تشکیل شعب ویژه شورای حل اختلاف اتاق اصناف درالبرز

رئیس کل دادگستری البرز گفت: شعب ویژه شورای حل اختلاف اتاق اصناف با هدف حل و فصل مشکلات قانونی اصناف این استان آغاز به کار کرد.

فاضلی هریکندی گفت: البرز ۱۴۰ هزار واحد صنفی در قالب ۶۰ اتحادیه داردکه مسلما این تعداد واحد صنفی، مشکلات و چالش‌هایی هم دارد که لازم بود یک مرجع قانونی و تخصصی برای حل و فصل مشکلات با رویکرد مصالحه تشکیل شود.

 او می گوید: ایجاد شعب ویژه شورای حل اختلاف اتاق اصناف زمینه‌ای را فراهم خواهد کرد که مشکلات و موضوعات این قشر با نگاه تخصصی و با رویکرد اصلاح ذات‌البین و در چارچوب قانون بررسی و حل و فصل شود. 

رئیس کل دادگستری البرز گفت: گرچه توجه به صلح و سازش در تمام پرونده‌های قضایی، مورد توجه است، اما در شورای حل اختلاف به آن توجه ویژه شده و حتی می‌توان گفت فلسفه وجودی این شورا بر اساس صلح است. 

فاضلی هریکندی گفت: این موضوع هم در سند تحول قضایی آمده و هم مورد تاکید ریاست قوه قضاییه است که در سال جاری در راهبرد‌های ۱۵ گانه قوه قضاییه برای اجرا به تمامی دادگستری‌ها ابلاغ شده است. 

او گفت: از این ۱۵ راهبرد، سه راهبرد مستقیم یا غیر مستقیم در مورد شورای حل اختلاف است که از آن جمله می‌توان به تحکیم مشارکت گروه‌های مختلف مردمی در اصلاح ذات البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی اشاره نمود که موجب تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها با تشریفات و هزینه کمتر و با استفاده از ظرفیت خود اصناف به عنوان صلح‌یار می‌شود.

 

رئیس کل دادگستری البرزگفت: از بیشترین پرونده‌های مربوط به اصناف که به حوزه قضایی وارد می‌شود مربوط به حوزه فعالیت این ۲اتحادیه است که به دفعات شاهد تشکیل پرونده‌های حقوقی و کیفری در این زمینه هستیم.

 اوگفت: گاه دیده شده در متون قرارداد‌ها بند‌های پیچیده و نامفهمومی قید شده که به تفسیر قانونی نیاز دارد و موجب برداشت‌های متفاوت و باعث وقوع اختلافات میان طرفین قرارداد می‌شود و یا تعهداتی ذکر می‌شود که گاهاً متن اقض هم هستند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.