امیرعبداللهیان در دیدار با وزیر خارجه سوریه:

توانمندی‌های مهندسی ایران می‌تواند در پروژه‌های مشترک با سوریه استفاده شود

وزیر خارجه گفت: توانمندی‌های فنی و مهندسی موجود ایران می‌تواند در خدمت اجرای پروژه‌های مشترک بزرگ میان دو کشور قرار بگیرد.

در دیدار عصر امروز وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه، راه‌های گسترش همه جانبه روابط دو کشور، تحولات منطقه‌ای و موضوعات بین المللی مورد تبادل نظر و گفت‌وگو قرار گرفت.

در این ملاقات آقای امیر عبداللهیان تبادل هیئت‌های عالی‌رتبه میان دو کشور را نشانه‌ای از عمق راهبردی روابط جمهوری اسلامی ایران و سوریه عنوان و سفر اخیر آقای بشار اسد رئیس جمهور سوریه به تهران را نقطه عطفی در این راستا توصیف نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش بی بدیل سردار شهید قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم در منطقه، به ویژه در عراق و سوریه و همچنین مجاهدت‌های آن شهید بزرگوار و سایر مدافعین حرم، تاکید کرد: در هم آمیختن خون شهیدان ایرانی و سوریه‌ای در مقابله با تروریسم و گروه‌های تکفیری، سرمایه بزرگی برای همدلی دو ملت به وجود آورده است که بایستی بنای مستحکمی از دوستی، بر پایه این سرمایه بزرگ ایجاد شود.

امیرعبداللهیان ظرفیت‌های دو کشور برای گسترش هر چه بیشتر مناسبات در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، صنعتی و تجاری را یادآور شد و اظهار داشت توانمندی‌های فنی و مهندسی موجود در جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در خدمت اجرای پروژه‌های مشترک بزرگ میان دو کشور قرار گیرد.

وزیر خارجه سوریه: آماده گسترش هر چه بیشتر روابط خود با ایران در تمامی زمینه‌ها هستیم

وزیر امور خارجه سوریه در این ملاقات، سفر وزیر امور خارجه کشورمان به دمشق را با توجه به تحولات مهم جاری در منطقه و جهان بسیار پر اهمیت ارزیابی کرد؛ سفری که پیوند‌های عمیق میان دو کشور را تعمیق بیشتری خواهد بخشید.

او افزود: ما آماده گسترش هر چه بیشتر روابط خود با جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه‌ها هستیم.

فیصل المقداد، سفر رئیس جمهور کشور است تهران را تاریخی و سرنوشت ساز توصیف کرد.

وی نیز با اشاره مجاهدت‌های سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی خون خود را در راه مبارزه مقدس با تروریسم و نجات کشور‌های منطقه از اشغال آمریکا اهدا کرد.

وزیر امور خارجه سوریه ضمن ابراز خرسندی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو‌های چارچوب نشست آستانه سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران حکیمانه و دیپلماسی جاری کشورمان را هوشمندانه و بر اساس حکمت خواند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار