هنرنمایی سرو قامتان ایران/ روزی که جوانان "معروف" شدند

تیم ملی جوان والیبال کشورمان دست به کار بزرگی زد و به دور نهایی لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ راه یافت.

تیم ملی والیبال کشورمان روز گذشته (شنبه) با ارائه یک بازی درخشان ضمن کسب پیروزی ارزشمند ۳ بر صفر برابر صربستان، صعود خود به دور نهایی لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ را قطعی کرد.

اما این اتفاق چگونه رقم خورد؟ زمانی که سوت آغاز رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ به صدا درآمد و تیم ملی جوان شده کشورمان را بدون ملی پوشان اسم و رسم داری مانند کاپیتان سعید معروف و سید محمد موسوی، محمودی و. دیگر ملی پوشان نامی دیدیم ناخواسته نگرانی به سراغمان آمد که این تیم بدون ستاره در برابر حریفان بزرگ و میدان دیده چه خواهد کرد. بخصوص این که از همین تیم جوان هم چند بازیکن مصدوم مانند صالحی و کریمی روی دست مربی مانده بود.

هفته اول؛ سایه نگرانی و ناامیدی

بازی‌های هفته نخست تیم ملی نشان داد که نگرانی‌ها بی دلیل هم نبود. با وجود کسب ۲ پیروزی برابر چین و استرالیا، اما شکست‌های ۳ بر صفر برابر تیم‌های هلند و ژاپن باعث شد خیلی زود نوک تیز پیکان انتقادات متوجه بهروز عطایی سرمربی تیم شود و طبق روال چنین مواقعی دانش و توانایی مربیان وطنی زیر سئوال برود.

فعالان فضای مجازی آگاهانه و یا ناآگاهانه همه چیز را سیاه دیدند و خیلی سریع به این نتیجه رسیدند که تیم ملی با مربی ایرانی راه به جایی نخواهد برد و عملکرد ملی پوشان را نتیجه اعتماد متعصبانه به مربی داخلی دانستند. غافل از این که همین مربی با جوانان زیر ۲۱ سال فاتح رقابت‌های جهانی شده بود.

عملکرد تیم ملی به حدی ضعیف بود که در آمار‌های ارائه شده از سوی سایت لیگ ملت‌ها در میان بازیکنان برتر پست‌های مختلف، فقط وادی را در جمع ۴ پاسور برتر دیدیم و در دیگر پست‌ها در میان ۱۰ چهره برتر نماینده‌ای نداشتیم، در حالی که پیش از این عادت داشتیم در تورنمنت‌های جهانی حداقل در چند پست نمایندگان خود را به رخ کشور ها بکشیم.

هفته دوم؛ آمریکا دروازه موفقیت

هفته دوم هم با شکست ۳ بر صفر برابر بلغارستان شروع شد تا ناامیدی و یاس بیشتر سایه افکن شود. اما عطایی و شاگردانش به اندازه ما ناامید نبودند و رفته رفته خود را پیدا کردند و آب رفته را به جوی بازگرداندند.

شاگردان جوان و جویای نام عطایی در بزنگاه ورق را برگرداندند. اوج کار پیروزی غرور انگیز ۳ بر صفر برابر آمریکا بود که موجی از امید را به دنبال داشت. هر چند که برابر برزیل تن به شکست ۳ بر صفر دادیم، اما پیروزی برابر کانادا امید‌ها را زنده نگه داشت.

هفته سوم؛ صعودی دلچسب و غرورانگیز

ایران در بازی اول هفته سوم برابر لهستان میزبان قدرتمند قرار گرفت و با شایستگی مثال زدنی و با درخشش امین اسماعیل نژاد این تیم را با نتیجه ۳-۲ شکست داد تا برای صعود همچنان امیدوار بمانیم.

پیروزی ۳ بر۲ برابر لهستان، صدرنشین رده بندی جهانی، در خاک این کشور باعث شد نگاه‌ها به تیم جوان تغییر کند. نگاه‌ها مثبت‌تر و چند و چون صعود به دور نهایی نقل محافل ورزشی شد.

خاطرات روزهای پر شور و غرورآفرین والیبال با کاپیتان معروف و یارانش دوباره زنده شد.

شکست ۳-۱ برابر ایتالیا آن هم با اختلاف تنها ۲ امتیاز در هر ست کاممان را تلخ کرد، اما دو پیروزی پیاپی ۳ بر صفر برابر اسلوونی قدرت نوظهور والیبال اروپا و صربستان مدعی، حکم صعود به دور نهایی لیگ ملت‌ها را امضاء کرد.

درخشش خیره کننده ستارگان جوان

ظهور پدیده‌هایی مانند امین اسماعیل نژاد، وادی، توخته و... که خود ستاره‌های نوظهور دیگری مانند صابری و بردیا سعادت را نیمکت نشین کردند، باعث شد که نه تنها غیبت بزرگان والیبال کشورمان در آوردگاه لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ به چشم نیاید بلکه نشان دهد که چشمه استعداد‌های ناب والیبال ایران همچنان جوشان است و نویدبخش روز‌های روشن.

حالا عطایی و تیم جوانش راهی دور نهایی شده اند تا صحنه بزرگ والیبال جهان از جوانان رعنای ایران خالی نماند.فارغ از هر نتیجه‌ای که در دور نهایی رقم بخورد عطایی و تیمش کاری کردند کارستان.

بی شک استعدادیابان والیبال در باشگاه‌های بزرگ ستاره‌های جوان کشورمان را زیر نظر دارند و می‌توانیم شاهد حضور بیش از پیش بازیکنان کشورمان در لیگ‌های اروپایی باشیم.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۶:۴۵ ۱۹ تير ۱۴۰۱
کشور ایران معروف شد.
Iran (Islamic Republic of)
آیدا
۱۶:۴۲ ۱۹ تير ۱۴۰۱
ماشاالله به ایران ماشاالله به بچه ها
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۵:۵۵ ۱۹ تير ۱۴۰۱
مربی فقط مربی وطنی. مربی خارجی را ول کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۹ تير ۱۴۰۱
قشنگ بید کارشان ،دست مریزاد
آخرین اخبار