مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی:

قیمت دارو‌های دامپزشکی افزایش نخواهد یافت

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی از افزایش نیافتن قیمت دارو‌های دامپزشکی با اصلاح ارز ترجیحی خبر داد.

جواد اعلمی گفت: با اصلاح نظام یارانه‌ها در قیمت دارو، واکسن و مواد بیولوژیک صنعت دام و طیور هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت و فعالان این حوزه به هیچ وجه نگران نباشند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: عدم تاثیر اصلاح ارز ترجیحی بر افزایش قیمت دارو و واکسن دامپزشکی به دو دلیل مهم از جمله بالا بودن میزان تولید و تامین داخلی دارو، واکسن و مواد بیولوژیک دامپزشکی در داخل کشور است.

او گفت: میزان واردات دارو و واکسن در این حوزه بسیار اندک و ناچیز است و ابلاغ حذف یا کاهش مالیات بر ارزش افزوده دارو‌های دامپزشکی وارداتی به گمرک، از دیگر عوامل موثر در عدم افزایش قیمت اقلام دارویی دامپزشکی است.

اعلمی گفت: دامداران و مرغداران به هیچ وجه نگران افزایش قیمت در زمینه نهاده‌های دامپزشکی دام و طیور نباشند و با توجه به بالا بودن میزان تولید و تجربه خروج از دایره مصرف بسیاری از دارو‌ها به دلیل پایان تاریخ مصرف، حتی در برخی موارد شاهد کاهش قیمت با هدف ترغیب دامدار به خرید دارو هم هستیم.

به گفته او، برنامه‌های واکسیناسیون دام و طیور طبق روال عادی و برنامه گذشته و با هدف پوشش ۱۰۰ درصدی جمعیت دامی در خراسان رضوی تداوم می‌یابد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: هم اکنون حدود هشت میلیون راس دام سبک و بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار راس دام سنگین در استان داریم و ماهانه به طور معمول بین ۹ تا ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی برای تولید مرغ گوشتی در خراسان رضوی انجام می‌شود.

او گفت: برنامه رصد و پایش عرضه نهاده‌های دام و طیور در حوزه دامپزشکی همچون گذشته به صورت مرتب در استان انجام می‌شود، به صورت معمول سالانه بین یک تا یک میلیون و ۲۰۰ راس دام سبک و ۱۰۰ هزار راس دام سنگین در خراسان رضوی کشتار می‌شود و هر شب نیز به صورت معمول در کشتارگاه طیور، کشتار بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی ثبت می‌شود.

به گفته او، برنامه واکسیناسیون راهبردی و غیر راهبردی دام و طیور طبق برنامه پیش‌بینی شده با هدف پوشش صددرصدی مانند سال‌های گذشته در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار