واکنش شرکت نیکون به شایعه توقف تولید دوربین‌های SLR نیکون

امسال در بازار دوربین‌های دیجیتال ۳.۱ میلیون دوربین بدون آینه تولید شده است در حالی که این مقدار تولید یک میلیون بیشتر از دوربین‌های SLR است.

ظاهراً، نیکون تصمیم گرفته است که تولید دوربین‌های SLR را به طور کامل متوقف کند. اگر این شایعه ثابت شود، نیکون مطمئناً کار بزرگی کرده است.

به گزارش slashgear، نیکون چندین دهه است که دوربین می‌سازد، این شرکت که اولین بار در سال ۱۹۱۷ تأسیس شد و با ساخت محصولات نوری مختلف شروع به کار کرد، اما در سال ۱۹۴۶ اولین دوربین خود را ساخت. در سال‌های بعد، این شرکت موفق شد برندی ماندگار بسازد که تا به امروز همچنان توجه علاقه‌مندان به عکاسی را به دست آورده است. اگرچه سهم بازار نیکون در مقایسه با کانن کمرنگ‌تر است، اما همچنان این شرکت یکی از بازیگران کلیدی در صحنه جهانی است. به این ترتیب، کنار گذاشتن دوربین‌های SLR و تمرکز بر روی دوربین‌های بدون آینه، یک تغییر عظیم و پایان یک دوران برای شرکت نیکون خواهد بود.

Nikkei Asia گزارشی نسبتا طولانی در مورد این موضوع منتشر کرد که اشاره به کنار رفتن دوربین‌های SLR نیکون دارد. این نشریه اشاره کرد که از زمان عرضه دوربین SLR نیکون D۶، هیچ مدل SLR جدیدی عرضه نشده است؛ بنابراین منطقی است که حدس و گمان‌ها شروع شود. دوربین‌های بدون آینه کم کم به یک امر عادی تبدیل می‌شوند، در حالی که تولید دوربین‌های دیجیتال SLR  سال به سال کاهش می‌یابد. در سال ۲۰۲۱، ۳.۱ میلیون دوربین بدون آینه تولید شد که این مقدار یک میلیون بیشتر از دوربین‌های SLR است.

دوربین‌های نیکون

واکنش شرکت نیکون به شایعات

پس از خداحافظی نیکون با دوربین‌های DSLR، مخاطبان انتظار دارند که این شرکت یا چیزی درباره این تصمیمات نگوید یا در صورت آماده بودن، در نهایت یک بیانیه مطبوعاتی منتشر کند. شایعات اغلب اتفاق می‌افتند همچنین شایعات و افشاگری‌ها معمولا قبل از تایید رسمی یک برند منتشر می‌شوند. شایعات هم در مورد عرضه‌های محصولات جدید و هم برای از کار افتادن محصولات قدیمی‌تر، صدق می‌کند. با این حال، در مورد نیکون، به نظر می‌رسد نشریه نیکی آسیا اشتباه کرده است.

نیکون یک پست خبری سریع در رابطه با این شایعه نوشت و در یک پاراگراف کوتاه، به طور کامل این افشاگری را رد کرد. این شرکت اعلام کرد: "این مقاله رسانه‌ای تنها حدس و گمان است و شرکت نیکون هیچ اطلاعیه‌ای در این زمینه نداده است همچنین نیکون به تولید، فروش و خدمات SLR دیجیتال ادامه می‌دهد. " اگرچه نیکون به این موضوع اشاره نکرد که چرا از سال ۲۰۲۰ تاکنون هیچ دوربین DSLR جدیدی منتشر نشده است.

این شایعه یاید درسی برای همه ما در مورد اعتماد به اطلاعات موجود باشد. گاهی اوقات شایعات و گمانه زنی‌هایی بدون هیچ تضمینی برای تایید، منتشر می‌شوند. نمی‌توان گفت که نیکون در آینده چه کاری ممکن است انجام دهد، اما می‌توان حدس زد که در حال حاضر، نیکون به تولید و فروش برخی از بهترین دوربین‌های DSLR در بازار ادامه خواهد داد.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار