به مناسبت افتتاحیه جشنواره بین المللی مد و لباس فجر؛

بنیاد ملی مد و لباس کشور؛ پل ارتباطی ایده‌ها و محصولات هنرمندان حوزه لباس و صنعت

پس از ارزیابی ایده‌ها و محصولات جامعه طراحان مد و لباس، آثار آن‌ها به بخش صنعت معرفی می‌شوند.

حیدری، مدیرعامل بنیاد ملی مد و لباس کشور گفت: در یازدهمین دوره جشنواره بین المللی مد و لباس فجر که از امروز، ۱۸ الی ۲۴تیرماه، کار خود را با حضور طراحان و دانشجویان این رشته و دست اندرکاران صنعت پوشاک در محل برج میلاد  آغاز کرده است،  پذیرای بازدیدکنندگان و دست اندرکاران هستیم و نکته شایان ذکر این است که این دوره از جشنواره، با استقبال زیاد همه عزیزان حوزه مد و لباس شکل می‌گیرد.

به گفته مدیرعامل بنیاد ملی مد و لباس کشور، بخش دانشگاهی، دارای ایده‌ها و طرح‌هایی هستند که می‌توانند هدایت کننده بخش صنعت باشند و پل ارتباطی میان آن ها، از طریق کارگروه مد و لباس است و تمرکز عواملی مثل صنایع، وزارت صمت و حضور دانشگاهیان و بخش صنوف عرضه کننده محصولات منسوجات و لباس با آن هاست و درواقع، این ارتباط به وجود آمده و جامعه طراحان شکل گرفته است؛ به طوری که آن ها، ایده‌ها و محصولات خود را ارائه می‌دهند و با حمایت بنیاد، ارزیابی می‌شوند و سعی شده است تا آثار، به بخش صنعت معرفی شوند.

حیدری می گوید: آن چه که ما گاهی در غرفه‌ها و فروشگاه‌ها می‌بینیم و محصولاتی که از طریق قاچاق تامین می‌شوند خارج از هدایت قانون هستند. اما طراحان ما، کارگروه مد و لباس، بنیاد ملی مد و لباس سعی کرده اند محصولات را از نظر تولید فکر و استفاده از هنر بومی، به سطحی برسانند که صنعت و فروشنده به دنبال آن‌ها بیایند و شکل جبری قضیه اصلا در حوزه کاری ما دیده نمی‌شود چرا که سعی می‌کنیم نظارت داشته باشیم و ایده و هنر را مطرح کنیم و تا جایی که می‌شود نشان گذاری کنیم.

به گفته مدیرعامل بنیاد ملی مد و لباس کشور، وقتی که آثار جامعه طراحان برگزیده  شده و از طریق نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها ارائه می‌شوند و مردم از محصولاتی که به دست صاحب اثرهای حوزه مد و لباس تولید شده اند بازدید و استقبال می‌کنند، ما با این کار، هم به معرفی آثار می پردازیم و هم این که گاهی این آثار را برای تشخیص تولیدکنندگان امتیازبندی می‌کنیم و از طریق سامانه شیما به مسیر خاص خود می‌بریم و زمینه‌ای را برای معرفی آثار به تولیدکنندگان و بخش صنعت به وجود می‌آوریم و درحقیقت، تعامل ایجاد می‌کنیم. زیرا هر قدر آثار تولیدشده و هنرمندان مطرح شوند، خود به خود، مشتریان و بخش بازار هم از آن ها استقبال می کنند و بازار را به دست می گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار