آمادگی دادستانی برای استفاده از ظرفیت گروه های جهادی برای کاهش آسیب های اجتماعی

دادستان گرگان گفت: از حضور گروه های جهادی برای کمک به کاهش اسیب های اجتماعی استقبال می کنیم.

محمود اسپانلو امروز در جمع نمایندگاه گروه های جهادی استان گفت: مطالبه گری گروه‌های جهادی به دستگاه قضایی برای شناسایی آسیب‌ها و رفع آن کمک می‌کند و ما آماده استفاده از این ظرفیت برای کاستن از اسیب‌های اجتماعی در استان به ویژه محله‌های در معرض اسیب هستیم.

دادستان گرگان گفت: برخورد‌ها با افراد شرور و اراذل و اوباش سخت گیرانه است و در بحث آسیب‌های اجتماعی مانند عفاف و حجاب هم که نیاز به کار فرهنگی و اقدام مستمر و پیگیر دارد نیازمند حضور مردم به ویژه گروه‌های جهادی در جامعه هستیم تا در این بخش فرهنگ سازی و برای سالم سازی جامعه رو به جلو حرکت کنیم.

دادستان گرگان در پاسخ به پرسش یکی از نمایندگان گروه‌های جهادی درباره ساخت و ساز‌های غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان هم گفت: اقدامات زیادی در چند ماه اخیر در گرگان انجام شد که مهم‌ترین آن جلوگیری از نقل و انتقال مصالح به زیارت بود که سبب توقف ساخت و ساز‌ها در این منطقه شد.

محمود اسپانلو گفت: برای اشتغال و درآمد اهالی زیارت هم کارگروهی تشکیل و اقدامات خوبی را برای حل آن با کمک دستگاه‌های اجرایی آغاز کرده ایم.

دادستان اسپانلو گفت: دستگاه قضایی آخرین نقطه در برخورد با آسیب هاست و باید دستگاه‌هایی مانند شهرداری با اقداماتی مانند بهبود مبلمان شهری و ایجاد فضای سبز در محله‌های کم برخوردار شهر برای تغییر چهره فرهنگی این محله‌ها اقدام کند.

او گفت: برای کاستن آسیب‌های اجتماعی دست یاری به سمت گروه‌های جهادی دراز می‌کنیم و آماده ایم در قالب یک کارگروه به صورت هدفمند و مستمر از ظرفیت این گروه‌ها برای توانمند سازی ساکنان محله‌های کم برخوردار تلاش کنیم.

 

تشکیل پرونده احیای حقوق عامه در محله‌های آسیب پذیر گلستان / گروه‌های جهادی هم به کمک دستگاه قضایی می‌آیند

 

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان در نشست امروز با نمایندگان گروه‌های جهادی گفت: ۶۳ محله در معرض خطر و آسیب در استان شناسایی شده و برای همه محله‌ها در دادستانی‌های استان پرونده‌های جداگانه‌ای از باب حقوق عامه تشکیل خواهد شد.

آسیابی گفت: در قالب این پرونده همه آسیب‌ها و خطر‌های محله‌های در معرض آسیب، شناسایی و با کمک مردم همان محله‌ها در قالب گروه‌های جهادی برای توانمند سازی و کاهش آسیب‌ها ورود می‌کنیم.

او گفت: دستگاه‌های اجرایی را هم برای خدمت رسانی به این محله‌ها پای کار می‌آوریم تا در حوزه مسئولیت‌های خود برای توانمند سازی این مناطق و بهبود شرایط این محلات عمل کنند.

این مقام ارشد قضایی استان گفت: کار را در مرکز استان در تعدادی از محله‌ها آغاز کرده ایم و با حضور در مساجد این محله ها، مشکلات و آسیب‌ها را با کمک مردم بررسی و با پای کار آوردن دستگاه‌های اجرایی برای رفع آن اقدام کردیم.

حیدر آسیابی می گوید: قرار گرفتن گروه‌های جهادی در کنار دادستان مرکز استان برای توانمند سازی ساکنان این محله‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی راهگشا خواهد بود.

مهاجر معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان هم در این نشست با قدردانی از تلاش‌های دستگاه قضایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: ورود دادگستری به موضوع النگدره قابل ستایش است و برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید گروه‌های جهادی پای کار بیایند.

مهاجر، امیدآفرینی و صبر را مهم‌ترین ویژگی جهادگران برشمرد و گفت: شورای گروه‌های جهادی را سال گذشته در استانداری فعال کردیم و ماهانه با این گروه‌ها نشست خواهیم داشت تا با استفاده از ظرفیت این گروه‌ها برای محرومیت زدایی تلاش کنیم.

بابایی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ره گلستان هم در این جلسه از راه اندازی ۳۵۰ مرکز نیکوکاری در استان خبر داد و گفت: آماده پشتیبانی مالی از گروه‌های جهادی برای بازسازی و ساخت خانه برای خانواده‌های زندانیان نیازمند هستیم.

بابایی گفت: برای توانمند کردن افراد در مناطق کمک برخودار هم تسهیلات ارزان قیمت برای راه اندازی واحد‌های تولیدی پرداخت می‌کنیم.

سلمان زاده مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام ره هم در این نشست از راه اندازی خانه‌های احسان در ۶۳ محله در معرض آسیب استان خبر داد.

نمایندگان گروه‌های جهادی هم در این نشست از آسیب‌ها و مشکلات مناطقی که در آن فعالیت می‌کنند گفتند و برای کمک به دستگاه قضایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اعلام آمادگی کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار