اعتبارات خوبی در حوزه دانش‌بنیان با سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری اختصاص می‌یابد

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال با سفر رئیس جمهور اعتبارات خوبی در حوزه شرکت بنیان در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام جعفری در نشست با اعضای پارک علم و فناوری استان و شهرستان بروجن گفت: شرکت دانش بنیان باید فاصله بین ایده‌پردازی و تجاری سازی را کم کند، زنده بودن وپویایی شرکت‌ها بستگی به این موضوع دارد چرا که طولانی شدن فاصله بین ایده‌پردازی و تجاری سازی موجب از دست رفتن ایده می‌شود.

برخی مشکلات دانش بنیان‌ها تسهیلات و برخی بروکراسی اداری است، مدیران دستگاه‌ها نمی‌دانند ایده چه چیزی است و چگونه باید کمک کنند لذا نه گفتن و جواب سربالا برای آن‌ها هزینه بر نیست.

اینکه یک کارشناس ویژه در دستگاه‌ها باشد برای پاسخگویی به شرکت‌های دانش بنیان و شنیدن ایده‌ها، بسیار پیشنهاد خوبی است.

اگر مقام معظم رهبری در دفاع از جامعه نخبگانی و شرکت‌های دانش بنیان کشور نبودند، قدم از قدم برداشته نمی‌شد، اینکه بخواهیم یک صنعتی را بر پایه دانش معرفی کنیم بسیار تفکر جدیدی است، بسیاری از شرکت‌های قدیم بر اساس تجربه بوده است، اما شرکت دانش بنیان و کمک به این مسیر ایده جدیدی است.

دید و تفکر جدید باید معرفی شود، وقتی ایده جدید می‌آید باید تبیین درستی داشت تا افراد متوجه شوند، متاسفانه ساختار اداری اصلا همراه نیست و توجیه کردن یک مسئول نیاز به تبیین دارد. اگر تفکر جدید نتواند خوب معرفی شود معطل می‌ماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار