معاون استاندار همدان:

جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان همدان مناسب است

معاون امور اقتصادی استاندار همدان گفت: وضعیت جوجه‌ریزی در مرغداری های این استان بسیار مناسب است و کمبودی وجود ندارد.

ظاهر پور مجاهد گفت:جهاد کشاورزی وضعیت جوجه‌ریزی را در مرغداری ها به صورت روزانه  رصد و کنترل می کند و تا امروز هیچ مشکل و نگرانی در روند جوجه‌ریزی‌ها در استان وجود ندارد.

او گفت: تولید گوشت مرغ به عنوان یکی از نیاز‌های اصلی مردم در این استان طبق روال عادی انجام می‌شود و با فعالیت کشتارگاه‌ها مرغ هم به مقدار کافی در بازار موجود است.

به گفته معاون امور اقتصادی استاندار همدان دو مرحله بارگذاری نهاده‌ها در بازارگاه انجام شده است و مسئولان به‌طور مستمر پیگیر مشکلات مرغداران هستند تا زنجیره تولید در این بخش مهم از کالای اساسی مردم با وقفه روبرو نشود.

پور مجاهدگفت: جهاد کشاورزی مرغداران را برای دریافت تسهیلات به بانک مورد نظر معرفی می‌کند و تاکنون ۲ هزار پرونده دریافت تسهیلات تشکیل شده است.

به گفته او  قیمت واقعی مرغ در بازار بر اساس مقدار عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و از زمان اصلاح ارز ترجیحی و قیمت‌گذاری جدید، نرخ گوشت مرغ در بازار همدان کمتر از حد مصوب شده است.

 قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم در بازار همدان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده، گفت:، اما در روز‌های گذشته میانگین قیمت خرده فروشی‌ها بین ۴۲ تا ۴۵ هزار تومان بوده است.

معاون امور اقتصادی استاندار همدان گفت: هرچه میزان تقاضا نسبت به عرضه کمتر باشد، به تناسب  قیمت هم ارزانتر می‌شود، وعرضه و تقاضا در بازار تعیین کننده است.

پور مجاهد گفت: بازار تخم‌مرغ هم آرام و با ثبات است و  قیمت هر کیلو تخم‌مرغ نیز کمتر از نرخ مصوب به فروش می‌رسد.

او گفت:کالا‌های اساسی به ویژه انواع روغن در فروشگاه‌های استان فراوان است و  گروه‌های بازرسی به صورت روزانه وضعیت عرضه کالا‌ها در بازار را رصد می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار