راه‌اندازی کلینیک‌های تشخیص بیماری، از نیازمندی‌های استان اردبیل است

استاندار اردبیل گفت: در حوزه درمان استان اردبیل نیازمند راه‌اندازی کلینیک‌هایی برای تشخیص بیماری و ارائه روش‌های پیشگیرانه، از جمله نیازمندی‌های استان است.

سید حامد عاملی در نشست با اعضای هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: در حوزه درمان استان اردبیل نیازمند کار‌های اساسی و مهمی هستیم و در این راستا راه‌اندازی کلینیک‌هایی برای تشخیص بیماری و ارائه روش‌های پیشگیرانه، از جمله نیازمندی‌های استان است که باید مطالعات لازم برای اجرایی شدن آن انجام شود.

وی افزود: اجرای چنین کلینیک‌هایی می‌تواند در آگاه‌سازی مردم نسبت به شناسایی زمینه بیماری‌های احتمالی موثر بوده و راهکار‌های پیشگیرانه را ارائه دهد و با توجه به آمار بالای برخی بیماری‌ها در استان، این قبیل کلینیک‌ها می‌تواند در مطالعات علت‌یابی بروز بیماری‌ها ورود کند.

اقدامات گام‌به‌گام برای پیشرفت استان اردبیل

استاندار اردبیل ادامه داد: تلاش برای بهبود وضعیت استان اردبیل در همه حوزه‌ها در جریان است و اقدامات گام‌به‌گام فعلی برای حل مشکلات می‌تواند در بلندمدت پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای برای استان به‌دنبال داشته باشد.

عاملی بیان کرد: علاوه بر هزینه‌های تحمیل‌شده ناشی از کرونا به حوزه درمان استان اردبیل، برخی هزینه‌های پنهان از جمله استهلاک تجهیزات نیز بر این حوزه به‌دلیل کرونا وارد شده که باید تلاش‌های لازم برای تجدید این تجهیزات انجام شود.

اقدامات لازم جهت خرید نیازمندی‌های تجهیزاتی مراکز درمانی انجام شود

وی تصریح کرد: باید با شناسایی کمبود‌ها و توجه به تجاربی که در ایام کرونا داشته‌ایم، برای ارتقای وضعیت سلامت استان اردبیل برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم و اقدامات مربوط به تأمین و یا جذب اعتبار جهت خرید نیازمندی‌های تجهیزاتی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز در سال‌جاری انجام شود که در این خصوص پیگیری‌ها در مرکز کشور نیز صورت می‌پذیرد.

استاندار اردبیل گفت: تلاش‌های متعهدانه نیرو‌های حوزه سلامت استان اردبیل در ایام کرونا ماندگار است چراکه این نیرو‌ها با وجود مشکلات و کمبودها، از ارائه خدمات به مردم دریغ نکردند و با ایثارگری، به تعهدات خود در قبال مردم عمل نمودند.

تلاش برای تسریع در احداث بیمارستان نجف‌زاده اردبیل

عاملی افزود: با توجه به اقدامات انجام‌گرفته برای تسریع در احداث بیمارستان نجف‌زاده اردبیل، در حال حاضر اعتبار مربوط به اجرای اسکلت‌بندی آن تأمین شده و تلاش می‌شود این بیمارستان تا ۳ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار کرد: توجه به ارتقای درجه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و دایر شدن برخی رشته‌های استراتژیک از جمله اقدامات مورد انتظار بوده و در این خصوص لازم است برگزاری دوره‌های آموزشی خاص برای پزشکان به‌صورت ملی برنامه‌ریزی شود که به این طریق زمینه معرفی استان نیز فراهم خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ در این نشست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل و معاونان وی گزارشی از نیازمندی‌های این دانشگاه را در حوزه درمان، آموزش و خدمات، ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.