شصت‌وهشتمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین

اتباع ۴۴ کشور در اوکراین با نیرو‌های روسیه می‌جنگند

با گذشت بیش از ۲ ماه از درگیری‌ها در اوکراین، اتباع ۴۴ کشور در قالب نیرو‌هایی موسوم به لژیون بین‌المللی در اوکراین با نیرو‌های روسیه می‌جنگند.

شصت‌وهشت روز از آغاز حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد و این در حالی است که خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد اتباع ۴۴ کشور ازجمله نیرو‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی در قالب نیرو‌هایی موسوم به لژیون بین‌المللی در اوکراین با نیرو‌های روسیه در حال جنگ هستند.

نشریه فارن پالسی روز گذشته در گزارشی هشدار داد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با راهبرد خود برای تضعیف روسیه، ممکن است جنگ اوکراین را به جنگ جهانی تبدیل کند. برخی از شهروندان آلمان نیز سخنرانی وزیر امور خارجه این کشور را درباره ارسال سلاح به اوکراین، با پخش آژیر خطر و دادن شعار مختل و با ارسال سلاح به اوکراین مخالفت کردند.

«آنالنا بربوک» وزیر امور خارجه آلمان آتش‌بس در اوکراین را اولین گام دانست، اما اعلام کرد کافی نیست؛ به گفته او تحریم‌هایی که غرب علیه روسیه به دلیل حمله نظامی این کشور به اوکراین اعمال کرده است، لغو نخواهد شد.


بیشتر بخوانید:


در همین حال دیپلمات‌های اتحادیه اروپا نیز روز گذشته از تصمیم کشور‌های عضو این اتحادیه برای متوقف کردن واردات نفت روسیه تا پایان سال جاری میلادی خبر دادند. مجله آلمانی اشپیگل اما هشدار داده است در صورتی که اتحادیه اروپا واردات گاز از روسیه را متوقف کند، قادر به پر کردن انبار‌های خود نخواهد بود مگر این که فعالیت صنایع خودش را متوقف کند و در فصول بهار و تابستان گاز مصرف نکند.

روزنامه واشنگتن پست نیز روز یک‌شنبه با اشاره به بحران انرژی در اروپا که نتیجه امتناع سران قاره سبز از پرداخت هزینه گاز روسیه به روبل است، نوشت: «با درنظر گرفتن هر سناریویی، ۱۸ ماه آینده زمان دردناکی برای اروپا خواهد بود.»

آسوشیتدپرس پیش از این گزارش داده است که هر روز بر شمار خانوار‌های اسپانیایی که به علت افزایش قیمت انرژی و قیمت سایر اقلام وابسته به آن با چالش مواجه می‌شوند، افزوده می‌شود. پیش‌تر اما وزیر خارجه روسیه اعلام کرده است که بیشتر مشتری‌های روسیه با پرداخت بهای گاز به روبل موافقت کرده‌اند.

تحولات روز شصت‌وهشتم از حمله روسیه به اوکراین را در زیر می‌خوانید:

پرایس: به حمایت نظامی از اوکراین و فشار اقتصادی بر روسیه ادامه می‌دهیم

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما به ارزیابی وضعیت امنیتی در کی‌یف ادامه می‌دهیم و معتقدیم که به زودی سفارت خود را در آنجا بازگشایی خواهیم کرد. به حمایت نظامی از اوکراین و فشار اقتصادی بر روسیه ادامه خواهیم داد.

او همچنین مدعی شد: شواهد شکست استراتژیک روسیه در اوکراین برای همه آشکار شده است. اوکراینی‌ها ثابت کرده‌اند که مسکو نمی‌تواند کشورشان را به زور اشغال کند. روس‌ها از تبلیغات و اطلاعات غلط برای سرپوش گذاشتن بر شکست استراتژیک و تاکتیکی خود استفاده می‌کنند. بر لزوم باز کردن کریدور‌های بشردوستانه برای ورود کمک‌ها به مردم محاصره شده در ماریوپل تاکید می‌کنیم.

 

۲ سال پیش
کاخ سفید: نیرو‌های اوکراینی با موشک‌های ما در نبرد کی‌یف به پیروزی رسیدند

سخنگوی کاخ سفید در سخنانی مدعی شد: بیش از ۵۵۰۰ موشک جاولین به اوکراین فرستاده ایم تا از مبارزه این کشور برای آزادی حمایت کنیم. نیرو‌های اوکراینی به طور موثر از موشک‌های جاولین استفاده کردند و در نبرد کی‌یف به پیروزی رسیدند. ما از هر تصمیمی که فنلاند در مورد درخواست عضویت در ناتو اتخاذ می‌کند، حمایت می‌کنیم. رئیس جمهور بایدن از سیاست در‌های باز برای کشور‌هایی که مایل به پیوستن به ناتو هستند حمایت می‌کند. جنگ کنونی نیابتی نیست، بلکه بین روسیه و اوکراین است و ناتو در آن دخالتی ندارد. موضع رئیس جمهور بایدن مبنی بر عدم اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین است.

۲ سال پیش

خبرگزاری فرانسه/ یک مقام آمریکایی مدعی شد: روسیه قصد دارد مناطق دونتسک و لوهانسک اوکراین را «الحاق» کند.

۲ سال پیش
هشدار رئیس جمهور ایتالیا نسبت به نگرش منفی نسبت به فرهنگ روسیه

اسپوتنیک/ رئیس جمهور ایتالیا، سرجیو ماتارلا روز دوشنبه گفت که با توجه به سهم و نقش روسیه در تمدن اروپایی و جهانی، نگرش منفی نسبت به عملیات نظامی روسیه در اوکراین نباید به فرهنگ روسیه هم سرایت کند.

۲ سال پیش
حمله به ۳۶ مرکز نظامی اوکراین

الجزیره/ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: حملات موشکی با دقت بالا به ۳۶ مرکز نظامی اوکراین در طول روز انجام شد. ۲۸ سایت نیرو‌های اوکراینی و خودرو‌های نظامی هدف قرار گرفتند و ۷ پهپاد در طول روز سرنگون شدند.

۲ سال پیش
مجارستان به تحریم‌های اروپا علیه روسیه نمی‌پیوندد

وزیر امور خارجه مجارستان به تلویزیون آرتی ال آلمان گفت: مجارستان به اقدامات اتحادیه اروپا که امنیت عرضه نفت یا گاز این کشور را به خطر می‌اندازد رأی نخواهد داد.

۲ سال پیش
پنتاگون: روسیه از آغاز حمله به اوکراین بیش از ۲۱۰۰ موشک شلیک کرده است

به گزارش الجزیره، یک مقام پنتاگون در سخنانی گفت: ما در روز‌های گذشته متوجه پیشرفت بسیار محدودی از سوی نیرو‌های روسی در دونباس شده‌ایم. نیرو‌های روس در عملیات خود در شرق اوکراین برای جلوگیری از تلفات نهایت احتیاط را رعایت می‌کنند. روسیه از آغاز حمله به اوکراین بیش از ۲۱۰۰ موشک بالستیک شلیک کرده است.

او افزود: خط تامین موشک جاولین به اوکراین همچنان باز است. از زمان آغاز حمله روسیه تاکنون بیش از ۵۰۰۰ موشک جاولین در اختیار اوکراین قرار داده ایم.

۲ سال پیش
محرومیت باشگاه های روس از حضور در جام ملت های اروپا

الجزیره/ یوفا: باشگاه های روسی از حضور در جام ملت های اروپا در فصل آینده منع شدند.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که نیروهای اوکراینی کنترل تعدادی از روستاها در شمال شرق منطقه خارکیف را به دست گرفته‌اند.

۲ سال پیش

به گزارش رویترز، وزارت کشاورزی اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که اوکراین به طور رسمی چهار بندر دریای سیاه و آزوف خود را که نیروهای روسیه تصرف کرده‌اند، بسته است.

۲ سال پیش
انتقال سفارت مجارستان از لویو به کی‌یف

تی آر تی/ پیتر شیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان اعلام کرد که این کشور سفارت خود در اوکراین را از لویو به کی‌یف بازگردانده است زیرا وضعیت امنیتی در پایتخت اوکراین رو به بهبود است.

۲ سال پیش
صدر اعظم آلمان از پوتین خواست جنگ را متوقف کند

صدر اعظم آلمان در نشست مشترک خبری با نخست وزیر هند گفت: از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه می‌خواهم جنگ را متوقف و نیروهایش را از اوکراین خارج کند.

۲ سال پیش
حمله توپخانه‌ای روسیه به ۵۳۶ هدف نظامی در اوکراین

سخنگوی وزارت دفاع روسیه از حمله توپخانه‌ای نیرو‌های این کشور به بیش از ۵۳۰ هدف نظامی در اوکراین خبر داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، ایگور کوناشنکوف گفت: یگان توپخانه ما ۳۶ مرکز فرماندهی، ۷۸ سنگر مستحکم، ۳۵۹ منطقه استقرار نیرو‌ها و تجهیزات و ۳۷ مرکز شلیک توپخانه ارتش اوکراین را هدف قرار داده است، در این حملات شش انبار مهمات هدف قرار گرفت و منهدم شد و ۲۵۰ نظامی اوکراینی کشته شدند و ۴۳ مرکز نگهداری تسلیحات و تجهیزات منهدم شد.

او افزود: یگان موشکی ما نیز روز گذشته نه سنگر مستحکم و مراکز استقرار نیرو‌ها و تجهیزات ارتش اوکراین را هدف قرار داد، ضمن اینکه یک سکوی پرتاب موشک گراد و چند توپخانه اوکراین نیز هدف قرار گرفت.

کوناشنکوف در ادامه از هدف قرار دادن ده پهپاد، دو موشک توچکا و یک جنگنده میگ ۲۹ و در جمع بندی کلی از انهدام ۱۴۶ جنگنده، ۳۱۶ سکوی پرتاب موشک، ۲۷۵۶ تانک و خودروی زرهی، ۶۸۳ پهپاد، ۲۵۶۳ خودروی نظامی، ۱۱۲ بالگرد، ۲۸۱ سامانه پدافند هوایی و ۱۲۳۴ توپخانه و خمپاره انداز خبر داد.

۲ سال پیش
وزارت خارجه روسیه: عوامل کشتار سال ۲۰۱۴ در اودسا تحت پیگرد قرار می‌گیرند

مسکو تاکید کرد تلاشش را به کار می‌گیرد تا عوامل کشتار هشت سال قبل در ساختمان اتحادیه های کارگری اودسا، جنوب غرب اوکراین، را شناسایی و محاکمه کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه به اتفاقات فاجعه بار اودسا در سال ۲۰۱۴ اشاره شد و آمده است، تندرو‌های اوکراینی علیه مخالفان کودتا و سیاست‌های مقامات جدید اوکراین کشتاری فاجعه بار به راه انداخته بودند. در آن سال تندرو‌ها ساختمان اتحادیه‌های کارگری در اودسا را به آتش کشیدند و این حادثه به کشته شدن ۴۸ نفر منجر شد. وزارت امور خارجه روسیه در ادامه از سکوت غرب در برابر این فاجعه نیز انتقاد کرد.

۲ سال پیش
وزارت دفاع: جنگنده میگ ۲۹ اوکراینی را در اسلوویانسک سرنگون کردیم

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، سامانه‌های پدافند هوایی این کشور یک فروند جنگنده اوکراینی را هدف قرار دادند و سرنگون کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربی، این وزاتخانه تصریح کرد، جنگنده میگ ۲۹ اوکراین در نزدیکی اسلوویانسک، در شرق اوکراین، هدف قرار گرفت و منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه افزود، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ده پهپاد و دو موشک توچکا او را رهگیری کردند و هدف قرار دادند ضمن اینکه ۳۸ تاسیسات نظامی اوکراین از جمله انبار مهمات آنان نیز ویران شد.

۲ سال پیش
آلمان: در صورت خروج روسیه از اوکراین تحریم‌ها لغو می‌شود

خبرگزاری ایتارتاس گزارش داد وزیر امور خارجه آلمان تایید کرد در صورت خروج نیروهای نظامی از اوکراین، تحریم های ضد روسیه لغو خواهد شد.

آنالنا بئربوک وزیر امور خارجه آلمان گفت لغو تحریم های ضد روسیه تنها در صورتی امکان پذیر است که نیروهای روسیه از خاک اوکراین خارج شوند.

او در این خصوص گفت: «تنها در صورتی صلح واقعی می آید همه اروپا دوباره ببیند که هیچ کشوری در نهایت نمی تواند در جنگ پیروز شود و آنها بازنده اند».

۲ سال پیش
مجارستان حاضر به تحریم نفت و گاز روسیه نیست و آنرا وتو خواهد کرد

دفتر نخست وزیری مجارستان امروز اعلام کرد: این کشور، تصمیمات اتحادیه اروپا در مورد تحریم نفت و گاز روسیه را وتو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، گرگلی گویاش، رئیس دفتر نخست وزیر مجارستان، امروز با این خبر تصریح کرد مجارستان تصمیمات اتحادیه اروپا در مورد تحریم منابع انرژی روسیه را وتو خواهد کرد.

مجارستان به مقامات بروکسل تاکید کرده است حاضر به حمایت از تصمیمات اتحادیه اروپا در ارتباط با تحریم واردات نفت و گاز از روسیه نیست.

این منبع خبری افزود: ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که هرگز از تسری تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به بخش انرژی حمایت نخواهیم کرد.

وی افزود: تحریم‌ها علیه واردات نفت و گاز از روسیه، آسیب قابل توجهی به اروپا وارد می‌کند. این سیاستمدار معتقد است اتحادیه اروپا باید به پیامد‌های منفی محدودیت‌ها پی ببرد و به فکر اقتصاد این بلوک هم باشد.

۲ سال پیش
تاکید کمیسر انرژی اتحادیه اروپا بر عدم پرداخت بهای انرژی روسیه به روبل

کمیسر انرژی اتحادیه اروپا: ما هیچ اطلاعاتی نداریم که کشور یا شرکتی در اتحادیه اروپا بهای انرژی روسیه را به روبل پرداخت کند. هنوز جزئیاتی درباره زمان اعمال بسته ششم تحریم ها علیه روسیه نداریم.

۲ سال پیش
احتمال بازگشت دیپلمات‌های آمریکایی به کی یف

کانال خبری الجزیره گزارش داد کاردار سفارت آمریکا در اوکراین ابراز امیدواری کرده است دیپلمات‌های آمریکایی اواخر ماه جاری میلادی به کی یف بازگردند.

۲ سال پیش
خودروسازی رنو، دارایی‌های خود در روسیه را به روبل می‌فروشد

به گزارش شبکه آرتی، خودروسازی فرانسوی رنو قصد دارد سهام خود را در شرکت آوتوواز روسیه به قیمت نمادین یک روبل به فروش برساند.

رنو، ۶۸ درصد سهام خود را به موسسه نامی روسیه و تولید کننده خودرو‌های لاکچری در این کشور واگذار می‌کند. رنو، ظاهرا به این علت سهامش را واگذار می‌کند که توانایی ادامه عملیات در روسیه را ندارد.

به گفته وزارت تجارت روسیه، کارخانه رنو در مسکو نیز که تحت نشان‌های تجاری (برند) رنو و نیسان، خودرو تولید می‌کند به دولت محلی واگذار می‌شود.

شرکت‌های غربی در روسیه، تحت واقعیت‌های جدید اقتصادی، به درد سر افتاده اند. دولت‌های غربی، تحریم‌های بی سابقه‌ای علیه روسیه در دو ماه گذشته و در تلافی عملیات نظامی روسیه در اوکراین وضع کرده اند. بسیاری از شرکت‌های بین المللی، تحت فشار برای خروج از بازار روسیه هستند و دانشکده مدیریت یِیل آمریکا برآورد کرده است بیش از ۷۵۰ شرکت به فعالیت خود در روسیه خاتمه داده یا آن را کاهش داده اند. رنو، ماه گذشته، تعلیق فعالیت کارخانه خود را در مسکو اعلام کرد که هزینه این تعلیق ۲.۳ میلیارد دلار خواهد بود.

۲ سال پیش
اسلواکی و مجارستان ممکن است از تحریم نفتی روسیه معاف شوند

خبرگزاری رویترز گزارش داد: اتحادیه اروپا ممکن است مجارستان و اسلواکی را از تحریم خرید نفت روسیه معاف کند.

دو مقام اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفتند کمیسیون اروپا ممکن است مجارستان و اسلواکی را از تحریم خرید نفت روسیه که قرار است به زودی انجام شود، معاف کند؛ چراکه این اتحادیه، نگران شدت وابستگی این دو کشور به نفت خام روسیه است

۲ سال پیش
پرتاب موشک فراصوت اونیکس به سوی اوکراین

موشک های مافوق صوت «اونیکس» روسیه ساختمان‌های نظامی ارتش اوکراین را هدف قرار داد.

۲ سال پیش
انفجار در اودسا

اداره منطقه‌ای اودسا: نیروهای روسی پلی بر روی دهانه رودخانه دنیستر را با موشک بمباران کردند. خبرنگار الجزیزه در منطقه نیز از یک انفجار مهیب در اودسا در جنوب اوکراین خبر داد.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه: سرنگونی جنگنده اوکراینی در دونتسک و انهدام ۱۰ پهپاد دیگر

کانال تلگرامی خبرگزاری الجزیره به نقل از وزارت دفاع روسیه از سرنگونی جنگنده میگ ۲۹ اوکراین نزدیک شهر اسلاویانسک در استان دونتسک خبر داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین از حمله به ۳۸ زیرساخت اوکراین از جمله انبار‌های مهمات و انهدام ۱۰ پهپاد اوکراین و دو موشک توشکا یو خبر داد.

۲ سال پیش

شرکت فنلاندی که قرار بود نیروگاه هسته ای برای روسیه بسازد امروز از لغو قرارداد خود با روسیه خبر داد.

۲ سال پیش
سفارت دانمارک در کی یف بازگشایی می شود

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که دانمارک تصمیم گرفته است سفارت خود در کی یف، پایتخت اوکراین بازگشایی کند.

۲ سال پیش
همسر رئیس جمهور آمریکا با مهاجران و آوارگان اوکراینی دیدار خواهد کرد

به گزارش فرانس۲۴؛ جیل بایدن که اکنون بانوی اول آمریکا است، قرار است به اسلواکی و رومانی سفر کند تا ضمن دیدار با نظامیان آمریکایی با خانواده‌های اوکراینی که به سبب تهاجم نظامی روسیه به کشورشان آواره شده‌اند دیدار کند.

رومانی و اسلواکی صدها هزار پناهجوی اوکراینی را که از تهاجم روسیه به کشورشان فرار کرده اند، پذیرفته‌اند.

دفتر بایدن اعلام کرد: در روز مادر، جیل بایدن با مادران و کودکان اوکراینی که به دلیل جنگ پوتین مجبور به ترک کشور خود شده‌اند ملاقات خواهد کرد.

۲ سال پیش
باند فرودگاه اودسا هدف حمله قرار گرفت

به گزارش شبکه ویون, روسیه همچنان به بمباران مناطق شرقی و جنوبی اوکراین ادامه می دهد.

در بمباران های روسیه، باند فرودگاهی شهر اودسا اوکراین کاملا تخریب شده است. ولادیمیر زلنسکی متعهد شد به زوی این باند فرودگاه را بازسازی کند.

وزارت دفاع روسیه نیز از صحنه پرتاب موشک ها به سمت باند فرودگاهی تصاویری منتشر کرد. این وزارتخانه اعلام کرد، از موشک‌های بسیار دقیق اونیکس برای حمله به فرودگاه استفاده کرده است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، به تسلیحاتی که از سوی امریکا و کشورهای اروپایی به اوکراین ارسال شده بود، حمله کرده است.

۲ سال پیش
افزایش ۶۰ درصدی صادرات گاز روسیه به چین

صادرات گاز روسیه به چین از ابتدای امسال ۶۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد صادرات گاز به شرکت سی ام پی سی چین از خط لوله گاز سیبری از ابتدای امسال ۶۰ درصد افزایش یافته است.

گازپروم با صدور بیانیه‌ای افزود: افزایش صادرت گاز بر اساس قرارداد بلندمدت بین دو کشور که در سال ۲۰۰۹ امضا شده بود و سال گذشته تمدید شد، صورت می‌گیرد.

پیش بینی می‌شود صادرات سالانه گاز روسیه به چین در پایان سال ۲۰۲۵ به ظرفیت ۳۸ میلیارد مترمکعب تعیین شده برسد.

۲ سال پیش
سناتور چاک شومر: دارایی‌های افراد نزدیک به پوتین را مصادره می‌کنیم
 
رئیس دموکرات ها در سنای آمریکا، از برنامه ریزی برای مصادره دارایی های افراد نزدیک به رئیس جمهور روسیه خبر داد.
 
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، سناتور چاک شومر گفت: بندهایی به پیش نویس قانون کمک 33 میلیارد دلاری به اوکراین اضافه خواهیم کرد که به آمریکا اجازه می دهد، دارایی های افراد نزدیک به پوتین مصادره کند و با فروش این دارایی ها، درآمد آن را به طور مستقیم برای اوکراین بفرستد.
 
شومر در گفتگو با خبرنگاران افزود: بندهایی که به پیش نویس این قانون اضافه خواهد شد، مقررات مصادره دارایی های این افراد را در آمریکا تعیین خواهد کرد.
۲ سال پیش
روسیه: نجات ۸۰ غیرنظامی از کارخانه آزوف استال شهر ماریوپل

وزارت دفاع روسیه از نجات دست کم ۸۰ غیر نظامی که در بازداشت ملی گرایان افراطی اوکراینی در کارخانه فولاد آزوف استال در شهر بندری ماریوپل بودند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران اعلام کرد دست کم ۸۰ غیر نظامی که ملی گریان افراطی اوکراینی آنان را در کارخانه آزوف استال شهر ماریوپل بازداشت کرده بودند، نجات یافتند.

وزارت دفاع روسیه افزود: به لطف ابتکار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۸۰ غیر نظامی از جمله شماری از زنان و کودکان که در بازداشت ملی گرایان افراطی اوکراینی در کارخانه آزوف استال بودند، نجات یافتند.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد نیرو‌های مسلح روسیه و نیرو‌های دونتسک پس از برقراری آتش بس، کریدور بشردوستانه برای انتقال غیرنظامیان از کارخانه آزوف استال باز کردند.

وزارت دفاع روسیه افزود: همه غیرنظامیان آزاد شده به روستای بیزیمینو در جمهوری خلق دونتسک منتقل شدند و در آنجا مسکن، غذا و کمک‌های پزشکی لازم برای آن‌ها فراهم شد.

این در حالی است که غیرنظامیانی که توسط سربازان روسی از کارخانه آزوف استال منتقل شده بودند و می‌خواستند به مناطق تحت کنترل رژیم کی یف بروند به نمایندگان سازمان ملل متحد و کمیته بین المللی صلیب سرخ تحویل داده شدند.

۲ سال پیش
وزیر خارجه آلمان: خروج نیروهای روسی از اوکراین، شرط لغو تحریم‌هاست

وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد پیش از خروج نیروهای روسی از اوکراین، لغو تحریم‌ها علیه روسیه امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، آنالنا بربوک در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: نمی توان بار دیگر به وعده های رئیس جمهور روسیه اعتماد کرد.
بربوک افزود: لغو تحریم های روسیه مشروط به آتش بس و عقب نشینی نیروهای روسی از اوکراین است.

۲ سال پیش
لاوروف: روسیه نمی‌خواهد تا ۹ مه جنگ اوکراین را تمام کند

روسیه گفت این کشور به دنبال پایان دادن به جنگ اوکراین تا تاریخ ۹ مه نیست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر امور خارجه روسیه گفت روسیه به دنبال پایان دادن به جنگ در اوکراین تا روز پیروزی در ۹ مه (۱۹ اردیبهشت) نیست.

به نظر می‌رسد امسال روسیه این سالگرد بسیار مهم (پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان نازی در ۱۹۴۵) را در سایه درگیری مرگبار جشن بگیرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با رسانه ایتالیایی مدایست (Mediaset) تاکید کرد مسکو عجله‌ای ندارد تا آنچه را عملیات نظامی ویژه می‌داند، تا پیش از این سالگرد پایان دهد.

لاوروف در این مصاحبه که روز یکشنبه منتشر شد گفت: ارتش ما اقدامات خود را به شکلی مصنوعی براساس هیچ تاریخی از جمله روز پیروزی تنظیم نخواهد کرد. 

او افزود: سرعت این عملیات در اوکراین قبل از هر چیز به ضرورت به حداقل رساندن هرگونه خطر برای جمعیت غیرنظامی و نیروی نظامی روسیه بستگی دارد. 

روسیه معمولاً روز پیروزی را به سبکی باشکوه، با یک رژه نظامی بزرگ در مرکز مسکو و سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور که از نقش رهبری این کشور در شکست فاشیسم در اروپا ستایش می‌کند، جشن می‌گیرد اما جشن امسال با پس‌زمینه‌ی کارزار نظامی خونین مسکو در اوکراین برگزار می‌شود. کارزاری که پوتین آن را با این ادعا که اوکراین، کشور عضو شوروی سابق باید نازی زدایی شود توجیه می‌کند.

لاوروف در این مصاحبه گفت: ما به طور رسمی ۹ ماه می‌را همانطور که همیشه انجام می‌دهیم، جشن خواهیم گرفت. ما به کسانی که برای آزادی روسیه، دیگر جمهوری‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق و آزادی اروپا از طاعون نازی‌ها کشته شدند، ادای احترام می‌کنیم.

بر اثر این تهاجم روسیه که از ۲۴ ماه فوریه آغاز شد، هزاران غیرنظامی کشته و میلیون‌ها نفر آواره شده اند. مسکو گفته است که بیش از هزار سربازش در این عملیات کشته شده اند، اما اوکراین مدعی است خسارت‌های وارد آمده به روسیه بسیار بیشتر است.

۲ سال پیش
بهای نفت در بازار جهانی

بر اساس آمار پایگاه اینترنتی اویل پرایس در معاملات روز دوشنبه، تا ساعت ۰۸:۰۰ به وقت تهران، بهای نفت در بازار معاملات نفتی جهان در نوسان بود.

به گزارش پایگاه اینترنتی اویل پرایس، بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین وست تگزاس اینترمیدییت‏ برای تحویل در ماه ژوئن، با ۷۱ سنت معادل حدود ۶۸ صدم درصد کاهش نسبت به معاملات پیشین، به ۱۰۳ دلار و ۹۸ سنت رسید.

بهای هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال، هم برای تحویل در ماه ژوئن، با ۸۷ سنت معادل حدود ۸۱ صدم درصد کاهش نسبت به معاملات پیشین، به ۱۰۶ دلار و ۲۷ سنت رسید.

بهای سبد نفت اوپک (انواع مختلف نفت خامی که توسط کشور‌های عضو اوپک تولید می‌شود) نیز برای تحویل در همین تاریخ، بدون هیچ تغییری نسبت به معاملات پیشین، به ۱۰۵ دلار و ۳۳ سنت رسید.

۲ سال پیش
مجارستان: تحریم نفت و گاز روسیه، بیشتر به ضرر اروپاست

یک مقام بلندپایه مجارستان تاکید کرد تمدید تحریم نفت و گاز روسیه، بیشتر به ضرر اروپاست.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از یک مقام بلندپایه مجارستانی بر مخالفت با تمدید تحریم های نفت و گاز روسیه تاکید کرد. به گزارش بلومبرگ جرجیلی جلولیوس وزیر مجارستانی در یک گفتگوی رادیویی گفت: این اقدام بیش از مسکو به کشورهای اروپایی ضرر می زند.

وی افزود: برای اتحادیه اروپا اهمیت دارد که تحریم های مربوط به صادرات نفت خام و گاز طبیعی روسیه را نپذیرد. زیرا این اقدام، کشورهای اروپایی را وادار خواهد کرد نفت و گاز را از یک تولیدکننده دیگر خریداری کنند که به معنای ناتوانی در تضمین ادامه حمایت از بهای حمل و نقل، گرمایش یا عملکرد اقتصادی خواهد بود.

منابع مطلع به خبرگزاری بلومبرگ افزودند: مجارستان از جمله کشورهایی بود که صریح ترین مخالفت را در برابر گسترش تحریم ها علیه نفت و گاز روسیه داشت.

۲ سال پیش
پوتین قانون ممنوعیت اشتراک اطلاعاتی با کشورهای غیردوست را امضا کرد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با امضای فرمانی قانونی را تصویب کرده است که طبق آن بانک‌ها و شرکت‌های دولتی نباید اطلاعات محرمانه خود را با کشورهای غیردوست به اشتراک بگذارند.

۲ سال پیش
بولتون: حمله روسیه به اوکراین نشانه ضعف بایدن است

جان بولتون، مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت: حمله روسیه به اوکراین نشانه ضعف بایدن است.

۲ سال پیش
فنلاند به ناتو خواهد پیوست

آن لیند (Ann Linde)، وزیر امور خارجه سوئد، یکشنبه شب اعلام کرد فنلاند قطعاً به ناتو خواهد پیوست.

به گزارش خبرگزاری رویترز از استکهلم، جنگ در اوکراین، سوئد و فنلاند را که نگران تهدید بالقوه روسیه هستند، به این سو سوق داد که وضعیت خود را بازنگری کنند و به فکر پیوستن به ناتو بیافتند.

وزیر امور خارجه سوئد که با یک شبکه تلویریونی این کشور سخن می‌گفت، اضافه کرد: «کم و بیش اطلاع داریم که فنلاند تقاضای پیوستن به ناتو را مطرح خواهد کرد. این امر هر موازنه‌ای را تغییر می‌دهد. اگر از بین سوئد و فنلاند فقط یک کشور به ناتو بپیوندد، تنش‌ها افزایش می‌یابند».

۲ سال پیش
وقوع دو انفجار در یک شهر روسیه در نزدیکی مرز اوکراین

فرماندار شهر روسی بلگرود در نزدیکی مرز اوکراین از وقوع دو انفجار در این شهر بامداد روز دوشنبه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار بلگرود همچنین گفت کسی در این انفجار ها کشته نشده است.

۲ سال پیش
بولتون: حمله روسیه به اوکراین نشانه ضعف بایدن است

جان بولتون، مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت: حمله روسیه به اوکراین نشانه ضعف بایدن است. روش بایدن نسبت به ترامپ کاملا متفاوت است. بایدن از مدت ها پیش در صحنه سیاسی آمریکا حضور داشته است اما بسیاری از سیاست های وی نتیجه نامناسبی به همراه داشته است.

۲ سال پیش
لاوروف: شمار زیادی مزدور و افسر غربی برای جنگ علیه روسیه در اوکراین حضور دارند

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: شمار زیادی از مزدوران و افسران غربی در اوکراین حضور دارند تا با روسیه بجنگند.

وی تاکید کرد: جنگ هسته ای هیچ برنده ای ندارد و به هیچ عنوان نباید افسار آغاز این جنگ رها شود. مسکو سلاح های مافوق صوت را برای پاسخ به هرگونه حمله احتمالی غرب توسعه داده است.

وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از زلنسکی تصریح کرد: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین مرتب مواضع خود را در مذاکرات تغییر می دهد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: هدف حملات کی یف به دونباس، ایجاد رعب و وحشت در میان غیرنظامیان است و ما عجله ای برای پایان دادن به عملیات ویژه نظامی در اوکراین تا قبل از نهم ماه مه نداریم. کی یف خواهان تخلیه افراد مسلح از مجتمع فولاد آزوفستال است زیرا حضور این افراد وجود مزدوران و افسران کشورهای غربی در اوکراین را اثبات می کند.
۲ سال پیش
زلنسکی: به تلاش برای تشدید تحریم ها علیه روسیه ادامه می دهیم

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی درباره تازه ترین تحولات جنگ در کشورش گفت: پس از هفته ها مذاکره بالاخره توانستیم شماری از غیرنظامیان را از کارخانه آزوفستال تخلیه کنیم. از تمام کسانی که در عملیات تخلیه آزوفستال شرکت کرده و در آن نقش داشتند، قدردانی می کنیم.

وی افزود: با متحدان خود برای تشدید تحریم ها علیه روسیه با هدف توقف جنگ ادامه می دهیم.

۲ سال پیش
شورای شهر ماربوپل: تخلیه غیرنظامیان از ماریوپل از روز دوشنبه متوقف می شود

شورای شهر ماریوپل در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: تخلیه غیرنظامیان از ساعت 8 صبح به وقت محلی در نزدیکی یک مرکز تجاری در ماریوپل آغاز می شود و ساعاتی پس از آن نیز متوقف می شود.

این خبر در حالی منتشر شد که ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین اعلام کرد تخلیه غیرنظامیان از کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپل در حال انجام است.

وی اواخر روز گذشته اعلام کرد گذرگاه حیانی برای تخلیه غیرنظامیان از نیروگاه ماریوپل آغاز شده و تا به حال بیش از 100 غیرنظامی از طریق تخلیه شده اند.

۲ سال پیش
انگلیس مدعی برنامه ریزی روسیه برای نفوذ سیاسی و اقتصادی بر منطقه خرسون اوکراین شد

وزارت دفاع انگلیس در پستی توئیتری مدعی شد روسیه پس از برنامه هایی که برای تصرف اوکراین و فشار بر کشورها برای خرید گاز به روبل دارد این بار می خواهد در دراز مدت تسلط سیاسی و اقتصادی خود را در منطقه خرسون افزایش دهد.

وزارت دفاع انگلیس تاکید دارد از زمان تصرف خرسون در اوایل ماه مارس، روسیه به دنبال مشروعیت بخشیدن  به کنترل خود بر شهر و مناطق اطراف آن از طریق استقرار یک دولت طرفدار مسکو است.

۲ سال پیش
نشست اضطراری وزرای انرژی کشورهای اتحادیه اروپا امروز برگزار می شود

وززای انرژی کشورهای اتحادیه اروپا قرار است امروز به منظور بررسی درخواست مسکو برای خرید گاز روسیه به روبل نشستی اضطراری تشکیل دهند. در این نشست اضطراری قرار است به این موضوع رسیدگی شود که آیا کشورهای اروپایی می توانند بدون دور زدن تحریمهای روسیه به طور موثر و بنا بر درخواست مسکو برای خرید گاز به روبل عمل کنند یا خیر.

روسیه هفته گذشته عرضه گاز به بلغارستان و لهستان را به دلیل امتناع از پرداخت خرید خود به روبل متوقف کرد.

۲ سال پیش
استفاده اوکراین از مین‌های ممنوعه

راشاتودی در گزارشی اعلام کرد: نیرو‌های روسیه در یکی از روستا‌های آزاد شده در جمهوری خلق دونتسک مقادیر زیادی از تسلیحات به جا مانده از ارتش اوکراین از جمله مین‌های ممنوعه را کشف کردند. استفاده از این مین‌ها بر اساس قوانین بین المللی ممنوع است. این نوع تسلیحات باید سال‌ها پیش امحاء می‌شد، اما کی یف همچنان آنها را در اختیار دارد.

نیرو‌های روس تاکنون صد‌ها میلیون دلار تسلیحات از نیرو‌های اوکراینی به غنیمت گرفته اند. از جمله این تسلیحات مین‌هایی هستند که اوکراین نمی‌خواهد جهان مطلبی درباره آن بداند. این تسلیحات مین‌هایی هستند که مقامات اوکراین سال‌ها پیش به جامعه بین المللی از امحاء آن‌ها خبر داده بودند. این مین ها به نحوی عمل می کنند که چنانچه فردی از روی آن عبور کند این مین به اندازه یک متر به فضا پرتاب می‌شود و آنگاه پس از چند ثانیه منفجر می‌شود و ترکش‌های آن افراد زیادی را می‌کشد. بر اساس معاهده‌ای که در سال ۱۹۹۷ امضا شد، کشور‌ها باید این نوع تسلیحات را امحا کنند. اوکراین هم این معاهده را امضا کرده است. اما با این وجود اوکراین همچنان نیم میلیون مین ممنوعه در اختیار دارد. این موضوع نشان می دهد اوکراین درباره نابود کردن این تسلیحات ممنوعه به جهان دروغ گفته است.

۲ سال پیش
انهدام محل نگهداری مهمات آمریکایی در اوکراین

ایگور کوناشنکف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه از انهدام محل نگهداری مهمات ارسالی آمریکا در اوکراین خبر داد.

کوناشنکف تاکید کرد: موشک‌های دقیق اونیکس یک آشیانه در فرودگاهی نظامی نزدیک اودسا را که سلاح و مهمات تحویلی از آمریکا و کشور‌های اروپایی در آنجا نگهداری می شد، منهدم کردند که طی این عملیات باند فرودگاه نیز منهدم شد.

وی افزود: موشک‌های هوایی با دقت هدف زنی دقیق متعلق به نیرو‌های هوافضای روسیه به هفت مرکز تأسیسات نظامی در اوکراین اصابت کردند. از جمله می‌توان به چهار منطقه تمرکز نیروی نظامی و تجهیزات نظامی و همچنین سه انبار اسلحه و مهمات راکتی و توپخانه در مناطق شهرک‌های برژوف (Berezove) جمهوری خلق دونتسک و اسلاتین (Slatine) و باروینیوکوف (Barvinkove) در منطقه خارکف اشاره کرد.

وزارت دفاع روسیه همچنین تصاویری را منتشر کرد که گفته می‌شود یک موشک اونیکس از سواحل دریای سیاه پرتاب شده است. در دیگر تصاویر منتشر شده توسط این وزارتخانه بالگرد‌های نظامی کا -پنجاه و دو (Ka-۵۲) در حال حمله به تاسیسات نظامی اوکراین هستند.

۲ سال پیش
شولتس: در ارسال سلاح‌های سنگین به اوکراین عجله نخواهیم کرد

به گزارش آرتی، «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان گفته است که برلین در ارسال سلاح‌های سنگین و وسایل نقلیه به اوکراین پیش‌قدم نخواهد شد.

شولتس که از سوی مقامات کی‌یف و از درون دولت خود برای انجام این کار تحت فشار قرار گرفته است، اصرار داشت که هیچ «اقدام عجولانه‌ای» که بتواند درگیری‌های جاری را گسترش دهد، انجام نخواهد داد.

شولتس در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد، به روزنامه آلمانی Bild am Sonntag گفت: «من تصمیماتم را به سرعت می‌گیرم و آن‌ها را با متحدانمان هماهنگ می‌کنم. من به اقدام عجولانه و تلاش‌های انفرادی آلمان مشکوک هستم.»

۲ سال پیش

به گزارش ریانووستی، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفته که از ترکیه آزرده خاطر شده است و به شبکه تلویزیونی یونان ERT گفت که پذیرش گردشگران روسی برای او غیرقابل قبول است.

۲ سال پیش
لاوروف: قصد نداریم رژیم کی‌یف را تغییر دهیم

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شرکت تلویزیون ایتالیایی مدیاست (Mediaset) گفت: مسکو قصد ندارد رژیم کی‌یف را تغییر دهد، فقط ایالات متحده این کار را انجام می‌دهد.

لاوروف درباره امکان تکمیل عملیات روسیه در اوکراین تا ۹ می گفت: ارتش ما اقدامات خود را به هیچ تاریخی از جمله روز پیروزی تعدیل نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد: روسیه مجبور شد تسلیحات مافوق صوت بسازد، زیرا می‌دانست که سیستم دفاع موشکی آمریکا علیه روسیه خواهد بود.

۲ سال پیش
آلمان واردات نفت خام از روسیه را تا آخر تابستان قطع می‌کند

«رابرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد میزان واردات نفت خام از روسیه را تا آخر تابستان سال جاری واردات نفت خام از مسکو را به طول کامل قطع می‌کند.

وزیر اقتصاد آلمان گفت برلین از طرف اوکراین و اتحادیه اروپا برای قطع وارات انرژی از روسیه شدیداً تحت فشار قرار دارد.

به گفته رابرت هابک، این کشور واردات انرژی از روسیه را کاهش داده است و این کاهش شامل ۱۲ درصد برای نفت خام، ۸ درصد ذغال سنگ و ۳۵ درصد برای گاز طبیعی می‌شود.

۲ سال پیش
سفرای روسیه در دانمارک و سوئد احضار شدند

دانمارک و سوئد سفرای روسیه در این کشور‌ها را پس از ورود یک هواپیمای روسیه به حریم هوایی‌شان احضار کردند.

مقامات این کشور‌ها گزارش دادند که هواپیمای روسی عصر جمعه در شرق جزیره بورنهولم در بالتیک وارد حریم هوایی دانمارک و سپس وارد حریم هوایی سوئد شد.

«ژپه کوفود» وزیر امور خارجه دانمارک ضمن غیرقابل قبول خواندن این اقدام، اعلام کرد که سفیر روسیه در دانمارک به دلیل این اتفاق احضار شده است.

۲ سال پیش
موافقت چندین کشور اروپایی با خرید گاز روسیه به روبل

اسپوتنیک گزارش داد، «پیتر سیجارتو» وزیر امور خارجه مجارستان اعلام کرد که برخی از شرکت‌های اروپایی با طرح مسکو مبنی بر خرید گاز با روبل موافقت کرده و در بانک‌های این کشور حساب باز کرده‌اند، اما آن‌ها جرأت اعتراف به آن را ندارند.

۲ سال پیش

به گزارش اسپوتنیک، «کینزینگر» نماینده جمهوری‌خواه آمریکا قطعنامه‌ای را پیشنهاد کرد که به واشنگتن اجازه می‌دهد در صورت استفاده مسکو از سلاح‌های کشتار جمعی، نیرو‌های آمریکایی را به کی‌یف اعزام کند.

این در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پیش‌تر هشدار داده است «هرگونه مداخله خارجی در اوکراین با پاسخی کوبنده روبه‌رو خواهد شد.»

۲ سال پیش

مهمترین تحولات شصت‌وهفتمین روز درگیری‌های روسیه و اوکراین به گزارش ریانووستی به شرح زیر است:

  • «آزوفستال» و قلمرو مجاور در حال تخلیه هستند: وزارت دفاع روسیه گزارش داد که ۸۰ نفر آن‌جا را ترک کردند.
  • تخلیه تحت «رژیم سکوت» و تحت نظارت صلیب سرخ و کارکنان سازمان ملل انجام می‌شود.
  • غیرنظامیانی که «آزوفستال» را ترک کردند به روستای بزیمننوئه برده می‌شوند. در آن‌جا تصمیم می‌گیرند که کجا بروند: کسانی که می‌خواستند به مناطق تحت کنترل کی‌یف بروند به نمایندگان سازمان ملل و کمیته بین المللی صلیب سرخ منتقل شدند.
  • لهستان ۲۳۲ تانک T-۷۲ M ۱، سامانه‌های دفاع هوایی قابل حمل انسان، سامانه‌های پرتاب موشکی چندگانه و هویتزر‌های خودکششی را به اوکراین منتقل کرد.
  • وزارت دفاع فدراسیون روسیه از انهدام یک آشیانه با سلاح و مهمات دریافتی اوکراین از آمریکا و اروپا در فرودگاه نظامی نزدیک اودسا خبر داد.
  • هوانوردی روسیه با موشک‌های بسیار دقیق، ۴ منطقه متمرکز نیرو‌های اوکراینی و ۳ انبار تسلیحات را مورد هدف قرار داد.
  • ارتش فدراسیون روسیه از آغاز عملیات ویژه در اوکراین ۱۴۵ هواپیما و ۱۱۲ هلی‌کوپتر و همچنین حدود ۷۰۰ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را منهدم کرده است.
  • نمایندگان کنگره آمریکا در حال کار بر روی درخواست بی‌سابقه بایدن برای ۳۳ میلیارد دلار ارائه کمک‌های بیشتر به اوکراین هستند.
  • قطعنامه‌ای به کنگره آمریکا در مورد دخالت پرسنل نظامی آمریکایی برای محافظت از اوکراین در صورت استفاده روسیه از سلاح‌های کشتار جمعی ارائه شد.
۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۵
در انتظار بررسی: ۰
France
7891
۲۲:۵۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
بنازم به جنم پوتین. یک تنه با چهل و چهار ابر کشور میجنگه و تازه به غیرتش بر میخوره که بهش طعنه بزنن که مثلا ایران کمکش میکنه. وقت جنگ و وقت شهوت مرد کو؟ پوتین هست. مرد هست. نسل مردها هنوز به چشم میخورد. در روسیه پوتین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
زلنسکی یهودی یه غربگرایه نادونی که اخرش نابودی
France
7891
۲۱:۴۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدایا اگر بهشت جای جنگ نیست مرا به جهنم ببر تا بجنگم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
زلنسکی غربگرا نوکریت تا کجا ارباب تو بایدنه با اون ترامپ قاتله که نابودیتون لازمه طرفدارتونم خائنه
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
شاعر خود فروخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
امروز بزرگترین خطر برای بشریت آمریکا و اسرائیل و انگلیس و فرانسه و رژیم آل سعود هستند که امیدوارم هر چه سریعتر ریشه آنها کنده شود
France
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه فکر می کرد به راحتی بر اکراین تسلط پیدا میکنه ولی تو باتلاق گیر کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
مرگ بر روسيه و چین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه می بایست سریعا اوکراین راتسخیر وتمامی بساط غرب دراوکراین راجمع کند
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۷:۲۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه هم اگه روزی از اوکراین خارج شد عقل داشته باشه ب کمک نیروی مقاومت بیاد و در ازادسازی فلسطین اشغالی کمک کنه

خب اسراییل در اوکراین مشارکت نظامی داره همچنانکه در آران و شروان همون اذربایجان تقلبی ضد ارمنستان مشارکت داشت

جالبه اشغالگر در ضد اشغالگری مشارکت داره برا تطهیر خودش

نوبت ب تو میرسه اسراییل اشغالگر منتظر باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
هر وقت شما و یا یکی از کشورهای دوست و برادرتون یه طرف جنگ باشه همین حرفارو میزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
غرب به دنبال یک جنگ طولانی مدت و فرسایشی علیه روسیه به بهانه جنگ اوکراین است و این نشان می دهد که غرب در بروز این جریان نقش اساسی دارد و خود غرب این جنگ را به شکل خیلی زیرکانه و شیطانی به روسیه و اوکراین تحمیل کرده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
پس شیطون گولش زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای ۱۶:۴۶ اولاً شما قبول می کنید که آمریکا شیطان است ثانیاً ما نگفتیم گول زده گول زدن فرق می کنه با اینکه کسی را با ترفندهایی مجبور به کاری کنند ما هشت سال با صدام جنگیدیم آیا گول صدام را خورده بودیم ؟ یک مقدار با علم منطق آشنا شوید بد نیست .
Korea (Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
خاک بر سر هرکی از پوتین حمایت میکنه، مقایسه کنید چقدر آواره رفتن کشورهای اروپایی و چند نفر رفتن روسیه، مردم اوکراین از پوتین فرار میکنن اونوقت اینجا شماها از پوتین حمایت میکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
خاک بر سر کسی که از آمریکا و اسرائیل حمایت می کند که نزدیک صد سال است یک ملتی را آواره کرده اند و هر روز جنایت جدیدی علیه آن ملت مظلوم مرتکب می شوند .
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
مگر جنایات گذشته روسیه در شمال وشمال غرب کشور و کمکهای تسلیحاتی شوروی در جنگ ایران وعراق به صدام از ذهنها پاک شده که امروز بخواهیم عین آدمهای بی غیرت ازش دفاع کنیم . تازه مگر دفاع از تجاوزکار درسته؟
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۴:۲۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه هم از تروریستهای چچنی که تا دیروز در صف و کنار داعش بودند استفاده میکند . حتی از نیروهای جبهه النصره و شام که از وهابیون افراطی و دشمن شیعیان هستند کمک میگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
کو مدرک؟چرا من جایی نشنیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
دروغ که کنتر ندارد هر چه می خواهی بگو .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
بله 5هزار تروریست چچنی به کمک روسیه آمدند. وتعدادی نامعلوم از سوریه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
منو یاد جنگ تحمیلی انداخت که دقیقا نزدیک به پنجاه کشور مختلف به عراق کمک میکردن و ما هم از چهل و اندی کشور اسیر داشتیم !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
تفاوتش اینه که روسیه حمله کرد اوکراین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
در جنگ 8 ساله ما حمله نکردیم
دفاع جمهوری اسلامی ایران مقدس بود و در اخر یک وجب از خاک ایران هم از دست نرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
من جمله فلسطین و یمن و هنوز یادمون نرفته بزرگترین حامی صدام روسیه و چین بودند و همین طور فراموش نکردیم عراق چه جنایتهایی در جنگ انجام داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه اگر خاک خودش را هم حفظ کند تعجب آور است جنگ ماههای آینده حمله بخاک روسیه خواهدبود چون این جنگ برای خیلی کشورها حکم مرگ و زندگی را دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
تا کی میخواین از این پوتین جنایتکار حمایت کنین. شرم بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
درود بر پوتین. کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا و اسرائیل در جنگ اوکراین و روسیه شکست سختی خواهند خورد. این خط و این نشان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
میگن دوغ ارزون شده نمینوشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ،

حکمت ۱۱۴ نهج‌البلاغه:
اگر حاکم دنیا خوب باشد و تو به دیگران شک کنی ستمکار هستی و
اگر حاکم دنیا بد باشد و تو به دیگران اعتماد کنی ساده لوح هستی

پ ، ن ،
به تقدیر عدد ۱۱۴ در فرهنگ ایرانی اسلامی دقت شود ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه باید اوکراین را از وجود نئونازی ها و یهودی های افراطی که تهدیدی برای کل بشریت است پاک کند،روسیه هم اکنون بر علیه تروریسم بین المللی امریکا و غرب می جنگد،روسیه چاره ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
های هیتلر
Iran (Islamic Republic of)
دری
۱۲:۴۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
برو بابا، فکر کردم خبری داری!!! روسیه تو دمشق زیر نگاهش، اسراییلیها شهر را موشک باران می کنند و کلی تلفات (بعضی ایرانی) تولید می کنند. تو تاریخ و سوابقشون هم که خیرشون به ما نرسیده....حالا سنگ اونها را به سینه می زنی؟ روسیه مثل خیلی کشورهای دیگه فقط و فقط دنبال منافع خودش است و من و شما هم باید فکر خودمون باشیم. ایران برایمان باید مطرح باشد و نه شرق و غرب!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای پوتیین آرزوی شکست تو و سربازان را دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
ای بایدن آرزوی شکست تو و سربازانت را دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
جناب آرزوت متاسفانه برآورده نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
احسنت مرحبا درود
کل کشور های غربی تا تونستن تسلیحات ریختن به اوکراین
حال ببینید که روسیه تمام 30 تا کشور غرب رو شکست خواهد داد. و پیروز این میدان جنگ خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
پوتین انسان خوب و شریفی هستش از بقیه لیدر های فاسد غرب بهتره ان شاء الله که بیماری اش هم خوب شود و شفا پیدا کند
و ان شاء الله پیروز میدان جنگ باشه و دهان کثیف غرب را یک بار برای همیشه آسفالت کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
پوتین حیوان پست و بیشرفی است خدا لعنتش کنه خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
خود شما غربگدا ها نمیگفتید نباید برای کسی آرزوی مرگ داشته باشی؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۱۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا تا کی جنگ .لعنت به شروع کننده هر جنگی . بچه ها چه گناهی کردن این وسط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
بچه ها؟ مگر تو خودت یه زمانی بچه نبودی؟
بچه ها هم یک زمانی بزرگ خواهند شد و روبه روی روسیه سلاح خواهند کشید
80 درصد اروپایی ها هم بچه هاشون نامشروع هستند
(حلال زاده نیستند) البته از اعمالشون جنایت هاشون و معصیت هاشون مشخصه که شیطان در ولادتشون دست داشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
بله بچه ها گناه دارن،ولی این بچه ها،اینایی که با صفتها و اخلاق های شیطانی نژادپرستی بزرگ میشن،اینا فردا بزرگ هم بشن،انسان های نژادپرست و مزدوری میشن مثل پدرمادراشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
اللهم اشفع کل مریض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
زلنسکی بیچاره نوکری فایده نداره چاره کار فراره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
از کجا میدونی زلنسکی مقصره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
دوست عزیز قرار نیست که همه مثله امثال شما نوکری پوتین کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه نوکری فایده نداره شما چرا نوکری روسیه و چین را میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
کافر همه را به کیش خود پندارد.
نوکرای امریکا زبون دراوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
احسنت .غربگراها درایران تب کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
زلنسکی غربگرا باید بکنی فرار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
همه ملت به فکر کشور عزیزمان ایران ان کسی برای غرب و آمریکا تب نکرده بازیگر همه آدمکشی ها خود آمریکا و غرب هستن ولی چرا یه عده دارن انقد از روسیه حمایت میکنن که این وسط کشور خودمون فراموش میشه آدم شک می‌کنه کنه احساس می کنم نیروهای روسی اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه همین الان داره با امریکا و غرب میجنگه وگرنه تا حالا اوکراین اشغال شده بود
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۹:۳۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
فعلا اروپایی ها در اوکراین دارند به درک واصل می‌شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
یاد هشت سال دفاع مقدس افتادم که همه دنیا پشت رژیم بعث بودند اما سربازان روسیه اصلا قابل قیاس با رزمندگان مانیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما در 8 سال دفاع مقدس نیروی ایمان و اعتقادی قوی داشتیم
France
7891
۰۸:۰۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
دنیای امروز منهای ثروتمندان جهان باید تصمیم بگیرد که امریکا را برای حکمرانی بر سرنوشتش انتخاب میکند یا پس میزند. امریکا دیگر تنها حکمران جهان نیست و رقیبی پیدا کرده. افغانستان داشتن دو رییس جمهور را به تلخی تجربه کرد و جهان از ان درس عملی گرفت. کارنامه امریکا در جنگ اکراین پیچیده خواهد شد. یا امریکا روسیه را نابود میکند و حاکم بلا منازع جهان میشود یا ورق برمیگردد به سال 1521 میلادی. و پسر کوچک و مرد بزرگ به شکم مادرشان بر میگردند. این شرنوشت محتوم جنگ اکراین و روسیه است. هیتلر هم این وسط نبش قبر خواهد شد و بازجویی پس خواهد داد چه توسط امریکا چه توسط روسیه یکه بزن و نترس و قلدر حقیقی. هر چند رکورد سپاه ما در تاریخ جنگ شکسته نشده. ولی روسیه باید این رکورد را بشکند. و رییس پوتین محبوب 95 درصد جمعیت جهان خود میداند چگونه بشکند. هیتلر با قوم یهود دشمنی نداشت و هولو کاستی راه نینداخت. با امریکا رفیق گرمابه و گلستان بود. این روسیه بود که بدون اطلاع از دستهای پشت پرده بازی سران قدرت ان روز را خورد و با دادن میلیونها کشته و زخمی جنگ را تمام کرد و تاج را بر سر امریکا نهاد. و همو که تاج داد تاج گرفت. یهود بر کرانه دریایی که در ان مهدی ترانه میخواند بدون وصیت ذبح می شود. اکراین جایی برای قوم یهود نیست. چون قضا اید طبیب ابله شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
ایشالا خدا همه مریضا رو شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
عالیه. اقتصاد اروپا و آمریکا داره به هم میریزه. سرعت رشد اقتصادی چین چند برابر آمریکا شده و در چند سال آینده جای آمریکا رو میگیره. ارزش یورو در برابر روبل سقوط کرد. روسیه مجبوره با ایران بیشتر راه بیاد و به تلافی ارسال سلاح به اوکراین به نیروهای مقاومت سلاح برسونه و کمک کنه تاسیسات نفتی و نفت کش‌های کشورهایی که به اروپا نفت و گاز صادر می‌کنند رو بزنند. در یکسال اخیر نزدیک بیست انبار و کارخانه تولید مواد غذایی در آمریکا منفجر شده یا آتش گرفته و قیمت انرژی و مواد غذایی رو به افزایش بود و الان با ماجرای روسیه و اوکراین مشکلات اقتصادی امریکا تشدید میشه. بزودی آمریکاییها طعم تحریم کردن ایران رو می‌چشند و تقاص پس میدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
با حرفت موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
برعکس داری میگی این وسط روسیه تو این جنگ تضعیف میشه و آشوب میشه و این لعنتی پوتین هم کنار میزارن یکی دیگه میاد از آمریکا نمی‌خواد نگرانش باشی چون اصلا خود آمریکا این جنگ رو راه انداخته و به خواسته اش که پایین کشیدن روسیه است میرسه نگرانی هم از بابت چین ندارن چون کشوری است وابسته به آمریکا تمام شرکت هایی که در چین فعالیت میکنن آمریکایین و مقصد کالا ها هم آمریکاست کافیه چین رو تحریم کنه نابود میشه در هر صورت این آمریکا است که بازیگر نقش اول تحولات دنیاست و هرجا خونی ریخته میشه تروری میشه همش کار خود آمریکا خونخواره و مرگ بر آمریکا و روسیه و چین و اروپا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
امریکا از حمله اتمی روسیه وحشت و ترس داره
Iran (Islamic Republic of)
Gghhj
۲۱:۳۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
زنننده باد پوتین، مرگ بر غربگدا.....
آخرین اخبار