ارتقای جایگاه دانشگاه با تقویت همکاری با مراکز علمی دنیا

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر نگاه ویژه استادان به حوزه آموزش و پژوهش تاکید کرد.

سید وحید حسینی در آیین گرامیداشت روز استاد و آموزش گفت: در بحران کرونا با توجه به ناشناخته بودن این بیماری، فشار‌های بسیار زیادی به مجموعه سلامت وارد شده که به لطف خداوند، تلاش اساتید و کارکنان بهداشت و درمان، همکاری‌های بین بخشی و مشارکت مردم، این بیماری مدیریت شد.

او گفت: آسیب قابل توجهی در بحران کروناویروس به حوزه آموزش وارد شده است که ضرورت دارد با همکاری و حمایت اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه، نگاه ویژه‌ای به حوزه آموزش و پژوهش شود.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس در این آیین بر سرعت بخشیدن در رفع چالش‌های موجود در حوزه آموزش تاکید کرد و گفت: باید برخی تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرد و از آن برای پیشرفت و رفع موانع استفاده کرد.

حسینی گفت: اساتید دانشگاه و به ویژه پیشکسوتان به عنوان افرادی دلسوز و متعهد، از سرمایه‌های دانشگاه به شمار می‌روند و ضرورت دارد برای پیشبرد اهداف، پرورش و تربیت دانشجویان و نسل‌های آینده، از تجربیات آنان استفاده کرد، همانطور که در بحران کروناویروس وجود این اساتید باعث موفقیت در مدیریت کرونا شد.

او همچنین به وضعیت مطلوب کروناویروس در کشور و استان اشاره و خواستار همکاری و حمایت اساتید در ارتقای واحد بین الملل و ارتباط با مراکز علمی داخلی و خارجی با حضور در مجامع علمی و برگزاری کنگره ها، کنفرانس‌ها و همایش‌ها شد که این امر موجب ارتقای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت شرکت‌های دانش بنیان، گفت: نیاز است اساتید، اعضای هیات علمی، دانشجویان و نخبگان در همین راستا در توسعه شرکت‌های دانش بنیان برای تولید محصولات در خودکفایی و پیشرفت کشور گام بردارند.

او با قدردانی از اساتید دانشگاه گفت: دانشگاه به عنوان محل همفکری اساتید است و اساتید با راهنمایی‌ها و حمایت‌های خود، دانشگاه را در پیشبرد اهداف کمک کنند.

حسینی گفت: هم اندیشی با گروه‌های آموزشی از هفته‌های اخیر آغاز و با برنامه ریزی‌های انجام شده، به صورت هفتگی با گروه‌های مختلف آموزشی دیدار کرده و از نزدیک با چالش‌ها و مسایل آنان آشنا و از نقطه نظرات آن‌ها در مسیر پیشرفت دانشگاه استفاده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار