میاندوآب این قابلیت را دارد که به قطب درمان جنوب استان تبدیل شود

در سومین مجمع سلامت میاندوآب، بر لزوم تبیین دستاوردهای حوزه سلامت و تلاش برای ارتقای شاخص های بهداشت و درمان برای تبدیل میاندوآب به قطب درمان جنوب استان تاکید شد.

علی پیام معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب در سومین مجمع سلامت میاندوآب گفت: ارتقای حوزه سلامت جامعه در کشور‌های مختلف نیازمند فرهنگ سازی و ارتقای فرهنگ سلامت است و به جرات می‌توان گفت که این فرهنگ در کشور ما غنی‌تر و به مراتب بالاتر از سطح جهانی است.

پیام افزود: به عینه شاهد جانفشانی کادر درمان و همراهی و همدلی مردم ایران اسلامی با مدافعان سلامت در دوران سخت و نفس گیر کرونایی بودیم و این ایثار و فداکاری کادر درمان در دوران سخت کرونایی با هیچ معیاری قابل سنجش نیست.

او گفت: میاندوآب بجز حوزه سلامت، در دیگر شاخصه‌های توسعه آماری پایین‌تر از میانگین استانی دارد که ناشی از عملکرد ضعیف مدیران در گذشته است.

فرماندار میاندوآب می گوید: از زمان تصدی پست مسئولیت فرمانداری در این شهرستان تمام تلاش خود را برای توانمند سازی شهرستان در تمامی حوزه‌ها و بویژه حوزه سلامت بکار گرفته ام تا از قافله پیشرفت عقب نمانده و میاندوآب را به جایگاه اصلی خود برسانیم، در این مدت زمان سه ماهه با همکاری و عنایات ویژه امام جمعه محترم، استاندار معزز و نماینده مردم شریف شهرستان در مجلس شورای اسلامی پروژه‌های احداث بیمارستان جایگزین عباسی، دانشکده علوم پزشکی و دانشکده پرستاری در این شهرستان مورد پیگیری قرار گرفت و بحمدالله نتایج خوبی نیز بدست آمد.

پیام  گفت: هیئت علمی دانشکده پرستاری مشخص شده و اقدامات لازم برای تدریس رشته‌های پیراپزشکی در این دانشکده انجام شده است و این اطمینان را به مردم م یدهیم که با تمام توان برای فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم برای ایجاد مراکز آموزش پزشکی و ساخت بیمارستان جایگزین عباسی تلاش خواهیم کرد.

او گفت: اقدامات خوبی نیز برای ایجاد دانشکده علوم پزشکی انجام شده و مکانیابی نیز صورت گرفته است و طی روز‌های آینده شاهد حصول نتیجه خواهیم بود.

فرماندار میاندوآب گفت:با توجه به تردد زیاد مسافرین و دسترسی مناسب شهرستان‌های جنوب استان به میاندوآب و پتانسیل‌ها و زیرساخت‌های مناسبی که در حوزه سلامت این شهرستان می‌توان گفت میاندوآب قابلیت تبدیل شدن به قطب درمان جنوب استان را دارد و تلاش خواهیم کرد این امر تحقق یابد.

پیام گفت: از ریاست دانشگاه علوم پزشکی و تمامی مجموعه‌های حوزه سلامت انتظار داریم عنایت ویژه‌ای به حوزه سلامت شهرستان داشته باشند، در اکثر سفر‌های روستایی به مناطق محروم شاهد درخواست‌های مکرر برای ایجاد خانه بهداشت و درمانگاه هستیم و در بازدید‌هایی که انجام شده است روستا‌های چلیک و شیرین آب با توجه به محرومیت منطقه و نیاز اهالی از روستا‌های اولویت دار برای ایجاد خانه بهداشت و درمانگاه هستند.

او می گوید: هرچند پیشرفت و توسعه حوزه سلامت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ولی باید توجه داشت، درکنار توسعه حوزه سلامت و افزایش امکانات درمانی باید یه فکر هزینه‌های درمانی اقشار محروم و نیازمند با حفظ کرامت و عزت نفس آنان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.