۱۰ تراکتور برای روستا‌های آبادان خریداری شد

رئیس جهاد کشاورزی آبادان گفت: به منظور حمایت از کشاورزان این شهرستان ۱۰ تراکتور خریداری شده و به زودی وارد آبادان می‌شود.

حسن دشتی نژاد گفت: با توجه به اهمیت حمایت از کشاورزان و احیای نخیلات ۱۰ تراکتور باغی و نیمه باغی تا هفته‌ی دیگر وارد آبادان می‌شود.

او از جذب اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی از مجموع اعتبار ۱۴ میلیارد تومان اختصاص یافته برای خرید تراکتور‌ها خبر داد و گفت: در آینده تعداد این دستگاه‌ها به ۶۱ عدد افزایش می‌یابد.

این مسئول به تشریح فرآیند توزیع این تراکتور‌ها میان روستاییان آبادان پرداخت و گفت: پیش از این ثبت نام و قرعه کشی میان کشاورزان این شهرستان انجام شده و قرار است به هر روستا دست کم ۲ تراکتور اختصاص پیدا کند.

رئیس جهاد کشاورزی آبادان به سفر چند روز اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس جهاد کشاورزی خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: تلاش‌ها برای افزایش و جذب اعتبارات با هدف احیای نخیلات در حال انجام است.

آقای دشتی نژاد گفت: پیشتر در آبادان ۵ میلیون و ۲۰۰ اصله نخل وجود داشت که با گذر زمان به ۲ میلیون و ۴۰۰ نخل تبدیل شده است.

او همچنین تنش آبی موجود در استان را بحران زده خواند و گفت: به کشاورزان توصیه می‌شود در شرایط فعلی محصولاتی مانند لوبیا، کنجد، بامیه، گیاهان دارویی و چای ترش را کشت کنند تا خشکسالی نیز به خوبی مدیریت شود.

رئیس جهاد کشاورزی آبادان با بیان اینکه چای ترش و گیاهان دارویی سود بالایی برای کشاورزان به همراه خواهد داشت گفت: جهاد کشاورزی آبادان نیز تمام امکانات لازم را در اختیار کشاورانی که به کشت محصولات جایگزین روی می‌آورند، قرار می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.