شصت‌ونهمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین

پوتین فرمان منع معامله با کشور‌های غیردوست روسیه را امضا کرد

رئیس‌جمهور روسیه در اقدامی متقابل فرمانی را امضا کرد که به موجب آن انجام معامله با کشور‌های غیردوست روسیه غیرقانونی است.

شصت‌ونهمین روز از حمله روسیه به اوکراین نیز از راه رسید. دستیار ارشد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته اعلام کرد، علی‌رغم تهدید مسکو به حمله هسته‌ای، روسیه چنین اقدامی علیه اوکراین نخواهد کرد. وزارت امور خارجه چین هم روز گذشته اعلام کرد که مسئولیت غیرقابل انکار بروز بحران در اوکراین به عهده دولت آمریکاست، چراکه واشنگتن پیمان‌شکنی کرد و تلاشی مداوم و پیوسته را برای گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت شرق در دستور کار قرار داد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مقاله‌ای با اشاره به «صف‌های طولانی در پمپ بنزین‌های اوکراین» نوشت کی‌یف با بحران سوخت مواجه و زیرساخت‌هایش نابود شده است. سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ موشک جاولین به اوکراین فرستاده شده است و نیرو‌های اوکراینی به طور مؤثر از موشک‌های جاولین استفاده کردند و در نبرد کی‌یف به پیروزی رسیدند. پنتاگون نیز اعلام کرد که روسیه از آغاز حمله به اوکراین بیش از ۲ هزار ۱۰۰ موشک شلیک کرده است.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد حملات موشکی با دقت بالا به ۳۶ مرکز نظامی اوکراین در طول روز دوشنبه انجام شد. ۲۸ سایت نیرو‌های اوکراینی و خودرو‌های نظامی هدف قرار گرفتند و ۷ پهپاد در طول روز گذشته سرنگون شدند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد یگان توپخانه این کشور ۳۶ مرکز فرماندهی، ۷۸ سنگر مستحکم، ۳۵۹ منطقه استقرار نیرو‌ها و تجهیزات و ۳۷ مرکز شلیک توپخانه ارتش اوکراین را هدف قرار داده است، در این حملات ۶ انبار مهمات هدف قرار گرفت و ۲۵۰ نظامی اوکراینی کشته شدند و ۴۳ مرکز نگهداری تسلیحات و تجهیزات منهدم شد.


بیشتر بخوانید:


به گفته «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل جنگ اوکراین، بحران سه‌گانه انرژی، تغذیه و مسائل مالی را در آفریقا تشدید کرده است. این در حالی است که سی‌ان‌ان گزارش داده است، کارشناسان هشدار می‌دهند که ادامه جنگ در اوکراین باعث شکل‌گیری بحران غذایی در جهان خواهد شد.

پیامد‌های جنگ اوکراین، همچنین نگرانی مصرف کنندگان و تشدید نرخ تورم به کمبود عرضه فرآورده‌های غذایی در فروشگاه‌های فرانسه دامن زده است. آسوشیتدپرس پیش از این گزارش داده است که هر روز بر شمار خانوار‌های اسپانیایی که به علت افزایش قیمت انرژی و قیمت سایر اقلام وابسته به آن با چالش مواجه می‌شوند، افزوده می‌شود.

در حالی که ۱۰ کشور عضو اتحادیه اروپا برای پرداخت هزینه گاز روسیه به روبل در بانک‌های این کشور حساب باز کرده‌اند، وزیر انرژی فرانسه روز گذشته اعلام کرد بایستی برای قطع یکجانبه گاز از سوی روسیه آماده شد. مجله آلمانی اشپیگل اما هشدار داده است در صورتی که اتحادیه اروپا واردات گاز از روسیه را متوقف کند، قادر به پر کردن انبار‌های خود نخواهد بود مگر این که فعالیت صنایع خودش را متوقف کند و در فصول بهار و تابستان گاز مصرف نکند.

مردم آلمان در اجتماع روز جهانی کارگر «اولاف شولتس» صدراعظم این کشور را که اخیراً تصمیم به ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین گرفته است، «جنگ‌طلب» خطاب کردند.

تحولات شصت‌ونهمین روز از درگیری‌های روسیه و اوکراین در ادامه آمده است:

وزارت دفاع روسیه: نیرو‌های هوافضا، ۳۹ پایگاه اوکراین را هدف قرار دادند

وزارت دفاع روسیه با انتشار گزارشی از آخرین تحولات در حمله به اوکراین خبر داد و اعلام کرد که ۳۹ پایگاه اوکراینی از سوی نیرو‌های هوافضای روسیه هدف قرار گرفته شده‌اند.

طبق گزارش اسپوتنیک، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه یک موشک توچکا-یو (Tochka-U) اوکراینی را سرنگون کردند و ۹ گلوله را از سامانه‌های پرتاب موشک اسمرچ (Smerch) رهگیری کردند.

۲ سال پیش
زلنسکی: مذاکره برای آتش بس جدی، تنها با دیدار من و پوتین امکان پذیر است

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در سخنانی گفت: مذاکره برای یک آتش بس جدی تنها زمانی امکان پذیر خواهد بود که من و پوتین به شکلی مستقیم ملاقات کنیم.

او در ادامه گفت: تیم مذاکره کننده ما به مذاکرات با طرف روسی ادامه می‌دهد و در حال تدارک نشست با پوتین است. بر اساس برآورد‌های فعلی ما ۶۰۰ میلیارد دلار هزینه بازسازی اوکراین است.

رئیس جمهور اوکراین همچنان مدعی شد: ما هنوز شاهد آتش بس از سوی روسیه که همچنان توافقات را نقض می‌کند، نبوده ایم.

۲ سال پیش
ادعای وال استریت ژورنال در خصوص تحریم نفت روسیه

نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال مدعی شد : اتحادیه اروپا امروز تحریم تدریجی واردات نفت روسیه را پیشنهاد خواهد کرد.

این نشریه همچنین مدعی شد: اختلاف‌هایی بین اعضای اتحادیه اروپا بر سر برخی تحریم های جدید روسیه  وجود دارد.

۲ سال پیش

نخست وزیر اوکراین اعلام کرد: در شرق و جنوب اوکراین درگیر نبردهای شدید هستیم و همچنان جبهه های دفاعی خود را حفظ می کنیم.

۲ سال پیش
تخلیه بیش از یکصد غیرنظامی از مجتمع آزوفستال

دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد: خوشحالم که بیش از ۱۰۰ غیرنظامی با موفقیت از مجتمع آزوفستال در ماریوپل تخلیه شدند.

۲ سال پیش
گفت و گوی تلفنی ولادیمیر پوتین و امانوئل مکرون

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گفت و گویی تلفنی که دو ساعت به طول انجامید،با همتای فرانسوی خود در خصوص ماریوپل به بحث و تبادل نظر پرداخت.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در گفت و گو با ولادیمیر پوتین، همتای روسیه‌ای خود مدعی شد روسیه باید به مسئولیت بین‌المللی خود به عنوان عضو شورای امنیت سازمان ملل عمل کند و به حمله ویرانگر خود به اوکراین پایان دهد.

۲ سال پیش
پوتین: اتحادیه اروپا جنایات جنگی اوکراین را نادیده می‌گیرد/ پایان گفتگوی دو ساعته پوتین و مکرون

کاخ الیزه از پایان گفتگوهای دو ساعته ولادیمیر پوتین و امانوئل مکرون روسای جمهور روسیه و فرانسه خبر داد.

رویترز: پوتین در تماس تلفنی خود به مکرون گفت: غرب می‌تواند به پایان دادن به جنایات نیرو‌های امنیتی اوکراین کمک کند. کشور‌های اتحادیه اروپا جنایات جنگی اوکراین را نادیده می‌گیرند. غرب باید ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کند.

خبرگزاری فرانسه: پوتین خطاب به مکرون گفت: درهای مذاکرات همچنان به روی کی‌یف باز است. اوکراین در مذاکرات برای پایان دادن به درگیری جدی نیست.

۲ سال پیش
آغاز عملیات روسیه در منطقه کارخانه آزوفستال

اسپوتنیک/ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: عملیات انهدام سایت‌های آزوف و نیرو‌های مسلح اوکراین در آزوفستال آغاز شد.

ریانووستی/ مسکو می گوید که گردان آزوف و نیروهای اوکراینی از آرامش منطقه آزوفستال برای گرفتن مواضع رزمی استفاده کردند. انهدام مواضع رزمی گردان آزوف و نیروهای اوکراینی در منطقه کارخانه آزوفستال آغاز شده است. شبه نظامیان گردان آزوف و نیروهای اوکراینی آتش بس را در مجتمع آزوفستال در ماریوپل نقض کردند.

 

۲ سال پیش
وعده وعید آلمان این بار به فنلاند و سوئد

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان: اگر فنلاند و سوئد تصمیم به پیوستن به ناتو بگیرند، می‌توانند روی حمایت ما حساب کنند. هیچ کس نمی‌تواند تصور کند که روسیه به کشور‌های دیگر حمله نخواهد کرد.

شولتس در بیانیه‌ای اعلام کرد حمله روسیه به اوکراین نظم پس از جنگ جهانی دوم را شکست و اروپا را مجبور به تقویت استراتژی دفاعی خود کرد.

گفتنی است، از زمان حمله روسیه به اوکراین، فنلاند و سوئد درخواست کرده اند به عضویت ناتو دربیایند. این امر نشان دهنده تغییر بزرگی در سیاست منطقه شمال اروپا است.

۲ سال پیش
امضای تدابیر ویژه اقتصادی تلافی‌جویانه اقتصادی در مقابل کشورهای غیردوست روسیه بدست پوتین

کرملین: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه فرمان اعمال تدابیر ویژه اقتصادی تلافی‌جویانه در رابطه با اقدامات غیردوستانه برخی از کشورهای خارجی و سازمان های بین المللی را امضا کرد.

۲ سال پیش
نخست وزیر ایتالیا: با محافظت از اوکراین از اروپا محافظت می‌کنیم

نخست وزیر ایتالیا: اولویت در حال حاضر آتش بس در اوکراین در سریع ترین زمان ممکن به منظور نجات جان افراد و امکان رساندن کمک ها به غیرنظامیان است. مذاکرات اوکراین و روسیه به نتایج مطلوبی نرسید و اروپا باید نقش اصلی خود را ایفا کند تا گفتگو را پویا کند. ما نمی‌توانیم متجاوز و مقاومت را یکسان بدانیم و باید از دولت و مردم اوکراین و اینکه کشوری آزاد و مستقل باشد حمایت کنیم. حفاظت از اوکراین به معنای محافظت از خود و همچنین حفاظت از پروژه دموکراسی و امنیت اروپاست.

۲ سال پیش
بازگشایی سفارت انگلیس در کی‌یف

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از بازگشت سفیر انگلیس به کی یف و بازگشایی سفارت انگلیس در اوکراین خبر داد. 

او همچنین مدعی شد: ما به دنبال سرنگونی پوتین نیستیم، بلکه به دنبال رهبری جهان برای کمک به اوکراین برای دفاع از خود در برابر تهاجم وحشیانه هستیم.

۲ سال پیش
وزارت خارجه روسیه: اسرائیل از نئونازی‌ها در اوکراین حمایت می‌کند

وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه اظهارات یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم و در بیانیه‌ای اعلام کرد اظهارات ضد تاریخی لاپید این واقعیت را توضیح می‌دهد که اسرائیل از رژیم نئونازی در اوکراین حمایت می‌کند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دیروز در واکنش به سخنان سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه درباره ریشه یهودی هیتلر، آن را «نابخشودنی» خوانده بود.

۲ سال پیش

خبرگزاری اسپوتنیک/ وزارت دفاع روسیه در گزارش عملکرد و پیشروی نیروهای روسی گفت: موشک‌ های هواپرتاب با دقت بالای نیروهای هوافضای روسیه طی شب گذشته شش تأسیسات نظامی اوکراین را هدف قرار دادند.

وزارت دفاع روسیه افزود: 54 موضع شلیک توپخانه اوکراینی مورد اصابت قرار گرفت؛ 195 منطقه تمرکز نیروی انسانی منهدم و حدود 230 ملی‌ گرا کشته شدند.

۲ سال پیش

شهردار ماریوپول در اوکراین فاش کرد که هنوز صد هزار غير نظامی در این شهر حضور دارند.

جدایی طلبان دونتسک در شرق اوکراین می گویند طی دو روز گدشته بیش از سیصد نفر را به مناطق تحت کنترل خود انتقال داده اند.

۲ سال پیش
مخالفت مجدد مجارستان با تحریم نفتی روسیه

وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد هرگز به تحریم نفت و گاز روسیه در اتحادیه اروپا رای مثبت نخواهد داد.

۲ سال پیش
درخواست اسلواکی برای معافیت از تحریم نفت و گاز روسیه

رویترز به نقل از وزیر اقتصاد اسلواکی نوشت: این کشور به دنبال دستیابی به معافیت از تحریم نفت و گاز روسیه از سوی اتحادیه اروپاست.

۲ سال پیش
اتحادیه اروپا به دنبال جایگزین‌هایی برای گاز روسیه

روزنامه آمریکایی «بلومبرگ» گزارش داد که اتحادیه اروپا در حال تقویت روابط همکاری با کشور‌های آفریقایی به منظور جایگزینی برای واردات گاز از روسیه است.

۲ سال پیش
لتونی از پرداخت هزینه گاز روسیه به روبل خودداری می‌کند

کمیته بازار سرمایه جمهوری لتونی از صدور مجوز ویژه برای پرداخت هزینه گاز روسیه به روبل خودداری کرد.

۲ سال پیش
سفر پاپ فرانسیس به مسکو

پاپ فرانسیس، رهبر مسيحيان کاتولیک جهان از آمادگی خود برای سفر به مسکو و دیدار با ولادیمیر پوتین،  رئیس جمهور روسیه برای حل و فصل مساله اوکراین خبر داد.

۲ سال پیش

اطلاعات انگلیس گزارش داد: تحریم ها علیه روسیه به صورت دائمی بر این کشور و نحوه گسترش و استقرار نیروهای روس تاثیر می گذارد.

۲ سال پیش
کمک بشردوستانه روسیه به خارکیف اوکراین

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش روسیه بیش از ۴۰ تن محموله‌های بشردوستانه را به منطقه خارکیف اوکراین تحویل داده و به غیرنظامیان کمک‌های پزشکی ارائه کرده است.

۲ سال پیش
بانک‌های روسیه بیشتری از سوئیفت جدا می‌شوند

جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه در جریان سفر به پاناما اعلام کرد که بسته تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه مسکو شامل قطع ارتباط بیشتر بانک‌های روسی از شبکه بین‌المللی پرداخت سوئیفت خواهد بود.

بورل تأکید کرد: «در بخش بانکی، بانک‌های روسی بیشتری وجود خواهند داشت که سوئیفت را ترک خواهند کرد».

۲ سال پیش
درخواست رژیم صهیونیستی برای عذرخواهی روسیه به دلیل اظهارات لاوروف

خبرگزاری رویترز گزارش داد: رژیم صهیونیستی روز دوشنبه از سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به خاطر این اظهارات که آدولف هیتلر ریشه‌های یهودی داشته به شدت انتقاد کرد و گفت این یک دروغ «نابخشودنی» است که موجب کوچک شمردن وحشت ناشی از هولوکاست نازی‌ها خواهد شد.

وزارت خارجه اسرائیل در اقدامی که نشانگر وخامت شدید روابط با دولت روسیه می‌باشد سفیر روسیه را احضار و خواستار عذرخواهی این کشور بر سر این اظهارات شد.

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل در بیانیه‌ای گفت: «چنین دروغ‌هایی با این هدف گفته می‌شود که خود یهودیان را به ارتکاب وحشتناک‌ترین جنایات در تاریخ که علیه آن‌ها صورت گرفته متهم کنند.»

لاوروف روز یکشنبه این اظهارات را در پاسخ به این سوال تلویزیون ایتالیا عنوان کرد که پرسیده بود با وجود این که ولودمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین خودش یهودی است چرا روسیه نیاز دارد از اوکراین نازی زدایی کند.

۲ سال پیش
تغییر مسیر ترافیک اینترنتی در خرسون به سمت زیرساخت ارتباطاتی روسیه

خبرگزاری رویترز گزارش داد: نت بلاکس (NetBlocks) دیده بان اختلالات اینترنتی روز دوشنبه اعلام کرد روسیه مسیر ترافیک اینترنتی در منطقه خرسون اوکراین را به زیرساخت ارتباطاتی خود وصل کرده است. این اقدام به نظر با هدف تقویت تسلط روسیه بر این منطقه صورت گرفته که این کشور مدعی در دست داشتن کامل کنترل آن است.

مقامات منصوب توسط روسیه در بخش‌هایی از خرسون گفته اند این منطقه از روز اول مه شروع به استفاده از روبل روسیه خواهد کرد. نت بلاکس که در لندن مستقر است، اعلام کرد روز شنبه شاهد قطع کامل اینترنت در سراسر خرسون بود و ارتباط اینترنتی بعد از چند ساعت دوباره برقرار شد، اما علائم مختلف نشان می‌دهد ترافیک اینترنتی اکنون از روسیه عبور می‌کند.

۲ سال پیش
آمادگی آلمان برای تحریم فوری نفت روسیه

خبرگزاری رویترز گزارش داد: آلمان روز دوشنبه گفت آماده حمایت از تحریم فوری نفت روسیه توسط اتحادیه اروپاست.

این یک تغییر موضع جدی از جانب بزرگترین مشتری انرژی روسیه است که ممکن است راه را برای اعمال تحریم اروپا در عرض چند روز آینده باز کند.
روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان در بروکسل گفت: «ما توانسته ایم به اوضاعی دست یابیم که در آن آلمان قادر به تحمل یک تحریم نفتی است. این بدان معناست که این کار نمی‌تواند بدون عواقب باشد.»

۲ سال پیش
واکنش رئیس جمهور اوکراین به اظهارات وزیر خارجه روسیه درباره ریشه‌های یهودی هیتلر

خبرگزاری رویترز گزارش داد: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت اظهارات سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه درباره هیتلر و یهودیان نشان می‌دهد دولت روسیه «همه درس‌های جنگ جهانی دوم را فراموش کرده یا شاید اصلا آن‌ها را فرا نگرفته است.»

۲ سال پیش
کاردار آمریکا در اوکراین از بازگشت دیپلمات‌های آمریکایی به کیف تا پایان ماه خبر داد

کریستینا کوین، کاردار امریکا در اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد امید آن می‌رود که بازگشت دیپلمات‌های آمریکایی به کی یف، پایتخت اوکراین «تا پایان ماه» مه انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لویو، دیپلمات‌های آمریکایی اواسط ماه فوریه، چند روز پیش از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین کی یف را ترک کرده بودند. کاردار آمریکا در اوکراین در کنفرانسی مطبوعاتی در شهر لویو، بزرگ‌ترین شهر واقع در غرب اوکراین اعلام کرد «ما بسیار امیدوار هستیم که شرایط به ما امکان بدهد تا پایان ماه به کی یف بازگردیم».

وی در گفتگو با روزنامه نگاران گفت «پیام ما به روسیه این است: شما شکست خورده اید». «آقای پوتین در حمله بدون دلیل و غیر قابل توجیه خود یک اشتباه محاسباتی تاریخی مرتکب شد».

۲ سال پیش
بیش از ۵۵۰۰ موشک جاولین به اوکراین ارسال کرده ایم

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید گفت برای حمایت از کی یف در نبردی که برای آزادی دارد، بیش از ۵۵۰۰ موشک جاولین به اوکراین ارسال کرده ایم. نیرو‌های اوکراینی به شکل موثری از موشک‌های جاولین استفاده و در نبرد کی یف پیروزی‌هایی به دست آورده اند.

وی افزود: جو بایدن «عاشق دیدار از اوکراین است»، اما در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای این کار ندارد.

ساکی این اظهارات را بعد از آن عنوان کرد که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به طور غیرمنتظره از اوکراین دیدار کرد.

۲ سال پیش
استقرار ارتش اوکراین در مناطق غیرنظامی

ارتش روسیه مدعی شد نظامیان اوکراینی در مدارس و مراکز غیرنظامی مستقر می شوند تا مانع از حملات نیروهای روس شوند. 

ژنرال میخائیل میزینتسف، رئیس مرکز ملی کنترل دفاعی روسیه در این باره اعلام کرد: نظامیان اوکراینی با استقرار در مدارس و بیمارستان ها به دنبال عملیات فریب علیه نظامیان روس هستند. آنها حتی غیرنظامیان را در این مناطق گروگان گرفته و از آنها به عنوان سپر انسانی بهره می گیرند. 

۲ سال پیش
گوترش: جنگ در اوکراین به بحران‌های سه گانه در جهان بویژه در آفریقا دامن می‌زند

دبیرکل سازمان ملل در سفر به سنگال گفت درگیری روسیه با اوکراین دارد بحران مواد غذایی، انرژی و بحران مالی را در سرتاسر جهان بویژه در قاره آفریقا تشدید می‌کند.

به گزارش رویترز، آنتونیو گوترش گفت بحران کنونی در اوکراین احتمال دارد «بحران سه گانه ای» را بر مشکلات قاره آفریقا تحمیل کند. گوترش برای نخستین بار پس از آغاز همه گیری عفونت ویروسی کووید-۱۹ به قاره آفریقا سفر کرده بود.

دبیرکل سازمان ملل گفت: «البته هنگامی که ما درباره‌ی وضعیت اقتصادی - اجتماعی سخن می‌گوییم غیرممکن است به جنگ در اوکراین و پیامد‌های آن در آفریقا نپردازیم. این جنگ به سه بحران در منطقه و فراتر از آن دامن می‌زند: مواد غذایی، انرژی و بحران مالی! به همین علت من گروه واکنش به بحران جهانی در زمینه‌ی مواد غذایی، انرژی و بحران مالی را ایجاد کردم تا نمایندگی‌های سازمان ملل، بانک‌های توسعه و سازمان‌های بین المللی را بسیج کنند.»

۲ سال پیش
کمک نظامی قابل توجه انگلیس به اوکراین

دولت انگلیس با صدور بیانیه ای اعلام کرد یک بسته حمایت نظامی به ارزش 375 میلیون دلار در اختیار دولت اوکراین قرار خواهد داد. این کمک نظامی فراتر از کمک های پیشینی است که لندن به کی یف برای مقابله با حملات نظامی روسیه وعده داده بود. 

۲ سال پیش
گفتگوی تلفنی وزرای دفاع ترکیه و روسیه

حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در تماس تلفنی با سرگئی شویگو، همتای روس خود درباره جنگ اوکراین و کاهش تنش ها در منطقه با وی به رایزنی پرداخت. 

وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: این گفتگوی تلفنی با ابتکار طرف ترک صورت گرفت. دو طرف طی این تماس تلفنی درباره مسائل بشردوستانه در جنگ اوکراین به رایزنی پرداختند. تخلیه امن غیرنظامیان از مناطق جنگی و نیز طریقه ارسال کمک های بشردوستانه از مواردی بود که در این گفتگو مورد بحث قرار گرفت. 

۲ سال پیش
تاکید آمریکا بر حمایت نظامی از اوکراین

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود با رسانه ها بار دیگر بر حمایت نظامی واشنگتن از کی یف در برابر مسکو تاکید کرد. 

وی با اشاره بر حفظ فشار اقتصادی بر روسیه برای پایان جنگ اوکراین تاکید کرد: مسکو از تبلیغات و انتشار اطلاعات نادرست برای سرپوش گذاشتن بر شکست راهبردی خود استفاده می کند. با این حال، شواهد شکست این کشور در اوکراین مشهود است. 

پرایس در ادامه از سنجش شرایط اوکراین و احتمال بازگشایی مجدد سفارت آمریکا در کی یف خبر داد. 

۲ سال پیش
نخست‌وزیر مجارستان به فهرست دشمنان اوکراین اضافه شد

به گزارش آرتی، یک وب‌سایت بدنام «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان را به عنوان همدست جنایتکاران جنگی روسیه معرفی و به لیست سیاه خود اضافه کرده است.

وب‌سایت Mirotvorets (صلح ساز) در سال ۲۰۱۴ به عنوان یک پایگاه داده عمومی از تروریست‌های طرفدار روسیه، جدایی‌طلبان، مزدوران، جنایتکاران جنگی و قاتلان ایجاد شد.

نخست‌وزیر مجارستان به فهرست دشمنان اوکراین اضافه شد

۲ سال پیش

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگو با شبکه‌های تلویزیونی عربی مدعی شد با وجود موارد متعدد گلوله باران مناطق مرزی روسیه توسط اوکراین، ارتش اوکراین عملیاتی در خاک روسیه انجام نمی‌دهد.

۲ سال پیش
توصیه‌های وزیر کشور آلمان به شهروندان آلمانی درپی درگیری‌ها در اوکراین

ریانووستی گزارش داد که درپی درگیری‌ها در اوکراین، به شهروندان آلمانی توصیه شده است که در مواقع اضطراری به میزان مصرف ۱ نفر به مدت ۱۰ روز، انبار غذا و دارو را در خانه تهیه کنند.

«نانسی فیتر» وزیر کشور آلمان، به آلمانی‌ها توصیه کرد که از لیست اداره فدرال برای حفاظت از جمعیت استفاده کنند:

  • ۲۰ لیتر آب
  • ۳.۵ کیلوگرم غلات، نان، ماکارونی، برنج و سیب زمینی
  • ۴ کیلوگرم سبزیجات و حبوبات
  • ۲.۵ کیلوگرم میوه و آجیل
  • ۲.۶ لیتر شیر و محصولات لبنی
  • ۱.۵ کیلوگرم گوشت، ماهی، تخم مرغ یا پودر تخم مرغ
  • ۳۵۷ گرم چربی و روغن
  • عسل یا شکلات
۲ سال پیش
گفت‌وگوی تلفنی وزرای دفاع روسیه و ترکیه درباره اوکراین

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور در تماس تلفنی با «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه درباره وضعیت کنونی اوکراین و مسائل بشردوستانه گفت‌وگو کرد.

به گزارش روزنامه دیلی صباح، وزارت دفاع ترکیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد وزیر دفاع این کشور تأکید کرد «تخلیه ایمن و فوری غیرنظامیان از طریق زمین یا دریا و همچنین آتش‌بس فوری برای بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه بسیار مهم است» و گفت آنکارا به ارائه کمک‌های بشردوستانه و تلاش برای ایجاد یک محیط صلح آمیز ادامه خواهد داد.

۲ سال پیش
شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در بلگرود

به گزارش خبرنگار ریانووستی، صدای انفجاری مهیب در مرکز شهر بلگرود روسیه در نزدیکی مرز اوکراین شنیده شد.

۲ سال پیش
بسته کمک‌های نظامی ۳۰۰ میلیون پوندی انگلیس به اوکراین

به گزارش ریانووستی، داونینگ استریت در بیانیه‌ای اعلام کرد انگلیس بسته‌ای از کمک‌های نظامی به ارزش ۳۰۰ میلیون پوند را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

انتظار می‌رود «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس بسته جدید را اعلام کند و از طریق لینک ویدیوئی با اوکراین صحبت کند.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، عضو دومای دولتی روسیه گفت:

  • ما به کسی عادت نداریم، اما در تلاش هستیم تا ثبات را برای شهروندان خود در دونباس تضمین کنیم.
  • آنچه در «بوچا» و سایر مناطق اتفاق افتاد، ساخته رژیم اوکراین است.
  • ما می‌خواهیم همه ملی‌گرایان در اوکراین را حذف کنیم تا امنیت دونباس را تهدید نکنند.
۲ سال پیش

مانوئل باروسو، رئیس سابق کمیسیون اروپا در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد:

  • اروپا آنچه را که باید در مورد اوکراین انجام می‌دهد و ما در تضاد مستقیم با روسیه نیستیم.
  • روسیه انتظار واکنش شدید جهان به جنگ را نداشت.
  • این وظیفه اخلاقی ما است که از اوکراین حمایت کنیم و به آن کمک کنیم تا از حاکمیت و سرزمین خود محافظت کنیم.
  • چشم‌انداز صلح در کوتاه‌مدت کم است.
  • امیدواریم بین مسکو و کی‌یف احساس مسئولیت شود.
  • توصیف روس‌ها از جنگ خود در اوکراین به عنوان یک عملیات نظامی مضحک است.
۲ سال پیش

به گزارش ریانووستی، «جوزف سیچل» رئیس وزارت صنایع چک و تجارت جمهوری چک گفت: جمهوری چک قصد ندارد با روبل بهای گاز روسیه را بپردازد و در شرایط خاصی آماده است تا پایان سال جاری میلادی از تهیه نفت از روسیه امتناع ورزد.

۲ سال پیش
پنتاگون: روس‌ها با وجود خسارات سنگین همچنان قدرت رزمی بالایی دارند

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد:

  • روس‌ها متحمل خسارات سنگینی شده‌اند، اما همچنان قدرت رزمی قابل توجهی دارند.
  • آمادگی دفاعی ما تحت تأثیر ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین قرار نگرفته است.
  • ما متعهد به حفاظت از منافع امنیتی خود و متحدان و شرکای خود در خاورمیانه هستیم.
۲ سال پیش

الجزیره نوشت، وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد: از اوکراین برای پاسخ به تجاوز روسیه حمایت نظامی می‌کنیم و به گسترش این حمایت ادامه خواهیم داد.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، جدایی‌طلبان دونتسک اعلام کردند: نیرو‌های ما امروز ۲۱۴ غیرنظامی را از ماریوپل به مناطق تحت کنترل ما تخلیه کردند.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
یه کشوری حمله کرده و مردم اون کشور رو میکشه تا پایتخت اون کشور تجاوز کرده و کلیه ی مناطق مسکونی رو نابود کرده از اونور دنیا یه خفاش خور و ویروس ساز چینی که دستش به خون میلیون ها انسان آلوده است و اقتصاد جهان رو بخاطر اقتصاد خودش نابود کرده میاد از به کشور متجاوز حمایت میکنه...لعنت به" چین" ....لعنت به "روس"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
چی داری می گویی وقتی می خواهند امنیت روسیه را تباه کنند روسیه نمی تواند بی تفاوت باشد
Iran (Islamic Republic of)
وطن
۱۳:۳۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
چین خیلی دیر فهمیده از اول معلومه که بحران را انریکا ایجاد کرده یعنی کل جنگها با دستور و حمایت مستقیم امریکا شروع میشه . لعنت به این کشور خدا از روی زمین برش داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
دشمن صلح دنیا آمریکاست دروغ میگند اروپاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
باعث وبانی تمامی بدبختیها وفساد وگرفتاریهای دنیا وجنگها امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
همه جا و همیشه آمریکا فتنه انگیز ه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام روسیه انتخاب دیگری نداشت هر چند این دو راهی را غرب جلوی پای روسیه قرار داد ولی به هر حال اگر روسیه راه سومی پیدا می کرد برنده می شد در حال حاضر برنده اصلی و تاریخی این جنگ آمریکا و تا حدودی چین است. البته ایران هم می تواند به منافع ملی خود راحتتر دست پیدا کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمریکا ام الفساد هست و باعث و بانی همه جنگها، ترورها، درگیریها، کشتار و بدبختی های مردم جهان فقط وفقط آمریکا و ارباب آن یعنی رژیم صهیونیستی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
افغانستانی دوباره برا روسیه درست کردند که روسبه مجبوره دست از پا درازتر خارج بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
تردید نباید کرد که اگر آمریکا مقصر اصلی جریان اوکراین نباشد قطعاً یکی از مقصران اصلی آن است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ،

پایان عملیات مخصوص اوکراین را اعلام می کنم ،
زمان تقسیم غنائم با دوستان است ،
با همکاری با دولت بلاروس شروع می کنیم ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
دقیقا مثل صدام شده پوتین
.دو روزه دیگه تو تهرونیم

مردم یادش نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
برو باو 30 تا کشور غرب هرچی تسلیحات داشتن همه رو ریختند به اوکراین
الان روسیه با 30 تا کشور در حال نبرد هستش

تازه صدام 40 تا کشور حامی اش بود
و شکست خورد ااین کاملا برعکسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
جنگ صدرصد به چین کشیده خواهد شد و حتی چین مایل به جنگ نباشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
جنگی بیهوده و پوچ متاسفانه روسیه متوجه نمیشه تو پاتلاق جنگ افتاده و پوتین احمق متوجه نمیشه هزینهای بیخود و جنگی احمقانه و پوچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
مزخرف نگو. مزخرف. آمریکا و کشورهای اروپایی باعث ایجاد این جنگ شدند و زلنسکی رقاصه هم بیش از حد به آمریکا تکیه کرده بود. دیدید که پشت اوکراین را خالی کرد. این عاقبت کشورهایی هست که به آمریکا تکیه می کنند. فعلا" پیروز این جنگ روسیه ی قدرتمند هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه کاملا متوجه هست داره چه کار میکنه غرب هم این رو میدونه فقط خوانندگان اخبار احتمالا با چند سال تاخیر متوجه میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
ای بارک الله با این هوش که باید در سازمان بین المللی وشورای أمنیت استخدامت کنن.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
تا حالا جنگی دیدی یه طرفش آمریکا باشه و حق داشته باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
اتفاقا تصمیم روسیه برای جنگ کاملا درست و منطقی است
اگر روسیه پیروز میدان جنگ باشد
هم عظیم ترین کشور اروپا را به تصاحب در آورده که پنجمین منبع عظیم نفت و گاز در جهان است
و هم تمام غرب را در این جنگ شکست خواهد داد
Iran (Islamic Republic of)
جهان
۱۰:۲۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
مقصر اصلی آمریکا است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
آره فقط تو میفهمی استاد پرفسور جنرال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
خوشم میاد تا یکی یه حرف حساب میزنه روسگدا ها عین سگی که جلوش استخون بندازی فوری پیداشون میشه
آخرین اخبار