سپهرزاد: رکورد پایین حدادی نشان دهنده ضعف فدراسیون دو و میدانی است

مربی دو و میدانی گفت: پرتاب زیر ۶۰ متر حدادی در مسابقات قهرمانی کشور به عملکرد ضعیف فدراسیون برمی گردد.

هادی سپهرزاد مربی دو و میدانی کشورمان درباره اینکه پرتاب زیر ۶۰ متر حدادی در مسابقات قهرمانی کشور گفت:  این موضوع به ضعف فدراسیون دو و میدانی برمی گردد که در این سال‌ها نتوانست جایگزین خوبی برای حدادی پیدا کند. به هر حال  نتیجه گیری بر روی دوش ورزشکار ۳۷ ساله است. اگر جوانان خوبی پرورش یافته بودند اکنون حدادی برای دلش پرتاب می‌کرد نه کسب مدال آوری برای فدراسیون دو و میدانی.

احسان حدادی در ماده پرتاب دیسک مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور ۵۹.۸۱ متر پرتاب کرد و قهرمان این رقابت‌ها شد. البته مدتی است که حدادی نمی‌تواند رکورد شخصی خود ۶۹.۳۲ را پرتاب کند و همین موضوع باعث شده که انتقاداتی به عملکردش مطرح کنند.


بیشتر بخوانید


وزیر ورزش از شرایط دو و میدانی ناراضی است 

مربی دو و میدانی گفت:  کیوان قنبرزاده یک سال و خرده‌ای به آلمان رفته است و مدتی پیش  برای دیدن خانواده و دوستان خود  به ایران آمد. او در مسابقات قهرمانی کشور هم شرکت کرد و مقام اول بدست آورد. اگر کیوان در مسابقات  شرکت نمی‌کرد نفر اول ایران ۲/۰۵ پریده بود.   به هر حال قهرمانان جدیدی وارد دو و میدانی نکردیم و جوانان با استعدادی جایگزین قهرمانان قبلی همچون حدادی نشده است  و این‌ها به ضعف فدراسیون برمی گردد. همچنین شرایط دوومیدانی به صورتی است که  سجادی وزیر ورزش و جوانان نیز از وضعیت موجود ابراز نارضایتی کرده است.  

دو و میدانی به عنوان یکی از رشته‌های پر مدال المپیک شرایط خوبی ندارد و استعداد یابی در این رشته ورزشی صورت نمی‌گیرد.  فدراسیون دو و میدانی متکی به مدال آوری ورزشکارانی همانند احسان حدادی در مسابقات است و جایگزینی برای قهرمانان سابق پرورش و تربیت نکرده است.  

کیفیت مسابقات قهرمانی کشور با غیبت قهرمانان پایین بود 

سپهرزاد گفت: دو و میدانی یک رشته ورزشی رکورد دار است و رکورد‌ها شرایط این رشته ورزشی را مشخص می‌کند. علاوه بر این، تعداد شرکت کنندگان مسابقات قهرمانی کشور پایین بود و این هم به خاطر سیاست‌های غلط فدراسیون بود که سهمیه کمی به اکثر استان‌ها داده بود. همچنین ورزشکارانی که برای بازی‌های آسیایی در اردو بودند را در مسابقات قهرمانی کشور ندیدم و این کیفیت مسابقات را نشان می‌دهد.

مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور در حالی با قهرمانی لرستان به پایان رسید که ورزشکاران مطرح این رشته ورزشی استقبال چندانی از این رقابت‌ها نکردند و  دوندگانی  همانند  حسن تفتیان در این رقابت‌ها حضور نداشت.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار