حماس: اشغالگران در قدس و مسجد الاقصی هیچ جایگاه و مشروعیتی ندارند

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای به مناسبت ۷۴ امین سالروز اشغال فلسطین اعلام کرد رژیم صهیونیستی در این سرزمین هیچ جایگاه و مشروعیتی ندارد.

در این بیانیه آمده است مقاومت فراگیر و در رأس آن مقاومت مسلحانه تنها راه رهایی از اشغالگری و مقابله با جنایات اشغالگران و بازپس‌گیری حقوقی می‌باشد که از فلسطینیان گرفته شده است.

مقاومت حماس تاکید کرد که در سایه چالش‌ها و خطرات پیش روی قضیه فلسطین، لازم است یک جبهه ملی با مشارکت تمامی جریان‌های فلسطینی بر اساس یک راهبرد مبارزاتی مبتنی بر مقاومت تشکیل شود تا خواسته ملت فلسطین در زمینه آزادی، بازگشت و تعیین سرنوشت آن‌ها محقق شود.

۷۴ سال پیش در ۱۵ می‌سال ۱۹۴۸ گروهک‌ها و سازمان‌های جنایتکار صهیونیست دست به جنایتی وحشیانه علیه ملت فلسطین زده و سرزمین آنان را اشغال کردند؛ جنایتی که به روز نکبت معروف شد.

امروز و همزمان با روز نکبت، ده‌ها شهرک‌نشین اشغالگر یهودی از صبح  تعرض دسته جمعی به مسجد الاقصی را آغاز کردند.

اشغال فلسطین نتیجه روندی بود که در سال ۱۸۹۷ میلادی در شهر «بال» سوئیس آغاز شد و طی مراحلی با قیمومیت انگلستان بر فلسطین و صدور اعلامیه بالفور در سال ۱۹۱۷ میلادی مقدمات حضور صهیونیست‌ها در فلسطین و واگذاری این سرزمین به آن‌ها فراهم شد تا این که سازمان ملل متحد در تاریخ ۲۹ نوامبر سال ۱۹۴۷ میلادی نزدیک به یک سال قبل از وقوع فاجعه دردناک اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸، قطعنامه شمار ۱۸۱ خود را در مورد فلسطین صادر کرد و این کشور را میان یهودی‌ها و عرب‌ها تقسیم کرد.

۳۳ کشور از جمله آمریکا و انگلیس و کشور‌های اروپایی به این قطعنامه رای مثبت دادند و ۱۳ کشور به آن رای مخالف و ۱۰ کشور هم رای ممتنع دادند. این در حالی بود که آمریکا و انگلیس برای بدست آوردن رای موافق برخی کشور‌ها از تمامی ابزار‌های موجود خود از جمله تهدید و ارعاب و حتی ارائه هدایای مالی هنگفت دریغ نورزیدند تا نطفه تشکیل رژیمی را  در منطقه بکارند که بعد‌ها دامن تمامی کشور‌های منطقه را بگیرد و به غده سرطانی بدخیم و غیر قابل علاجی تا امروز تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار