صنعتی شدن کشاورزی استان اردبیل در گرو کاربرد‌های دانش‌بنیان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: گذر بخش کشاورزی این استان از سنتی به صنعتی در گرو عملی کردن کاربرد‌های دانش‌بنیان است.

نادر تقی‌زاده گفت: در استان اردبیل به عنوان قطب کشاورزی کشور باید در تمام حوزه‌های تولید اعم از زراعت، دام و باغبانی، آب و خاک، ترویج نوین کشاورزی و آموزش و تحقیقات با استفاده از راهبردهای دانش‌بنیان و فناوری پیشرفته برای تحقق شعار سال نقش‌آفرینی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل می گوید: این مهم هم در تولیدات اقتصادی کشاورزان و هم در افزایش سهم منطقه در افزایش راندمان محصولات کشاورزی کشور موثر خواهد بود و این رسالت سنگین با روحیه و مدیریت جهادی قابل اجراست.

 به گفته او، یکی از چالش‌های پیش روی بخش کشاورزی استفاده بهینه از آب کشاورزی است که آب قابل تجدیدپذیر در استان ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب می‌باشد و در حال حاضر نیز در بخش کشاورزی استان با مصرف بیش از ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب آب سالانه افزون بر چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی اعم از زراع و باغی تولید می‌شود.

تقی زاده تعداد خانوارهای بهره‌بردار کشاورزی استان را افزون بر ۱۲۰ هزار خانوار بهره‌بردار دانست و گفت: موضوع تامین آب موردنیاز کشاورزی استان یکی از اولویت‌های اساسی در دستیابی به تولید و خودکفایی است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.