ضریب نفوذ گاز طبیعی در روستاهای آذربایجان‌غربی به ۷۶ درصد رسید

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اشاره به ادامه‌دار بودن گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان گفت: ضریب نفوذ گاز طبیعی در روستاهای استان به ۷۶ درصد رسیده است.

علیرضا شیخی گفت: از ۲ هزار و ۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در آذربایجان‌غربی بیش از یک هزار و ۴۳۰ روستا به شبکه گاز طبیعی کشور متصل هستند.

او  با اعلام اینکه تا پایان سال جاری ۳۰۰ روستای دیگر در استان به شبکه سراسری گاز متصل می‌شوند، گفت: عملیات گاز رسانی به ۶۰۰ روستای استان در دست اجراست و پیش بینی می‌شود نیمی از آنان تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی با بیان اینکه گازرسانی به ۲۰۰ روستای استان نیز در مرحله پیمان سپاری است، گفت: در تلاش هستیم تا گازرسانی به بخش روستایی استان را تا پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام رسانده و همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار قابل گازرسانی به شبکه سراسری متصل شوند.

او با بیان اینکه متاسفانه آذربایجان‌غربی از دهه ۸۰ تا اواسط دهه ۹۰ با یک عقب ماندگی تاریخی در بحث گازرسانی درگیر بود، گفت: خوشبختانه با تشدید گازرسانی به روستاها از سال ۱۳۹۵، توانستیم به میانگین کشوری نزدیک شویم و با توجه به روند کنونی، پیش بینی می‌شود امسال نیز از میانگین کشوری عبور کنیم.

شیخی با اشاره به شرایط جغرافیایی آذربایجان‌غربی، گفت: طولانی بودن فصل سرما، بازه زمانی امور عمرانی گازرسانی را کاهش داده و از سوی دیگر کوهستانی بودن استان، صعب‌العبور بودن اغلب روستاهای فاقد گاز و نیز برخی مشکلات معارضان باعث شده در برخی موارد، از سرعت اجرای پروژه‌ها کاسته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.