افزایش ۴۴ درصدی سفرهای بهاری به خراسان رضوی

در بهار امسال، ۲ میلیون و ۶۳۸ هزار و ۱۹۳ دستگاه خودروی سواری وارد خراسان رضوی شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۴ درصد افزایش داشته است.

سرپرست مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جاده‌ ای خراسان رضوی گفت: مقایسه میزان ورود مسافر و خودروهای سواری به استان طی بهار سال جاری در مقایسه با سه ماه نخست پارسال ۴۴ درصد افزایش داشته است.
 
یوسف بنی‌ اسدی گفت: بر اساس عملکرد سامانه های تردد شمار در ۹ ورودی استان طی  بهار امسال، ۲ میلیون و ۶۳۸ هزار و ۱۹۳ دستگاه خودروی سواری وارد خراسان رضوی شده اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۴ درصد افزایش داشته است.
 
او گفت: بر اساس ثبت تردد خودروهای سواری در پنج ورودی مشهد، بهار امسال ۶ میلیون و ۷۹۷ هزار و ۷۸۳ دستگاه خودروی سواری وارد مشهد شده اند که نسبت به پارسال ۱۹ درصد افزایش ورود را شاهد هستیم.
 
بنی اسدی گفت: با توجه به فروکش کردن شیوع کرونا و لغو محدودیتهای سفر، مقایسه آمار تردد خودروها در استان طی فروردین جاری و فروردین سال ۱۳۹۸، نشان می دهد سفرها با خودروی شخصی به خراسان رضوی به میزان پیش از شیوع کرونا بازگشته است.
 
 در جریان سفرهای نوروزی حدود ۴۵ درصد ترددهای این استان را  خودروهای پلاک‌ گذاری شده در دیگر استانها انجام داده اند.
 
حدود ۹۰ درصد از مسافران، خودروی شخصی را برای سفر به مشهد و خراسان رضوی انتخاب می کنند.
 
خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راه‌ ها قرار دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.