ریخت و پاش سپاهان برای نیمکت مربیگری/ طلایی پوشان دست به دامن جادوی پرتغالی ها شدند

خوزه مورایس دستیار خوزه مورینیو قرار است در لیگ بیست و دوم فوتبال هدایت تیم سپاهان را برعهده بگیرد.

باشگاه سپاهان بعد از پذیرش استعفای محرم نویدکیا به بررسی  گزینه‌های مختلف برای هدایت تیم خود پرداخت و در نهایت خوزه مورایس مربی پرتغالی را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کرد.  مورایس دستیارخوزه مورینیو در تیم‌های اینترمیلان، چلسی و رئال مادرید بوده است و سابقه ۲ بار قهرمانی در کره جنوبی در فصل‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ و قهرمانی با تیم الهلال در لیگ عربستان  و قهرمانی در سوپرجام عربستان را در کارنامه مربیگری اش دارد.

طلایی پوشان اصفهان که چندین سال نتوانستند عنوان قهرمانی را در لیگ برتر کسب کنند قصد دارند فصل جدید را متفاوت از فصول قبل شروع کنند. محمد رضا ساکت در دوران مدیریتش باعث شده که تیم سپاهان مقام‌های ارزشمندی را کسب کند و این تیم اصفهانی را همواره به عنوان مدعی قهرمانی روانه زمین مسابقه کرده است.  

گویا ساکت مسیر تازه‌ای در مدیریت خود در پیش گرفته است. سپاهانی که هر سال با قرارداد‌های نجومی بهترین‌های لیگ را دور هم جمع می‌کرد، امسال نه تنها بازیکن صاحب نامی را جذب نکرده بلکه چند تن از بهترین‌های خود را از دست داده است. ساکت برخلاف سال‌های گذشته روی کادر فنی سرمایه گذاری کرده و گفته می‌شود مورایس را با رقمی  نزدیک به ۱.۵۰۰ میلیون یورو برای هدایت تیمش به خدمت گرفته است.

مورایس پرتغالی نام کوچکی در فوتبال روز دنیا نیست و او مقام‌های ارزشمندی را در کنارهمکاری با مورینیو به دست آورده است. علاوه بر این، دستیارانی که مورایس با خود به اصفهان آورده همه کارنامه دار و برند هستند. هوگو آلمیدا و پائولو سانتوس ستاره‌های سابق تیم ملی پرتغال و ژوائو پدرو دستیار مورینیو بودند که به کادر فنی سپاهان ملحق شدند.

حضور این مربیان صاحب نام در نقش جهان گواه این موضوع را می‌دهد که ساکت قصد دارد سپاهان را از نو بسازد و سرمایه گذاری بر روی جوانان تحت نظارت مربیان بزرگ نوید سپاهان قدرتمند را در دهه پیش رو می‌دهد.

ساکت با این اقدام خود نشان داد که مدیر زیرکی است و متوجه شده که استقلال اگر در سال گذشته قهرمان شد به واسطه تکیه بر بازیکنان جوانش بوده است. به طور حتم امسال سپاهان با جوانان خود و مربیان بزرگ حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت و لقمه دندان گیری برای سایر تیم‌های مدعی خواهد بود.


بیشتر بخوانید


به طور حتم مورایس و دستیارانش ثمرات خود را در فوتبال ایران به یادگار خواهند گذاشت، همانطور که ثمره مربیگری کی روش، برانکو و استراماچونی  را در فوتبال کشورمان  به وضوح می‌بینیم.

مورایس خیلی زود با فوتبال ایران و سپاهان آشنا می شود 

فرشید طالبی مدافع سابق سپاهان درباره انتخاب مورایس به عنوان سرمربی این تیم اصفهانی گفت: به نظرم مورایس و دستیارانش یک گروه کامل هستند که کارنامه مربیگری ایده آلی در اروپا و آسیا دارند. مورایس فوتبال سرعتی، فیزیکی و جنگنده را می شناسد و در لیگ عربستان و کره جنوبی مربیگری کرده و خیلی زود با فوتبال ایران و سپاهان آشنایی پیدا می‌کند. همکاری با مورینیو اتفاق فوق العاده‌ای است. به طور حتم حضور مربیانی همانند مورایس، بردیف و ساپینتو اتفاق بی نظیری در فوتبال ما رقم می‌زند.  

طالبی گفت:  به نظرم مورایس در سپاهان موفق می‌شود چرا که  همیشه مربیان پرتغالی عمکرد خوبی در ایران داشته‌اند، چون فوتبالشان بسیار به فوتبال ما شباهت دارد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۴ تير ۱۴۰۱
از کجا قرار دادها را دیدید که سپاهان هر سال با قرار داد نجومی بازیکن گرفته ؟مشکلی نیست همه تیم ها بیان و قرار دادها را منتشر کنند شما که دیگه بورسی هستید باید در سامانه کدال بورس قرار دادها را شفاف سازی کنید. اون همه بازیکن و مربی و دست چند و غیره که کلی برای بیت المال توی فیفا پرونده باز کردن و یادتون رفت اونها نجومی نبودن؟ یک قلمش فقط برانکو و استراماچونی یعنی اینها نجومی نبودن؟اینها ریختد و پاش نبودن؟ چرا بقیه استانهای کشور نباید پیشرفت کنند؟ فقط فوتبال استان تهران میتونه خرج کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۴ تير ۱۴۰۱
سرخ آبی هاتون که هزینه میکنند ریخت و پاش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۴ تير ۱۴۰۱
این همه پول روخرج کارگر ایرانیتون نمیتونین بکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۴ تير ۱۴۰۱
هر روز از ریخت و پاش تیم های فوتبال و ورزشی و شرکت های دولتی می شنویم ولی مردم می خوان بدونند کی قراره جلوی اونا گرفته بشه؟
آخرین اخبار