عضو هیات رییسه و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

برای ایجاد دانشگاه بین المللی در کردستان تلاش می‌کنیم

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه ایجاد دانشگاه‌های بین‌المللی و صنعتی در کردستان ضرورت دارد گفت: برای ایجاد این مراکز تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی گفت: دانشگاه‌ها در تولید علم موفق بوده‌اند، اما این گام اول است و علم تولیدشده باید تبدیل به فناوری و تجاری سازی شود اگر این مشکل حل شود، بسیاری از مسائل دانشگاه‌ها حل خواهد شد.

عضو هیات رئیسه و کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به نسبت جمعیت دانشجویان و میزان بودجه دانشگاه کردستان گفت: این موضوع را در مجلس پیگیری خواهیم کرد چراکه نوعی بی عدالتی است و باید جبران شود.

او با اشاره به اینکه استان کردستان در حوزه علم و دانش پیشرفت‌های خوبی داشته است و تعداد مراکز دانشگاهی در این استان در سطح بالایی است گفت: علیرغم پیشرفت‌های موجود با توجه به ظرفیتی که در استان وجود دارد، دانشگاه‌های استان می‌توانند گام‌های بلندتری را در حوزه علم برداشته و موفقیت‌های بیشتری کسب کنند.

حجت الاسلام سلیمی می گوید: جمعیت استان و شرایط جغرافیایی و آب و هوایی می‌تواند موجب ایجاد یک پایگاه علمی مطرح نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح منطقه باشد و همچنین همجواری با کشور‌های عراق و ترکیه می‌تواند در این راستا کمک‌کننده باشد.

او دانشگاه را منشا ایجاد تحول دانست و گفت: تعداد بالای دانشجویان خارجی در استان، توریسم پزشکی و ... ظرفیت‌های ویژه‌ای هستند که در همه استان‌ها وجود ندارد و باید از آن‌ها به عنوان فرصت بهره گرفت.

عضو هیات رییسه و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ضمن پاسخگویی به موارد مطرح شده از سوی روسای دانشگاه‌های استان، از همکاری مجلس برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی استان خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم با اقدامات انجام شده توسعه نامتوازن دانشگاه‌ها را برطرف و فاصله‌ها را کاهش دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.