بررسی اهدافی که جیمز وب آن‌ها را دنبال می‌کند

ناسا فهرستی از اولین اهداف تلسکوپ فضایی جیمز وب را منتشر کرد.

به تازگی، ناسا فهرستی از اهداف جیمز وب را منتتشر کرده که نشان می‌دهد این کاوشگر از اجرام آسمانی تصاویری گرفته است. ناسا قصد دارد امروز آن‌ها را به اشتراک بگذارد.

به گزارش سایت اسپیس، اهداف این فضاپیما توسط: کمیته بین المللی دانشمندان ناسا، آژانس فضایی اروپا (ESA)، آژانس فضایی کانادا (CSA) و موسسه علوم تلسکوپ فضایی انتخاب شدند؛ که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

 اهداف تلسکوپ فضایی جیمز وب

سحابی کارینا:

کارینا یکی از درخشان‌ترین سحابی‌ها در آسمان است که حدود ۷۶۰۰ سال نوری از زمین فاصله  و در صورت فلکی جنوبی قرار دارد.

کارینا 

سیاره WASP-۹۶ b:

WASP-۹۶ b یک سیاره فراخورشیدی غول پیکر، بسیار داغ و  بدون ابر است. همچنین  دانشمندان مشاهده کردند که این سیاره عنصر سدیم دارد. جرم سیاره WASP-۹۶ b همانند جرم زحل است  به همین علت آن را در دسته  «زحل داغ»  قرار داده‌اند.

سیاره فراخورشیدی

سحابی حلقه جنوبی

حلقه جنوبی یا سحابی "هشت انفجار" که در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد و یک ستاره در حال مرگ را احاطه کرده است.

پنج کهکشان استفان:

پنج کهکشان استفان، در صورت فلکی پگاسوس قرار دارند. براساس گزارش‌ها این گروه داری پنج کهکشان بوده که انتظار می‌رود به دلیلی نزدیکی چهار کیهان  با یکدیگر ادغام شوند.

تلسکوپ فضایی جیمز وب از پدیده‌ای به نام عدسی گرانشی استفاده می‌کند که در آن کهکشان‌ها، بسیار نزدیک تر و نور آن  را بزرگ می‌کنند این امر منجر می‌شود تا آن‌ها خمیده شوند تا دانشمندان بتوانند نمای میدان عمیق از نقاط بسیار دور به دست آورند. این رصدخانه اخیراً کالیبراسیون و آزمایش بر روی سومین ابزار علمی از چهار ابزار علمی خود، طیف‌نگار فروسرخ نزدیک یا NIRSpec را تکمیل کرده است.

سایر ساز‌ه‌های تلسکوپ جیمز  وب 

دوربین مادون قرمز نزدیک (NIRCAM): ابزار اصلی تلسکوپ برای تشخیص نور ستاره‌ها و کهکشان‌های اولیه است. این دوربین دارای یک کرونوگراف است، ابزاری که می‌تواند نور ساطع شده از ستارگان را برای دیدن اجسام اطراف خود مسدود کنند.

ابزار مادون قرمز میانی (MIRI): ترکیبی از دوربین و یک طیف‌نگار که بخش مادون قرمز میانی طیف الکترومغناطیسی را بررسی می‌کند.

حسگر هدایت خوب:  ابزاری است که می‌تواند به شناسایی منابع نوری دوردست، شناسایی و تجزیه و تحلیل سیارات فراخورشیدی کمک کند.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار