نیاز باغداران فرگ داراب به گازوئیل سهمیه‌ای

باغداران فرگ نیاز به گازوئیل سهمیه‌ای در شهرستان داراب دارند.

اینجا منطقه فرگ از توابع شهرستان داراب است جایی که مردمش را به خاطر پرتقال و میوه‌های متعد و خرمایش می‌شناسند.

این منطقه سال پیش با سرمازدگی شدید روبه رو شد و عده ای از مسئولان نماینده شهرستان داراب  از این مکان بازدید کرد و قول مساعد دادند اما در حد قول و وعده باقی ماند.

امسال مردم فرگ داراب با مشکل جدید قاچاق گازوئیل  روبه رو شده اند که این امر باعث شد مخزن ۲ هزار لیتری سهمیه‌ای که به اشخاص شامل پروانه داده می‌شود حدود ۶۰۰ هزار تومان شود و در بازار آزاد  ۱۵ ملیون تومان به فروش برسد.

عده‌ای از سهمیه خودشون استفاده می‌کنند اما عده‌ای بازار آزاد می‌فروشند.

این سهمیه شامل دیگران نمی شود زیرا پروانه سوخت صادر نشده اما جزء ردیف آماری بوده  و سهمیه گازوئیل باید از  بازار آزاد تهیه شود که در این چندین سال تهیه گازوئیل به همین منوال است و آخرین قیمت پارسال  ۴میلیون و ۵۰۰  هزار تومان برای هر مخزن ۲ هزار  لیتری بود اما امسال ناگهان به بالای ۱۰ ملیون تومان رسیده و در حال حاضر ۱۵ میلیون تومان است، چرا؟

زیرا دست قاچاقچیان در این منطقه باز شده عده‌ای مستقیم حواله گازوئیل را از اشخاص می خرند و عده ای هم با واسطه افراد محلی این کار را انجام می‌دهند و گازوییل را  به بندر عباس می‌فرستند.

خلاصه که این امر باعث کمبود گازوئیل در منطقه فرگ داراب و بالا رفتن قیمت آن شده‌است.

راه حل این است که یا جلوی قاچاق گرفته شود که کار سختی نیست وقتی هم راه مشخص است  افرادی که  گازوئیل می‌خرند آن را به  مکانی دیگر می برند که این اتفاق تنها در سایه جلوگیری از قاچاق سوخت، سهمیه بندی گازوئیل و یا فروش گازوئیل با نرخ دولتی محقق می شود.

منبع: فارس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار