سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان در حوزه ساختمان

رئیس انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه گفت : فعالین صنعت ساختمان کرمانشاه در سال نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان در حوزه ساختمان سرمایه‌گذاری می‌کنند .

آرش شادفر گفت : باید شرایط کار برای قشر با این حجم از سرمایه گذاری و اشتغالی که برای استان دارند بیش از پیش تسهیل شود.

به گفته رئیس انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه شهرداری کرمانشاه تاکنون تعامل مناسبی با بخش خصوصی فعال در صنعت ساختمان نداشته، این رویکرد اصلاح شود.

شهرداری یکی از ذی نفعان رونق ساخت و ساز در کرمانشاه است خواسته بخش خصوصی از شهرداری غیرقانونی نیست، بلکه تقاضا داریم قوانین موجود اصلاح و یا متناسب با شرایط روز شهر کرمانشاه بازنگری شود.

شادفر از جرائم غیرکارشناسی ماده ۱۰۰ در کرمانشاه انتقاد کرد که باعث می‌شود برخی از پروژه‌های ساخت و ساز غیراقتصادی شود و گفت: شکایت از این موضوع در دیوان عدالت اداری را در برنامه داریم.

 ایجاد زون‌های جدید شهری در کرمانشاه باید در شورای راهبردی طرح جامع مطرح شود.

فعالین صنعت ساخت و ساز کرمانشاه آنقدر توانمند هستند که برای احداث چنین زون‌هایی پای کار بیایند، البته این کار باید در قلب یک کنسرسیوم ساختمانی در کرمانشاه انجام شود که جای این کنسرسیوم فعلا در کرمانشاه خالی است.

شادفر به بیان چند پیشنهاد برای کاهش بروکراسی اداری پیش روی صنعت ساختمان پرداخت که مهمترین آن‌ها عقد تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه بود.

در مناطق هشتگانه شهرداری کرمانشاه، باجه‌های اختصاصی ویژه سرمایه‌گذاران صنعت ساخت و ساز در نظر گرفته شود تا روند کار آن‌ها تسهیل گردد و تا این اندازه اتلاف زمان و منابع مالی نداشته باشند.

 حضور مالک و یا نماینده او در جلسات کمیسیون ماده ۱۰۰ ضروری است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.