بورل مدعی انزوای روسیه در بازار‌های مالی جهانی شد

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا ادعا کرد که روسیه در بازارهای مالی جهانی دچار انزوا شده است.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که روسیه در بازار‌های مالی جهانی منزوی شده است.

طبق گزارش الجزیره، بورل گفت: «تأییدیه "آژانس اعتباری مودیز" مبنی بر ناتوانی روسیه در بازپرداخت اوراق مالی بین‌المللی خود نشان دهنده انزوای آن از ازار‌های مالی جهانی است.»

آژانس «اعتباری مودیز» دیروز دوشنبه اعلام کرد که روسیه برای اولین‌بار در یک قرن گذشته پس از تأیید عدم پرداخت سود ۱۰۰ میلیون دلاری به دارندگان اوراق قرضه، بدهی خارجی خود را نکول کرده است.

آژانش مودیز توضیح داد: «دارندگان بدهی دولتی روسیه تا پایان دوره ۳۰ روزه بخشودگی سررسید اوراق قرضه ۱۰۰ میلیون یورویی خود را دریافت نکرده بودند؛ که طبق تعریف، ما آن را نکول می‌دانیم.»

این آژانس در بیانیه خود که اواخر روز دوشنبه منتشر شد، گفت: «احتمال دارد که در سررسید‌های پرداخت آینده نکول‌های دیگری وجود داشته باشد.

مسکو روز دوشنبه تأکید کرد که «هیچ مبنایی برای توصیف این وضعیت به عنوان نکول یا ناتوانی در پرداخت وجود ندارد»، زیرا پرداخت‌ها در نتیجه «اقدامات اشخاص ثالث» به طلبکاران نرسیده است.

آخرین نکول روسیه در قبال بدهی خارجی به سال ۱۹۱۸ برمی‌گردد، زمانی که «ولادیمیر لنین» رهبر بُلشویک تصمیم گرفت وام‌های گرفته شده توسط رژیم تزاری قبلی را به رسمیت نشناسد.

بورل بر حضور تیمش در دوحه برای هماهنگی مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا تأکید کرد

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به حضور ایران و آمریکا در قطر برای از سرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها گفت: «تیم من برای هماهنگی و تسهیل تبادلات غیرمستقیم بین مذاکره‌کنندگان آمریکایی و ایرانی در دوحه حضور دارد.»

ساعتی قبل، علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشورمان که صبح امروز وارد دوحه شده بود، با »انریکه مورا: هماهنگ‌کننده مذاکرات و معاون جوزپ بوریل، دیدار و گفت‌وگو کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار