاست جمهوری ترکیه گزارش داد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور و ولادیمیر پوتین، همتای روسی وی در تماسی تلفنی آخرین تحولات بحران اوکراین را بررسی کردند.

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت: ادامه مسیر استانبول (برای مذاکرات مسکو و کی‌یف) می تواند نقشی اساسی در پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین ایفا کند و ترکیه به تلاش های فشرده خود در این زمینه ادامه می دهد.

اردوغان دیروز در یک سخنرانی در ضیافت افطاری که توسط حزب عدالت و توسعه در مرکز نمایشگاهی استانبول برگزار شد، تاکید کرد که دولتش همواره تلاش می کند از مردم ترکیه در برابر پیامدهای جنگ روسیه و اوکراین محافظت کند.

۲ سال پیش
گازپروم : همچنان به اروپایی‌ها گاز می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری رویترز مسئولان شرکت گازپروم روسیه اعلام کردند گاز طبیعی را از طریق اوکراین به اروپا تامین می‌کنند. این امر به درخواست کشورهای اروپایی انجام می شود. از اول ماه مه درخواست گاز اروپایی ها از روسیه رقمی معادل ۹۷.۲ میلیون متر مکعب بود.

۲ سال پیش
اولاف شولتس از تعلل و احتیاط آلمان در ارسال سلاح های سنگین به اوکراین دفاع کرد

خبرگزاری رویترز گزارش داد اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان روز یکشنبه انتقادات مبنی بر عدم رهبری آلمان در تلاش های غرب برای ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین برای دفع تهاجم روسیه را رد کرد و گفت او ترجیع می هد به جای اتخاذ تصمیمات عجولانه با احتیاط عمل کند.

شولتس در داخل و خارج از کشور برای ارسال تسلیحات سنگین از قبیل تانک و هویترز به اوکراین و حمایت از تحریم فوری اتحادیه اروپا علیه واردات انرژی از روسیه جهت ممانعت از دسترسی ولایمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به ارزی که به او در تامین مالی جنگ کمک می کند، تحت فشار قرار دارد. شولتس در مصاحبه با روزنامه ملی آلمان گفت: «تصمیماتم را سریع و در هماهنگی با شرکایمان می گیرم. به نظرم اقدامات عجولانه و تلاش های تک روانه آلمان سوال برانگیز است.»

۲ سال پیش
ارسال تسلیحات سنگین آلمان به اوکراین بدون مهمات کافی!

آلمان اعتراف کرد خودرو‌های زرهی پدافند هوایی که قرار است به اوکراین فرستاده شوند ممکن است به علت کمبود مهمات بی فایده شوند.

به گزارش شبکه تلویزیونی آر تی، برای استفاده موثر از توپ‌های دوقلوی ۵۰ خودروی زرهی پدافند هوایی "گپارد" که قرار است به اوکراین فرستاده شود به صد‌ها هزار گلوله نیاز استب، اما فقط ۲۳ هزار گلوله در آلمان موجود است که جوابگوی کمتر از نیم ساعت درگیری سنگین است. آلمان برای تامین مهمات بیشتر با برزیل، قطر و اردن که در گذشته این خودرو‌ها را خریداری کرده اند، مشغول گفتگوست.

به گمان برخی رسانه‌ها اولاف شولتس، صدراعظم آلمان احتمالاً از این مشکل خبر داشته است، اما برای کاستن از فشار سیاسی بر خود با ارسال خودرو‌های پدافند موافقت کرد.

۲ سال پیش
شرکت چینی فروش پهپاد به روسیه و اوکراین را متوقف کرد

شرکت بزرگ سازنده هواپیماهای بدون سرنشین چین، فروش پهپاد به روسیه و اوکراین را متوقف کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی آسیا تایمز، تعلیق فروش پهپادهای دو منظوره جدیدترین تلاش پکن برای ایجاد توازن بین اتحاد راهبردی روسیه و تبعیت از تحریم های غرب است.

در تازه ترین اقدام چین در خصوص حمله روسیه به اوکراین، شرکت سازنده هواپیماهای بدون سرنشین چینی موسوم به دی‌جی‌آی فروش محصولات خود را در هر دو کشور به حالت تعلیق درآورد. این شرکت مستقر در شنژن بزرگترین سازنده هواپیماهای بدون سرنشین در جهان است.
این اقدام، شرکت دی‌جی‌آی را به اولین شرکت بزرگ چینی تبدیل می‌کند که فعالیت خود را در هر دو کشور روسیه و اوکراین متوقف می‌کند، در حالی که غرب روسیه را محکوم و تحریم کرده است، اما چین تاکنون با وجود اتحاد خود با مسکو، عمدتاً در حاشیه ایستاده است.

۲ سال پیش
اشپیگل: توقف واردات گاز از روسیه غیرممکن است

مجله آلمانی اشپیگل اعلام کرد در صورتی که اتحادیه اروپا واردات گاز از روسیه را متوقف کند، قادر به پر کردن انبارهای خود نخواهد بود مگر این که فعالیت صنایع خود را متوقف کند و در فصول بهار و تابستان گاز مصرف نکند.

این مجله افزود: کارشناسان به این نتیجه رسیده اند اگر واردات گاز از روسیه به میزان دو سوم کاهش پیدا کند پر کردن انبارها به میزان کافی غیرممکن خواهد بود. کشورهای اتحادیه اروپا نمی توانند کمبود واردات گاز از روسیه را از منابع دیگر تأمین کنند.

از سوی دیگر روزنامه فایننشال تایمز آمریکا نوشت: شرکت های غربی به سبب هزینه های بالا، برای خروج از بازار روسیه با مشکل روبرو هستند.

۲ سال پیش
نخست وزیر یونان: اروپا نمی تواند از گاز روسیه صرف نظر کند

نخست وزیر یونان گفت اقتصاد اروپا نمی تواند از گاز روسیه به طو کامل صرف نظر کند.

به گزارش پایگاه خبری بوابة الهدف، کریاکوس میتسوتاکیس با اشاره به اینکه اقتصاد اروپا به گاز روسیه نیاز دارد و نمی تواند به طور کامل از آن صرف نظر کند، در قبال عواقب و پیامدهای اعمال تحریم های اقتصادی علیه مسکو هشدار داد.

نخست وزیر یونان تأکید کرد تحریم‌های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه روسیه شدید و قابل توجه است و باید بسیار مراقب باشیم که اقداماتی که انجام می‌دهیم آسیب بیشتری به ما در اتحادیه اروپا نسبت به روسیه وارد نکند زیرا اقتصاد اروپا نمی‌تواند به طور کامل و فوری گاز طبیعی روسیه را با گاز سایر کشورهای تأمین کنند آن ( گاز) جایگزین کند.

این در حالی است که روسیه تصمیم گرفت عرضه و فروش گاز به لهستان و بلغارستان را قطع کند زیرا منابع روسی گفتند که 4 خریدار اروپایی گاز روسیه در ازای خرید گاز این کشور, بهای آن را به روبل ( واحد پول روسیه) پرداخت کرده اند.

مجارستان و اتریش هم موافقت کردند بر اساس سازوکار پیشنهادی مسکو بهای گاز وارداتی از این کشور را پرداخت کنند.

۲ سال پیش
اتباع ۴۴ کشور با نیرو‌های روسیه در اوکراین در جنگ هستند

اتباع ۴۴ کشور و نیز رژیم صهیونیستی در قالب موسوم به لژیون بین المللی با نیرو‌های روسیه در اوکراین در حال جنگ هستند.

۲ سال پیش
روسیه از ایستگاه فضایی بین المللی خارج می شود

دمیتری روگوزین رئیس سازمان فضایی روسیه روز شنبه اعلام کرد روسیه درباره زمان خروج از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) تصمیم خود را گرفته است.

رئیس سازمان فضایی روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ گفت که اگرچه چارچوب زمانی برای این منظور تعیین شده است، اما مقامات مجبور نیستند درباره آن علنی صحبت کنند.

۲ سال پیش

 اینترفاکس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیرو‌های مسلح این کشور دو فروند بمب افکن اوکراینی را بر فراز منطقه خارکیف سرنگون کردند.

۲ سال پیش
بلومبرگ: اگر مسئله پرداخت با روبل حل نشود، اروپا با بحران مواجه خواهد شد

خبرگزاری اقتصادی بلومبرگ هشدار داد اگر مسئله پرداخت بهای گاز روسیه با روبل حل نشود، اروپا با بحران مواجه خواهد شد.

بلومبرگ تاکید کرد اگر پرداخت بهای گاز وارداتی از روسیه با روبل حل نشود، اروپا وارد مرحله بسیار بحرانی خواهد شد. اروپا به علت کاهش واردات گاز از روسیه به سوی شوک اقتصادی و رکود حرکت می‌کند.

۲ سال پیش

سازمان ملل در تلاش برای مذاکره درباره تخلیه غیرنظامیان از شهر ماریوپل است که در محاصره روسیه قرار دارد.

۲ سال پیش
انهدام تعداد دیگری از زیرساخت‌های نظامی اوکراین

نیرو‌های روسیه بیش از ۳۶۰ زیرساخت نظامی دیگر را در اوکراین منهدم کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه از انهدام ۳۶۴ زیرساخت نظامی اوکراین از جمله مراکز فرماندهی، مراکز تجمع افراد و تجهیزات و نیز انبار‌های مهمات و سوخت خبر داد.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد دیروز بیش از دویست تن از نئونازی‌ها کشته شدند.

کوناشنکوف گفت: ۱۷ زیرساخت نظامی اوکراین از جمله هشت مرکز تجمع نیرو‌ها و تجهیزات و پنج موضع استقرار توپخانه و موشک انداز‌ها و دو مرکز پشتیبانی و یک مرکز فرماندهی با موشک‌های دقیق هوا به سطح هدف قرار گرفتند و منهدم شدند. یک انبار مهمات توپخانه‌ای و موشکی نیز نزدیک پاترووسکا هدف قرار گرفت و منهدم شد.

وی ادامه داد: جنگنده‌های روسیه دو مرکز فرماندهی و ۹ مرکز پشتیبانی و مواضع استقرار نیرو‌ها و تجهیزات دشمن و پنج انبار مهمات و سوخت را هدف قرار دادند و منهدم کردند که در نتیجه آن بیش از دویست تن از نئونازی‌ها کشته شدند و ۲۳ زره‌پوش منهدم شد. نیرو‌های یگان توپخانه‌ای و موشکی نیز ۳۱۹ مرکز تجمع نیرو‌ها و تجهیزات و ۱۲ مرکز فرماندهی و دو انبار تجهیزات موشکی و توپخانه‌ای را هدف قرار دادند و منهدم کردند.

کوناشنکوف افزود: پدافند هوایی روسیه یک فروند جنگنده سو ۲۵ اوکراین را سرنگون کرد. دو فروند پهپاد اوکراینی سرنگون شدند و ۱۲ موشک نیز رهگیری و منهدم شد.

۲ سال پیش

رئیس دومای دولتی روسیه گفت روسیه باید به توقیف دارایی‌ها در کشور‌های غیردوست، به طور متناسب و برابر واکنش نشان دهد.

۲ سال پیش
سفر نانسی پلوسی به اوکراین

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت: با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در کی‌یف دیدار کردم و واشنگتن بار دیگر بر حمایت از اوکراین تاکید کرد.

۲ سال پیش

اطلاعات نظامی انگلیس گزارش داد: سیطره روسیه بر خرسون قدرت بیشتری به نیروهای روسی برای پیشروی به سمت شمال و غرب اوکراین داده است.

۲ سال پیش

وزارت دفاع روسیه: نیرو‌های اوکراین در حال تدارک اقدام تحریک آمیز برای انفجار آب بند در استان دنیپروپتروفسک اوکراین و متهم کردن روسیه به این اقدام هستند.

۲ سال پیش
بهای نفت در بازار جهانی

بر اساس آمار پایگاه اینترنتی اویل پرایس در معاملات روز یکشنبه، تا ساعت ۰۸:۰۰ به وقت تهران، بهای نفت در بازار معاملات نفتی در مقایسه با آخرین تحولات روز جمعه به دلیل تعطیلی بازار‌ها تغییری نداشت.

به گزارش پایگاه اینترنتی اویل پرایس، روز جمعه بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین وست تگزاس اینترمیدییت‏ برای تحویل در ماه مه، با ۶۷ سنت معادل حدود ۶۴ صدم درصد کاهش نسبت به معاملات پیشین، به ۱۰۴ دلار و ۶۹ سنت رسید.

بهای هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال، هم برای تحویل در ماه مه، با ۱۲ سنت معادل حدود ۱۱ صدم درصد کاهش نسبت به معاملات پیشین، به ۱۰۷ دلار و ۱۴ سنت رسید.

بهای سبد نفت اوپک (انواع مختلف نفت خامی که توسط کشور‌های عضو اوپک تولید می‌شود) نیز برای تحویل در همین تاریخ، بدون هیچ تغییری نسبت به معاملات پیشین ۱۰۵ دلار و ۳۳ سنت داد و ستد شد.

۲ سال پیش
روسیه: نیروهای اوکراین روستاهای منطقه خرسون را گلوله باران کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای اوکراین روستاهای منطقه خرسون را گلوله باران کردند و تلفات غیرنظامی بر جا گذاشتند.

۲ سال پیش
دیدار سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با زلنسکی در کی یف

ابراهیم کالین سخنگوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در کی یف دیدار کرد.

۲ سال پیش
نیروهای اوکراینی مانع خروج غیرنظامیان از کارخانه فولاد ماریوپل

نیروهای ملی گرای اوکراین از خروج غیرنظامیان از کارخانه فولادسازی شهر جنگ زده ماریوپل جلوگیری می کنند.

منابع آگاه خبری از خروج بیست غیر نظامی از کارخانه آزوف استال ماریورپول, بندری درجنوب شرق اوکراین خبر دادند که روسیه آن را محاصره کرده است.

۲ سال پیش
یونیسف: جنگ، دو سوم کودکان اوکراینی را آواره کرده است

یونیسف اعلام کرد جنگ اوکراین، دو سوم کودکان این کشور را آواره کرده است.

۲ سال پیش
ارتش اوکراین از تداوم حملات نیروی هوایی روسیه علیه شهر ماریوپول خبر داد

ارتش اوکراین اعلام کرد نیروی هوایی روسیه به حملات هوایی علیه شهر ماریوپول با تمرکز بر کارخانه فولاد آزوستال ادامه داده اند.

کی یف همچنین در بیانیه ای مدعی شد موشک روسیه به باند فرود فرودگاه اودسا برخورد کرد.

۲ سال پیش
کشف سه جسد در بوچا

پلیس کی یف اعلام کرد اجساد سه مرد را با دستان و چشمهای بسته و در حالی که به نظر می رسد شکنجه و با شلیک گلوله کشته شده اند در یک گور جمعی در نزدیکی بوچا پیدا کرده است.

۲ سال پیش
هشدار سازمان جاسوسی انگلیس درباره اقدامات مسکو علیه لندن

سازمان جاسوسی انگلیس در نشستی ویژه درباره تهدید‌های جدی روسیه علیه این کشور و احتمال آسیب دیدن زیرساخت‌های انگلیس در پی این حملات هشدار داد و بر لزوم افزایش سطح هوشیاری و اقدامات پیشگیرانه در این کشور تاکید کرد.

هفته نامه ساندی اکسپرس با درج این مطلب، افزود: مقامات ارشد دولت در این نشست در جریان نقاط ضعف و آسیب‌های شدیدی که در صورت اقدامات مسکو علیه لندن ممکن است به این کشور تحمیل شود قرار گرفتند.

در این نشست، روسای سرویس‌های داخلی و خارجی سازمان جاسوسی انگلیس، اقداماتی را که به منظور دفاع و خنثی سازی آنچه که اقدامات خرابکارانه مسکو علیه لندن عنوان کردند، برای مقامات تشریح کردند.

نشریه ساندی اکسپرس به نقل از یک منبع امنیتی نوشت: اکنون این نگرانی جدی وجود دارد که مسکو افسران اطلاعاتی اش را برای انجام عملیات‌های خرابکارانه به انگلیس گسیل کند و به همین علت، ماموران سازمان‌های جاسوسی انگلیس با دقت بیشتری ورود افراد از کشور‌ها را کنترل می‌کنند.

این نشریه با اشاره به وجود طیف وسیعی از اهداف از جمله حملات سایبری علیه انگلیس افزود: هدف مهاجمان، ایجاد رعب و وحشت، هرج و مرج و جو بی اعتمادی و تضعیف دولت است.

ساندی اکسپرس با ادعای اینکه سرویس امنیتی روسیه به علت شکست‌هایش در اوکراین رسوا شده است، افزود: جای تعجب نیست که انگلیس هدف شماره یک روسیه در اروپا باشد، چرا که پیشتاز کمک‌ها و سرسخت‌ترین متحد اوکراین در اروپاست.

۲ سال پیش
لاوروف: ناتو اوکراین را به اتخاذ موضع خصمانه علیه روسیه سوق داد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، تاکید کرد اقدام ناتو در سوق دادن اوکراین به اتخاذ موضع خصمانه علیه روسیه، زمینه ساز شرایط فعلی شد.

۲ سال پیش
مخالفت آلمانی ها با ارسال سلاح و جنگ افزار به اوکراین

شهروندان آلمانی با ارسال جنگ افزار‌های بیشتر به اوکراین مخالف اند و این تصمیم صدراعظم کشورشان را زمینه ساز افزایش تنش‌ها در اوکراین می‌دانند.

به گزارش شبکه تلویزیونی «آر تی» برخی از کشور‌های عضو ناتو تصمیم دارند تجهیزات نظامی بیشتری به اوکراین اهدا کنند؛ آلمان از جمله این کشورهاست که به تازگی تصمیم گرفته است سلاح‌های سنگین به اوکراین بفرستد. برلین پیش‌تر از تصمیم خود به فرستادن سامانه‌های پدافندی متحرک به اوکراین خبر داده بود. با این حال مقامات آلمانی به ناکارآمد بودن این سامانه‌های قدیمی به علت در دسترس نبودن مهمات کافی برای آن‌ها اذعان کرده اند.

آلمان اعلام کرده است که تنها ۲۳ هزار گلوله برای سامانه ضد هوایی «گپارد» در اختیار دارد که تنها برای ۲۰ دقیقه شلیک پیاپی کفاف می‌دهد. از این رو برلین در حال گفتگو با برزیل، اردن و قطر برای فرستادن گلوله‌های ویژه این سامانه به اوکراین است.

با این وجود،  شهروندان آلمانی نیز با فرستادن جنگ افزار‌های بیشتر به اوکراین مخالف اند و این تصمیم اولاف شولتز، صدراعظم کشورشان را زمینه ساز افزایش تنش‌ها در اوکراین می‌دانند.

۲ سال پیش

به گزارش ریانووستی، منطقه روبل از اول ماه می در منطقه «خرسون» که از دست ملی‌گرایان اوکراینی آزاد شده است شروع به کار می‌کند.

دوره انتقالی تا ۴ ماه طول می‌کشد، در این دوره روبل و گریونا در منطقه گردش می‌کنند، پس از آن پرداخت‌ها فقط به روبل انجام می‌شود.

در ابتدا، سازماندهی پرداخت‌های نقدی و غیر نقدی توسط بانک تسویه حساب بین المللی روسیه انجام می‌شود.

۲ سال پیش

به گزارش روزنامه هلسینگین سانومات، فنلاند آماده می‌شود تا عرضه گاز روسیه را در ماه مه قطع کند.

به گفته این روزنامه، گازپروم از شرکت گاز فنلاندی Gasum خواسته است تا به تقاضای پرداخت گاز به روبل تا ۲۰ می پاسخ دهد.

این نشریه گزارش می‌دهد: احتمال دارد در ۲۱ می، جریان گاز خط لوله روسیه به فنلاند و بیشتر اروپا متوقف شود.

۲ سال پیش

روزنامه فایننشال تایمز می‌نویسد خروج از روسیه برای شرکت‌های غربی هزینه گزافی دارد.

به عنوان مثال، خرید Rosbank توسط هلدینگ Interros از Societe Generale، که ۳.۱ میلیارد یورو از دست داد، آورده شده است. این روزنامه اعلام می‌کند که این معامله برخی از رقبا را حیرت زده کرد و نشان داد که شرکت‌هایی که می‌خواهند فدراسیون روسیه را ترک کنند با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

۲ سال پیش

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد: انتظار داریم در آینده نزدیک تصمیمی در مورد محدودیت‌های نفت روسیه گرفته شود.

رئیس‌جمهور اوکراین افزود: آنچه روسیه در ماریوپل انجام داد بدون مجازات نخواهد ماند.

۲ سال پیش

یک نماینده پارلمان اوکراین به الجزیره گفت: در مذاکرات هیچ نشانه‌ای از توافق با روسیه نمی‌بینیم.

۲ سال پیش

ریانووستی گزارش داد، پنتاگون نفربر‌های زرهی M۱۱۳ را به زودی به اوکراین ارسال خواهد کرد.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، وزیر خارجه سوئد گفت: نقض حریم هوایی ما از سوی روسیه غیرقابل قبول است.

۲ سال پیش

تحولات شصت‌وششمین روز از عملیات ویژه روسیه در اوکراین به گزارش ریا‌نووستی به شرح زیر است:

  • سامانه‌های پدافند هوایی روسیه از ورود هواپیمای اوکراینی به خاک فدراسیون روسیه جلوگیری کردند.
  • دو گلوله به روستای ژچا در منطقه بریانسک اصابت کرد، بدون تلفات.
  • یک ایست بازرسی در منطقه کورسک از طرف اوکراینی شلیک شد، نقطه‌ای که آتش از آن شلیک شده بود مهار شد، تلفات جانی، جراحت یا خسارتی وجود ندارد.
  • لاوروف گفت: مذاکرات بین فدراسیون روسیه و اوکراین ادامه دارد و تاکید کرد که طرفین در مورد لغو تحریم‌های ضد روسیه نیز گفتگو می‌کنند.
  • مکرون و زلنسکی تلفنی گفت‌وگو کردند: پاریس قصد دارد کمک‌های نظامی به کیف را به‌ویژه از طریق تامین تسلیحات افزایش دهد، علی‌رغم درخواست‌های فدراسیون روسیه برای انجام این کار.
  • پوتین فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن به افرادی که برای بازسازی زیرساخت‌ها در دونتسک و لوهانسک اعزام می‌شوند، در صورت فوت یا جراحت به خانواده‌هایشان ۵ و ۳ میلیون روبل پرداخت می‌شود.
  • وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که طی یک روز ۱۸۸۴۹ نفر از جمله ۲۳۵۹ کودک از مناطق خطرناک جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک و اوکراین به روسیه تخلیه شده اند و از آغاز عملیات ویژه تاکنون ۱ میلیون و ۶۲ هزار و ۶۹۲ نفر از جمله ۱۹۲ هزار و ۶۸۸ کودک تخلیه شده اند.
  • نیرو‌های مسلح روسیه چندین انبار تسلیحات موشکی و توپخانه‌ای را منهدم کردند.
  • توپخانه ۳۸۹ تاسیسات نظامی اوکراین را در طول شبانه روز هدف قرار داد؛ ۳۱۹ منطقه تمرکز نیرو‌ها و تجهیزات نظامی اوکراین بود.
  • نیرو‌های موشکی چندین پست فرماندهی اوکراین را منهدم کردند: ۲ پست در شب و ۱۲ پست در روز مندهدم شدند.
  • ۱۴۳ فروند هواپیما، ۶۶۰ پهپاد، ۲۷۹ سامانه موشکی ضدهوایی، ۲۶۷۸ تانک و سایر خودرو‌های زرهی از آغاز عملیات حفاظت از دونباس منهدم شده است.
۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۰۰:۰۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
جنگ هسته ای کم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
این علمایی که از وقوع جنگ جهانی سوم استقبال و حمایت میکنن،نمیدونن اگه جنگ بشه ایران اون وسط قربانی میشه؟
آیا درک درستی از جنگ دارن یا فقط به استناد چنتا فیلم سینمایی راجع به جنگ حرف میزنن...
تحمل 10 روز قحطی و آوارگی رو دارین؟
چند روز بدون اینترنت و تلفن میتونید تحمل کنید؟
روسیه باید به جنگ خاتمه بده هرچه زودتر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
به درک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه بزنشون که خوب میزنی انتقام تحریمارو بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه برادر هرکی میخای بکش حلالت
Germany
7891
۲۱:۵۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما گفتی باید ولی افتاده مشکلها. بایدن. حرف اخر این اسم را بر دارید و بگذارید اول این اسم. می شود: نباید. مشکل اصلی امریکاست اسم رمز تمام جنایاتی که بر بشر میرود همین ایا(لات) متحده امریکاست. امریکا مثل ضحاک بر دنیا حکومت میکند. امزیکا ییان در کاسه سر 115/000/000 سرخپوست بیگناه و بی ازار بومی ان سرزمین اب میخورند. امریکا با جنایت شروع شده و با شدیدترین جنگ از بین میرود. بدسن فریدون ضحاک کش زمان. و 95 % انسان روی ازادی را خواهند دید و در هوای ازادی تنفس خواهند کرد. و نرید ان نمن علی اللذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم اامه و نجعلهم الوارثین صدق الله العلی العظیم. زود است و دیر نیست. پادشاهی امریکا بر جهان محال است. این جهان سلیمان دارد دیو چه می خواهد؟ این جهان فریدون دارد ضحاک چه می خواهد؟ اسم اعظم بکند کار خود ای دل خوش باش که به تلبیس و حیل دیو سلیمان نشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا کمکت کنه
Iran (Islamic Republic of)
کرمعلی بخت برگشته
۲۰:۲۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
زمین دیگر جای زیستن نیست
مریخ را هم احیا کنند اگر،
آنجا را نیز این بشرّ به گند
می کشد و
کبوترانش را تمام به بند!
Germany
7891
۱۹:۳۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
فوق ابر قدرت روسیه کبیر در میدان نبرد به تنهایی با تمام ابرقدرت های جهان یک تنه میجنگد. شرف در روسیه برق میزند. تمام عالم یک طرف روس بی همتا یک طرف. روسیه مرد جنگ است. پوتین مرد بزرگ یکه بزن ترین مرد روی زمین خاکی است. روی مردان را پوتین سفید کرد. قلدر های عالم خجالت نمی کشند که همه با هم و دسته جمعی روی سر یک نفر خراب شوند. تفو بر تو ای چرخ گردون تفو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
دنیایی که شیطان بخواد توش اون حاکم باشه نبودنش بهتره و باید از صفحه گیتی محو بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
لعنت بر پوتین لعنت بر صدام و لعنت بر هیتلر و لعنت بر کسایی که بر طبل جنگ می کوبند و با کشته شدن انسان های بیگناه می شوند پوتین اگر راست می گوید خودش با زلنسوی دوئل کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
جنگی بیهوده و احمقانه انسانهای بیگناه سر هیچ و پوچ کشته میشند کلی هزینه و نابودی خانه واقعا چقدر انسان ابله و قدرت طلب هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
اروپایی های زیاده خواه فاسد نادان باید هم به درک واصل شوند
بازهم امروز با بی شرمی تمام به کتاب مقدس مسلمانان اهانت شد
روسیه خوب اون جونور ها رو شناخته و داره از خودش دفاع میکنه تا مثل شوروی تجزیه و نابود نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
درود بر پوتین.
درود بر مادر پوتین که چنین فرزندی برومندی تربیت کرده.
شیرش حلال پوتین باد. روسیهدی قدرتمند پوزه ی آمریکا و اروپا را بر خاک خواهد مالید
خدا لعنت کنه هاشمی رفسنجانی را که فرزندی ناپاک همچون فائزه تربیت کردند که بگوید من دوست می داشتم ترامپ پیروز انتخابات بشه!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا لعنت کنه کسایی که انسانهایی بیگناه را میکشند کودکان و زنان جنگی بیهوده و پوچ خودشونم نمیدونند واسه چی میجنگند و کشته میشند ریختن خون انسانهایی بیگناه گناهی نابخشودنی هست یک روز کسایی که این همه انسان را قربانی کردند خودشون تقدیر روزگار نابود میشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
کلمه بی گناه برای اروپایی های فاسد درست نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
ولی آمریکا میگه ولو به قیمت جنگ هسته ای و نابودی نسل بشر حرف من باید سیاستای من حاکم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
پوتین همین الانشم به فنا رفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
مزخرف نگو . مزخرف..
Georgia
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
لعنت به پوتین ،لعنت به دیکتاتور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
لعنت بر تو و آمریکا و حقوق بی بشر و بی بصر.
درود خدا بر پوتین که پوزه ی زلنسکی و آمریکایی ها را به خاک مالید.
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۸:۴۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
لعنت بر پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
بزن که خوب میزنی،فقط هسته ای.خدایا شکرت که جنگ هسته ای تمام دنیا رو در بر خواهد گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
کره ی شمالی داره آماده میشه که ۴ تا موشک بزنه تو آمریکا و این ام الفساد را از روی زمین پاک کنه. باعث همه ی جنگها ، ترور ها ، نا امنی ها، اختلافات ، درگیری‌ها و بدبختی ها آمریکا و اسرائیل هستند .
انشاءالله که با جنگ جهانی سوم این دوتا کشور از روی زمین محو خواهند شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
فعلا" که دست برتر را داره درجنگ و کشورهای اروپایی و آمریکا جرات نزدیک شدن به روسیه را ندارند. بزن که خوب میزنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
این علمایی که از وقوع جنگ جهانی سوم استقبال و حمایت میکنن،نمیدونن اگه جنگ بشه ایران اون وسط قربانی میشه؟
آیا درک درستی از جنگ دارن یا فقط به استناد چنتا فیلم سینمایی راجع به جنگ حرف میزنن...
تحمل 10 روز قحطی و آوارگی رو دارین؟
چند روز زندگی رو بدون اینترنت و تلفن میتونین تحمل کنید؟
روسیه باید به جنگ خاتمه بده هرچه زودتر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای پوتین مردانگی کن جنگ هسته ای را با قدرت کامل در اروپا و امریکا و...شروکن تا این بشر سیر نشو از قدرت وسروت از کره زمین نابود و پاک شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
مطمئن باشید اگر جنگ اتمی رخ دهد اولین بمب اتمی را برسر ایران می اندازد، روسیه کینه و دشمنی چند صد ساله با ایران دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه الان با ایران متحد هست
بذر نفاق نپاش
Iran (Islamic Republic of)
مرد شرقی
۱۳:۳۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت: با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در کی‌یف دیدار کردم و واشنگتن بار دیگر بر حمایت از اوکراین تاکید کرد.
شرم ات باد ای مهره کثیف و قاتل....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینم یه اشرف غنی احمد زی دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
خبر مهم و فوری : قوای اتمی کره شمالی در آماده باش جنگی است
هر لحظه ممکنه شاهد خاکستر شدن کره جنوبی و ژاپن باشیم
اگر کره شمالی حمله کنه امیدوارم کره شمالی پیروز میدان جنگ باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
قطعا" کره ی شمالی پیروز خواهد شد. در جنگ جهانی سوم آمریکا و ارباب آنها یعنی صهیونیست ها از روی زمین پاک خواهند شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
جالبه خود روسیه تهدید به جنگ هسته ای میکنه بعد میگه باید جلوی جنگ هسته ای را گرفت فکر کنم باید جلوی خودت را گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
اشتباه فکر میکنی. اونی که باعث جنگ هسته میشه اسرائیل، آمریکا و اروپا هستند و در این جنگ هم بازنده خواهند بود. روسیه ، چین و کره ی شمالی سه کشور قدرتمندی هستند که پوزه ی آمریکا و اروپا و ارباب آنها یعنی اسرائیل غاصب را به خاک خواهند مالید‌ .
Iran (Islamic Republic of)
باطن بین
۱۱:۳۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
ظاهر بین نباشید
دست همه اینا توی یه کاسه هست
چین و روسیه و امریکا برا سرگرمی مردم و مشغول کردن اونا با هم دشمنی میکنند ولی تو پشت پرده دست همشون توی یه کاسه است و همشون زیر سلطه یه گروه مافوق سری بسیار قدرتمند هستند
تو سنگ مرموز جورجیا اولین دستوری که نوشته شده اینه که جمعیت جهان باید زیر 500 میلیون نفر باشه
به نظرتون عجیب نیست؟ کاهش جمعیت از طریق جنگ از قبل برنامه ریزی شده روسیه و اوکراین جنگی که اخرش به اروپا و امریکا کشیده میشه و اکثر نقاط کره زمین پودر میشه
این که میگند اونا شیوه زندگی و ذهن مارو کنترل میکنند بنظرتون مسخره نیاد اگه فقط یه خورده به اطرافتون نگاه کنید متوجه میشید که اونا چطور تونستند مردمو به یه سیستمی بکشونند که خودشون میخوان
سیسنمی از نوع دنیا پرستی
سیستمی از نوع مصرف گرایی و مد زدگی
سیستمی از نوع کار های غیر اخلاقی و فحشا
سیستمی از این نوع که مردم دشمن واقعی خودشون نشناسند و وارد جناح بازی هایی بشند که اونا میخوان و عمروشونو تلف کنند
تمام دنیا به جز ایران و کره شمالی و کوبا دست این گروه بسیار ثروتمنده
در واقع دنیا از 200 کشور تشکیل نشده بلکه از چهار کشور زیر تشکیل شده:
ایران-کره شمالی-کوبا-و اینا
تنها جایی که توش گیر افتادن ایرانه سربلنده مهمترینشون ایرانه
که به کمک الهی ارزوی تصرف ایران عزیز رو به گور خواهند برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
درود بر شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
و اینا کجاس؟
جز کدوم قاره محسوب میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
تموم شد؟
خیلی تاثیرگذار بود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
از این روسهای کثیف هیچی بعید نیست
خودشون دارن موشکهای هسته ای رو جابجا میکنن و تهدید میکنن به حمله بعد میان میگن از جنگ هسته ای جلوگیری کنید ؟ اکراین که سالهاس موشک اتمی نداره ! میخایی حمله اتمی کنی دیگه و ایران هم ازت حمایت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
بیشعور . کمی اطلاعاتت را بالا ببر. آمریکا و اسرائیل و غرب باعث همه ی این جنگها و ترورها و ناامنی ها و بدبختی های مردم دنیا هستند ، نه روسیه قدرتمند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
کاملا مشخص هست که اکراین ژاپن دوم برای روسیه شده است. و این خطر جنگ هسته ای را بسیار زیاد کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
دقیقا باید جلوگیری کرد چون توان جنگ با ارتش ٣٠ کشور رو ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
همین الان داره با۳۰ کشور میجنگه وگر نه تا حالا اوکراین اشغال شده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
خواب دیدم جنگ روسیه و اوکراین تا2030 ادامه دارد و جنگ هسته ای اکثر نقاط جهان را به خاکستر تبدیل و کشورهای زیادی اشغال شده اند.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۹:۱۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
تعبیر خوابت این میشه عزیز دل برادر خوب توجه کن که خیر است انشاءالله : مردمان مومنین خوبان نیکان نیک اندیشان خردمندان آزاده اندیشان عادلین شجاعدلان فداکاران ایثارگران همه ادیان الهی که مردمی هستند و خداترس مومن هستند و وجدانهای بیدار دارند در حکومتهای مختلف وجود دارند و اینان در لشکریان خداوند جل جلاله هستند ولی گمنام هستند و از نزدیکان حاکمان ظالمین ستمگران جنگ افروزان اتمی دارندگان سلحهای اتمی میکربی شیمیایی هستند و آن حاکمان دیکتاتورها و مشاورین و احزاب خبیث جنایتکار تروریستیشون رو خوب می شناسند که باعث بانیان شروع کنندگان جنگ بسیار وحشتناک سخت جهانی سوم هستند در سطح جهان و بدانید و آگاه باشید این مومنین گمنام در ادیانهای مختلف الهی مردمی خداترسان با وجدانهای بیدار دیگر نخواهند گذاشت اجازه نمی دهند فرصت به اون حاکمان دیکتاتور سفاکانشون نمی دهند چند نفر حاکم دیکتاتور خود رای خودخواه خودبین غیر مردمی مافیایی شیطان صفت جهنمی و احزاب کثیفشان و مشاورین رذل آشغال کله شان با جان مال میلیاردها انسان و حیوانات و محیط زیست طبیعتشان و تمامی زیرساختهای مملکتهاشون بازی کنند و جنگ جهانی اتمی هسته ایی رخ دهد و هرگز نمی گذارند همانند جنگ جهانی اول و دوم که بخاطر چند نفر حاکم سیاست زده دیکتاتور کله خشک خر مشنگ شاسکول عیاش خودخواه شیطان صفت غربی و شرقی صدها میلیون انسان بی گناه کشته شوند و نخواهند گذاشت باز با تکرارش در جنگ جهانی سوم اتمی میلیاردها انسان بی گناه همراه گنهکاران و وحوش و گیاهان نباتات و آب و هوای سالمشان را نابود ویران کنند و کشته شوند بخاطر فقط چند نفر از حاکمان دیکتاتورهای مختلف اتمی در سطج جهان نخیر تعبیر خوابت می شود به قتل رسیدن آن چند نفر حاکم دیکتاتور خودخواه خودبین غیر مردمی دارندگان سلاحهای اتمی و دارودستهای خر خرفت دیکتاتور خودخواه غیر مردمیشون رو حذف فیزیکیشون می کنند و با کشته شدن این چند دها نفر و مشاورین احمق روانپریششون و منحل کردن حزب مافیایی جنایتکار فاشیستیشون و کشتنشون جلوگیری می کنند از جنگ جهانی هسته ایی اتمی بسیار سخت وحشتناک در جهان که اگر اینچونین نکنند جان میلیاردها انسان بر روی کره زمین به خطر خواهد افتاد و بشریت بر روی کره زمین نابود می شود و تمامی کشورهای جهان همچون ویرانه ایی وحشتناک خواهد شد ولی خردمندان آزاده اندیشان عادلین سناتورها نمایندگان مردمی که در راس مملکتهای اتمی حضور دارند این چند نفر حاکمان دیکتاتورهای جنگ افروزان شرق غرب عالم را قبل از شروع جنگ جهانی اتمی هسته ایی ویرانگرانه نابودگرانه بشریت روی کره زمین آنان و مشاوران و احزابشان را ترورشون می کنند می کشنشون حذف فیزیکیشون می کنند پاکسازیشون می کنند تا جهانشون رو چندین نفر انسان نمای شیطان صفتان ملعونین خبیث آشغال کله های بی خرد نفهمهای بی شعور جهنمی نتوانند نابود نکنند و نتوانند با خریتشان میلیاردها انسان و حیوانات مختلف و طبیعت محیط زیست سالمشان و زیرساختهای کشورهایشان را بر روی کره زمین بکشند و نابود کنند و به ویرانه تبدیل کنند جهانشان را و با این عمل ترورهای عادلانه مردمی خداپسندانشون اجر بسیار خوبی هم در دنیا و آخرتشان پس از موتشان نسیبشان می شود و اهل بهشت الهی خواهند شد تعبیر خواب شما اینچونین خواهد شد به حول قوه الهی خداوند جل جلاله بنشین و تعبیر خوابت رو در جهان ببین که چگونه مویرگی و ظریف همگی این حاکمان نفهم جهنمی رو ترورشون می کنند در شرق غرب عالم هستی و نمی گذارند آن فاجعه اسفناک وحشتناک ویرانگر نابودگر جنگ جهانی اتمی هسته ایی میکربی شیمیایی سوم در جهان رخ دهند . و من الله توفیق ای مومنین خردمندان آزاده اندیشان عادلین شجاع دلان فداکاران مردمی جهان . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه بصیرانه عادلانه مردمی پیشگیرانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
همینه که کشور ما هر روز پس رفت میکنه ، یه عده بی سواد فقط بر اساس خواب و حدث و گمان دارن کشور رو اداره می کنند و چشمان خودشون رو بروی واقعیتها بستن. هر روز تورم هر روز دور شدن از دین و حجاب هر روز اضافه شدن به افرادی که دم از وطن پرستی می زنند ولی وابستگانشان در حال رونق دادن به بازار های خارجی هستند و تولیدات داخل همه بی کیفیت و بلای جان مردم شده اند آن هم در جاده ها و افراد بی کار روز بروز افزایش می یابند. به قول یک بزرگی همه حسرت ما و دینمون و کشورمون رو می خورن البته به ظاهر ولی خبر ندارن که اینجا چه خبره. هروقت مردم خواستند به هدفشون رسیدن وگرنه همین آش و همین کاسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
مثنوی هفتادمن،واسه یه خواب دروغی.!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
عزیزم از این به بعدشام را پرخوری نکن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ،

قرآن کریم :
و قابیل هابیل را کشت ،
هابیل گفت اگر تو من را بکشی من این کار را نمی کنم ،
من می خواهم گناه قتل من و تو برای تو باشد ،

#شجره الخلد ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
هابیل قابیل با بیل کشت یا قابیل هابیل با بیل کشت؟
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۲:۲۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
شروع جنگ اتمی هسته ایی یعنی پایان زیست بشریت بر روی کره زمین و نباید این اتفاق رخ دهد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام مرگ سرخ در آخرالزمان اتفاق خواهد افتاد
آخرین اخبار