رئیس خانه صنعت و معدن ایران:

اصفهان اهل قوم گرایی نیست که آب را ببندد؛ اصفهانی اهل دعوا نیست

سهل آبادی گفت:سالانه بین یک و نیم تا ۳ میلیارد مترمکعب آب از اصفهان به سمت استان‌های مجاور خارج می‌شود.

رئیس خانه صنعت و معدن ایران گفت: در دولت‌های مختلف در سال‌های اخیر به اصفهان بی توجهی شده است، اصفهانی ماه‌ها منتظر سفر رئیس جمهوری به این دیار بودند و رئیس جمهور بعد از یک سال و چند ماه به اصفهان سفر کرد، ما انتظار نداشتیم معاون وی نسبت به اصفهان این گونه نگاه کند و سخن بگوید.

سهل آبادی می گوید:  تونل اول کوهرنگ متعلق به اصفهان و کشاورزان اصفهان است، زیرا برای آن پول پرداخت کردند،  سهمیه رودخانه جاری متعلق به اصفهان بوده در مجموع یک میلیارد مترمکعب سهم اصفهان است، اما این سهم به جایی رسیده که اصفهان برای آب آشامیدنی مشکل دارد، ولی سهم استان دیگر از این رودخانه بیش از دو برابر شده است.

به گفته او سالانه بین یک و نیم تا ۳ میلیارد مترمکعب آب از اصفهان به سمت استان‌های مجاور خارج می‌شود، اما این استان اهل قوم گرایی نیست که آب را ببندد اصفهانی اهل دعوا نیست اگر بود به پیشرفت علمی نمی‌رسید.

سهل آبادی می گوید در مقطعی قرار شد با مشارکت بخش خصوصی آب خلیج فارس به اصفهان منتقل شود،  برای مشارکت اتاق بازرگانی و شهرداری اصفهان در این طرح پیگیری کردیم؛ از این رو بخش خصوصی خود دنبال بوده و سرمایه گذاری کرده و واحد‌های صنعتی و معدنی برای انتقال آب خلیج فارس هزینه کردند.

او معتقد است  می‌گویند آب از خلیج فارس به اصفهان منتقل شود و از اصفهان به یزد برود؛ منطقی نیست، این رودخانه در طول تاریخ به باتلاق گاوخونی می‌ریخته است. اکنون این‌ها مطالبه مردم ما است اگر مسجد تاریخی و عالی‌قاپوی اصفهان به دلیل فرونشست خراب شد چه جوابی به دنیا می‌دهند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۵:۲۶ ۰۴ تير ۱۴۰۱
اگر این اقا سهل آبادی حرف حساب نمیزند یک نفر اگر مرد هست بیاد و جواب این اقا و مردم اصفهان را بدهد که اب زایند رود ما کجا میرود..................