هفتادوششمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین

پوتین: باید برای پیشگیری از «وحشت یک جنگ جهانی» دیگر تلاش کنیم

رئیس‌جمهور روسیه در مراسم جشن «روز پیروزی» در پیام‌های تبریک برای سران شماری از کشور‌ها بر ضرورت ریشه‌کن کردن نئونازیسم تأکید کرد.

درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین در حالی به هفتادوششمین روز خود رسیده است که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته (دوشنبه) در مراسم رژه «روز پیروزی» که در میدان سرخ مسکو برگزار شد، حضور یافت و به مناسبت هفتادوهفتمین سالگرد جشن ملی بزرگ، پیام‌هایی برای شماری از سران جمهوری‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی و ملت‌های گرجستان و اوکراین ارسال و بر ضرورت ریشه‌کن شدن «نئونازیسم» تأکید کرد.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در واکنش به سخنرانی پوتین اعلام کرد هیچ «روز پیروزی» نمی‌تواند وجود داشته باشد، فقط بی‌شرمی و مطمئناً شکست در اوکراین است. «یوری بوریسوف» معاون نخست‌وزیر روسیه نیز روز گذشته از آزمایش نسل جدیدی از موشک‌های مافوق صوت در این کشور خبر داد و اعلام کرد که مسکو موشک‌ها و مهمات مدرن با دقت بالا برای تکمیل عملیات نظامی در اوکراین دارد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «بیزنس اینسایدر» تحلیلگر سابق مسائل روسیه در سازمان سیا روز دوشنبه مدعی شد روسیه علاوه بر عملیات نظامی در اوکراین در صدد استفاده از ابزار سایبری برای پیشبرد اهداف خود است. همزمان دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل ترس از حمله سایبری روسیه در بحبوحه بحران اوکراین، تحقیقات امنیت ملی درباره نرم‌افزار آنتی ویروس «کسپرسکی لب» متعلق به روسیه را تشدید کرد.

این در حالی است که در سالگرد روز پیروزی روسیه و رژه نظامیان این کشور، تلویزیون‌های ماهواره‌ای روسیه هک شد و جملاتی برای حمایت از اوکراین بر آن ظاهر گردید. سفیر روسیه در لهستان نیز روز گذشته بر اساس رسم معمول جشن «روز پیروزی» با دسته گل برای ادای احترام بر سر مزار سربازان روسی کشته شده در جنگ جهانی دوم در ورشو حاضر شد که از سوی مردم با رنگ قرمز هدف حمله قرار گرفت.


بیشتر بخوانید:


شرکت گوگل شروع به مسدودسازی حساب‌های کاربری اعضای پارلمان روسیه کرده است. گفته می‌شود این مسدود‌سازی در راستای تحریم‌های غرب بر روسیه باشد. «دیمیتری راگوزین» رئیس آژانس فضایی روسیه اما «ایلان ماسک» میلیاردر آمریکایی را به دادن تجهیزات مخابراتی به نیرو‌های اوکراینی متهم کرد.

در بحبوحه تحریم‌های غرب عیله روسیه به دلیل حمله به اوکراین، نشریه بلومبرگ روز گذشته گزارش داد واردات انرژی و کالای چین از روسیه در ماه آوریل رکورد زد و پیش‌بینی می‌شود این میزان واردات به دلیل افزایش قیمت جهانی انرژی باشد. همزمان «ژانگ هانهویی» سفیر چین در روسیه نیز در مصاحبه‌ای از تصمیم مسکو و پکن برای تقویت روابط خود در زمینه نظامی، انرژی و فضا خبر داد.

نشریه فایننشال تایمز اما روز دوشنبه گزارش داد اتحادیه اروپا از طرح ممنوعیت حمل‌نقل نفت خام روسیه، به دلیل حجم بالای مخالفت‌ها عقب‌نشینی کرده است. خبرگزاری شین‌هوا نیز گزارش داد که قیمت بنزین روز یکشنبه در استان تورنتوی کانادا به رقم ۱.۹۹ دلار کانادا در هر لیتر رسید که به طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافت.

با کمیاب شدن اقلام ضروری و مایحتاج مردم آلمان، اتحادیه‌های خرده فروشی در این کشور از مردم می‌خواهند تنها به اندازه نیاز از فروشگاه‌ها خرید کنند. وزیر توسعه اقتصادی و همکاری آلمان پیش از این گفته بود به دلیل آسیب‌دیدگی زنجیره‌های تأمین و متوقف شدن تولیدات کشاورزی در سایه جنگ اوکراین، احتمال مواجه با بدترین قحطی از زمان جنگ جهانی دوم بالاست.

تحولات هفتادوششمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین در زیر آمده است:

تازه ترین خسارت‌های جنگی اوکراین به روایت خبرگزاری اسپوتنیک

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد اوکراین ۴ هواپیمای جنگی، ۱۰ هلی کوپتر و بیش از ۳۰ پهپاد را در درگیری برای تصرف جزیره مار از دست داد.

۲ سال پیش
ادعای بلینکن علیه روسیه

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: روسیه در اواخر فوریه حملات سایبری را علیه شبکه‌های ارتباطات ماهواره‌ای تجاری انجام داد تا فرماندهی و کنترل اوکراین را در زمان حمله به این کشور مختل کند.

۲ سال پیش
ادعای دستگاه اطلاعاتی آمریکا: اوکراین را حمایت می‌کنیم؛ اما جنگ جهانی سوم نمی‌خواهیم

مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا با ادعای آنکه روسیه قصد ادامه حمله به اوکراین را دارد، اعلام کرد واشنگتن خواستار جنگ جهانی سوم نیست.

«آوریل هاینس» مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا، در اظهاراتی درباره حمله روسیه به اوکراین، مدعی تشدید تنش‌ها در هفته‌های آتی شد و گفت که واشنگتن خواستار جنگ جهانی سوم نیست.

۲ سال پیش
ادعای گروهی هکری در خصوص حذف جایگزین روسی یوتیوب

گروهی از هکر‌های ناشناس به نام «پوک آرکس» (PuckArks) مدعی شدند که کد منبع جایگزین روسی یوتیوب به نام «روتیوب» (Rutube) را حذف کرده‌اند و این نرم‌افزار قابلیت بازیابی ویدئو‌ها را ندارد.

۲ سال پیش
آمریکا: جنگ اوکراین طولانی خواهد شد

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفت: پیروزی روسیه در دونباس به معنای پایان جنگ در اوکراین نخواهد بود. ارزیابی ما آن است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای درگیری طولانی در اوکراین برنامه ریزی می کند. پوتین فقط در صورتی که احساس کند موجودیت روسیه به خطر افتاده است، اجازه استفاده از سلاح هسته ای را خواهد داد. در چند ماه آینده شاهد درگیری فزاینده و فراتر از انتظار در جنگ اوکراین خواهیم بود. ارزیابی ما آن است که پوتین قصد ندارد به مرزهای دونباس محدود شود.

او همچنین مدعی شد: تحریم هایی که بر روسیه اعمال کردیم، تاثیر زیادی بر صنایع دفاعی این کشور گذاشته است. شکست روسیه در تصرف کی‌یف، این کشور را از پیروزی سریع نظامی که انتظارش را داشت، محروم کرد.

۲ سال پیش
اتحادیه اروپا: عملیات سایبری روسیه علیه اوکراین حمله نظامی را تسهیل کرد

انگلیس، آمریکا و اتحادیه اروپا رسما روسیه را به حمله سایبری علیه یک شبکه ارتباطی ماهواره‌ای اوکراینی متهم کردند.

اتحادیه اروپا در بیانیه جدیدی ضمن متهم کردن روسیه به حمله سایبری علیه اوکراین اندکی پیش از حمله نظامی به این کشور مدعی شد: «حمله سایبری روسیه یک ساعت پیش از حمله غیرقانونی به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ رخ داد و بدین ترتیب تهاجم نظامی را تسهیل کرد.»

۲ سال پیش
قدردانی لاوروف از موضع الجزایر در برابر بحران اوکراین

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشست مشترک خبری با همتای الجزایری اش گفت: درباره توسعه روابط دو جانبه با الجزایر ابراز خرسندی کردیم. هماهنگی بیشتر بین دو کشور را در چارچوب های مختلف از جمله اوپک پلاس بررسی کردیم. جزئیات عملیات نظامی در منطقه دونباس را به اطلاع طرف الجزایری رساندیم. از موضع الجزایر درباره بحران اوکراین قدردانی می کنیم.

همچنین ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر روز سه شنبه از سرگئی لاوروف، دیپلمات ارشد روسیه که برای سفر به این کشور به سر می برد، استقبال کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی تاس، زاخارووا در کانال تلگرامی خود نوشت: سرگئی لاوروف مورد استقبال رئیس جمهور الجزایر قرار گرفت.

۲ سال پیش

لیتوانی، روسیه را به عنوان دولت «حامی و مجری تروریسم» اعلام کرد.

۲ سال پیش
سفر وزرای امور خارجه هلند و آلمان به اوکراین

آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان و ووپکه هوکسترا همتای هلندی او روز سه شنبه با سفر به اوکراین، از شهرهای حومه کی یف بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بربوک سفر غیرمنتظره خود به اوکراین را با دیدار از بوچا و گفتگو با ساکنان این منطقه آغاز کرد.

بوچا در شمال غربی کی یف پایتخت اوکراین واقع شده است.

۲ سال پیش
مقام روس: روسیه قصد تعطیلی سفارتخانه های غربی را ندارد

معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره احتمال بسته شدن نمایندگی های دیپلماتیک اروپا در پی اقدامات جدید احتمالی و غیردوستانه کشورهای غربی تأکید کرد مسکو قصد ندارد سفارتخانه های اروپا را در روسیه تعطیل کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی خبری روسیا الیوم؛ الکساندر گروشکو در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره احتمال بسته شدن نمایندگی‌های دیپلماتیک اروپا در روسیه به دنبال گام های جدید غیردوستانه کشورهای غربی و گسترش تحریم ها علیه روسیه گفت: «این مرام ما نیست چرا که ما بر این باوریم کار هیئت های دیپلماتیک مهم است».

معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: « ما جنگ دیپلماتیک و پویش اخراج را شروع نکردیم.»

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا روسیه حمله اتمی پیشگیرانه تاکتیکی به اوکراین را رد می‌کند، گفت که تصمیم‌گیری در مورد استفاده احتمالی از سلاح‌های اتمی به وضوح در دکترین نظامی روسیه تبیین شده است.

۲ سال پیش
شهردار کی‌یف: نزدیک به دو سوم از ساکنان کی‌یف به پایتخت بازگشته اند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شهردار کی یف سه شنبه گفت: «در حال حاضر، نزدیک به دو سوم از سه و نیم میلیون ساکن کی یف به پایتخت اوکراین بازگشته اند».

پس از حمله روسیه به اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه، اکثر ساکنان این شهر را خالی کرده بودند.

۲ سال پیش
احتمال توافق اتحادیه اروپا در مورد تحریم نفت روسیه

وزیر امور اروپای فرانسه می‌گوید احتمال دارد اعضای اتحادیه اروپا تا آخر این هفته در مورد طرح پیشنهادی ممنوعیت واردات نفت روسیه به توافق برسند.
کلمنت بون، وزیر امور اروپای فرانسه گفت: «اعضای اتحادیه اروپا می‌توانند این هفته درباره پیشنهاد کمیسیون اتحادیه برای ممنوعیت واردات نفت از روسیه به توافق برسند».

به گزارش رویترز، بون در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه LCl از احتمال دستیابی به توافق خبر داد و افزود که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه قرار است اواخر امروز (سه‌شنبه) با ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفتگو کند.

۲ سال پیش
پیام تبریک کشورها در سالروز پیروزی شوروی سابق بر آلمان نازی

رهبر کره شمالی به مناسبت سالروز جشن «روز پیروزی شوروی سابق بر آلمان نازی» پیام تبریکی برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه فرستاد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد کیم جونگ اون با ارسال پیام تبریک برای ولادیمیر پوتین به مناسبت «روز پیروزی» بر همبستگی عمیق کشورش با روسیه تأکید کرد.

همچنین وزیر امور خارجه یمن با ارسال پیامی به مناسبت سالروز پیروزی اتحاد جماهیر شوروی سابق بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم، به سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری یمنی سبأ؛ هشام شرف در پیام تبریک خود از سطح روابط موجود بین دو کشور و ملت دوست ابراز خرسندی و در عین حال آرزو کرد روابط دو کشور توسعه و تحکیم پیدا کند .

او از موضع روسیه برای پایان دادن به تجاوز و دستیابی به صلح به گونه ای که امنیت و ثبات در منطقه و جهان را تامین کند، قدردانی کرد.

۲ سال پیش
پولیانسکی: اسنادی بدست آورده ایم که نشان می‌دهد اوکراین قصد حمله به روسیه را داشته است

دمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد اسنادی که ارتش روسیه در جریان عملیات ویژه در اوکراین پیدا کرد، نشان می‌دهد برنامه‌های خاصی برای حمله به روسیه از خاک اوکراین وجود داشته است.

۲ سال پیش
هنوز ۱۰۰ غیرنظامی در شهر ماریوپل حضور دارند

بر اساس بیانیه روز سه شنبه پترو آندریوشچنکو، مشاور شهردار ماریوپول، حداقل ۱۰۰ غیرنظامی هنوز در کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپول هستند. هفته گذشته، دولت اوکراین اعلام کرد که همه زنان، کودکان و افراد مسن از این نیروگاه تخلیه شده اند.

۲ سال پیش
نیروی هوایی روسیه ۱۱ منطقه تمرکز نیرو‌های مسلح اوکراین را هدف قرار داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروی هوایی این کشور ۱۱ منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی، چهار نقطه پشتیبانی و هشت انبار مهمات را در مناطق کنستانتینوفکا، آنتونوفکا، الیزاوتوفکا، دولینا و لیسیچانسکات اوکراین هدف قرار داده است.
به گزارش بخش فارسی خبرگزاری اسپوتنیک، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه خاطرنشان کرد دو ایستگاه راداری برای شناسایی اهداف هوایی در مناطق کراماتورسک و کرستیشچه نیز منهدم شدند.

۲ سال پیش

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه جلسه علنی جدیدی را در مورد جنگ روسیه در اوکراین برگزار می‌کند.

۲ سال پیش
پنتاگون: اوکراینی‌ها برخلاف میل خود به روسیه فرستاده شده اند

جان کربی، سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه با تایید گزارش‌های مقامات اوکراینی گفت شهروندان اوکراینی برخلاف میل خود به روسیه فرستاده شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کربی در نشست خبری در مورد ادعای دولت اوکراین مبنی بر اینکه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان اوکراینی بر خلاف میل شان به روسیه انتقال داده شده اند و در اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند گفت: ما آمار نداریم، اما نشانه‌هایی از انتقال اوکراینی‌ها از اوکراین به روسیه در اختیار داریم.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا افزود من نمی‌دانم چند اردوگاه وجود دارد یا به چه شکل هستند. اما ما اطلاعاتی داریم مبنی بر اینکه اوکراینی‌ها برخلاف میل شان به روسیه انتقال داده شده اند.

کربی با تاکید بر این که رفتار روسیه غیرقابل قبول است و در حد رفتار یک قدرت مسئول نیست گفت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به سادگی حاکمیت اوکراین را نمی‌پذیرد و به آن احترام نمی‌گذارد.

مرکز رسمی اطلاع رسانی اسپراودی به نقل از لیودمیلا دنیسوا، یکی از مقامات دولت اوکراین ادعا کرد بیش از یک میلیون و ۱۹۰ هزار اوکراینی از جمله بیش از ۲۰۰ کودک به فدراسیون روسیه به زور انتقال داده شده اند.

۲ سال پیش
اذعان ژاپن به دشوار بودن کنار گذاشتن نفت روسیه

ژاپن اذعان کرد که چشم پوشی و اعلام بی نیازی از نفت روسیه در شرایط فعلی امری غیر ممکن است.
به گزارش شبکه روسیا الیوم، کویچی هاگیودا وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن اعلام کرد که توکیو در حال حاضر نمی‌تواند خرید و واردات نفت روسیه را فوری و به طور کامل متوقف کند، اما به تدریج وابستگی خود را به نفت این کشور کاهش خواهد داد.
هاگیودا گفت: در حال حاضر ما نمی‌توانیم واردات نفت از روسیه را کنار بگذاریم، اما آماده ایم تا به تدریج از وابستگی خود به منابع نفت روسیه صرف نظر کنیم و در عین حال به دنبال منابع جایگزین هستیم.
فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن پیش از این تایید کرده بود که ژاپن با سایر کشور‌های گروه هفت در تصمیم گیری برای ممنوعیت واردات نفت روسیه با وجود اینکه اتخاذ چنین تصمیمی برای توکیو دشوار است، موافق و همسو است.

۲ سال پیش
ورود ۱۰۰ هزار اوکراینی به ترکیه

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد تعداد اوکراینی‌هایی که به دلیل اوضاع اوکراین وارد ترکیه شده‌اند به ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

۲ سال پیش
سفیر روسیه: اروپا به کانون نازی ها تبدیل شده است

سرگئی کوپریکن، سفیر روسیه در ارمنستان اروپا را مرکز نازی ها نامید. 

وی در این باره گفت: اکنون شاهد آن هستیم که نازی های ضدروس در مرکز اروپا و در سرزمین اوکراین مستقر شده اند. کی یف با هر چه ضدروسی است وارد جنگ شده و جبهه ضدروسی را تشکیل داده است. ما مجبور شدیم برای حفاظت از منطقه دونباس در شرق اوکراین و از بین بردن کانون نازی ها وارد جنگ با این کشور شویم. 

۲ سال پیش
درخواست زلنسکی برای همراهی کشورهای جهان به منظور شکستن محاصره روسیه

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در پیامی از رهبران کشورهای جهان خواست به منظور مقابله با بحران غذایی در جهان و امکان مجدد صادرات گندم برای شکستن محاصره روسیه به کی یف کمک کنند.

زلنسکی در پیامی ویدئویی گفت: از زمان آغاز جنگ جهانی دوم تا به امروز تقریباً بی سابقه است که تمامی فعالیتهای تجاری در بندر اودسا متوقف شود. اتفاقی که امروز شاهد آن هستیم در صورت ادامه می تواند به بحران غذا در کشورهای اروپایی منجر شود.

۲ سال پیش
تحریم های جدید ژاپن علیه روسیه

ژاپن امروز در ادامه فشار بر روسیه به منظور توقف جنگ در اوکراین برخی دارایی های سرمایه گذاران روسی را مسدود و واردات برخی کالاهای پیشرفته به کشورش از روسیه را ممنوع اعلام کرد.

ژاپن همچنین برخی موسسات علمی و پژوهشی روس  را نیز در لیست تحریم های خود قرار داد.

۲ سال پیش
ناتوانی اوکراین از ارسال 90 تن محصولات کشاورزی

دنیس شمیهال، نخست‌وزیر اوکراین‏ اعلام کرد‏ به دلیل قطع دسترسی اوکراین به بنادر‏، این کشور روزانه متحمل ۱۷۰ میلیون دلار زیان می‌شود و ظرفیت صادرات ملی این کشور به بیش از نصف کاهش یافته است.

شمیهال در شهر اودسا در جنوب اوکراین در حالیکه شارل میشل، رئیس کمیسیون اروپا، او را همراهی می‌کرد گفت: نود میلیون تن محصولات کشاورزی که اوکراین قصد داشت به کشور‌های آسیا، آفریقا و اروپا صادر کند، بلوکه شده اند. بعضی محصولات از مسیر جاده‌ای و ریلی صادر شده اند، ولی بعضی دیگر از ذخایر در مناطقی که هدف حملات هستند باقی مانده و یا به دست روس‌ها افتاده اند.

۲ سال پیش
آمریکا: چین تحریم های وضع شده علیه روسیه را نقض نکرده است

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد چین به روسیه برای دور زدن تحریم ها کمکی نکرده است. ولادیمیر پوتین در حالی سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم را جشن می گیرد که شاهد جنایت جنگی روسیه در اوکراین هستیم. او تلاش می کند تاریخ را تغییر داده و جنگی را توجیه کند که خسارات عظیم انسانی بر جای گذاشته است. 

۲ سال پیش
واشنگتن: روسیه در حال پیشروی در دونباس است

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد نظامیان روسیه در حال پیشروی تدریجی در منطقه دونباس در شرق اوکراین هستند. در این میان، برخی از ساکنان این مناطق به اجبار به روسیه منتقل می شوند. این جنگ در حالی به وقوع پیوست که اوکراین هیچ تهدیدی برای روسیه محسوب نمی شود و مسکو هیچ توجیهی در این زمینه ندارد. با این حال، پیشروی میدانی روسیه در میدان نبرد بسیار محدود است. 

۲ سال پیش
بایدن: پوتین فکر می‌کرد که می‌تواند ناتو و اتحادیه اروپا را از بین ببرد

به گزارش الجزیره، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا گفت: پوتین بسیار محتاط است و من نگران هستم که او نتواند راهی برای خروج از جنگ خود با اوکراین پیدا کند. پوتین فکر می‌کرد که می‌تواند ناتو و اتحادیه اروپا را از بین ببرد.

۲ سال پیش
آماده سازی «طرح بحران» در آلمان برای مقابله با توقف ناگهانی عرضه گاز روسیه

رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت آلمان در حال آماده سازی «طرح بحران» در صورت توقف ناگهانی عرضه گاز از روسیه است.

این طرح که توسط وزارت اقتصاد آلمان انجام می‌شود، شامل وام‌ها و ضمانت‌هایی برای حمایت از شرکت‌های انرژی و کنترل شرکت‌های حیاتی است. برلین همچنین می‌تواند سهام شرکت‌ها را به دست آورد.

۲ سال پیش
زخمی شدن ۹ غیرنظامی در بمباران دونتسک توسط اوکراین

به گزارش ریانووستی، دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک کنترل و همکاری (JCCC) گزارش داد که ۹ غیرنظامی از جمله یک نوجوان در جریان بمباران دونتسک توسط نیرو‌های اوکراینی زخمی شدند.

۲ سال پیش
حملات هوایی اوکراین علیه دونتسک

خبرگزاری ریانووستی گزارش داد، «الکساندر پترنکو» یکی از ساکنان محلی به این خبرگزاری گفت که ارتش اوکراین در «روز پیروزی»، دونتسک را شدیدتر از حد معمول هدف حملات هوایی خود قرار داد.

۲ سال پیش
ادعای اتحادیه اروپا درباره تلاش برای مقابله با آثار جنگ اوکراین

الجزیره نوشت، سخنگوی اتحادیه اروپا در امور خاورمیانه و شمال آفریقا مدعی شد: ما برای غلبه بر آثار جنگ در اوکراین گام برداشته‌ایم.

۲ سال پیش
زلنسکی: قانون سرعت بخشیدن به تحویل اسلحه به اوکراین گامی تاریخی است

الجزیره گزارش داد، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد: امضای بایدن بر «قانون سرعت بخشیدن به تحویل اسلحه به اوکراین» گامی تاریخی است.

رئیس جمهور اوکراین گفت: از رئیس‌جمهور بایدن به خاطر حمایتش از ما سپاسگزارم؛ ما با هم پیروز خواهیم شد.

الجزیره پیش از این نوشته است «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا قطعنامه تسریع ارسال تسلیحات به اوکراین را امضا کرده است.

۲ سال پیش
کاخ سفید: پوتین تلاش می‌کند تاریخ را تغییر دهد و جنگ را توجیه کند

به گزارش الجزیره، سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: در حالی که پوتین روز پیروزی را جشن می‌گیرد، می‌بینیم نیروهایش مرتکب جنایات جنگی و فجایع در اوکراین می‌شوند.

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: پوتین تلاش می‌کند تاریخ را تغییر دهد و جنگی را توجیه کند که خسارات سنگین و رنج انسانی به بار آورده است.

سخنگوی کاخ سفید افزود: ما اجرای تحریم‌ها بر روسیه را از نزدیک زیر نظر داریم و باور نمی‌کنیم که چین هنوز آن‌ها را نقض کرده است.

۲ سال پیش
پنتاگون: هیچ توجیهی برای جنگ با اوکراین وجود ندارد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد: ما قطعاً نشانه‌هایی از انتقال اجباری اوکراینی‌ها از کشورشان به روسیه را دیده‌ایم. اوکراین هیچ تهدیدی برای روسیه یا دیگران نداشته است و هیچ توجیهی برای جنگ با آن وجود ندارد.

۲ سال پیش
بایدن قطعنامه تسریع ارسال تسلیحات به اوکراین را امضا کرد

به گزارش الجزیره، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا قطعنامه تسریع ارسال تسلیحات به اوکراین را امضا کرد.

بایدن گفت: من تصمیم برای تسریع در ارسال تسلیحات به اوکراین را امضا می‌کنم، زیرا این مهم است.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
#جنگ جهانی
# جنگ جهانی
# جنگ جهانی
فقط با سلاح هسته ای.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
زلنسکی یهودی صهیونیست عاقبتت نابودیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
حاجی یه جنگ جهانی مون کمه اونم بیاد نور علی نور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
تا دیروز چیزی که اربابتون پوتین بهتون دیکته کرده بود می نوشتید:
( عملیات ویژه )
حالا چی شده از حمله نظامی نام می برید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
درست میشه انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
از روسیه میخواهیم نازی های اوکراینی و ناتو را از بین ببرد،مرگ بر امریکا،انگلیس،اسرائیل تروریست بین المللی،انگار دنیا مال امریکاست که با ناتوی خود یکی یکی کشورهای اروپایی را گرفت و اروپا رو نوکر خودش کرد،انشاالله روسیه شما را نابود خواهد کرد.تاریخ انقضای دلقک یهودی زلنسکی نیز روزی برای امریکا تمام میشه و تفاله زلنسکی را دور خواهد انداخت وقتی یک دلقک توسط امریکا رئیس جمهور اوکراین شود ان کشور این چنین به ویرانه تبدیل میشود،جهنم هایی چون ماریوپل در انتظار کیف خواهد بود.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ،

نژادپرستی و نازیسم غده سرطانی است ،

#قارون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه شکست خواهد خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
خخخخخ می تونی زمانش بگی تو سوریه هم از این حرف ها زیاد میزدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر آمریکا حاکمیت سوریه را می پذیرد ونفت سوریه را غارت نمی کند تا روسیه هم حاکمیت اوکراین رابپذیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
ای کاش جنگ جهانی رخ دهیدکه نه آثاری ازروسیه باقی بماندونه ایران نمی خواهیم این زندگی نکبت باررا....
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۵۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام
فکر میکنی جای شما توی البانی امنه؟
Iran (Islamic Republic of)
پوتین
۱۳:۴۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
یک موشک سامارات ما کل فرانسه را با خاک یکسان می‌کنه
ترو خشک در جنگ جهانی با هم میسوزه
حتی آلبانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
ای کاش نداره شما همین الانم خودت را مرده حساب کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
بی وجدان خودش حمله کرده و جنگ راه انداخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
عجب دنیای مسخره ای شده طرف خودش استارت جنگ را زده و مشغول کشتاره و حالا شعار پیشگیری از جنگ میده!! مثل اینکه رهبر کره شمالی نگران پایمال شدن دموکراسی باشه!! یا طالبان نگران نقض حقوق بشر باشه !! من به این نتیجه رسیدم که وقاحت در عالم سیاست حد و مرز نمی شناسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
الان عجب دنیایی شده؟ تو ۸۰ سال که آمریکا به ۵۰ کشور دنیا لشکرکشی کرد دنیا عجیب نبود؟ واقعا وقاحت حد و مرز نمیشناسه. افرادی که برای کشتار چند میلیون غیر نظامی توسط آمریکا خفه خون گرفته بودند حالا یه دفعه ژست حقوق بشری گرفتند. به درک که روسیه به اوکراین حمله کرده. به ما هیچ ربطی نداره. غربگداها هم ناراحتند به جای حرف مفت زدن برند به زلنسکی صهیونیست کمک کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
توان هسته ای روسیه نمیتواند باعث ترس شود پیمان نظامی ناتو خیر و ضررهای زیادی برای اروپا داشت و گرنه هر کدام کشوراروپایی یک روسیه بودنداز نظر نظامی و حالا اروپا متحول میشود اما روسیه هم اشتباه عجیبی دست زد.
آخرین اخبار