اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکل خوابگاه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای اردبیل

استاندار اردبیل گفت: برای رفع مشکل خوابگاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص خواهد یافت.

سید حامد عاملی گفت: مشکل اصلی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان اردبیل، کمبود فضای خوابگاه است که با تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال، به‌زودی ساخت خوابگاه این مجموعه آغاز خواهد شد و همچنین این دانشگاه نیازمند برخی دستگاه‌ها و تجهیزات فنی و کارگاهی است که بودجه‌ای در راستای تهیه اقلام مورد نیاز برای انجام اقدامات نوین و نوآورانه، تخصیص می‌یابد.

استاندار اردبیل در جریان بازدید از دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای اردبیل می‌گوید: بر اساس آمار رسمی، ۸۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای استان اردبیل اشتغال‌زایی کرده و یا در واحد‌های صنعتی جذب می‌شوند که با توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای می‌توان در رفع معضل اشتغال اقدامات مناسبی انجام داد.

عاملی گفت: برای صدور سند آموزشگاه خلخال و دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای پسرانه مشکلاتی وجود دارد که در اسرع وقت با حضور برخی دستگاه‌ها موضوع بررسی و مشکلات صدور سند‌ها مرتفع خواهد شد.

او گفت: طی ۸ ماه اخیر با توجه به اولویت‌های استان اردبیل، به پروژه‌های مهم حوزه آب، راه و راه‌آهن ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار تزریق شده و راه‌آهن اردبیل نیز پس از نزدیک به ۲ دهه، سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد و البته هدف بعدی ریلی استان، احداث راه‌آهن اردبیل - پارس‌آباد و نهایتا اتصال به خط ریلی جمهوری آذربایجان است.

استاندار اردبیل گفت: در بخش زیرساختی استان اردبیل با برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی که صورت گرفته است، در ۸ ماه اخیر ۵۲ کیلومتر به بزرگراه‌های استان افزوده شده و آبگیری ۲ سد مهم استان انجام یافته و پروژه‌های مهمی همچون یک خط انتقال گاز و پست برق ۶۳ کیلوولت نیز در دستور کار است و احیای واحد‌های راکد هم پیگیری می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.