استاندار اصفهان:

مبارزه با مواد مخدر نیازمند برنامه‌ریزی هدفمند است

استاندار اصفهان گفت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند برنامه‌ریزی هدفمند و هوشمندانه در جنبه‌های مختلف پیشگیری و درمان است که این امر مهم باید از سوی دستگاه‌های مُتولی مد نظر ویژه قرار گیرد.

سیدرضا مرتضوی امروز در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر که بصورت ویدئو کنفرانس با دیگر استان‌ها با حضور رییس جمهور برگزار شد، گفت: مسئولان کلیه دستگاه‌های حاکمیتی از جمله تقنینی، قضایی و اجرایی و نیرو‌های نظامی و انتظامی در شورای مبارزه با مواد مخدر باید بصورت فعال حضور داشته باشند تا جامعه مناسب‌تری داشته باشیم.

دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به عنوان مغز متفکر دستگاه تخصصی باید نقش خود را در ارائه برنامه در همه سطوح بدرستی انجام دهد تا هم‌افزایی لازم در این نهاد شکل بگیرد.

به گفته او مجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در این راه باید بیشتر و بهتر از گذشته عمل کند و به کمک تجارب گذشته و با پشتیبانی حاکمیت، روز به روز فعالتر، مناسبت‌تر و موثرتر عمل کند.

همه اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به ویژه نیروی انتظامی، حوزه قضایی و سایر دستگاه‌های استان با حیثیت و آبرو و اعتبارشان، پای کار مبارزه با مواد مخدر ایستاده‌اند.

مرتضوی می‌گوید: ۱۱۱ مامور نیروی انتظامی استان اصفهان در این سال‌ها در راه مبارزه با مواد مخدر جان خود را تقدیم کرده‌اند تا هم انقلاب اسلامی بیمه شود و هم آحاد جامعه، زندگی پاکی داشته باشند.

او با گرامیداشت یاد شهیدان انقلاب بخصوص شهیدان مبارزه با مواد مخدر بر زنده نگه داشتن یاد جامعه ایثارگری تاکید کرد و گفت: تقدیم ۱۱۱ شهید و ۲۵۴ جانباز در این راه نشان دهنده اقدام ویژه نیرو‌های نظامی و انتظامی استان در این زمینه است و امیدواریم دستگاه قضایی با صدور رای قاطع برای سوداگران مرگ و قاچاقچیان، اقدام شایسته‌ای انجام دهد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: استان اصفهان در زمینه مبارزه با مواد مخدر در رُتبه ششم کشور قرار دارد و استان‌های مرزی از جمله خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان در جایگاه بالاتری قرار دارند.

سردار محمدرضا میرحیدری می‌گوید: قاچاقچیان و اشرار از این استان‌ها عبور می‌کنند، اما ما ابزاری برای پوشش کویر در اختیار نداریم و ناهماهنگی بین دستگاه‌ها موجب بروز خلا‌هایی در این زمینه و ورود اشرار به استان ما و بقیه نقاط کشور شده است که ضرر آن به جامعه می‌رسد.

اصفهان در میدان میانی قرار دارد و آخرین نقطه‌ای که اشرار از طریق کویر وارد می‌شوند حوزه این استان در خور و بیابانک یا نایین یا سمت ابرکوه، جرقویه و رامشه است.

او شهدای مبارزه با مواد مخدر برای بقای جامعه، جان خود را تقدیم کردند، گفت: خانواده شهدای مبارزه با مواد مخدر، قربانی دفاع از نظام و انقلاب و جوان‌های جامعه هستند، اما حمایت چندانی از آن‌ها نمی‌شود.

در این جلسه از خانواده شهید محمود رفیعی که در راه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده است، تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.