برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در بخش تبادکان

۶۰قطعه دیوار کشی،۱۵ مورد بنا،۱۵مورد استخر و۲۰مورد پی کنی در پهنه ۲۰هکتاری از قید ساخت و ساز‌های غیر مجاز در روستای چایدره بخش تبادکان مشهد آزاد سازی شدند.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت:پس از گشت و رصد و پایشی که توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از منطقه مذکور صورت گرفت، حجم وسیعی از تغییر کاربری‌های غیرمجاز در روستای چایدره در بخش تبادکان شهرستان مشاهده شد.

محمد میری دیسفانی گفت:چندین نوبت ارائه اخطار مبنی بر توقف عملیات اجرایی، الصاق و دیوار نویسی نیز صورت پذیرفت و پس از هماهنگی با ریاست محترم کمیته صیانت از حریم مشهد و دلالت قاضی به عنوان نماینده دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان مشهد اقدام به قلع و قمع مستحدثاتی که غیر قانونی ساخته شده بودند صورت پذیرفت.

او گفت: در طی این عملیات چند ساعته که قبل از طلوع خورشید شروع شده بود اراضی کشاورزی پهنه ۲۰هکتاری در روستای چایدره بخش تبادکان شهرستان مشهد که تحت ساخت و ساز‌های غیرمجاز قرار گرفت تبصره ۲ ماده ۱۰ اجرا شد. این اقدامات در راستای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها صورت گرفت.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: پس از برخورد قانونی و صدور اخطاریه به متخلفان به وسعت ۲۰ هکتار، قلع و قمع اجرا و وضعیت زمین به حالت اولیه باز گردانده شد. طبق قانون هرگونه تغییر کاربری در قالب ایجاد بنا، خاکبرداری و.. که بنا به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری محسوب می‌شود چنانچه به طور غیر مجاز انجام شود، جرم است و اداره امور اراضی جهاد کشاورزی مکلف هست نسبت به توقف عملیات اقدام کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار