رنجبر:

نگذاریم مردم کمبودی در سطح بازار احساس کنند/برخورد با تعطیلی خودسرانه، کم فروشی و آرد فروشی نانوایی‌ها

فرماندار کرمانشاه گفت: باید با تامین کالا‌های مورد نیاز مردم نگذاریم کمبودی در سطح بازار احساس شود.

فضل الله رنجبر گفت : از آنجایی که کمبود مرغ و کالا‌های اساسی مورد نیاز در سطح بازار حس ناامنی به جامعه می‌دهد، باید این کالا‌های اساسی در فروشگاه‌های شهر موجود باشند.

به گفته فرماندار کرمانشاه کنترل بازار برای عبور از شرایط کنونی اهمیت زیادی دارد، باید با افزایش تعداد بازرسان بر بازار نظارت بیشتری کنیم.

تنها نسخه درمانی که می‌توان برای کاهش التهاب بازار در شرایط فعلی پیچید این است که با تامین کالا‌های مورد نیاز مردم نگذاریم کمبودی در سطح بازار احساس شود.

برنامه‌ریزی برای توزیع ۱۲۰ تن مرغ گرم در سطح بازار کرمانشاه در روز جاری (۲۴ اردیبهشت) انجام شده فروشگاه‌های سطح شهر باید از بعدازظهر امروز مرغ داشته باشند که در این راستا از مسئولین انتظار داریم به هر نحوی که شده توزیع مرغ را در سطح بازار داشته باشند.

افرادی که یارانه جدید به حسابشان واریز نشده درخواست می شود از مراجعه حضوری به فرمانداری و بخشداری و دیگر ادارات صرف نظر کنند.

تنها مرجع رسیدگی به وضعیت افرادی که قبلا یارانه می‌گرفته و هم اکنون یارانه جدید به حساب آن‌ها واریز نشده سایت حمایت معیشتی خانوار https://hemayat.mcls.gov.ir/ است و افراد می‌توانند با وارد کردن مشخصات فردی شامل کد ملی و شماره حساب درخواست خود را مطرح کرده و پاسخ لازم را دریافت کنند.

کسانی هم که از سال ۱۳۹۳ یارانه بگیر نبوده اند باید برای ثبت درخواست دریافت یارانه منتظر اطلاعیه رسمی ستاد هدفمندی یارانه‌ها و باز شدن سامانه بمانند و از مراجعه به فرمانداری و دیگر ادارات صرف نظر کنند .

برخورد با نانوایی‌های متخلف

فرماندار کرمانشاه گفت: با هر نوع تعطیلی خودسرانه، کم فروشی و آرد فروشی نانوایی‌ها برخورد جدی می‌شود.

فضل الله رنجبر گفت : مجوز فعالیت نانوایی‌هایی که اقدام به تعطیلی خود سرانه، آردفروشی و کم فروشی کنند، لغو دایم می‌شود.

واحد‌هایی که به هر دلیلی شامل کم بودن سهمیه آرد، نداشتن کارگر، بیماری و ... ناچار به تعطیلی مقطعی هستند، حتما باید دلیل تعطیلی خود را به اتحادیه خبازی‌ها اطلاع دهند، وگرنه تعطیلی خود سرانه محسوب و پروانه کسب آن‌ها لغو دایمی می‌شود.

در جریان مشکلات و مسائل نانوایی‌های شهرستان بوده و در حال تلاش برای حل مشکلات آن‌ها هستیم، اما این مشکلات نباید منجر به کم فروشی، تعطیلی خودسرانه و آرد فروشی شود.

 ۱۴ تیم بازرسی ثابت بر کار خبازی‌های شهر کرمانشاه نظارت تمام وقت دارند، از خبازی‌ها انتظار داریم در کنار دولت باشند تا از این شرایط عبور کنیم.

دولت به اذعان خیلی از کارشناسان اقتصادی چاره‌ای جز اجرای این طرح در مقطع فعلی نداشته، همه باید در این شرایط سخت دولت را در اجرای طرح یاری دهیم.

شهرستان کرمانشاه ۱۰۵۰ نانوایی دارد، در شهر کرمانشاه ۸۸۶ نانوایی فعال است که ۳۲۵ واحد آن خبازی نوع دو بوده که سهمیه آرد کمتری دارند و به همین خاطر هم ممکن است ساعت پخت کمتری داشته باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.