مدیر امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان:

یک سوم صنایع دستی جهان متعلق به اصفهان است

شهرام امیری گفت: یک سوم صنایع دستی جهان معادل حدود ۱۹۹ رشته متعلق به اصفهان است.

شهرام امیری گفت: اصفهان را پایتخت جهانی صنایع دستی است ، از مجموع ۶۰۲ رشته صنایع‌دستی شناخته شده در جهان، حدود ۲۹۹ رشته مربوط به ایران است و از این تعداد یک سوم صنایع دستی جهان معادل حدود ۱۹۹ رشته متعلق به اصفهان است که افتخار پایتختی را برای این شهر صنایع دستی به ارمغان آورده است.

او ارزآوری صادرات صنایع دستی استان اصفهان را در سال ۹۸ و قبل از همه گیری کرونا را بیش از ۴۹ میلیون دلار اعلام کردو گفت: در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ این ارزآوری به کمتر از ۲۰ میلیون دلار و امسال برنامه ریزی شده این رقم به مرز ۶۰ میلیون دلار افزایش یابد.

شهرام امیری می گوید تقویت صنعت گردشگری داخلی و خارجی، توسعه فروش محصولات صنایع دستی در فضای مجازی، همکاری با رایزن‌های فرهنگی درکشور‌های دیگر، شرکت در نمایشگاه‌های ملی و بین المللی از جمله برنامه‌های میراث فرهنگی در راستای احیا و معرفی صنایع دستی ایران و اصفهان است.

کارشناس میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: دولت به منظور حمایت از ۶۸ هزار هنرمند فعال در حوزه صنایع دستی استان، در دو سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بلند مدت به هنرمندان استان پرداخت کرد.

شهرام امیری با اشاره به نقش صنایع دستی در توسعه اقتصاد تاکید کرد: با توجه به شرایط اقلیمی اصفهان، اقتصاد استان براساس دو اصل گردشگری و صنایع دستی پایه گذاری شود که در این راستا هنرمندان صنایع دستی نیازمند یاری و همکاری مردم و مسئولان هستد و دولت چتر حمایتی خود را بر هنرمندان صنایع دستی بگستراند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار