در کنار انتقادات به کیفیت محصولات خودروسازان بخش دولتی، کیفیت خودروهای بخش خصوصی نیز مورد انتقاد مردم قرار گرفته است.

شنیده ها حاکی از آن است که سازمان ملی استاندارد لزوم رعایت کلیه استاندارد های ۸۵ گانه خودرویی را به خودروسازان ابلاغ کرده و درصدد افزایش مولفه های استاندارد تولید خودروست.

فاطمی امین وزیر صمت نیز گفته وضعیت نامطلوب کیفیت خودروهای داخلی را می‌پذیرم اما با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های موجود می توان این ساختار را اصلاح کرد و برای آن برنامه داریم.

پس از باز نشدن کیسه هوای تعداد زیادی خودرو در حادثه بهبهان - رامهرمز و چندین تصادف زنجیره ای دیگر، بحث ها بر سر بالا بردن سطح استانداردهای خودروهای تولید داخل شدت گرفت.

آخرین مشاهدات میدانی از جدیدترین محصولات خودروسازان نشان می دهد که هنوز اتفاقات بدیهی و ساده، صورت نگرفته است، موضوعی که کاربران با انتشار تصاویری در فضای مجازی آن را تایید کردند.

به عنوان آخرین نمونه، نمایشگاه خودرو تهران در حالی به اتمام رسید که مخاطبان عنوان می‌کردند منتظر جدیدترین محصولات با ارتقای کیفیت هستند، اما در نهایت شاهد غیبت سایپا و کاهش کیفیت محصولات خودروساز دولتی دیگر، ایران‌خودرو بودند.

خرابی دنا پلاس ایران‌خودرو در تست رانندگی از مواردی بود که واکنش های مجازی کاربران را در خصوص کيفيت پایین محصولات به دنبال داشت.

ایران خودرو: انتظارات مردم روز به روز بالا می رود

مجتبی استاد رحیمی معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو گفته بود در طول سال‌های گذشته، بهبود کیفیت براساس اهدافی که تعریف شده، صورت گرفته و روند‌های کیفی نیز نشان می‌دهد که در شاخص‌هایی که اتفاقا توسط نهاد‌های ثالث و از طریق نظرسنجی‌ها اندازه‌گیری می‌شود، بهبود کیفیت داشته‌ایم، اما در این میان انتظارات جامعه و مشتریان هم بسیار بالا رفته است.

او گفت: مردم از طریق شبکه‌های اجتماعی و رسانه با صنعت دنیا در ارتباط بوده و از پیشرفت‌ها و تکنولوژی‌ها باخبر هستند و براین اساس روزبه‌روز انتظاراتشان بالاتر می‌رود.

بخش خصوصی با کیفیت وارد عرصه رقابت نشد

البته در این میان کیفیت خودروهای بخش خصوصی نیز مورد انتقادات مردم قرار گرفته است.

حالا باید منتظر باشیم و ببینیم واکنش خودروسازان به تلاش های سازمان استاندارد چیست و چه اتفاقی در کیفیت خودروها خواهد افتاد؟
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
لعنت بر مافیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
پژو پارسهای تولیدی قبل از سال ۹۴ از هر لحاظ کیفیت بهتری به مدلهای بعد از سال ۹۴ دارن.از جمله ضخامت آلیاژ بدنه و جنس پلاستیک داشبورد خودرو و .....حالا فرمایش میکنن که توقع مردم خیلی بالا رفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
خدایا به عقوبت کدام گناه در ایران متولد شدیم
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۱۷:۵۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
آره بابا مشکل از ماست . که از سال بوق تا الان هر چی قوطی ساختی رو بی چون و چرا ازتون خریدیم و حالا باید خدا خدا کنیم که وسط را چرخ ماشین در نیاد . تازه میگن ازمون حمایتم نمیشه . بابا دمتون گرم این رو رو ازکجا آوردید مام بریم بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
تمام مدیران خودرو سازی وقطع سازی از ریز تا درشت حتی تا آن نگهبان دم درب هم باید بسط مفت خوری خودشان را جمع کنند تحمل مردم تمام شده از این همه حقوق یامفت گرفتن پرسنل خودرو سازی ودزدی تمام مدیرانش که این مفت خوری ودزدی را با کشیدن روی قیمت خودرو ها که آرابه مرگ هستند به مردم تحمیل می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
نظام مهندسی ابلاغ میکنه به شهرداری‌ها.
سازمان ملی استاندارد ابلاغ میکنه به خودروسازها.
فعلا خودروسازها وشهرداریها توی یک گروهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
آقای خودروساز (شما بگین تابوت ساز)من از طرف مردم از شما عذر میخواهم از اینکه هر روز پر روتر میشیم .اصلا شما بی خیال جسارت های ما باشین به کار شریف خودتان ادامه بدین .نکنه یه موقع قهر کنین برین پیش مافیا از ما شکایت کنین ها به خدا حوصله دادگاه و پایگاه دیگه نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
اگه خودروسازها از انتظارات مردم ناراحتند از فردا کالسکه بسازند....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
خوب معلومه انتظارات بالا میره. آخه دیگه اینجوری باعث میشه تا که یک عده مفت خور بیکار میشینن بدون اینکه خلاقیتی بکار بگیرن تعطیل کنن برن پی کارشون. اینو من از نزدیک در دوره کار آموزیم در ایران خودرو دیدم. کلا هتله. هیچکسی کار نمیکنه. معلومه که اوضاع میشه همین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
سلام.کیفیت پایین بوده و در حال گرانفروشی دههابرابری هستند،پس واردات سالانه هشت میلیون خودروی باکیفیت و بدون تعرفه گمرکی در اولویت قرار گیرد تا مردم کمتر در جاده ها کشته و معلول شوند،فقط نزدیک بیست هزار کشته امار سالانه مردم عزیز کشورمان در جاده ها هست.
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۵:۵۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
واقعا مردم ایران مردم خودخواه و قدر نشناسیند!!!!.این خودرو سازان با لوازم بی کیفیت خودرو میسازند تا ارزون تموم بشه و مردم بتونند بخرند حالا ارزون تموم نمیشه که تقصیر خودرو ساز بی چاره نیست به هر حال هر کدام از این خودرو سازان هیئت مدیره مدیر عامل ووو دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
چرا نظرات را پخش نمیکنی نکنه از خودروسازان خیری بهتون میرسه
Iran (Islamic Republic of)
خودروسازان مظلوم
۱۵:۲۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
آقاینی چی مردم هی انتظاراتشون ازخودروسازان بالامیبرن من میرم ازمردم شکایت میکنم این خودروسازان زحمتکش چه گناهی کردن گیرشمامردم افتادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
خودروسازی در ایران یعنی مسخره بازی به معنای واقعی کلمه
ببین چقدر این خودروسازها پررو شدند اینطور حرف حرفهای چرت و پرت میزنند پرایدی که سرجمع 20 میلیون نمیارزه 200 میلیون به مردم میندازن بعد میگن انتظارت بالارفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
خودروهای ساخت کارگاه های کوچک را بعد از معاینه فنیِ دقیق، پلاک کنید تا انحصار صنعت خودرو شکسته شود.
آخرین اخبار