هفتادوپنجمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین

خنثی شدن عملیات تروریستی در مسکو

اعضای یک هسته نازی در مسکو که برای انجام حملات تروریستی در سالروز «جشن پیروزی» در روسیه برنامه‌ریزی کرده بودند، دستگیر شدند.

با گذشت دو و نیم ماه از درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین، شورای امنیت فدرال روسیه روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد نیرو‌های امنیتی این کشور اعضای یک هسته نازی را در مسکو که برای اجرای حملات تروریستی و عملیات کشتار جمعی در روسیه در سالروز «جشن پیروزی» برنامه‌ریزی کرده بودند، دستگیر کردند.

این در حالی است که روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی در روز یک‌شنبه اعلام کرد جنگ در اوکراین نه تنها به یک جنگ خسته‌کننده تبدیل نشده است بلکه هرروز بر میزان خطرناک بودن آن اضافه می‌شود. شبکه خبری الجزیره اما روز گذشته گزارش داد که رسانه‌های روسیه سناریو‌های حملات هسته‌ای به پایتخت‌ کشور‌های غربی را بررسی می‌کنند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دیروز در سخنانی چندین بار جنگ اوکراین را با جنگ جهانی دوم مقایسه کرد و گفت: «مانند سال ۱۹۴۵ پیروزی از آن ما خواهد شد.»

پیش از این «ویلیام برنز» رئیس سازمان سیا درباره رفتار روسیه و چین سخن گفت و اذعان کرد هیچ‌گونه شواهدی مبنی بر قصد روسیه برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در دست نیست.

«ایگور کوناشینکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز گذشته اعلام کرد یک فروند کشتی جنگی اوکراینی نزدیک بندر «اودسا» با موشک‌های نقطه‌زن هدف قرار گرفت و منهدم شد. ۱۳۰ زیرساخت نظامی در اوکراین هدف قرار گرفت و ۴۲۰ ملی‌گرای افراطی در ۲۴ ساعت گذشته کشته شدند. روز یکشنبه همچنین ۲ فروند هواپیمای نظامی و ۳ فروند بالگرد ویژه انتقال نیرو‌های هلی‌بُرن اوکراینی نزدیک «ادوسا» هدف قرار گرفت.

وبسایت خبری روسیا الیوم گزارش داد «سرهنگ ولادیمیر بارانیوک» فرمانده تیپ ۳۶ نیروی دریایی اوکراین که به اسارت نیرو‌های روسی درآمده است، گفت: موشک ضدتانک قابل حمل آمریکایی «جاولین» در جنگ شهری بی‌فایده است.


بیشتر بخوانید:


وزیر توسعه اقتصادی و همکاری آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد به دلیل آسیب‌دیدگی زنجیره‌های تأمین و متوقف شدن تولیدات کشاورزی در سایه جنگ اوکراین، احتمال مواجه با بدترین قحطی از زمان جنگ جهانی دوم بالاست.

پیش از این در گزارش جدید «هیأت بین المللی کارشناسان درباره غذای پایدار» نیز که در روز جمعه منتشر شد هشدار داده شده است جنگ در اوکراین به «طوفان کامل» برای یک بحران غذایی جدید و جدی دامن می‌زند، بحرانی که می‌شد از آن اجتناب کرد.

با این وجود کاخ سفید، روز گذشته از تصمیم گروه ۷ برای توقف واردات نفت روسیه و همچنین اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه خبر داد.

تحولات هفتادوپنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین را در زیر بخوانید:

بایدن فرمان تسریع تحویل تسلیحات آمریکا به اوکراین را امضا کرد

بایدن فرمانی را برای تسریع تحویل تسلیحات آمریکا به اوکراین امضا کرد. 

بایدن در این باره گفت: من تصمیم مبنی بر تسریع در ارسال تسلیحات به اوکراین را امضا می کنم زیرا این مهم است.

۲ سال پیش
عقب‌نشینی اتحادیه اروپا از طرح ممنوعیت انتقال نفت روسیه

اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) طرح ممنوعیت حمل و نقل نفت خام روسیه را به دلیل حجم بالای مخالفت‌ها کنار گذاشت.

نشریه فایننشال تایمز در گزارشی نوشت: اتحادیه اروپا از طرحی که کشتی‌ها برای انتقال نفت خام روسیه را منع می‌کرد عقب‌نشینی کرده است، زیرا کشور‌های عضو این اتحادیه بر سر این تحریم‌ها به توافق نرسیده‌اند.

اما به نوشته این نشریه، کمیسیون اروپا همچنان تمایل دارد شرکت‌های اروپایی، بیمه برای نفتکش‌های حامل نفت خام روسیه را دریافت نکنند تا توانایی روسیه برای انتقال نفت خام محدود شود.

۲ سال پیش
اولاف شولتس: امیدواریم مذاکرات میان روسیه و اوکراین به سرعت به نتیجه برسد

رئیس جمهور فرانسه در نخستین سفر خارجی خود پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، در سفر به آلمان، در کنفرانسی مطبوعاتی با صدراعظم این کشور در خصوص بحران اوکراین به بحث و گفتگو پرداخت.

۲ سال پیش
آلمان به دنبال اجتناب از تحریم های اتحادیه اروپا بر گاز روسیه

به گزارش رویترز، منابع آلمانی اعلام کردند: «آلمان به دنبال اجتناب از تحریم های اتحادیه اروپا بر گاز روسیه است، گام‌های آلمان در این زمینه می‌تواند شامل کنترل شرکت‌های مهم یا خرید سهام باشد، اما تاکنون هیچ تصمیم نهایی گرفته نشده است.»

۲ سال پیش
سفر از پیش اعلام نشده رئیس شورای اروپا به اوکراین

خبرگزاری فرانسه/ شارل میشل، رئیس شورای اروپا در سفری از پیش اعلام نشده به اودسا در اوکراین مدعی شد: «روسیه در از بین بردن آزادی اوکراین شکست خواهد خورد.»

اوروزلا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا هم در بحبوحه مناقشه تحریم نفت روسیه با نخست وزیر مجارستان دیدار خواهد کرد.

۲ سال پیش
سفر از پیش اعلام نشده رئیس شورای اروپا به اوکراین

خبرگزاری فرانسه/ شارل میشل، رئیس شورای اروپا در سفری از پیش اعلام نشده به اودسا در اوکراین مدعی شد: «روسیه در از بین بردن آزادی اوکراین شکست خواهد خورد.»

۲ سال پیش
سفر از پیش اعلام نشده رئیس شورای اروپا به اوکراین

خبرگزاری فرانسه/ شارل میشل، رئیس شورای اروپا در سفری از پیش اعلام نشده به اودسا در اوکراین مدعی شد: «روسیه در از بین بردن آزادی اوکراین شکست خواهد خورد.»

۲ سال پیش
سخنان رهبر جدایی طلبان دونتسک در خصوص پیوستن به روسیه

رهبر جدایی طلبان در دونتسک گفت: در خصوص مسأله پیوستن به روسیه پس از تکمیل به دست گرفتن کنترل مرزهایمان تصمیم گیری می کنیم.

۲ سال پیش
رئیس لوگانسک: پس از هشت سال نخستین بار روز پیروزی را بدون ترس جشن می گیریم

لئونید پاسچنیک، رئیس جمهوری لوگانسک گفت: به لطف آزاد سازی مناطق گسترده ای از سرزمین لوگانسک، هزاران شهروند برای نخستین بار پس از هشت سال توانستند بدون ترس از سرکوب و کشتار، روز پیروزی را جشن بگیرند.

به گزارش پایگاه اینترنتی روسیا الیوم، لئونید پاسچنیک افزود متاسفانه فاشیسم بار دیگر امروز ابراز وجود کرده است و ملی گراهای افراطی اوکراینی تلاش می کنند مانند ستیزه جویان آلمانی عزم و اراده و ایمان ما، میهن پرستی و احترام به تاریخ را بشکنند. حافظه و بایگانی ذهنی پیشینیان ما در چند سال گذشته به روشنی نشان داده است که آنان هرگز موفق نخواهند شد.

وی تاکید کرد نیروهای مردمی جمهوری لوگانسک و نیروهای روسیه بسیاری از شهرها و استان ها را آزاد کردند و دیگر هزاران نفر از شهروندان ما از این که به زبان روسی صحبت کنند بیمی ندارند و مهم تر این که پس از هشت سال می توانند بدون هیچ ترس و بیمی پیروزی خود را جشن بگیرند.

۲ سال پیش
میلیون ها تن غلات در اوکراین در حال فاسد شدن است

به گزارش ورلد نیوز ریپورت تودی؛ 25 میلیون تن غلات در اوکراین در داخل سیلوها در حال فاسد شدن است. محموله بسیار عظیمی از غلات اوکراین در این کشور انبار شده است. علت معطل ماندن این میزان از غلات در اوکراین بروز اختلالاتی در بخش زیرساخت ها و مسدود بودن بنادر این کشور در دریای سیاه از جمله بندر ماریوپول، است.

رویترز به نقل ازیک مقام سازمان ملل متحد در امور غذا (فائو) گزارش داد که اوکراین در سال های 2020 و 2021 چهارمین صادر کننده غلات جهان بود. این کشور ششمین صادر کننده بزرگ گندم جهان بوده است.

شورای بین المللی گندم اعلام کرد وضعیت کنونی که در اوکراین شاهدیم بسیار عجیب است. جوزف اشمیت هوبر معاون مدیرکل فائو در نشست خبری خود در ژنو که ازطریق نرم افزار زوم برگزار شده بود گفت: حدود 25 میلیون تن غلات در این کشور معطل مانده است که می توانست صادر شود، اما امکان خروج این میزان از غلات از اوکراین فراهم نیست چون زیرساخت ها فراهم نیست و بنادر اوکراین به وسیله روسیه مسدود شده است. علت دیگر این است که هیچ زنجیره ای برای تامین کالا فعال نیست و اجازه هیچ جابجایی داده نمی شود.

در بخش پایانی این گزارش آمده است: این میزان از غلات در اوکراین از بین خواهد رفت و ما به زودی شاهد آثار و عواقب آن خواهیم بود. انتظار می رود قیمت محصولات تولیدی از گندم و غلات، به شدت گران شود.

۲ سال پیش
مکرون ایجاد یک «جامعه سیاسی اروپایی» را با حضور اوکراین خواستار شد

به گزارش خبرگزاری فرانس از استراسبورگ، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه ایجاد یک «جامعه سیاسی اروپایی» را که به ویژه پذیرای اوکراین باشد‏، خواستار شد.

او اعلام کرد از بازبینی پیمان های اتحادیه اروپا حمایت می کند.

۲ سال پیش

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا تاکید کرد در صورت لزوم از تغییر پیمان های اروپایی حمایت می کند.

۲ سال پیش
نخست وزیر ژاپن می‌گوید حذف تدریجی واردات نفت از روسیه زمان می‌برد

به گزارش خبرگزاری رویترز، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن پس از توافق کشورش با سایر کشور‌های گروه هفت (G۷) برای اعمال ممنوعیت بر واردات نفت از روسیه برای مقابله با تهاجم مسکو به اوکراین، روز دوشنبه گفت که حذف تدریجی واردات نفت از روسیه نیاز به زمان دارد.

کشور‌های گروه هفت در یک نشست آنلاین در روز یکشنبه متعهد به این اقدام به صورت به موقع و منظم شدند تا فشار بیشتری بر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه وارد کنند؛ اگرچه اعضایی مانند ژاپن که فقر منابع دارد، به شدت به سوخت روسیه وابسته هستند.

کیشیدا با تکرار اظهارات خود در نشست گروه هفت به خبرنگاران گفت: برای کشوری که شدیداً به واردات انرژی وابسته است، این تصمیم بسیار دشوار است، اما هماهنگی گروه هفت در زمانی مانند الان بسیار مهم است. 

او همچنین درباره زمان کاهش یا توقف واردات نفت (روسیه)، گفت ما ضمن بررسی وضعیت واقعی، درباره آن تصمیم خواهیم گرفت. ما وقت خود را برای برداشتن گام‌هایی در جهت خروج تدریجی صرف خواهیم کرد.»

او توضیح بیشتری نداد.

۲ سال پیش
اعتراض عضو پارلمان اروپا به ارسال سلاح برای اوکراین

 تری ماریانی، وزیر اسبق حمل و نقل فرانسه و عضو کنونی پارلمان اروپا با تامین مالی و تجهیز نیروهای مسلح اوکراین مخالفت کرده و از اتحادیه اروپا خواسته است به دنبال تامین منافع تجاری واشنگتن نباشد.

وی گفت ما به جنگی کشیده می‌شویم که مربوط به دیگران است... معتقدم تسلیح ارتش اوکراین باید متوقف شود.امروز دستگاه دیپلماسی فرانسه نمی تواند توسط اتحادیه اروپا و آمریکا رهبری شود... ما چه دیپلماسی ای داریم؟ به اوکراینی ها اسلحه بدهید! ما به دنبال چه هستیم؟ تا آخرین نفر کشته شوند؟ سپس جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، اروپایی ها را می فرستد.

این عضو پارلمان اروپا در ادامه با طعنه گفت: اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا باید به خاطر سیاست تشویق واردات تسلیحات آمریکایی، گاز و نفت شیل و واکسن‌های کرونا از واشنگتن پاداش بگیرد. اروپا به نمایندگی اصلی تجاری آمریکا تبدیل شده است.

۲ سال پیش
بروکسل ژوئن نظرش را درباره نامزدی عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا اعلام می کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از استراسبورگ‏، بروکسل ژوئن آینده نظر خود را درباره نامزدی عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا اعلام خواهد کرد.

۲ سال پیش
اولاند: روسیه از سلاح هسته‌ای استفاده نمی‌کند

به گزارس شبکه خبری تلویزیون ب اف ام فرانسه، فرانسوآ اولاند، رئیس جمهور سوسیالیست پیشین فرانسه تایید کرده تصور نمی‌کند که روسیه از سلاح هسته‌ای استفاده کند.

۲ سال پیش

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای ارتش این کشور یک رادار ضد آتشبار ساخت آمریکا در اوکراین را منهدم کردند.

۲ سال پیش
متهم شدن ایلان ماسک به حمایت از نیروهای اوکراینی

 دیمیتری راگوزین، رئیس آژانس فضایی روسیه:  ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی تجهیزات مخابراتی مدنی را برای اهداف نظامی در اختیار نیروهای اوکراینی قرار داده است.

او گفت: اطلاعاتی در اختیار داریم که نشان دهنده فراهم کردن صندوق های پستی برای نیروهای اوکراینی است تا از ماهواره‌های استارلینک وابسته به شرکت اسپیس ایکس که مالکیت آن در اختیار ایلان ماسک است،  اینترنت دریافت کنند.

۲ سال پیش
روسیه از هدف قرار دادن چند جنگنده و یک سامانه ساخت آمریکا در اوکراین خبر داد

شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری به نقل از وزارت دفاع روسیه از انهدام چند فروند بالگرد اوکراینی در حومه اودسا با استفاده از موشک‌های کروز «اونیکس» خبر داد.

این منبع افزود: نیرو‌های روسیه همچنین یک سامانه راداری ساخت آمریکا را در اوکراین منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ۳ فروند جنگنده اوکراینی نیز در حومه خارکیف سرنگون شدند که ۲ فروند از آن‌ها میگ ۲۹ و یک فروند دیگر سوخو ۲۵ بود.

۲ سال پیش
حزب حاکم سوئد درباره پیوستن به ناتو موضع خود را مشخص می کند

رادیو کانادا در صفحه توئیتر خود اعلام کرد حزب حاکم سوئد یکشنبه آینده مشخص خواهد کرد که آیا از پیوستن سوئد به ناتو حمایت خواهد کرد یا خیر. اگر حزب حاکم سوئد که نخست وزیر این کشور نیز از اعضای آن است از پیوستن سوئد به ناتو حمایت کند‏‏، در واقع چرخشی آشکار در سیاست های قبلی خود در این زمینه ایجاد کرده است.

۲ سال پیش
حزب حاکم سوئد درباره پیوستن به ناتو موضع خود را مشخص خواهد کرد

رادیو کانادا در صفحه توئیتر خود اعلام کرد حزب حاکم سوئد یکشنبه آینده مشخص خواهد کرد که آیا از پیوستن سوئد به ناتو حمایت خواهد کرد یا خیر. اگر حزب حاکم سوئد که نخست وزیر این کشور نیز از اعضای آن است از پیوستن سوئد به ناتو حمایت کند‏‏، در واقع چرخشی آشکار در سیاست های قبلی خود در این زمینه ایجاد کرده است.

۲ سال پیش

ارتش اوکراین از اصابت چهار موشک به منطقه اودسا واقع در جنوب اوکراین خبر داد و به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره نکرد.

۲ سال پیش
ادامه مذاکرات روسیه و اوکراین

ولادیمیر مدینسکی، مذاکره کننده ارشد روسیه روز دوشنبه گفت که مذاکرات صلح با اوکراین متوقف نشده و از راه دور برگزار می‌شود.

۲ سال پیش
اصابت چهار موشک به منطقه اودسا

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش اوکراین از اصابت چهار موشک به منطقه اودسا واقع در جنوب اوکراین خبر داد و به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره نکرد.

۲ سال پیش
بن والاس: روز پیروزی برای پوتین وجود ندارد

بن والاس وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد هیچ روز پیروزی برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه وجود ندارد و تنها چیزی که برای وی باقی می‌ماند، شرمساری است.

او گفت: اوکراین می‌تواند ارتش روسیه را شکست دهد و ما نباید تاریخ را فراموش کنیم.  نباید برای پوتین روز پیروزی باشد بلکه باید روز شکست او در اوکراین باشد.

وزیر دفاع انگلیس تصریح کرد: پوتین گزینه‌های زیادی ندارد، چون سربازانش خسته اند همچنین ۲۵ درصد از گردان‌های اصلی تاکتیکی روسیه غیر فعال هستند.

وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد ژنرال های روسیه باید در دادگاه نظامی محاکمه شوند.

۲ سال پیش
دومای روسیه: تحریم‌های آمریکا علیه شبکه‌های روسیه به منزله نابودی اصول دمکراسی است

معاون اول رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه، اقدام آمریکا را در تحریم شبکه‌های روسی محکوم کرد و آن را تخریب کامل اصول دموکراسی خواند.
به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، الکسی چیبا معاون اول رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه، اقدام آمریکا را به تحریم شبکه‌های روسی «اول» و «روسیا ۱» و «ان تی وی» محکوم کرد.
چیبا در گفتگو با شبکه آر تی گفت: «آن‌ها دیگر نمی‌دانند چه می‌کنند. این اقدام آن‌ها تلاشی برای خاموش کردن صدای خبرنگارانی است که ممکن است با این تحریم‌ها دچار شوند و از انجام صادقانه وظایفشان دست بر دارند.»

۲ سال پیش
معاون وزیر امور خارجه روسیه: اگر فنلاند به ناتو بپیوندد، روسیه بی تفاوت نخواهد ماند

الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت که اگر فنلاند به ناتو بپیوندد، روسیه بی تفاوت نخواهد ماند. فنلاند و سوئد در حال بررسی درخواست عضویت در این ائتلاف هستند و وزیر امور اروپا در فنلاند اعلام کرد که به احتمال زیاد کشورش به عضویت ناتو در خواهد آمد.

گروشکو به ریانووستی گفت که ارتش روسیه تمام اقدامات لازم را که برای اطمینان از منافع مشروع دفاعی لازم است، در نظر خواهد گرفت. وی هشدار داد که عضویت فنلاند در ناتو امنیت فنلاند و ناتو را تقویت نخواهد کرد.

۲ سال پیش
زلنسکی:اوکراین اجازه نمی‌دهد روسیه پیروزی بر نازیسم را از آن خود بداند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز دوشنبه به مناسبت هفتاد و هفتمین سالگرد روز پیروزی در اروپا (پایان جنگ جهانی دوم) اعلام کرد اوکراین اجازه نخواهد داد که روسیه پیروزی بر آلمان نازی را از آن خود بداند.

۲ سال پیش
تظاهرات در چک در مخالفت با ارسال سلاح برای اوکراین

پراگ پایتخت کشور چک صحنه تظاهرات در مخالفت با ارسال سلاح برای اوکراین بود.
به گزارش پایگاه اینترنتی روسیا الیوم، تظاهرکنندگان و برگزار کنندگان آن از مقامات کشورشان خواستند صادرات سلاح به اوکراین را متوقف کنند. شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین آمریکا و ناتو را مسئول تنش در اوکراین دانستند.
در این تظاهرات که در میدان الجمهوریه پراگ پایتخت چک برگزار شد بیش از ۵۰۰ فعال صلح و فعال رسانه‌ای و اجتماعی حضور داشتند. هینک پلازکو سرتیپ ارتش کشور چک و نماینده پارلمان اروپا از حزب آزادی و دموکراسی نیز از جمله شرکت کنندگان در این تظاهرات اعتراض آمیز بود که گفت: ما باید دولت را مجبور کنیم که صادرات سلاح به اوکراین را متوقف کند.

۲ سال پیش
انگلیس تعرفه گمرکی را بر واردات از روسیه افزایش می‌دهد

دولت انگلیس شامگاه یکشنبه اعلام کرد در چارچوب دور جدید تحریم‌ها علیه روسیه، عوارض گمرکی بر واردات پلاتین و پالادیوم از روسیه و بلاروس را افزایش می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، انگلیس اعلام کرد هدف از این اقدام، تضعیف بیشتر ماشین جنگی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، پس از حمله به اوکراین است. براساس این طرح، حدود دو میلیارد و یکصد میلیون دلار مبادلات تجاری میان دو کشور هدف قرار خواهد گرفت.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه: نئونازی‌ها خطوط راه آهن و پل‌های اسلاویانسک را بمب گذاری می‌کنند

میخائیل میزنتسیف رئیس مرکز نظارت و کنترل دفاع ملی روسیه از اقدام نئونازی‌ها به نصب تله‌های انفجاری و مین گذاری روی خطوط راه آهن و پل‌ها در شهر اسلاویانسک در منطقه دونباس در جنوب شرق اوکراین خبر داد.

میخائیل میزنتسیف در یک گزارش مطبوعاتی گفت: نئونازی‌ها وابسته به تشکیلات مسلح اوکراین در اسلاویانسک در جمهوری خلق دونتسک اقدام به مین گذاری و ایجاد تله‌های انفجاری در مسیر خط آهن اسلاویانسک کراماتورسک و همچنین روی پل‌هایی که خودرو‌ها نیز از روی ان تردد می‌کنند کرده اند و در صدد هستند تا آن‌ها را منفجر کنند و یگان‌های پیشرو روس در منطقه را عامل آن معرفی کنند.

وی افزود نئونازی‌ها همچنین از شهروندان غیر نظامی به عنوان سپر انسانی بهره برداری می‌کنند.

۲ سال پیش
بلغارستان خواستار مهلت در اجرای تحریم نفت روسیه شد

آسن واسیلف (Assen Vassilev) معاون نخست وزیر بلغارستان روز یکشنبه گفت کشورش از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه حمایت نخواهد کرد مگر آن که به کشورش در اجرای تحریم‌های خرید نفت از روسیه مهلت داده شود.

۲ سال پیش
نخست وزیر ژاپن بر قطع واردات نفت از روسیه تاکید کرد

خبرگزاری رویترز گزارش داد: فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن بعد از دیدار مجازی با رهبران گروه هفت در روز یکشنبه گفت ژاپن در چارچوب کارزار گروه هفت برای مقابله با حمله روسیه به اوکراین ”به طور اصولی“ واردات نفت خام روسیه را منع خواهد کرد.

بر اساس بیانیه صادره توسط دولت ژاپن، وی گفت: ”برای کشوری که شدیدا به واردات انرژی وابسته است این تصمیمی بسیار دشوار است. اما در زمانی مانند الان هماهنگی در گروه هفت مهم‌ترین کار است. “

۲ سال پیش
زلنسکی مدعی مرگ ۶۰ غیرنظامی در حمله روسیه به یک مدرسه شد

خبرگزاری رویترز گزارش داد: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه گفت حدود ۶۰ نفر که در مدرسه‌ای در روستای بیلوهوریوکا (Bilohorivka) در شرق این کشور پناه گرفته بودند در بمباران روسیه کشته شدند.

وی در یک سخنرانی ویدئویی گفت: ”در نتیجه حمله روسیه به بیلوهوریوکا در منطقه لوگانسک حدود ۶۰ نفر کشته شدند. ۶۰ غیرنظامی که صرفا در مدرسه پنهان شده بودند. “

پیشتر فرماندار اوکراینی این منطقه گفته بود حدود ۹۰ نفر در این مدرسه پناه گرفته بودند.

۲ سال پیش
یک مقام اوکراینی از گلوله باران یک پالایشگاه نفت در لوگانسک خبر داد

خبرگزاری رویترز گزارش داد: یک مقام اوکراینی روز یکشنبه گفت گلوله‌های شلیک شده از جانب روسیه به یک پالایشگاه نفت در شهر لیسیچانسک در شرق اوکراین اصابت کرد.

فرماندار اوکراینی منطقه لوگانسک گفت این حمله موجب صدمه دیدن تاسیسات نفتی از جمله محل دریافت نفت خام و ترکیب آن با دیگر عناصر فرایند پالایش شده است. تداوم گلوله باران مانع از فعالیت تیم‌های آتش نشانی در منطقه شده است.

۲ سال پیش
مکرون: تحریم‌های گروه هفت علیه روسیه بی سابقه است

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «تحریم‌هایی که اعضای گروه هفت علیه روسیه وضع کردند بی سابقه است. این تحریم‌ها باز هم تقویت می‌شوند. ما امروز متعهد شدیم وابستگی خود را به انرژی روسیه به تدریج از بین ببریم.»

وی در ادامه افزود: «اعضای گروه هفت در حمایت از مردم اوکراین بسیج شده اند. میزان کمک برای سال ۲۰۲۲ و سال‌های آینده بیش از ۲۴ میلیارد دلار است.»

۲ سال پیش
نماینده آمریکا در سازمان ملل روسیه را به ارتکاب به جنایات جنگی متهم کرد

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در گفتگو با این شبکه مدعی شد: «ما از مدت‌ها قبل گفته ایم که روسیه در جنگ اوکراین مرتکب جنایت جنگی می‌شود و رویداد اخیر (بمباران یک مدرسه اوکراینی) مصداقی از همین مسئله است. ما به همکاری خود با دادستانی اوکراین و دیگران ادامه خواهیم داد تا مدارک و شواهد مبتنی بر ارتکاب جنایات جنگی به دست روسیه را مستند کنیم تا روس‌ها درباره کارهایشان پاسخگو باشند. رویداد اخیر، به فهرست اقدامات دیگری اضافه می‌شود که ما فهرست کرده ایم.»

۲ سال پیش
نخست وزیر انگلیس خواستار افزایش فشار اقتصادی جهانی بر پوتین شد

خبرگزاری رویترز گزارش داد: بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفت با کشور‌های گروه هفت توافق کرده اند جهان باید به هر طریق ممکن فشار اقتصادی را بر رئیس جمهور روسیه افزایش دهد.

۲ سال پیش
دولت آمریکا علیه ۲۶۰۰ مقام نظامی روس محدودیت روادید اعمال کرد

خبرگزاری رویترز گزارش داد: وزارت خارجه آمریکا محدودیت‌های روادیدی علیه ۲۵۹۶ نفر از اعضای ارتش روسیه و ۱۲ مقام نظامی بلاروس اعمال کرد.

همچنین وزارت خارجه آمریکا ۸ شرکت مرتبط با امور دریایی روسیه را تحریم و ۶۹ کشتی را به فهرست تحریم‌های خزانه داری این کشور افزود.

۲ سال پیش
ترودو: کانادا می تواند شریک انرژی خوبی برای اروپا باشد

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا اعلام کرد اتاوا می تواند یکی از شرکای قابل اعتماد در زمینه انرژی برای اروپا باشد ولی در کنار این همکاری هرگز برنامه های خود برای دسترسی به سوخت پاک را کنار نخواهد گذاشت.

ترودو پیشتر اعلام کرده بود کانادا قرار است تسلیحات و کمکهای نظامی بیشتری را برای اوکراین ارسال کند و در اولین فرصت سفارت خود در کی یف را بازگشایی خواهد کرد.

۲ سال پیش
سرنگونی یک فروند جنگنده «سوخو ۲۵» اوکراین در منطقه خارکیف

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک فروند جنگنده «سوخو ۲۵» اوکراین در منطقه خارکیف سرنگون شد.

۲ سال پیش
بازگشت دیپلمات ارشد آمریکا به کی یف

منابع خبری گزارش دادند کریستینا کوین، دیپلمات ارشد آمریکا در اوکراین به همراه تیمش روز گذشته وارد کی یف شدند. این خبر در حالی منتشر شد که ماه گذشته آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در دیدار خود با مقامات اوکراینی از بازگشایی سفارت آمریکا در کی یف خبر داده بود.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اما گفته این سفر به مناسبت روز پیروزی در اروپا انجام شده و به معنای بازگشایی سفارت آمریکا در اوکراین نیست.

۲ سال پیش
روسیه از نابودی تسلیحات تحویلی غرب نزدیک شهر سولدار خبر داد

به گزارش خبرگزاري رويترز، وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در بیانیه ای گفت با موشک های نقطه زن تسلیحات و تجهیزات نظامی ارسالی آمریکا و چند کشور دیگر غربی را در یک ایستگاه راه آهن در نزدیکی شهر سولدار اوکراین نابود کرده است.

در این بیانیه از این کشورها نامی برده نشده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین گفت شش انبار ذخیره موشک و تسلیحات توپخانه را در مناطق لوگانسک، دونتسک و خارکیف نابود کرده است.

۲ سال پیش
انگلیس تعرفه واردات پلاتین و پالادیوم از روسیه را افزایش داد

انگلیس در بسته جدید تحریمی خود به ارزش 1.7 میلیارد پوند این بار واردات پلاتین و پالادیوم را مورد هدف قرار داده است. مقامات لندن می گویند هدف اصلی از این بسته تحریمی کند کردن ماشین جنگی ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در اوکراین است.

لندن می گوید تعرفه های جدید بر روی طیف وسیعی از کالاهای وارداتی تا 35 درصد افزایش خواهد یافت و واردات کالاهایی چون مواد شیمیایی، پلاستیک، لاستیک و ماشین آلات صنعتی به طور کلی از روسیه ممنوع خواهد شد.

روسیه یکی از تولیدکنندگان اصلی پلاتین و پالادیوم در جهان است که این محصولات را به بسیاری از کشورهای جهان صادر می کند.

۲ سال پیش
هشدار نماینده آمریکایی درباره هدر رفتن ذخایر موشکی کشورش

مایک گالاگر، نماینده کنگره آمریکا در گفتگو با فاکس نیوز گفت آمریکا ذخایر موشک‌های ضد تانک هفت سال آینده خود را در اوکراین از دست داده است.

گالاگر افزود: اگر چین بخواهد با استفاده از زور تایوان را به خاک خود ضمیمه کند ما دیگر ذخایری برای کمک به آن‌ها نداریم.

واشنگتن در مجموع چند هزار موشک ضد تانک و ده‌ها هزار موشک مختلف به کی یف کمک کرده است که برخی از آن‌ها عملا در اختیار ارتش روسیه قرار گرفته است.

۲ سال پیش
پلوسی خواستار تصویب لایحه کمک ۳۳ میلیارد دلاری به اوکراین شد

خبرگزاری رویترز گزارش داد: نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه در گفتگو با شبکه سی بی اس گفت کنگره این کشور باید تا پایان ماه جاری میلادی لایحه‌ای را با موضوع ارایه کمک نظامی و بشردوستانه به اوکراین به ارزش ۳۳ میلیارد دلار تصویب کند.

۲ سال پیش
تحریم جدید کانادا علیه روسیه

کانادا اعلام کرد 40 فرد و 5 نهاد روس را به دلیل جنگ اوکراین در لیست تحریم های خود قرار داده است. همچنین اتاوا یک بسته کمک مالی به ارزش بیش از 38 میلیون دلار در غالب تسلیحات به کی یف ارسال خواهد کرد. 

۲ سال پیش
تمجید زلنسکی اوکراین از آمریکا و سرزنش اتحادیه اروپا

به گزارش خبرگزاری آرتی، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت: آمریکا رهبری اتهام تحریم‌های جهانی علیه روسیه را برعهده دارد، در حالی که کشور‌های اتحادیه اروپا گاهی اوقات در این زمینه عدم اتحاد را نشان داده‌اند.

زلنسکی روز شنبه به فاکس‌نیوز گفت: فکر می‌کنم که ایالات متحده آمریکا تاکنون تسریع‌کننده سیاست‌های تحریمی است و فکر می‌کنم آن‌ها بیش از هر کشور دیگری آن را انجام می‌دهند.

زلنسکی گفت: این راهی است که باید باشد، زیرا آن‌ها قدرتمندترین کشور در حال حاضر هستند. من همین حمایت را در رابطه با تحریم‌های بریتانیا می‌بینم.

۲ سال پیش
بسته جدید تحریم‌های انگلیس علیه روسیه و بلاروس

خبرگزاری ریانووستی گزارش داد، انگلیس بسته جدید تحریم‌ها را علیه روسیه و بلاروس اعلام کرده است. گفته می‌شود که این بسته تحریمی ۱.۷ میلیارد پوند بر تجارت تأثیر خواهد گذاشت.

به طور خاص، عوارض واردات کالا‌هایی به ارزش ۱.۴ میلیارد پوند از جمله پلاتین و پالادیوم را تحت تأثیر قرار خواهد داد و کارمزد  ۳۵ درصد خواهد بود.

این ممنوعیت صادرات همچنین ۲۵۰ میلیون پوند کالا از جمله مواد شیمیایی، پلاستیک، لاستیک و ماشین آلات را تحت تأثیر قرار خواهد داد. این حدود ۱۰ درصد از کل صادرات انگلیس به روسیه در سال ۲۰۲۱ است.

۲ سال پیش
نماینده فرانسوی پارلمان اروپا: باید تسلیح اوکراین را متوقف کنیم

«تیری مارانی» نماینده فرانسوی پارلمان اروپا خواستار پایان دادن به تسلیح اوکراین شد.

مارانی گفت: ما را به جنگ دیگران می‌کشانند. بله، ما باید تسلیح اوکراین را متوقف کنیم. چه نوع دیپلماسی داریم؟ به اوکراینی‌ها اسلحه بدهید. ما چه می‌خواهیم؟ آن‌ها را تا آخر بکشیم؟ روس‌ها خوب هستند؟ و بعد آقای بایدن اروپایی‌ها را بفرستد، شاید؟

۲ سال پیش
یک تیپ کامل از ارتش اوکراین مواضع خود را در لیسیچانسک ترک کردند

سفیر جمهوری لوهانسک در روسیه گفت که یک تیپ کامل از ارتش اوکراین مواضع خود را در «لیسیچانسک» پس از درگیری‌های کوچک ترک کردند.

۲ سال پیش
مجارستان همچنان با ممنوعیت واردات نفت روسیه مخالف است

بلومبرگ روز یکشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد، سفرای اتحادیه اروپا تاکنون نتوانسته‌اند درباره بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه به توافق برسند، زیرا مجارستان همچنان با ممنوعیت واردات نفت روسیه مخالف است.

اتحادیه اروپا تاکنون پنج دور تحریم را ارائه کرده است که در پاسخ به تهاجم نظامی مستمر مسکو در اوکراین اعمال شده است.

۲ سال پیش
تلاش دولت بایدن برای بازگشایی سفارت آمریکا در کی‌یف

آکسیوس به نقل از یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد دولت بایدن در حال تسریع برنامه‌های بازگشایی سفارت آمریکا در کی‌یف است.

آکسیوس گزارش داد بلینکن به همتای اوکراینی خود گفت که بازگشایی سفارت آمریکا در کی‌‎یف گواه شکست روسیه است.

۲ سال پیش
کمک نظامی ۳۸.۷ میلیون دلاری کانادا به اوکراین

به گزارش ریانووستی، نخست‌وزیر کانادا گفت که کانادا کمک نظامی بیشتری به مبلغ ۳۸.۷ میلیون دلار به اوکراین ارائه خواهد کرد.

«اتاوا» همچنین گزارش داد که کانادا علیه ۴۰ فرد از روسیه، از جمله تجار و افراد مرتبط با بخش دفاعی و ۵ سازمان روسی به دلیل حمایت غیرمستقیم یا مستقیم از ارتش روسیه تحریم‌هایی را اعمال می‌کند.

۲ سال پیش
زلنسکی: در حمله روسیه به یک مدرسه ۶۰ غیرنظامی کشته شدند

به گزارش الجزیره، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد در حمله روسیه به مدرسه‌ای در یکی از شهر‌های شرق اوکراین ۶۰ غیرنظامی کشته شدند.

۲ سال پیش
اتریش: به گاز روسیه وابسته هستیم

«آلکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش در نشستی در «سالزبورگ» اعلام کرد اتریش به ناتو نخواهد پیوست.

شالنبرگ گفت که اتریش به زمان و آمادگی بیشتری برای بررسی تحریم گاز روسیه نیازمند است و افزود: کاش شرایط متفاوت بود، اما ما به گاز روسیه وابسته هستیم.

۲ سال پیش
گفت‌وگو روسیه و بلاروس درباره قیمت گاز در سال ۲۰۲۳

به گزارش ریانووستی، رئیس وزارت انرژی بلاروس گفت: بلاروس و روسیه باید تا آگوست بر سر قیمت گاز در سال ۲۰۲۳ به توافق برسند.

رئیس وزارت انرژی بلاروس همچنین گفت: مینسک و مسکو قصد دارند تا ماه جولای اصول عملکرد بازار واحد گاز را تعیین کنند.

۲ سال پیش
مهمترین تحولات هفتادوچهارمین روز از درگیری‌ها در اوکراین

خبرگزاری ریانووستی گزارش داد مهمترین تحولات هفتادوچهارمین روز از درگیری‌ها در اوکراین به شرح زیر است:

  • نیرو‌های مسلح روسیه یک ناوگروه اوکراینی را منهدم کردند، ۲ فروند سوخو ۲۴ اوکراینی و یک فروند Mi-۲۴ بر فراز جزیره «زمئینی» منهدم شد و تسلیحات و تجهیزات آمریکایی تحویل اوکراین به اوکراین در نزدیکی شهرک «سولدار» نیز منهدم شد.
  • هوانوردی با ارتش و تجهیزات اوکراینی به ۵۴ منطقه حمله کرد و ۳۸۰ ملی‌گرا را نابود کرد.
  • شهر «پوپاسنا» به طور کامل از نیرو‌های اوکراینی آزاد شد.
  • فرماندهان تیپ ۳۶ نیروی دریایی ارتش اوکراین که دستگیر شده‌اند شهادت دادند، ارتش اوکراین از دولت کی‌یف خواست تا در مورد سرنوشت آن‌ها توافق کند، اما به آن‌ها دروغ گفته شد و قول کمکی دادند که هرگز به دستشان نرسید.
  • آن‌ها همچنین گفتند که مزدوران خارجی در تفنگداران دریایی اوکراین خدمت می‌کردند و گردان نازی «آزوف» در حال از دست دادن زمین بود و به همین دلیل تفنگداران دریایی متحمل خسارات سنگین شدند.
  • زندانیان گزارش دادند که ماهواره‌های «استارلینک» ایلان ماسک در حال توزیع اینترنت برای ارتش اوکراین در «ماریوپول» هستند.
  • «لیندا توماس گرینفیلد» سفیر آمریکا در سازمان ملل تأیید کرد که ایالات متحده اطلاعاتی را در اختیار طرف اوکراینی قرار می‌دهد.
  • «جیل بایدن» همسر رئیس‌جمهور آمریکا و بانوی اول ایالات متحده در سفری به اوکراین، از منطقه هم‌مرز با اسلواکی بازدید کرد، سفر وی قبلاً اعلام نشده بود.
  • دیپلمات‌های آمریکایی از سفارت این کشور در کی‌یف بازدید کردند، وزارت امور خارجه آمریکا انتظار دارد در هفته‌های آینده کار سفارت دیپلماتیک را از سر بگیرد.
۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
شاید در این جنگ روسیه پیروز نشود اما مطمئنا غرب هم پیروز نخواهد شد و به اهداف خود نخواهد رسید بهترین راه این است که غرب دست از لجاجت و از توسعه طلبی بردارد و بر این آتش بنزین نریزد و اجازه دهند عاقلان بی طرف و منصف قضیه را به شکل معقول حل کنند .
Iran (Islamic Republic of)
برانکو ایوانکوویچ
۱۴:۳۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
عملیات تروریستی نازی ها دیگه؟؟؟؟
انقدر شما حقیر شدین که جرات ندارین حقیقت رو بیان کنین؟
فلسطین در مقابل صهیونیست ها عملیات میکنه میشه آزادی خواهی و شهددت طلبی ولی الان برای روسیه میشه تروریستی؟
دست بردارین از این دو رویی و یکجانبه گری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
زلنسکی غرب گرا به زودی کارت میشه تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
زلنسکی یهودی با حامیانت نابودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
شاعر کی تو بودی؟ :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
کاره زلنسکی یهودی صهیونیستی قاتله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
نزدیکه ۳ماه هست روسیه داره اوکراین رو شخم میزنه رسانه های ما جرات ندارن بگن تجاوز روسیه به اوکراین میگن عملیات نظامی
الان مقابله به مثل که میشه عملیات تروریستی علیه روسیه این حد از حقارت جالب نیست
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۲۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
لطفا دروغهای مسکو و شخص پوتین رو باور نکنید.
روسیه بزرگترین تروریست و حقه باز در جهان هست. به لطف و چراغ سبز روسیه صهیونیستها همه روزه نیروهای مقاومت رو بمباران میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۲:۱۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه دچار خطای محاسباتی شد و در باتلاق فرو رفت .
آخرین اخبار