افزوده شدن ۳۰۰ هزار متر مربع به سرانه فضای ورزشی کرمان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از افزوده شدن ۳۰۰ هزار متر مربع به سرانه فضای ورزشی این استان طی سه سال گذشته خبر داد.

میثم پاریزی در گردهمایی روابط عمومی‌های ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و هیئت‌های ورزشی استان کرمان که به مناسبت هفته روابط عمومی و ارتباطات در محل هتل ایرانگردی کرمان برگزار شد، به اهمیت کار روابط عمومی در دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: کار حوزه رسانه و روابط عمومی بسیار مهم و تاثیرگذار بوده و همواره نیازمند آموزش‌های تخصصی و به روزتر است.

او به بیان گزارشی در خصوص وضعیت ورزش استان کرمان پرداخت و گفت: با صعود تیم مس کرمان به لیگ برتر، دقیقا ۴۷ تیم لیگ برتری داریم.

پاریزی می‌گوید: بیش از ۱۰۰ تیم از این استان در سطح رقابت‌های لیگ‌های مختلف کشوری فعالیت می‌کنند که کمتر استانی این ظرفیت را در حوزه تخصصی ورزش داراست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: اتفاقات مثبتی که در حوزه ورزش رقم خورده، به واسطه تلاش‌های مجموعه تیم مدیریتی در استان و شهرستان‌هاست و در حقیقت بذریست که مدیران اسبق سال‌های پیش کاشته اند و امروز به ثمر رسیده است تا مردم کرمان بتوانند از آن لذت ببرند.  

او در بخش دیگری از سخنانش به نقش تأثیرگذار روابط عمومی و رسانه اشاره می‌کند و می‌گوید: کار روابط عمومی انعکاس اخباری که اتفاق می‌افتد نیست؛ بلکه به عنوان عاملی تأثیرگذار می‌تواند بسیاری از رویداد‌ها را مسیر و جهت دهد و قبل از اینکه رویداد رخ دهد به آن رنگ و نقش دهد؛ بنابر این یک سیاست، علم و آگاهی به روز شده می‌خواهد.

پاریزی با اعلام اینکه روابط عمومی‌ها باید خود را در قبال جامعه‌ای که مخاطبشان است، مدیون بدانند، بر آموزش اختصاصی در حوزه کاری تأکیدکرد و گفت: ما نیاز داریم در حوزه تخصصی که داریم، آموزش هایمان را به روز کنیم.  

او می‌گوید: از آنجایی که شرایط اقتصادی مردم در کشور کمی سخت شده است و ملت به شادی نیاز دارند؛ لذا ورزش باید بخشی از این نگرانی‌ها را کم کند و بتواند با ترغیب مردم برای فعالیت‌های ورزشی، دغدغه مردم را جبران کند.

به گفته پاریزی، فعالیت‌های ورزشی مفید و موثر، کمی از دغدغه‌های مردم که امروزه بسیاری را درگیر کرده است، به طور حتم، جبران خواهد کرد و رسانه در این امر بسیار کمک دهنده خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: با صعود مس کرمان به لیگ برتر، سال آینده در سطح رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور، ۳ تیم را خواهیم داشت که این اتفاق برای استان کرمان بسیار مهم و حائز اهمیت است و سبب رشد مربیان و سایر مجموعه‌های ورزشی در حوزه‌های مختلف خواهد شد.

پاریزی می‌گوید: برگزاری این مسابقات در سطح استان نیاز به برگزاری جلسات تخصصی شورای تامین دارد و بهرحال با توجه به کاهش کرونا، فصل آینده شاهد حضور هواداران در استادیوم‌ها هستیم که این موجی از هیجان را در استان ایجاد خواهد کرد.

گردهمایی روابط عمومی های ادارات ورزش و جوانان و هیئت های ورزشی استان کرمان

او گفت: اداره کل ورزش و جوانان، طی ۲ تا ۳ سال گذشته که سخت‌ترین سال‌ها به لحاظ رقم خوردن بالاترین سطح تحریم‌ها، کمبود اعتبارات، تخصیص‌های پایین، نرخ تورم بالا و دوران کرونا بود، نقش مهمی در ایجاد آرامش ایفا کرد.

پاریزی می‌گوید: با همین شرایط سخت، رشد قابل توجهی را شاهد بودیم که یکی از این موارد، افزوده شدن ۳۰۰ هزار متر مربع به سرانه فضای ورزشی استان بوده است.

او از عوامل مشغول در حوزه کار روابط عمومی و رسانه خواست، به رشد قابل توجه حوزه ورزش علی رغم مشکلات موجود، بپردازند تا عامل انگیزه و تشویق در جوانان شود.

مدیرکل ورزش وجوانان استان کرمان می‌گوید: این اتفاقات موضوعاتی نیستند که به نام شخصی تمام شود؛ لذا باید توجه کنیم آن را درست انجام دهیم و برای این کار دوستی، قضاوت نکردن، تعامل و اتحاد را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

او به بیان ظرفیت‌های استان پرداخت و گفت: استان پهناور کرمان با دارا بودن ۲۳ شهرستان، وجود اقلیمی چهار فصل و داشتن بالای ۳۰ درصد جمعیت جوان (۱۸ تا ۳۵ سال) از جمله ظرفیت هایست که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

پاریزی می‌گوید: همین جمعیت در بازه سنی پایین‌تر می‌تواند بزرگ‌ترین عامل استعداد یابی، استعداد سنجی و در پی آن کسب موفقیت‌های بزرگ برای استان شود، پس می‌توان گفت، توجه رسانه‌ها به موفقیت‌های ورزش سبب ارتقای استان و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

به گفته او، کرمان پهناورترین استان کشور است که ۱۱ درصد خاک ایران را به خود اختصاص داده و در مقابل ۴ درصد جمعیت کشور را داراست، خدمات رسانی به استانی با این پراکندگی کار بسیار دشواریست، درک مسائل و مشکلات حوزه مدیریتی در بخش رسانه می‌تواند به کسانی که در مجموعه مدیریتی استان کار می‌کنند، گره گشا باشد.  

گردهمایی روابط عمومی های ادارات ورزش و جوانان و هیئت های ورزشی استان کرمان

او به شروع کار خود در حوزه مدیریتش در ورزش استان اشاره کرد و گفت: طی ۳ سال فعالیتی که در این مجموعه با وجود تمامی تلاطم‌ها و فراز و نشیب‌ها داشته ام، نهایت تلاش خود را بکار برده ام تا بهترین عملکرد را ارائه کنم و در این راه از هیچ کوششی برای پیشرفت ورزش استان دریغ نکرده ام.  

پاریزی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه رسانه‌ها در هویت بخشی به نسل جوان نقش عمده‌ای دارند، از آن‌ها خواست: کار عمق دار و پخته در این حوزه پر مخاطب انجام دهند و جوانان را به رشد و شکوفایی ترغیب کنند.

او با تأکید بر امر آموزش خطاب به روابط عمومی‌ها گفت: اگر علم شما با سال گذشته تغییری نکرده، بهتر است، خودتان را ارتقا دهید تا با نگاهِ توسعه متوازن، حوزه جوانان پیشرفت بهتری داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار