ایلان ماسک: تا زمانی که مفید باشم در تسلا می مانم

اخیرا ایلان ماسک در پی نگرانی‌های همکاران خود در شرکت تسلا اعلام کرد که فعلا قصد رفتن از تسلا را ندارد.

ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، در پی نگرانی‌های سرمایه‌گذاران از خرید توئیتر گفت:"تا زمانی که مفید باشم، در شرکت خودرو‌های الکتریکی می‌مانم."

به گزارش سایت رویترز؛ در اواخر آوریل، ماسک قراردادی را برای خرید توئیتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار به صورت نقدی در معامله‌ای منعقد کرد که نگرانی‌هایی را در مورد اینکه پلتفرم توئیتر توجه ماسک را از تسلا، اسپیس ایکس و سایر شرکت‌ها منحرف کند، ایجاد کرد.

براساس گزارش‌ها، او اخیراً ۸.۵ میلیارد دلار از سهام تسلا خود را فروخته و قصد دارد در برابر برخی از سهام تسلا برای کمک به تامین مالی معامله توئیتر وام بگیرد. ماسک در ماه دسامبر سال گذشته توئیت کرد که "به این فکر می‌کند" شغل خود را ترک کند و به یک اینفلوئنسر تبدیل شود، اگرچه مشخص نیست که آیا او برای کناره گیری از نقش‌های خود جدی است یا خیر.

ایلان ماسک

او گفت که تسلا انتظار ندارد در آینده نزدیک کارخانه‌های بیشتری در چین افتتاح کند و افزود که کارخانه شانگ‌های خود را توسعه خواهد داد.انتظار می‌رود چین در بلندمدت حدود ۳۰ درصد از کل بازار تسلا را به خود اختصاص دهد.

میلیاردر در پاسخ به این سوال که آیا چین به دلیل مالکیت توئیتر ماسک در فعالیت‌های تسلا در این کشور مداخله می‌کند یا خیر، گفت: من هیچ نشانه‌ای از این تأثیر ندیده‌ام.  ماسک معتقد است که بزرگترین محدودیت برای مواد خام تجهیزات لازم برای تبدیل مواد خام مانند لیتیوم، نیکل و آهن به مواد با درجه باتری است و اضافه می‌کند که تسلا با تامین کنندگان برای رسیدگی به این مشکل کار می‌کند.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار